Jaki kompresor do kół - osobówki

Data: 2013-12-04 07:43:06
Autor: Anruszewisz
Jaki kompresor do kół - osobówki
Podajcie jakiś dobry kompresor do kół do osobówki ( ok 2,4 bara ) Czasem się przydaje.
Acha i żeby pompował w miare dokładnie i szybko.

Data: 2013-12-04 08:03:02
Autor: BartekK
W dniu 2013-12-04 07:43, Anruszewisz pisze:
Podajcie jakiś dobry kompresor do kół do osobówki ( ok 2,4 bara ) Czasem
siÄ™ przydaje.
Acha i żeby pompował w miare dokładnie i szybko.
Poszukaj z "fabrycznych" zestawów (tam gdzie nie ma koła, a jest tylko pianka+kompresor), są 100x solidniejsze niż chińskie marketowe kompresorki.
Na szybkość pompowania zbyt wielkiego wpływu nie masz - z gniazdka zapalniczki weźmiesz jakieś maksymalnie 120W, a zobacz że najmniejsze stacjonarne kompresory (wcale rewelacyjnie szybko nie pompujące) mają po 1000W

Data: 2013-12-04 08:10:37
Autor: Anruszewisz
W dniu 2013-12-04 08:03, BartekK pisze:
[...]
stacjonarne kompresory (wcale rewelacyjnie szybko nie pompujÄ…ce) majÄ… po
1000W

Ale pozniej wulkanizator nie chce takiego koła robić ....
Cena jaka mnie interesuje to do ok 100 zł

Data: 2013-12-04 08:24:12
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-04 08:10, Anruszewisz pisze:

[...]

A kto Ci każe używać pianki?

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 08:51:08
Autor: Anruszewisz
W dniu 2013-12-04 08:24, sqlwiel pisze:
[...]

To mozecie jakis polecić ??

Data: 2013-12-04 05:13:38
Autor: szymon.czarkowski
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 08:51:08 UTC+1 u¿ytkownik Anruszewisz napisa³:

>>> kompresorki.

>>> 1000W

> A kto Ci ka¿e u¿ywaæ pianki?

To mozecie jakis poleciæ ??

Tak - ContiMobilityKit
12V
15A
max.8bar
ca³o¶æ zamkniêta w pude³ku z tworzywa
dzia³a ¶wietnie ;)

Data: 2013-12-04 05:14:27
Autor: szymon.czarkowski
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
Przepraszam za niewyciête cytaty...

Data: 2013-12-04 13:25:00
Autor: AZ
On 2013-12-04, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:

Tak - ContiMobilityKit
12V
15A
max.8bar
całość zamknięta w pudełku z tworzywa
działa świetnie ;)

Fajny i solidny ale raczej nie przystosowany do regularnego pompowania kol
w samochodzie. Zeby te 0,5 atm napompowac to mu sie zejdzie pare minut
a kompresor ma niestety tloczek i przekladnie plastikowa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 07:29:58
Autor: szymon.czarkowski
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 14:25:00 UTC+1 u¿ytkownik AZ napisa³:
Zeby te 0,5 atm napompowac to mu sie zejdzie pare minut

U¿ywa³e¶ czy to tylko Twoje przypuszczenia?
Oponê 205/55R16 z 2,3 do 2,6 pompuje kilkana¶cie sekund. 4 ko³a dopompowa³em w nieca³e 2 minuty (sporo traci siê na przykrêcanie/odkrêcenie wê¿yka, prze³o¿enie przewodu na drug± stronê).

Data: 2013-12-04 15:34:04
Autor: AZ
On 2013-12-04, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
W dniu środa, 4 grudnia 2013 14:25:00 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
Zeby te 0,5 atm napompowac to mu sie zejdzie pare minut

Używałeś czy to tylko Twoje przypuszczenia?
Oponę 205/55R16 z 2,3 do 2,6 pompuje kilkanaście sekund. 4 koła dopompowałem w niecałe 2 minuty (sporo traci się na przykręcanie/odkręcenie wężyka, przełożenie przewodu na drugą stronę).

Uzywalem bo posiadam. Kilkanascie sekund to ja pompuje kolo rowerowe 26x2.1
z 2,0 do 3,0 atm ;-) Moze mam popsuty, moze tez przesadzilem z "pare minut"
ale jak go bedzie uzywal tak regularnie to dlugo nie pozyje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 07:48:22
Autor: szymon.czarkowski
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 16:34:04 UTC+1 u¿ytkownik AZ napisa³:

Uzywalem bo posiadam. Kilkanascie sekund to ja pompuje kolo rowerowe 26x2..1
z 2,0 do 3,0 atm ;-) Moze mam popsuty, moze tez przesadzilem z "pare minut"
ale jak go bedzie uzywal tak regularnie to dlugo nie pozyje.

Do warsztatu siê nie nadaje, ale dopompowaæ ko³a kilka razy w roku mo¿na. To chyba nie zabije tego sprzêtu ;) Kupi³em t± pompkê w³a¶nie z zamiarem takiego wykorzystania. Kupi³em jakie¶ dwa miesi±ce temu. Po za³o¿eniu zimówek dopompowa³em. Swoje spostrze¿enia opisa³em w jednym z poprzednich wpisów. Wed³ug mnie bardzo fajna maszynka za niewielkie pieni±dze.

Data: 2013-12-04 16:00:18
Autor: AZ
On 2013-12-04, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
Uzywalem bo posiadam. Kilkanascie sekund to ja pompuje kolo rowerowe 26x2.1
z 2,0 do 3,0 atm ;-) Moze mam popsuty, moze tez przesadzilem z "pare minut"
ale jak go bedzie uzywal tak regularnie to dlugo nie pozyje.

Do warsztatu się nie nadaje, ale dopompować koła kilka razy w roku można. To chyba nie zabije tego sprzętu ;) Kupiłem tą pompkę właśnie z zamiarem takiego wykorzystania. Kupiłem jakieś dwa miesiące temu. Po założeniu zimówek dopompowałem. Swoje spostrzeżenia opisałem w jednym z poprzednich wpisów. Według mnie bardzo fajna maszynka za niewielkie pieniądze.

Ano widzisz. Ja swoj mam juz rok, nie uzywam go w warsztacie ale pompuje
kola w rowerze, motocyklu, zdarzylo mi sie w samochodzie (co trwalo troche).
Wiec jak widac takie uzywanie mocno go degraduje niestety, w sumie nie dziwne
bo zostal zrobiony do pompowania awaryjnego - tak jak pisalem wczesniej
ma tloczek i cylinderek plastikowy ale mimo to pompuje duzo lepiej niz
chinski badziew ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 08:48:40
Autor: szymon.czarkowski
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 17:00:18 UTC+1 u¿ytkownik AZ napisa³:
[...]

Ok, byæ mo¿e masz racjê.
W takim razie weryfikujê swoj± opiniê o tym kompresorku, bior±c pod uwagê to, co napisa³e¶. Faktycznie zbyt krótko to u¿ytkujê. NA RAZIE jestem zadowolony, czas poka¿e jak d³ugo bêdzie dzia³a³ poprawnie ;)

Data: 2013-12-04 18:57:23
Autor: J.F
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

No to sie postarali.
Bo moje doswiadczenia z tanimi z supermarketu sa zgola odmienne - pompuje, pompuje, pompuje, pompuje, pompuje, czlowiek juz by dawno napompowal, a ten dalej pompuje.

porownanie kompresorow po rosyjsku
http://www.youtube.com/watch?v=qUsDNBFAb2w

I tak sa niezle, bo opone w te 2-3 min napompuja.

Jeden co prawda dal rade tylko 3 opony napompowac :-)

J.

Data: 2013-12-05 09:00:02
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-04 18:57, J.F pisze:

porownanie kompresorow po rosyjsku
http://www.youtube.com/watch?v=qUsDNBFAb2w

I tak sa niezle, bo opone w te 2-3 min napompuja.

Jeden co prawda dal rade tylko 3 opony napompowac :-)

Najdro¿szy od pocz±tku nie dzia³a³. Inny zepsu³ siê po trzech ko³ach, pozosta³e dwa jako¶ dzia³a³y, ale widaæ, ¿e zakup czego¶ takiego to loteria.

Dziwne, przecie¿ tu nie ma kosmicznych technologii...

--
MN

Data: 2013-12-05 10:31:56
Autor: J.F
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Powiedzmy przypadek.

Inny zepsu³ siê po trzech ko³ach, pozosta³e dwa jako¶ dzia³a³y, ale widaæ, ¿e zakup czego¶ takiego to loteria.
Dziwne, przecie¿ tu nie ma kosmicznych technologii...

Sa.
Lodowka kosztuje 800 zl, z czego kompresor pewnie ze 200.
Jak chcesz to samo zrobic za 20, to sam rozumiesz ze trzeba kosmicznych technologii :-)

J.

Data: 2013-12-04 22:06:00
Autor: AZ
On 2013-12-04, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
[...]

Wlasnie dopompowywalem zimowki z 1,6 do 2,0 - ok. 45s.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-05 00:41:39
Autor: szymon.czarkowski
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 23:06:00 UTC+1 u¿ytkownik AZ napisa³:
Wlasnie dopompowywalem zimowki z 1,6 do 2,0 - ok. 45s.

Wynika z tego, ¿e powinienem siê cieszyæ kompresorem, póki jest jeszcze nowy ;)
Jestem ciekaw jak bêdzie dzia³a³ za rok.

Data: 2013-12-05 09:03:41
Autor: AZ
On 2013-12-05, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
W dniu środa, 4 grudnia 2013 23:06:00 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
Wlasnie dopompowywalem zimowki z 1,6 do 2,0 - ok. 45s.

Wynika z tego, że powinienem się cieszyć kompresorem, póki jest jeszcze nowy ;)
Jestem ciekaw jak będzie działał za rok.

Tak samo tylko, ze wolniej ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 08:53:01
Autor: Anruszewisz
Jaki kompresor do kół - osobówki
Acha zapomniałem w garażu mam możliwość podpiecia kompresora. Chce kupic zeby nie jezdzic co jakis czas na stacje i dopompowywac

Data: 2013-12-04 09:02:10
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-04 08:53, Anruszewisz pisze:
Acha zapomniałem w garażu mam możliwość podpiecia kompresora. Chce kupic
zeby nie jezdzic co jakis czas na stacje i dopompowywac

A jak często musisz dopompowywać? Może coś z wentylami / felgami / oponami jest nie-tak?
Ja pompuję raz w roku, jak przekładam zimowe/letnie. Mam w garażu kompresor z wyzłomowanej lodówki, bez żadnych przeróbek. Świetnie się spisuje, choć jest bez manometru (jakoś mi się nie chciało nic dokombinowywać).

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 09:50:55
Autor: Anruszewisz
W dniu 2013-12-04 09:02, sqlwiel pisze:
[...]

Wentyle wymieniałem, felgi nie skrzywione, opona nie dziurawa, a raz na 2 tygodnie musze dopompowac, spada z ok 2,2 na ok 1,7

Data: 2013-12-04 09:50:33
Autor: BartekK
W dniu 2013-12-04 09:50, Anruszewisz pisze:
[...]

Napraw (u dobrego wulkanizatora) te koło/koła, a nie kupuj kompresora. Jakoś tysiące kierowców jeździ, nic im nie ucieka co dwa tygodnie, i nie wie co to kompresor, bo powietrze dmuchają im raz/dwa w roku, jeśli zmieniają na zimówki, albo wcale...

Data: 2013-12-04 09:58:15
Autor: sqlwiel
[...]

Odpowiadając komuś obok, dla kogo "wydłub z lodówki" oznacza "zepsuj lodówkę" dopowiem:
Rozglądaj się po osiedlu, może ktoś wystawi koło śmietnika starą lodówkę, przejedź się na złomowisko, albo tam, gdzie oddaje się sprzęt AGD.

Dla Ciebie (skoro chcesz mieć wygodę) - dokup do takiego kompresorka końcówkę z manometrem, taką warsztatową. Choć nie sądzę, abyś dostał ją poniżej stówy.

Wentyle wymieniałem, felgi nie skrzywione, opona nie dziurawa, a raz na
2 tygodnie musze dopompowac, spada z ok 2,2 na ok 1,7

To jest nie do zaakceptowania.
U mnie przez rok (w tym pół roku wiszenia na haku) spada od 2.0 do 1.8, nie w każdej.
Opony stare? (Zrobiły się porowate?) Nie wiem. Spytaj gumiarza.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 01:39:52
Autor: kogutek444
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 09:58:15 UTC+1 u¿ytkownik sqlwiel napisa³:

Odpowiadaj±c komu¶ obok, dla kogo "wyd³ub z lodówki" oznacza "zepsuj lodówkê" dopowiem:

Rozgl±daj siê po osiedlu, mo¿e kto¶ wystawi ko³o ¶mietnika star± lodówkê, przejed¼ siê na z³omowisko, albo tam, gdzie oddaje siê sprzêt AGD.

Dla Ciebie (skoro chcesz mieæ wygodê) - dokup do takiego kompresorka koñcówkê z manometrem, tak± warsztatow±. Choæ nie s±dzê, aby¶ dosta³ j± poni¿ej stówy.

> Wentyle wymienia³em, felgi nie skrzywione, opona nie dziurawa, a raz na

> 2 tygodnie musze dopompowac, spada z ok 2,2 na ok 1,7

To jest nie do zaakceptowania.

U mnie przez rok (w tym pó³ roku wiszenia na haku) spada od 2.0 do 1.8, nie w ka¿dej.

Opony stare? (Zrobi³y siê porowate?) Nie wiem. Spytaj gumiarza.

-- Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.
Z kompresorkiem od lodówki jest jeden ma³y myk. Nawet jak jest ze starej wyeksploatowanej lodówki to bez problemu zrobi pod 30 atmosfer. Trochê to trwa ale jak kto¶ zapominalski to niez³ego melan¿u mo¿e narobiæ jak da porz±dne przewody. Bardzo porz±dn± koñcówkê z manometrem, pistolet do przedmuchiwania i spory kawa³ek wê¿yka zwiniêtego w sprê¿ynê kupi³em w Jula za 29,90. Inna sprawa ¿e akurat w promocji, znaczy siê przecenione, by³o.

Data: 2013-12-04 10:45:36
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-04 10:39, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Z ci¶nieniem: niestety, zgadza siê :) Jeden z moich bije do 32, drugi (od starszej, bardziej prymitywnej lodówki) do 16. Ale monta¿ wê¿yka na koñcówce mam do¶æ partacki i czasami nawet przy 4 wybija.

Tnx. Cenna wskazówka. Trza siê rozgl±daæ, bo pewno gdzie indziej te¿ siê pojawi±. Wszak wiadomo, ¿e promocje to fikcja.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-05 11:33:08
Autor: Albercik
W dniu 04.12.2013 10:45, sqlwiel pisze:
[...]

w lidlu pojawiaj± sie zestawy koñcówek z manometrem za 40z³.

Data: 2013-12-04 15:14:51
Autor: Jakub Witkowski
Jaki kompresor do kół - osobówki
W dniu 2013-12-04 09:50, Anruszewisz pisze:

Wentyle wymieniałem, felgi nie skrzywione, opona nie dziurawa, a raz na 2 tygodnie musze dopompowac, spada z ok 2,2 na ok 1,7

Wszystkie koła??? Paranoja, ja najczęściej przez cały sezon nie muszę dopompowywać.
A może... często mierzysz, i do tego takim długim wężem, a manometr nie w końcówce, tylko stacjonarny?
Bo wiesz, każdy taki pomiar to mierzalny ubytek powietrza :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2013-12-04 09:19:16
Autor: ToMasz
W dniu 04.12.2013 07:43, Anruszewisz pisze:
Podajcie jakiś dobry kompresor do kół do osobówki ( ok 2,4 bara ) Czasem
siÄ™ przydaje.
Acha i żeby pompował w miare dokładnie i szybko.
wydłub sobie sprężarkę z lodówki. możesz do niej podpiąć ciśnieniomierz, albo kupić taki "na wentyl" Wiem ze rozwiązanie wymaga 30 minut pracy i 1 minutę dużej będziesz pompował - ale za 100zł nie kupisz niczego lepszego.
ToMasz

Data: 2013-12-04 09:49:43
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-04 09:19, ToMasz pisze:
[...]

A żonie powiedz, że chyba się zepsuła i trzeba nową za tysiąc-pińcet.

Co to w ogóle za porada? "Wydłub sobie z lodówki". Równie dobrze możesz radzić wydłubać silnik z samochodu.

--
MN

Data: 2013-12-04 15:18:00
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-12-04 09:49, Marcin N pisze:

Co to w ogóle za porada? "Wydłub sobie z lodówki".

Lodówka może być z wysypiska... podjeżdżasz, dajesz flaszkę i za kwadrans masz ;)

Data: 2013-12-04 15:23:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
Hello Jakub,

Co to w ogóle za porada? "Wyd³ub sobie z lodówki".
Lodówka mo¿e byæ z wysypiska... podje¿d¿asz, dajesz flaszkê i za kwadrans masz ;)

W ka¿dym domu znajdzie siê niepotrzebna szprycha rowerowa, szpulka od
nici czy lodówka... ;)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-04 16:30:32
Autor: Maurycy Poszepszyñski
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
Dnia 2013-12-04 15:23, U¿ytkownik - RoMan Mandziejewicz  napisa³::

:-D
Bez wska¼nika-strza³eczki nie da rady.
--
http://www.youtube.com/watch?v=joujh2jLL1A

Data: 2013-12-04 16:47:43
Autor: sqlwiel
[...]

A gdzie-¿e¶ Ty (albo: kiedy) widzia³ nici na szpulce? S± co najwy¿ej na tutce papierowej... No - chyba, ¿e jakie¶ "profesjonalne", ale to ju¿ nie "w ka¿dym domu".

(Wiem... Widzê emoticonê :) )

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 17:30:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
Hello sqlwiel,

[...]

Ze 40 lat temu. Mniej wiêcej wtedy, kiedy w TV s³owa o szprysze i
szpulce mówi³ pewien bardzo sympatyczny pan...

Data: 2013-12-04 17:37:42
Autor: Tadzik
On Wed, 4 Dec 2013 17:30:39 +0100, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Ze 40 lat temu. Mniej wiêcej wtedy, kiedy
w TV s³owa o szprysze i szpulce mówi³
pewien bardzo sympatyczny pan...

Mówisz o tym panu co dzi¶ 90-te urodziny obchodzi? Ten o inicja³ach AS?
--
Pozdro
Tadzik

Data: 2013-12-04 17:40:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
Hello Tadzik,

[...]

Wczoraj obchodzi³.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-04 19:09:14
Autor: Tadzik
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
On Wed, 4 Dec 2013 17:40:13 +0100, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Wczoraj obchodzi³.

Kurde! Gdzie¶ mi jeden dzieñ wciê³o! :)
--
Pozdro
Tadzik

Data: 2013-12-04 17:54:38
Autor: sqlwiel
[...]

Jeste¶my z podobnych roczników. Te¿ go ogl±da³em zapamiêtale (na telewizorze Szmaragd 901), a pierwsz± zrobion± przeze mnie zabawk± "od niego" by³ w³a¶nie rodzaj pojazdu ze szpulk±, napêdem od skrêconej gumki i kawa³kiem ¶wieczki jako sprzêg³o. :)
Ale to chyba by³o >50 lat temu...

Strza³kê na patyku równie¿ pamiêtam.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 17:59:21
Autor: Artur Ma¶l±g
Jaki kompresor do kó³ - osobówki
W dniu 2013-12-04 17:54, sqlwiel pisze:
Hello sqlwiel,

[...]

Programy pamiêtam, a jak¿e, do tego mam zachowan± ksi±¿kê od naszego
"mistrza" z dedykacj± ;)

Data: 2013-12-05 14:17:42
Autor: Jakub Witkowski
Jaki kompresor do kó³ - osobówki

Ze 40 lat temu. Mniej wiêcej wtedy, kiedy w TV s³owa o szprysze i
szpulce mówi³ pewien bardzo sympatyczny pan...

....i za chwilê wyci±ga³ spod sto³u gotowy, dopieszczony egzemplarz :)

Taaa, pamiêtam jak zrobi³em m³odszemu bratu ³opatkê z deski i blaszanej puszki,
któr± obaj dotkliwie siê pokaleczyli¶my: ja przy ciêciu blachy, on przy u¿ywaniu.
No i "zabawka" zosta³a szybko skonfiskowana przez rodzicielkê :)
Kto by dzi¶ pokaza³ co¶ takiego w tv!

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2013-12-04 15:26:05
Autor: Marcin N
[...]

I co dalej? Jakie wyjście ma ten kompresor?

--
MN

Data: 2013-12-04 14:40:22
Autor: AZ
On 2013-12-04, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Lodówka może być z wysypiska... podjeżdżasz, dajesz flaszkę i za
kwadrans masz ;)

I co dalej? Jakie wyjście ma ten kompresor?

Okragle.

https://www.google.pl/search?q=kompresor+z+agregatu+od+lod%C3%B3wki

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 15:33:46
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-12-04 15:26, Marcin N pisze:

Lodówka może być z wysypiska... podjeżdżasz, dajesz flaszkę i za
kwadrans masz ;)

I co dalej? Jakie wyjście ma ten kompresor?

Odnosiłeś się do kompresora z lodówki, więc podpowiadam.

A reszta? No wiesz, chyba facet każdy ma parę potrzebnych dorbiazgów... ;)

Data: 2013-12-04 16:20:55
Autor: sqlwiel
[...]

Najczęściej rurka miedziana Ø ok 5-6mm.  ÅšrubokrÄ™tem robi siÄ™ jÄ… na troszkÄ™ szerszy lejek, nakÅ‚ada siÄ™ wąż ciÅ›nieniowy (spawalniczy gumowy lub PP z wtopionym oplotem - ok. 3zÅ‚/m albo gotowy o którym wspominaÅ‚ kogutek) i zaciska opaskÄ…. Ja użyÅ‚em spawalniczego z odzysku i nawet siÄ™ nie bawiÅ‚em w koÅ„cówkÄ™ na wentyl. Dociskam ten wąż palcymatycznie i jest git.

Aha - kompresor na ogół w przyłączu (taka wtyczka z dziurami) ma wyłącznik fazy rozruchowej. Trzeba wziąć to przyłącze też.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 11:29:02
Autor: kogutek444
W dniu środa, 4 grudnia 2013 16:20:55 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

> [...]

Aha - kompresor na ogół w przyłączu (taka wtyczka z dziurami) ma wyłącznik fazy rozruchowej. Trzeba wziąć to przyłącze też.

Tego się tak nie robi. Na złomie trzeba znaleźć, zamówić itp do kompletu butlę po butanie, do osobówki taka 5 kilo jest w sam raz. Nie, nie po to żeby zrobić kompresor z butlą. Do zaworu trzeba coś dorobić żeby wężyk od tego dinkasa z marketu dało się zamocować. Ale nie tym co się na wentyl zakłada. To co się zakłada na wentyl zakłada się na rurkę wystającą ze sprężarki i nabija butlę do 10 bar. Potem się bierze butlę i podchodzi do kola i dopompowuje z niej koło. tak nabita butla powinna wystarczyć na dopompowanie 4 kół i powinno w niej jeszcze trochę zostać. Wygodne bo nie ma pierdolenia się z przewodami od sprężarki. W PRL robili fabrycznie takie dopompowywaczki. Ale to niesłuszny system gospodarczy był i się nie liczy. Ambitniejsi mogą zamontować zawór bezpieczeństwa, od bojlera na przykład ( chyba 6 złotych kosztuje). Z zaworem nie ma ryzyka że za dużo napompuje. Dobre sprężarki od lodówki potrafią dać trochę więcej niż wynosi ciśnienie próby butli do gazu płynnego. Nowej butli. Dla starej 10-12 bar będzie w sam raz. Zawór od bojlera bez problemu daje się podkręcić na takie ciśnienie.

Data: 2013-12-04 23:06:49
Autor: Tmek
Jaki kompresor do kó³ - osobówki

U¿ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:a812d196-d469-49ba-99fd-027d4c65bb97googlegroups.com...

Tego siê tak nie robi. Na z³omie trzeba znale¼æ, zamówiæ itp do kompletu butlê po butanie, do osobówki taka 5 kilo jest w sam raz. Nie, nie po to ¿eby zrobiæ kompresor z butl±. Do zaworu trzeba co¶ dorobiæ ¿eby wê¿yk od tego dinkasa z marketu da³o siê zamocowaæ. Ale nie tym co siê na wentyl zak³ada. To co siê zak³ada na wentyl zak³ada siê na rurkê wystaj±c± ze sprê¿arki i nabija butlê do 10 bar. Potem siê bierze butlê i podchodzi do kola i dopompowuje z niej ko³o. tak nabita butla powinna wystarczyæ na dopompowanie 4 kó³ i powinno w niej jeszcze trochê zostaæ. Wygodne bo nie ma pierdolenia siê z przewodami od sprê¿arki. W PRL robili fabrycznie takie dopompowywaczki. Ale to nies³uszny system gospodarczy by³ i siê nie liczy.

Widzialem ostatnio takie cos na stacji na zadupiu w Grecji.
Pionowa rura z kompresora gdzies tam na zapleczu, na tym wisi i dynda banka z manometrem wielkosci talerza z wezykiem do wentyla. Banke sie bralo i pompowalo kola. W momencie odwieszania na rure, przez ta rure napelniala sie banka. Sam wieszak byl jednoczesnie wieszakiem i tym co utrzymuje cisnienie w bance.

Tmek

Data: 2013-12-05 09:01:08
Autor: AZ
On 2013-12-04, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

[...]

No wlasnie tego nie rozumiem. Na Wegrzech na stacjach maja takie fajne
dopompowywaczki ktore wiesza sie na rurze kolo dystrybutorow i automatycznie
sie pompuja. Potrzebujesz napompowac to zdejmujesz i idziesz do samochodu
i pompujesz, pozniej odwieszasz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-05 10:52:32
Autor: Mari@
W dniu 2013-12-05 10:01, AZ pisze:
[...]
*** U nas te¿ takie by³y (hmmm z 10 lat temu ?), nie pamiêtam na jakiej stacji (JET/ARAL?) - sam dyla³em z takim zbiorniczkiem. Ich problem polega po pierwsze na pojemno¶ci - nawet na Statoilu stacjonarny kompresor ¿eby napompowaæ zimówki 16" z 2 do 3 bara to siê 2 razy w³±cza, a po drugie jest jeszcze kwestia "po¼niej odwieszasz".

--
+-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- +
+  Slow Rider & Road Lamer MC President  +

Data: 2013-12-05 14:25:29
Autor: Jakub Witkowski
[...]

I nie sÄ… niczym przymocowane? I jeszcze siÄ™ dziwisz?

Data: 2013-12-05 14:01:10
Autor: AZ
On 2013-12-05, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
[...]

Nie :-) W sumie juz sie nie dziwie, nie pomyslalem...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-05 15:21:57
Autor: Tadzik
On 2013-12-05, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

> I nie s± niczym przymocowane? I jeszcze siê dziwisz?

Nie :-) W sumie juz sie nie dziwie, nie pomyslalem...

Bardzo lubiê czytaæ te Wasze dowcipne komentarze. I mówiê ca³kiem powa¿nie!
Wszystkich Was wazelinujê! (o kur...! ale to zabrzmia³o) ;)
--
Pozdro
tadzik

Data: 2013-12-05 15:58:00
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-05 15:01, AZ pisze:
On 2013-12-05, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury>  wrote:
[...]

Nieporęczność tej butelki była nieco zniechęcająca. Coś nieco mniejsze od butli turystycznej 2kg plus sztywna, lekko wygięta rurka zasilająca ok. 60cm. Taką przynajmniej widziałem w hakenkrojclandzie ok '90.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-05 15:42:27
Autor: AZ
On 2013-12-05, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
[...]

Dla mnie byla poreczniejsza niz manewrowanie tym:

<https://lh3.googleusercontent.com/-KqQmg0EqPHc/Tlq1zjq8AGI/AAAAAAAAEd4/5z522Zt9Cg8/w1204-h903-no/P8270582.JPG>

;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-05 14:34:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

By³y te¿ takie w Polsce. Dawno temu, jak jeszcze nie by³o takiego
z³odziejstwa. Ale na stacji, na której czêsto dopompowywa³em ko³a w
rowerze (tak, to by³o tak dawno temu, ¿e jeszcze by³em pryszczatym
pedalarzem) jednak w koñcu kto¶ siê po³akomi³, przez pewien czas
trzeba by³o prosiæ obs³ugê o wydanie "butli" a potem dorobili ³añcuch,
co pozbawi³o ustrojstwo u¿yteczno¶ci ca³kowicie. Do¶æ szybko
zdemontowano i postawili klasyczny "dystrybutor" w wê¿em i
kompresorkiem wewn±trz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-05 09:11:57
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-04 20:29, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Bardzo sprytny pomysł, który podsunął mi takie coś:

Po co kompresor w garażu. kompresory są na stacjach benzynowych.
Może wystarczy tylko ta butla. Napełnię ją na stacji i będę miał na zaś.

Zawór musi być szczelny, ale chyba to nie problem. Można zrobić jakiś mechaniczny "kranik". No i dobrze byłoby mieć na stałe przy butli miernik ciśnienia.

Jakie ciśnienie dają kompresory na stacjach? Wiem, że co najmniej 6 atm. A może więcej?

--
MN

Data: 2013-12-05 09:03:05
Autor: AZ
On 2013-12-05, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

[...]

Mysle, ze moze byc problem ze szczelnoscia no i malo to praktyczne - ile
tym napompujesz? A jak w trakcie pompowania braknie powietrza?

Jakie ciśnienie dają kompresory na stacjach? Wiem, że co najmniej 6 atm. A może więcej?

Mniej. Czesto sa ustawione na 4-5. 6 to rzadkosc.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 16:09:52
Autor: ToMasz
W dniu 04.12.2013 15:18, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2013-12-04 09:49, Marcin N pisze:

Co to w ogóle za porada? "Wydłub sobie z lodówki".

Lodówka może być z wysypiska... podjeżdżasz, dajesz flaszkę i za
kwadrans masz ;)

bierzesz piwo, jedziesz na złom, stawiasz menelowi i prosisz aby Ci odłożył fajny kompersor na przyszły tydzień i przyjedziesz po niego z flaszką.
Za tydzień czy dwa, menel da Ci taką gruchę z pourywanymi rurami i kabelkiem z wtyczką. Wracajac do domu kup sobie w sklepie samochodowym rurkę do paliwa fi6 i końcówkę kompresora- sugeruje metalową.
jak staniesz w garażu, włącz kabel do gniazka, ale odsuń się od kompresora bo najpierw wypluje olej, potem zacznie z jednej z rurek dmuchać powietrzem. uwaga! co prawda pracuje niezbyt szybko, ale wytwarza dość duże ciśnienie.

ToMasz

Data: 2013-12-04 17:28:10
Autor: Tadzik
On Wed, 04 Dec 2013 15:18:00 +0100, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Lodówka mo¿e byæ z wysypiska...
podje¿d¿asz, dajesz flaszkê i za kwadrans masz ;)

Nooo, mi np. lokatorzy wystawili star± lodówkê na podwórko i po kilku nocach juz nie ma ca³ego agregatu wraz z orurkowaniem! Ku...wa! :/
--
Pozdro
tadzik

Data: 2013-12-04 17:50:20
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-04 17:28, Tadzik pisze:
[...]

To wyd³ub jeszcze uszczelkê. Zawiera "elastyczny magnes". Te¿ siê przydaje, choæ nie wiem w tej chwili do czego :)

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-05 00:53:26
Autor: Tomasz Pyra
Jaki kompresor do kół - osobówki
Dnia Wed, 04 Dec 2013 07:43:06 +0100, Anruszewisz napisa³(a):

Podajcie jaki¶ dobry kompresor do kó³ do osobówki ( ok 2,4 bara ) Czasem siê przydaje.
Acha i ¿eby pompowa³ w miare dok³adnie i szybko.

Ja kupi³em najtañszy badziew z Tesco, mia³ byæ awaryjnie na rajdy, ale
okaza³o siê ¿e dzia³a ca³kiem dobrze.
O taki:
http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/bottari-kompresor-samochodowy-z-manometrem-12v-17-7bar.html

S³u¿y mi ju¿ kilka lat, bez ¿adnych problemów.
U¿ywam go do¶æ czêsto - my¶lê ¿e przeciêtnie kilkana¶cie kó³ w miesi±cu nim
dopompowuje (plus zdarzaj± siê rowerowe do ponad 4bar) i w gara¿u i na
wyjazdach gdzie pracuje w kurzu i brudzie le¿±c na ziemi.

Do tego nawet kilka razy, w awaryjnej sytuacji gdy potrzebowa³em wiêkszego
ci¶nienia, po pod³±czeniu do 16V wykrzesa³ z siebie 12bar i siê nie rozpad³
(ale ju¿ zaczyna³ ¶mierdzieæ).

Raz rozjecha³em go samochodem, obudowa popêka³a, ale funkcjonalnie nadal
bez problemu.

Bardzo dobra, szczelna i fajnie dzia³aj±ca koñcówka, trochê krótki wê¿yk,
d³ugi przewód zasilaj±cy, niezbyt precyzyjny manometr, no ale za to
kosztuje niewiele.

Mo¿e trafi³em na jaki¶ wybitny egzemplarz, ale generalnie polecam.
S±dzê ¿e do okazjonalnego dopompowania ko³a jest ca³kiem dobry.

Data: 2013-12-05 09:13:58
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-05 00:53, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Szkoda, ¿e 12V. Wola³bym na 230.

--
MN

Jaki kompresor do kół - osobówki