Jaki kompresor do kół - osobówki

Data: 2013-12-04 08:03:02
Autor: BartekK
Jaki kompresor do kół - osobówki
W dniu 2013-12-04 07:43, Anruszewisz pisze:
Podajcie jakiś dobry kompresor do kół do osobówki ( ok 2,4 bara ) Czasem
siÄ™ przydaje.
Acha i żeby pompował w miare dokładnie i szybko.
Poszukaj z "fabrycznych" zestawów (tam gdzie nie ma koła, a jest tylko pianka+kompresor), są 100x solidniejsze niż chińskie marketowe kompresorki.
Na szybkość pompowania zbyt wielkiego wpływu nie masz - z gniazdka zapalniczki weźmiesz jakieś maksymalnie 120W, a zobacz że najmniejsze stacjonarne kompresory (wcale rewelacyjnie szybko nie pompujące) mają po 1000W

Data: 2013-12-04 08:10:37
Autor: Anruszewisz
W dniu 2013-12-04 08:03, BartekK pisze:
[...]
zapalniczki weĹşmiesz jakieĹ› maksymalnie 120W, a zobacz ĹĽe najmniejsze
stacjonarne kompresory (wcale rewelacyjnie szybko nie pompujÄ…ce) majÄ… po
1000W

Ale pozniej wulkanizator nie chce takiego koła robić ....
Cena jaka mnie interesuje to do ok 100 zł

Data: 2013-12-04 08:24:12
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-04 08:10, Anruszewisz pisze:

[...]

A kto Ci każe używać pianki?

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 08:51:08
Autor: Anruszewisz
W dniu 2013-12-04 08:24, sqlwiel pisze:
[...]

To mozecie jakis polecić ??

Data: 2013-12-04 05:13:38
Autor: szymon.czarkowski
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 08:51:08 UTC+1 użytkownik Anruszewisz napisał:
> [...]

>>> kompresorki.

>>> 1000W

> A kto Ci każe używać pianki?

To mozecie jakis polecić ??

Tak - ContiMobilityKit
12V
15A
max.8bar
cało¶ć zamknięta w pudełku z tworzywa
działa ¶wietnie ;)

Data: 2013-12-04 05:14:27
Autor: szymon.czarkowski
Jaki kompresor do kół - osobówki
Przepraszam za niewycięte cytaty...

Data: 2013-12-04 13:25:00
Autor: AZ
On 2013-12-04, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:

Tak - ContiMobilityKit
12V
15A
max.8bar
całość zamknięta w pudełku z tworzywa
działa świetnie ;)

Fajny i solidny ale raczej nie przystosowany do regularnego pompowania kol
w samochodzie. Zeby te 0,5 atm napompowac to mu sie zejdzie pare minut
a kompresor ma niestety tloczek i przekladnie plastikowa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 07:29:58
Autor: szymon.czarkowski
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 14:25:00 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
Zeby te 0,5 atm napompowac to mu sie zejdzie pare minut

Używałe¶ czy to tylko Twoje przypuszczenia?
Oponę 205/55R16 z 2,3 do 2,6 pompuje kilkana¶cie sekund. 4 koła dopompowałem w niecałe 2 minuty (sporo traci się na przykręcanie/odkręcenie wężyka, przełożenie przewodu na drug± stronę).

Data: 2013-12-04 15:34:04
Autor: AZ
On 2013-12-04, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
W dniu środa, 4 grudnia 2013 14:25:00 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
Zeby te 0,5 atm napompowac to mu sie zejdzie pare minut

Używałeś czy to tylko Twoje przypuszczenia?
Oponę 205/55R16 z 2,3 do 2,6 pompuje kilkanaście sekund. 4 koła dopompowałem w niecałe 2 minuty (sporo traci się na przykręcanie/odkręcenie wężyka, przełożenie przewodu na drugą stronę).

Uzywalem bo posiadam. Kilkanascie sekund to ja pompuje kolo rowerowe 26x2.1
z 2,0 do 3,0 atm ;-) Moze mam popsuty, moze tez przesadzilem z "pare minut"
ale jak go bedzie uzywal tak regularnie to dlugo nie pozyje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 07:48:22
Autor: szymon.czarkowski
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 16:34:04 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

Uzywalem bo posiadam. Kilkanascie sekund to ja pompuje kolo rowerowe 26x2..1
z 2,0 do 3,0 atm ;-) Moze mam popsuty, moze tez przesadzilem z "pare minut"
ale jak go bedzie uzywal tak regularnie to dlugo nie pozyje.

Do warsztatu się nie nadaje, ale dopompować koła kilka razy w roku można. To chyba nie zabije tego sprzętu ;) Kupiłem t± pompkę wła¶nie z zamiarem takiego wykorzystania. Kupiłem jakie¶ dwa miesi±ce temu. Po założeniu zimówek dopompowałem. Swoje spostrzeżenia opisałem w jednym z poprzednich wpisów. Według mnie bardzo fajna maszynka za niewielkie pieni±dze.

Data: 2013-12-04 16:00:18
Autor: AZ
On 2013-12-04, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
Uzywalem bo posiadam. Kilkanascie sekund to ja pompuje kolo rowerowe 26x2.1
z 2,0 do 3,0 atm ;-) Moze mam popsuty, moze tez przesadzilem z "pare minut"
ale jak go bedzie uzywal tak regularnie to dlugo nie pozyje.

Do warsztatu się nie nadaje, ale dopompować koła kilka razy w roku można. To chyba nie zabije tego sprzętu ;) Kupiłem tą pompkę właśnie z zamiarem takiego wykorzystania. Kupiłem jakieś dwa miesiące temu. Po założeniu zimówek dopompowałem. Swoje spostrzeżenia opisałem w jednym z poprzednich wpisów. Według mnie bardzo fajna maszynka za niewielkie pieniądze.

Ano widzisz. Ja swoj mam juz rok, nie uzywam go w warsztacie ale pompuje
kola w rowerze, motocyklu, zdarzylo mi sie w samochodzie (co trwalo troche).
Wiec jak widac takie uzywanie mocno go degraduje niestety, w sumie nie dziwne
bo zostal zrobiony do pompowania awaryjnego - tak jak pisalem wczesniej
ma tloczek i cylinderek plastikowy ale mimo to pompuje duzo lepiej niz
chinski badziew ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 08:48:40
Autor: szymon.czarkowski
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 17:00:18 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
[...]

Ok, być może masz rację.
W takim razie weryfikuję swoj± opinię o tym kompresorku, bior±c pod uwagę to, co napisałe¶. Faktycznie zbyt krótko to użytkuję. NA RAZIE jestem zadowolony, czas pokaże jak długo będzie działał poprawnie ;)

Data: 2013-12-04 18:57:23
Autor: J.F
Jaki kompresor do kół - osobówki
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci
[...]

No to sie postarali.
Bo moje doswiadczenia z tanimi z supermarketu sa zgola odmienne - pompuje, pompuje, pompuje, pompuje, pompuje, czlowiek juz by dawno napompowal, a ten dalej pompuje.

porownanie kompresorow po rosyjsku
http://www.youtube.com/watch?v=qUsDNBFAb2w

I tak sa niezle, bo opone w te 2-3 min napompuja.

Jeden co prawda dal rade tylko 3 opony napompowac :-)

J.

Data: 2013-12-05 09:00:02
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-04 18:57, J.F pisze:

porownanie kompresorow po rosyjsku
http://www.youtube.com/watch?v=qUsDNBFAb2w

I tak sa niezle, bo opone w te 2-3 min napompuja.

Jeden co prawda dal rade tylko 3 opony napompowac :-)

Najdroższy od pocz±tku nie działał. Inny zepsuł się po trzech kołach, pozostałe dwa jako¶ działały, ale widać, że zakup czego¶ takiego to loteria.

Dziwne, przecież tu nie ma kosmicznych technologii...

--
MN

Data: 2013-12-05 10:31:56
Autor: J.F
Jaki kompresor do kół - osobówki
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Powiedzmy przypadek.

Inny zepsuł się po trzech kołach, pozostałe dwa jako¶ działały, ale widać, że zakup czego¶ takiego to loteria.
Dziwne, przecież tu nie ma kosmicznych technologii...

Sa.
Lodowka kosztuje 800 zl, z czego kompresor pewnie ze 200.
Jak chcesz to samo zrobic za 20, to sam rozumiesz ze trzeba kosmicznych technologii :-)

J.

Data: 2013-12-04 22:06:00
Autor: AZ
On 2013-12-04, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
[...]

Wlasnie dopompowywalem zimowki z 1,6 do 2,0 - ok. 45s.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-05 00:41:39
Autor: szymon.czarkowski
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 23:06:00 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
Wlasnie dopompowywalem zimowki z 1,6 do 2,0 - ok. 45s.

Wynika z tego, że powinienem się cieszyć kompresorem, póki jest jeszcze nowy ;)
Jestem ciekaw jak będzie działał za rok.

Data: 2013-12-05 09:03:41
Autor: AZ
On 2013-12-05, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
W dniu środa, 4 grudnia 2013 23:06:00 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
Wlasnie dopompowywalem zimowki z 1,6 do 2,0 - ok. 45s.

Wynika z tego, że powinienem się cieszyć kompresorem, póki jest jeszcze nowy ;)
Jestem ciekaw jak będzie działał za rok.

Tak samo tylko, ze wolniej ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 08:53:01
Autor: Anruszewisz
Jaki kompresor do kół - osobówki
Acha zapomniałem w garażu mam możliwość podpiecia kompresora. Chce kupic zeby nie jezdzic co jakis czas na stacje i dopompowywac

Data: 2013-12-04 09:02:10
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-04 08:53, Anruszewisz pisze:
Acha zapomniałem w garażu mam możliwość podpiecia kompresora. Chce kupic
zeby nie jezdzic co jakis czas na stacje i dopompowywac

A jak często musisz dopompowywać? Może coś z wentylami / felgami / oponami jest nie-tak?
Ja pompuję raz w roku, jak przekładam zimowe/letnie. Mam w garażu kompresor z wyzłomowanej lodówki, bez żadnych przeróbek. Świetnie się spisuje, choć jest bez manometru (jakoś mi się nie chciało nic dokombinowywać).

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 09:50:55
Autor: Anruszewisz
W dniu 2013-12-04 09:02, sqlwiel pisze:
[...]

Wentyle wymieniałem, felgi nie skrzywione, opona nie dziurawa, a raz na 2 tygodnie musze dopompowac, spada z ok 2,2 na ok 1,7

Data: 2013-12-04 09:50:33
Autor: BartekK
W dniu 2013-12-04 09:50, Anruszewisz pisze:
[...]

Napraw (u dobrego wulkanizatora) te koło/koła, a nie kupuj kompresora. Jakoś tysiące kierowców jeździ, nic im nie ucieka co dwa tygodnie, i nie wie co to kompresor, bo powietrze dmuchają im raz/dwa w roku, jeśli zmieniają na zimówki, albo wcale...

Data: 2013-12-04 09:58:15
Autor: sqlwiel
[...]

Odpowiadając komuś obok, dla kogo "wydłub z lodówki" oznacza "zepsuj lodówkę" dopowiem:
Rozglądaj się po osiedlu, może ktoś wystawi koło śmietnika starą lodówkę, przejedź się na złomowisko, albo tam, gdzie oddaje się sprzęt AGD.

Dla Ciebie (skoro chcesz mieć wygodę) - dokup do takiego kompresorka końcówkę z manometrem, taką warsztatową. Choć nie sądzę, abyś dostał ją poniżej stówy.

Wentyle wymieniałem, felgi nie skrzywione, opona nie dziurawa, a raz na
2 tygodnie musze dopompowac, spada z ok 2,2 na ok 1,7

To jest nie do zaakceptowania.
U mnie przez rok (w tym pół roku wiszenia na haku) spada od 2.0 do 1.8, nie w każdej.
Opony stare? (Zrobiły się porowate?) Nie wiem. Spytaj gumiarza.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 01:39:52
Autor: kogutek444
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 09:58:15 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:
> [...]

Odpowiadaj±c komu¶ obok, dla kogo "wydłub z lodówki" oznacza "zepsuj lodówkę" dopowiem:

Rozgl±daj się po osiedlu, może kto¶ wystawi koło ¶mietnika star± lodówkę, przejedĽ się na złomowisko, albo tam, gdzie oddaje się sprzęt AGD.

Dla Ciebie (skoro chcesz mieć wygodę) - dokup do takiego kompresorka końcówkę z manometrem, tak± warsztatow±. Choć nie s±dzę, aby¶ dostał j± poniżej stówy.

> [...]

Opony stare? (Zrobiły się porowate?) Nie wiem. Spytaj gumiarza.

-- Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.
Z kompresorkiem od lodówki jest jeden mały myk. Nawet jak jest ze starej wyeksploatowanej lodówki to bez problemu zrobi pod 30 atmosfer. Trochę to trwa ale jak kto¶ zapominalski to niezłego melanżu może narobić jak da porz±dne przewody. Bardzo porz±dn± końcówkę z manometrem, pistolet do przedmuchiwania i spory kawałek wężyka zwiniętego w sprężynę kupiłem w Jula za 29,90. Inna sprawa że akurat w promocji, znaczy się przecenione, było.

Data: 2013-12-04 10:45:36
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-04 10:39, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Z ci¶nieniem: niestety, zgadza się :) Jeden z moich bije do 32, drugi (od starszej, bardziej prymitywnej lodówki) do 16. Ale montaż wężyka na końcówce mam do¶ć partacki i czasami nawet przy 4 wybija.

Tnx. Cenna wskazówka. Trza się rozgl±dać, bo pewno gdzie indziej też się pojawi±. Wszak wiadomo, że promocje to fikcja.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-05 11:33:08
Autor: Albercik
W dniu 04.12.2013 10:45, sqlwiel pisze:
[...]

w lidlu pojawiaj± sie zestawy końcówek z manometrem za 40zł.

Data: 2013-12-04 15:14:51
Autor: Jakub Witkowski
Jaki kompresor do kół - osobówki
W dniu 2013-12-04 09:50, Anruszewisz pisze:

Wentyle wymieniałem, felgi nie skrzywione, opona nie dziurawa, a raz na 2 tygodnie musze dopompowac, spada z ok 2,2 na ok 1,7

Wszystkie koła??? Paranoja, ja najczęściej przez cały sezon nie muszę dopompowywać.
A może... często mierzysz, i do tego takim długim wężem, a manometr nie w końcówce, tylko stacjonarny?
Bo wiesz, kaĹĽdy taki pomiar to mierzalny ubytek powietrza :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Jaki kompresor do kół - osobówki