Jaki komputer do muzykowania (cross)

Data: 2009-10-27 20:15:42
Autor: Leszek K.
Jaki komputer do muzykowania (cross)
Dnia Tue, 27 Oct 2009 09:55:32 +0100, Ingarden napisał(a):

*Zastosowanie:*
Głównie Renoise, z rzadka wieloślad (miks po zgraniu śladów). Dużo VST -
zarówno efektów, jak i synthów. Nie gram, nie oglądam filmów, nie mam nawet Internetu. System - XP (tak, wiem - max. 3,X GB).

*Ze starego sprzętu zostawie:*
Karta graf.: X300SE PCIe
Karta muz.: Audiophile 2496 PCI
Zasilacz: Chieftec costam (400W)
Obudowa: Modecom Step207
Dysk: Samsung SP2014N 200GB PATA - pojdzie jako slave
(zatem nowa płyta powinna mieć IDE i PCI)

*Budżet:*
Pi razy drzwi 1000-1200zł. Nie interesują mnie przyszłościowe
rozwiązania (i tak zawsze wymieniam cały sprzęt - raz na ~5 lat), istotniejszy dla mnie jest stosunek jakość/cena.

Mój wstępny typ, to:
AMD Phenom II X3 720 Black Edition s.AM3 BOX 419,00
Gigabyte GA-MA770T-UD3P PCI-E s.AM3 285,00
GoodRam 2x2GB DDR3-1333 Dual Chanel CL9 285,00
Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3 sATA-2 (->master) 165,00

Płyta z ACC, chciałbym odblokować czwarty rdzeń i podciągnąć do 3,X GHz (zależy ile wytrzyma boxowe chłodzenie).

Da się coś lepszego wymyślić w podobnej cenie?

Jak chcesz odblokowywać to kup x2 550. Szanse na odblokowanie masz takie
same a 70 zet zostaje w kieszeni.

Data: 2009-10-28 10:00:13
Autor: Ingarden
Jaki komputer do muzykowania (cross)
Jak chcesz odblokowywać to kup x2 550. Szanse na odblokowanie masz takie
same a 70 zet zostaje w kieszeni.

W sumie.. dobry pomysł.

Jeszcze taka wątpliwość: lepiej włożyć do takiej konfiguracji DDR3 1333MHz CL 9,0, czy DDR2 1066MHz CL 6,0?

W tej samej cenie mam:
GoodRam 2x2GB DDR3-1333 Dual Chanel CL9
Geil 2x2GB DDR2 1066 6-6-6-18 Green Dual Chanel

--
le

Data: 2009-10-28 11:16:17
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 28 Oct 2009 10:00:13 +0100, Ingarden napisał(a):

[...]

Ja tam poszedłem w DDR2 800 od Geila. Pracują synchronicznie z procesorem
na ~900 MHz przy 5-5-5-15. To nie czasy P4 gdzie szybkość pamięci miała
kluczowe znaczenie.
Jak chcesz odblokowywać dodatkowe rdzenie poszukaj na internecie
odpowiednich serii i potem szukaj ich po sklepach. Znacznie zwiększysz
szansę na sukces.

Data: 2009-10-28 11:33:31
Autor: Ingarden
Jaki komputer do muzykowania (cross)
Jak chcesz odblokowywać dodatkowe rdzenie poszukaj na internecie
odpowiednich serii i potem szukaj ich po sklepach. Znacznie zwiększysz
szansę na sukces.

Serie mam spisane. Problem w tym, że bez rozpakowania pudełka nie zobaczę z jakiej serii jest dana sztuka, więc i tak - loteria.

--
le

Data: 2009-10-28 11:30:04
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 28 Oct 2009 11:33:31 +0100, Ingarden napisał(a):

[...]

E tam. Bez rozpakowania. W przeźroczystym okienku wystawiony procesor i
wszystko widać (nie zaszkodzi wziąć lupę bo drobne cyferki).

Jaki komputer do muzykowania (cross)