Jaki kupić akumulator?

Data: 2009-09-14 20:59:45
Autor: Rudy
Jaki kupić akumulator?
Przyszedł czas że stary wyzionął ducha i trzeba nabyć nowy. Jakie akumulatory teraz się kupuje? Co możecie poradzić? Kupować centrę, boscha a może jeszcze coś innego? Chcę autem jeszcze pojeździć parę lat więc aku musi być dobry. Auto to peugeot 406 1,8 16v. Aku ma być więc około 62 Ah. Co polecacie?
Pozdrawiam,

Data: 2009-09-14 12:14:39
Autor: tadek
Jaki kupić akumulator?
On 14 Wrz, 20:59, "Rudy" <ravenw...@wp.pl> wrote:
[...]

jeżdżę jużkilka lat na centrze i zero problemów

Data: 2009-09-14 13:02:26
Autor: Mariusz_M
Jaki kupić akumulator?
[...]

W ostatni piątek wziął sobie i zdechł oryginał z ASO (po niecałych 3
latach) więc w sytuacji awaryjnej pojechałem do supermarketu i kupiłem
centrę plus coś tam, która ma 3 lata gwarancji i AC na wypadek
unieruchomienia pojazdu z winy akumulatora. (72Ah, 770CCA -440PLN).
ASO daje 24m-ce na aku a mój zaczął padać od 25 miesiąca
użytkowania ...

Pozdrawiam,
Mariusz
Lexus LS400

Data: 2009-09-15 09:08:25
Autor: kurdybanek
Jaki kupić akumulator?

W ostatni piątek wziął sobie i zdechł oryginał z ASO (po niecałych 3
latach)

A co oni teraz tam dają? Na fabrycznym wyposażeniu moich Toyot mam
akumulatory Yuasa, oba już mają 6 lat, żadnych problemów. Ale właśnie
zastanawiałem się czy nie wymienić ich w ASO przed zimą...

Data: 2009-09-15 13:03:27
Autor: Agent
Jaki kupić akumulator?

Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@aaaa.pl> napisał w wiadomości news:h8neha$2d99$1opal.icpnet.pl...

[...]

Yuasa trudno dostepna ale w moim aucie wytrzymał 7 lat a i tak dobiłem go rozładowaniem do zera i ładowaniem w aucie na max bo pewnie by dłuzej polatał.

Data: 2009-09-14 21:03:45
Autor: DoQ
Jaki kupić akumulator?
Rudy pisze:
boscha a może jeszcze coś innego? Chcę autem jeszcze pojeździć parę lat więc aku musi być dobry. Auto to peugeot 406 1,8 16v. Aku ma być więc około 62 Ah. Co polecacie?

Varta BlueDynamic jest OK :)
Taki np. Exide ultra wytrzymal u mnie niecale 3lata, krocej niz "no name".

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-14 21:15:23
Autor: bratPit[pr]
Jaki kupić akumulator?

[...]

ja bym brał taki do którego ...da się dolać wody, obecnie bezobsługowe akumulatory są tak cwanie zrobione że nie ma szans w nich uzupełnić wody która w końcu wyparuje i akumulator wyzionie ducha akurat po zakończeniu okresu gwarancji, do niedawna w "bezobsługowych" dawało się np. zdjąć naklejkę lub górny dekiel i można było spokojnie kontrolować poziom elektrolitu,
brat

Data: 2009-09-14 22:02:41
Autor: J.F.
Jaki kupić akumulator?
On Mon, 14 Sep 2009 20:59:45 +0200,  Rudy wrote:
Przyszedł czas że stary wyzionął ducha i trzeba nabyć nowy. Jakie akumulatory teraz się kupuje? Co możecie poradzić?

A tak nawiasem mowiac .. posucha z akumulatorami jakby.
wyprzedaze przedsezonowe czy wzrost cen surowcow ? J.

Data: 2009-09-15 07:56:26
Autor: Michał Gut
Jaki kupić akumulator?

A tak nawiasem mowiac .. posucha z akumulatorami jakby.
wyprzedaze przedsezonowe czy wzrost cen surowcow ?

http://www.money.pl/gielda/surowce/dane,olow,5.html

odpowiedz da ci ten wykres
14 grudnia 2008 $872 za tone
15 sietpnia 2009 $1800 za tone
8 wrzesnia 2009 $2460 za tone

wyjaśnia? :)

Data: 2009-09-15 08:31:08
Autor: Grejon
Jaki kupić akumulator?
Michał Gut pisze:
[...]

Uou.. USA aż tyle amunicji w Iraku wywala?

wyjaśnia? :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-15 09:06:09
Autor: J_K_K
Jaki kupić akumulator?

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h8ncbc$bfr$1inews.gazeta.pl...
Uou.. USA aż tyle amunicji w Iraku wywala?

W Afganistanie raczej.

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-15 10:02:11
Autor: Jakub Witkowski
Jaki kupić akumulator?
Michał Gut pisze:
[...]

Primo:
Zapomniałeś dodać że 14.12.2008 to był ekstremalny dołek, zaś średnia
cena zeszłoroczna (około 1800$) była wyższa niż tegoroczna (ok.1500).
Ponadto również zeszłoroczne maksimum sięgające 3500 było o tysiąc
wyższe niż tegoroczne.

Secundo:
Wartość ołowiu w akumulatorze stanowi zaledwie jakieś 20-30% jego ceny.
Tak więc wzrost ceny surowca np. o połowę nie powinien odbić się bardziej
niż 10-15% zwyżką ceny wyrobu gotowego.

A więc wyjaśniam: akumulatory, sądząc po samych cenach ołowiu,
w tym roku powinny być nieznacznie tańsze niż w zeszłym.

Data: 2009-09-15 10:26:28
Autor: Michał Gut
Jaki kupić akumulator?
[...]

nie lecialem az tak daleko z trendem ale stopniowy wzrost - znaczny - jest.

[...]

20-30% to duzo biorac pod uwage marze na poziomie jakichs 30% calego lancucha ,
poza tym olow wprowadza dodatkowe koszty w postaci ekologii - nie sprtawdzalem ale placze mi sie po glowie informacja ze jakies oplaty utylizacyjne czy cos podobnego bylo jakis czas temu wprowadzone i byl znaczny skok cen akumulatorow - wrecz z dnia na dzien.

A więc wyjaśniam: akumulatory, sądząc po samych cenach ołowiu,
w tym roku powinny być nieznacznie tańsze niż w zeszłym.

Ja takim optymista nie jestem - widzialem ceny aku i szczerze mowiac szczeka mi opadla. Pamietam jak jeszcze "niedawno" szczypalem sie ze 190pln za aku bosha a teraz za 220 to najtanszy noname........

Data: 2009-09-15 10:37:35
Autor: Jakub Witkowski
Jaki kupić akumulator?
Michał Gut pisze:
[...]

To sobie ustaw początkowa datę na 1.1.2008, a się zdziwisz.
Dwa lata to właściwy okres aby uchwycić wpływ na ceny kolejnych sezonów,
a w tej perspektywie jest widoczny spadek, a nie wzrost.

[...]

Niech ci będzie; zatem tym wyraźniejszy powinien być spadek ceny
w porównaniu do 2008r - czyż nie?

[...]

Opłata ta (w formie kaucji) nie jest podawana w cenie. Dowiesz się
o niej w kasie, a zwrócą ci ją gdy oddasz stary akumulator.

[...]

Jeśli jest wzrost od zeszłego roku, to ołów nie ma na to wpływu,
a jeśli porównujesz do dawniejszych lat, to być może (nie mam danych,
ani nie pamiętam cen)

Data: 2009-09-15 11:29:02
Autor: Michał Gut
Jaki kupić akumulator?
To sobie ustaw początkowa datę na 1.1.2008, a się zdziwisz.
Dwa lata to właściwy okres aby uchwycić wpływ na ceny kolejnych sezonów,
a w tej perspektywie jest widoczny spadek, a nie wzrost.

pass:)

Opłata ta (w formie kaucji) nie jest podawana w cenie. Dowiesz się
o niej w kasie, a zwrócą ci ją gdy oddasz stary akumulator.

nie nie nie to nie o to chodzi - to jakas oplata jaka placa producenci/importerzy ale nie moge sie dokopac do zrodel

[...]

pytanie jak dlugo trwa cykl od zakupu olowiu do półki

Data: 2009-09-16 00:26:10
Autor: J.F.
Jaki kupić akumulator?
On Tue, 15 Sep 2009 07:56:26 +0200,  Michał Gut wrote:
[...]

Niby wyjasnia, ale w sumie to generuje nastepne pytania :-)

Dlaczego tak ? Czyzby gospodarka ruszala ? Do czego jeszcze sie olow uzywa ?

J.

Data: 2009-09-16 20:52:15
Autor: Grejon
Jaki kupić akumulator?
J.F. pisze:

Dlaczego tak ? Czyzby gospodarka ruszala ? Do czego jeszcze sie olow uzywa ?

Amunicja.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-15 07:57:48
Autor: Michał Gut
ps
zapomnialem dodac ze obecnie cena spadla do ok 2100 ale to i tak duzo, a a te aku co sa w sprzedazy i beda - beda na 100% z drozszego olowiu.

Data: 2009-09-14 22:29:38
Autor: J_K_K
Jaki kupić akumulator?

Użytkownik "Rudy" <ravenwest@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8m3r2$k2q$1news.wp.pl...
Przyszedł czas że stary wyzionął ducha i trzeba nabyć nowy. Jakie akumulatory teraz się kupuje?

Takie, które mają w najbliższej hurtowni,
która w razie reklamacji da Ci zastępczy na 2 tygodnie.

Inaczej i tak będziesz musiał cos nowego kupić
- chyba, że wytrzymasz bez auta 2 tygodnie.
Z reguły zimną zimą ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-15 11:29:42
Autor: .Peeter
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80Ah
Mam ten sam dylemat. Obecnie w moim aucie siedzi seryjny akumulator
VW, 80Ah. Niestety po 8 latach ma już trochę dosyć i boję się, że pewnego
zimowego dnia nie odpalę. :-)

No i co kupić? :-) I czy jak zmienię 80-tkę np. na 77, to mogą się pojawić
jakieś problemy? Auto jest wypchane elektryką, więc ma co ciągnąć prąd...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-15 12:26:19
Autor: Marek P.
..Peeter wrote:
[...]

Ale ta elektryka przez większośc czsu ciągnie prąd z alternatora. 77 nie powinno zaszkodzic. I nie wierz że jak wstawisz 120 mAh to będzie ciągle nie doładowany. Zwróc uwagę na wysoki prąd rozruchowy.

Data: 2009-09-15 18:03:40
Autor: Grejon
Marek P. pisze:
I nie wierz że jak wstawisz 120 mAh to będzie ciągle nie

Bateryjka do gameboya w samochodzie? ;)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-15 12:52:01
Autor: Jakub Witkowski
..Peeter pisze:
[...]

Powiem ci tak: do zeszłego tygodnia siedział u mnie akumulator,
z którego fabrycznej pojemności 65Ah zostało realnej... 7Ah.
A ostatniej zimy miał w granicach 10Ah. Mimo to, nie sprawiał
kompletnie żadnego problemu, bo prąd rozruchowy miał w normie.
Odpalałem z niego po sąsiedzku inne samochody kablami, nawet diesle.

Wymieniłem go tylko profilaktycznie. Po zmianie nie widzę żadnej
różnicy w odpalaniu rozrusznik kręci się dokładnie tak samo.

Morał z tego taki: pojemność nie jest aż taka ważna, ważny jest prąd rozruchowy.

Data: 2009-09-15 14:04:10
Autor: .Peeter
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał:
Odpalałem z niego po sąsiedzku inne samochody kablami, nawet diesle.
Morał z tego taki: pojemność nie jest aż taka ważna, ważny jest prąd rozruchowy.

U mnie pod maską właśnie diesel siedzi.

Dziękuję za podpowiedzi, czyli mogę śmiało brać 74/77, ze zwróceniem
uwagi na prąd rozruchowy, żeby nie był niższy niż aktualny. Teraz jeszcze
wybór - Bosch S4, Bosch S5, czy jakaś Centra? :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-15 15:33:57
Autor: Marek P.
[...]

Centra bo pewnie najtańsza :)

Data: 2009-09-15 16:55:02
Autor: .Peeter
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80 Ah
"Marek P." wrote:
Centra bo pewnie najtańsza :)

50zł przy wydatku około 500zł nie robi mi różnicy. Jak warto,
to i 100zł bez problemu dopłacę. To w końcu zakup na kilka lat,
prawdopodobnie do końca okresu posiadania tego auta przeze mnie.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-15 17:00:42
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80 Ah
Centra ma dobrą opinię, rzecz w tym, że są trzy szeregi mocno różniące się ceną, kupiłem w makro cash najtańszy budget (robiony
przzez Centre) i jestem na razie bardzo zadowolony.
JaC

-- -- -

50zł przy wydatku około 500zł nie robi mi różnicy.

Data: 2009-09-15 19:28:55
Autor: Przemek
ąćęłńóśźż wrote:
Centra ma dobrą opinię, rzecz w tym, że są trzy szeregi mocno
różniące się ceną, kupiłem w makro cash najtańszy budget (robiony
przzez Centre) i jestem na razie bardzo zadowolony.
JaC

Tez go kupilem,  max jaki sie zmiescil , chyba 72Ah za ok 200zl- tyle ze nalezy brac w makro paragon
bo jak wezmiesz fakture to jest tylko 12 msc gwarancji na aku (przy paragonie standartowo 24msc)

Data: 2009-09-15 18:01:08
Autor: J_K_K

Użytkownik "Marek P." <mpomicho@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h8o548$ov5$1inews.gazeta.pl...

> Centra bo pewnie najtańsza :)

Może nie najtańsza, ale najmniej problemów z reklamacjami.

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-15 16:54:34
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80 Ah
A dlaczego większy się nie zmieści?
Ograniczeniem jest długośc i wysokość?
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-16 08:19:17
Autor: .Peeter
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał:
A dlaczego większy się nie zmieści?
Ograniczeniem jest długośc i wysokość?

Aku jest obudowany i nowy musi mieć takie same wymiary, jak oryginalny.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-16 21:56:19
Autor: J_K_K

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:h8q018$bc6$1news.telbank.pl...
Aku jest obudowany i nowy musi mieć takie same wymiary, jak oryginalny.

Touran ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-17 08:03:07
Autor: .Peeter
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80Ah
Użytkownik "J_K_K" napisał:
Touran ?

Seat Toledo II.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-16 15:06:59
Autor: J.F.
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:h8nmq9$6ps$1news.telbank.pl...
[...]

Tak drobna roznica nie gra roli.
Bardziej istotny prad rozuchowy - podejrzewam ze to jakis wielki diesel.

A elektryka ma sie karmic z alternatora a nie z akumulatora.
No chyba ze masz cos dzialajacego na postoju - alarm z monitoringiem, audio i video, czy moze wyciagarke.

J.

Data: 2009-09-16 15:26:50
Autor: .Peeter
Użytkownik "J.F." napisał:
Bardziej istotny prad rozuchowy - podejrzewam ze to jakis wielki diesel.

To akurat niewielki diesel, 1.9 TDI.

A elektryka ma sie karmic z alternatora a nie z akumulatora.

No to fakt. :-) Auto jest właśnie napchane elektryką, stąd moje
wątpliwości. Ale teraz już wiem, że 77 mogę spokojnie kupować. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Jaki kupić akumulator?