Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80Ah

Data: 2009-09-15 11:29:42
Autor: .Peeter
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80Ah
Mam ten sam dylemat. Obecnie w moim aucie siedzi seryjny akumulator
VW, 80Ah. Niestety po 8 latach ma już trochę dosyć i boję się, że pewnego
zimowego dnia nie odpalę. :-)

No i co kupić? :-) I czy jak zmienię 80-tkę np. na 77, to mogą się pojawić
jakieś problemy? Auto jest wypchane elektryką, więc ma co ciągnąć prąd...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-15 12:26:19
Autor: Marek P.
..Peeter wrote:
[...]

Ale ta elektryka przez większośc czsu ciągnie prąd z alternatora. 77 nie powinno zaszkodzic. I nie wierz że jak wstawisz 120 mAh to będzie ciągle nie doładowany. Zwróc uwagę na wysoki prąd rozruchowy.

Data: 2009-09-15 18:03:40
Autor: Grejon
Marek P. pisze:
I nie wierz że jak wstawisz 120 mAh to będzie ciągle nie

Bateryjka do gameboya w samochodzie? ;)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-15 12:52:01
Autor: Jakub Witkowski
..Peeter pisze:
[...]

Powiem ci tak: do zeszłego tygodnia siedział u mnie akumulator,
z którego fabrycznej pojemności 65Ah zostało realnej... 7Ah.
A ostatniej zimy miał w granicach 10Ah. Mimo to, nie sprawiał
kompletnie żadnego problemu, bo prąd rozruchowy miał w normie.
Odpalałem z niego po sąsiedzku inne samochody kablami, nawet diesle.

Wymieniłem go tylko profilaktycznie. Po zmianie nie widzę żadnej
różnicy w odpalaniu rozrusznik kręci się dokładnie tak samo.

Morał z tego taki: pojemność nie jest aż taka ważna, ważny jest prąd rozruchowy.

Data: 2009-09-15 14:04:10
Autor: .Peeter
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał:
Odpalałem z niego po sąsiedzku inne samochody kablami, nawet diesle.
Morał z tego taki: pojemność nie jest aż taka ważna, ważny jest prąd rozruchowy.

U mnie pod maską właśnie diesel siedzi.

Dziękuję za podpowiedzi, czyli mogę śmiało brać 74/77, ze zwróceniem
uwagi na prąd rozruchowy, żeby nie był niższy niż aktualny. Teraz jeszcze
wybór - Bosch S4, Bosch S5, czy jakaś Centra? :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-15 15:33:57
Autor: Marek P.
[...]

Centra bo pewnie najtańsza :)

Data: 2009-09-15 16:55:02
Autor: .Peeter
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80 Ah
"Marek P." wrote:
Centra bo pewnie najtańsza :)

50zł przy wydatku około 500zł nie robi mi różnicy. Jak warto,
to i 100zł bez problemu dopłacę. To w końcu zakup na kilka lat,
prawdopodobnie do końca okresu posiadania tego auta przeze mnie.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-15 17:00:42
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80 Ah
Centra ma dobrą opinię, rzecz w tym, że są trzy szeregi mocno różniące się ceną, kupiłem w makro cash najtańszy budget (robiony
przzez Centre) i jestem na razie bardzo zadowolony.
JaC

-- -- -

50zł przy wydatku około 500zł nie robi mi różnicy.

Data: 2009-09-15 19:28:55
Autor: Przemek
ąćęłńóśźż wrote:
Centra ma dobrą opinię, rzecz w tym, że są trzy szeregi mocno
różniące się ceną, kupiłem w makro cash najtańszy budget (robiony
przzez Centre) i jestem na razie bardzo zadowolony.
JaC

Tez go kupilem,  max jaki sie zmiescil , chyba 72Ah za ok 200zl- tyle ze nalezy brac w makro paragon
bo jak wezmiesz fakture to jest tylko 12 msc gwarancji na aku (przy paragonie standartowo 24msc)

Data: 2009-09-15 18:01:08
Autor: J_K_K

Użytkownik "Marek P." <mpomicho@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h8o548$ov5$1inews.gazeta.pl...

> Centra bo pewnie najtańsza :)

Może nie najtańsza, ale najmniej problemów z reklamacjami.

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-15 16:54:34
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80 Ah
A dlaczego większy się nie zmieści?
Ograniczeniem jest długośc i wysokość?
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-16 08:19:17
Autor: .Peeter
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał:
A dlaczego większy się nie zmieści?
Ograniczeniem jest długośc i wysokość?

Aku jest obudowany i nowy musi mieć takie same wymiary, jak oryginalny.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-16 21:56:19
Autor: J_K_K

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:h8q018$bc6$1news.telbank.pl...
Aku jest obudowany i nowy musi mieć takie same wymiary, jak oryginalny.

Touran ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-17 08:03:07
Autor: .Peeter
Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80Ah
Użytkownik "J_K_K" napisał:
Touran ?

Seat Toledo II.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-16 15:06:59
Autor: J.F.
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:h8nmq9$6ps$1news.telbank.pl...
[...]

Tak drobna roznica nie gra roli.
Bardziej istotny prad rozuchowy - podejrzewam ze to jakis wielki diesel.

A elektryka ma sie karmic z alternatora a nie z akumulatora.
No chyba ze masz cos dzialajacego na postoju - alarm z monitoringiem, audio i video, czy moze wyciagarke.

J.

Data: 2009-09-16 15:26:50
Autor: .Peeter
Użytkownik "J.F." napisał:
Bardziej istotny prad rozuchowy - podejrzewam ze to jakis wielki diesel.

To akurat niewielki diesel, 1.9 TDI.

A elektryka ma sie karmic z alternatora a nie z akumulatora.

No to fakt. :-) Auto jest właśnie napchane elektryką, stąd moje
wątpliwości. Ale teraz już wiem, że 77 mogę spokojnie kupować. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Jaki kupić akumulator? | Właśnie, jaki? 80Ah