Jaki łańcuch do kasety 8 rzędowej XT i korby STX SE

Data: 2010-04-09 17:42:09
Autor: DeK
Jaki łańcuch do kasety 8 rzędowej XT i korby STX SE
Po remoncie roweru jakiś czas temu zakupiłem łańcuch CN-IG-90.
Aktualnie pasuje mi łańcuch zmienić żeby uniknąć zarżnięcia napędu.
Mam kasetę 8 rzędową XT i korbę STX SE.
Pytanie czy mogę zastosować inny łańcuch niż IG bez konsekwencji
pogorszenia pracy podczas używania przerzutek?
Czy jeżeli zakupię łańcuch HG nie będzie problemów z wciąganiem go na
zębatki czy to korby lub kasety i ewentualną trwałością?

Jaki łańcuch zakupić?
Z tego co widzę wspomniany wyżej łańcuch jest już coraz trudniej osiągalny.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-09 19:21:21
Autor: PeJot
DeK pisze:
[...]

Mogą być problemy przy przerzucaniu z przodu, szczególnie pod obciążeniem.

Jaki łańcuch zakupić?
Z tego co widzę wspomniany wyżej łańcuch jest już coraz trudniej osiągalny.

Alternatywą dla IG90 jest PC68 i pokrewne, choć jakość przerzucania nie całkiem ta sama. Ale i tak lepiej niż przy łańcuchu HG na koronkach IG.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-09 21:32:17
Autor: MadMan
Dnia Fri, 09 Apr 2010 17:42:09 +0200, DeK napisał(a):

Mam kasetę 8 rzędową XT i korbę STX SE.
Pytanie czy mogę zastosować inny łańcuch niż IG bez konsekwencji
pogorszenia pracy podczas używania przerzutek?

A co to za kaseta? HG? Jeśli HG to nie cuduj i kup łańcuch XT, tzn. HG91
- jest oficjalnie w sprzedaży, 68 zł. Nie kupuj łańcuchów SRAMa. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-09 22:07:51
Autor: DeK
MadMan pisze:
[...]

Łańcucha SRAMa nie uwzględniałem nawet. Raczej coś z łańcuchów XT właśnie.
Musze sprawdzić jaka to kaseta dokładnie. Kupowałem ją z rok może dwa
lata temu, a przez ten okres nie jeździłem intensywnie, a jeżeli już to
nie była męczona w górach a jedynie po mieście.
Jutro rzucę okiem i dam znać co do kasety.

Data: 2010-04-09 22:16:28
Autor: MadMan
Dnia Fri, 09 Apr 2010 22:07:51 +0200, DeK napisał(a):

Kupowałem ją z rok może dwa lata temu

No to pewnie HG, bo UG to raczej starszy system. Zatem kup ten HG91,
cudów nie kosztuje. Obecnie "ujeżdżam" dwa takie i pewnie tak zostanie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-10 13:26:19
Autor: mbut
MadMan pisze:
[...]

Lańcuch SRAM używam od kilku lat na kasecie SRAM 5.0 i przebiegi mam roczne ok 10000km. Jeżdzę po bardzo ciężkim terenie leśnym, bagnistym, piaszczystym i nie rozumim dlaczego facet nie poleca tych łańcuchów.
Dla mnie to super łańcuch, chyba, że przejeżdzasz na swoim grubo ponad 10000km to wówczas rzeczywiście możesz odradzać.
pozdr

Data: 2010-04-10 15:21:25
Autor: MadMan
Dnia Sat, 10 Apr 2010 13:26:19 +0200, mbut napisał(a):

Dla mnie to super łańcuch, chyba, że przejeżdzasz na swoim grubo ponad 10000km to wówczas rzeczywiście możesz odradzać.

Nie, dojechałem w 3000 km po asfaltach. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-10 15:36:49
Autor: mbut
MadMan pisze:
Dnia Sat, 10 Apr 2010 13:26:19 +0200, mbut napisał(a):

Dla mnie to super łańcuch, chyba, że przejeżdzasz na swoim grubo ponad 10000km to wówczas rzeczywiście możesz odradzać.

Nie, dojechałem w 3000 km po asfaltach.
To bardzo mało przejechałeś, zwłaszcza po asfalcie
W związku z tym nie odradzaj firmy SRAM jak nie znasz jej możliwości.

Data: 2010-04-10 15:42:03
Autor: MadMan
Dnia Sat, 10 Apr 2010 15:36:49 +0200, mbut napisał(a):

[...]

No cóż, jeśli łańcuch SRAMa po 3000 km pada, a odpowiadający mu cenowo
Shimano po 6000 to mam swoje zdanie i raczej go nie zmienię :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-10 17:58:31
Autor: mbut
MadMan pisze:
[...]

skąd wziąłeś taką informację, że łańcuch SRAMa pada po 3000km?
pisalem, że na SRAMie przejeżdzam rocznie 10000km i nie po asfaltach, tylko po ciężkim terenie. Przeczytaj mój komentarz uważniej.

Data: 2010-04-10 19:44:18
Autor: MadMan
Dnia Sat, 10 Apr 2010 17:58:31 +0200, mbut napisał(a):

skąd wziąłeś taką informację, że łańcuch SRAMa pada po 3000km?

Z własnego doświadczenia. Obecnie ten łańcuch robi mi za bacik (a miał
zostać do zimówki... No cóż, stary HG40 chyba też się nada). No i może nie był to ciężki teren, ale też nieco terenu (lekkiego) się
mu przydarzyło. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Jaki łańcuch do kasety 8 rzędowej XT i korby STX SE