Jaki laptop 17 cali?

Data: 2009-07-09 08:08:54
Autor: miffy
Jaki laptop 17 cali?
Przymierzam się do zakupu nowego notebooka. Obecnie pracuje na "starym" bo ok 5 letnim HP Compaq nx9005 (procesor AMD Athlon Mobile) i jestem z niego (a raczej byłam ;)) bardzo zadowolona. Oprócz mankamentów z racji daty produkcji tj USB 1.0, brak wifi itp jedynie przeszkadza mi w nim to, że jest okropnie głośny, przy przeglądaniu stron internetowych wiatrak huczy, a jak wejdzie na wyższe obroty przy oglądaniu filmu czy stronach flashowych..... niczym odkurzacz ;)
No i właśnie tego w nowym laptopie chciałabym przede wszystkim uniknąć.

Tak więc konkrety:
Laptop będzie przede wszystkim służył do pracy w programie AutoCad i pokrewnych. Ponadto wszelkie domowe rozrywki, filmy, czasem jakieś gry z niższych półek, oczywiście internet.
Musi mieć/być:
- matryca 17 cali
- cichy
- dobra grafika (w sensie by autoCAD nie mulił a SIMS 2 się nie przycinały ;))
- nie grzać się zbytnio
- cena max 3500zł, najlepiej do 3000zł

Co byście doradzili?
Co lepsze; HP, Toshiba, ... ?

Czy różnica między Toshibą http://www.ceneo.pl/2020555s a HP http://www.ceneo.pl/1909295 będzie jakaś znacząca w stosunku do ceny?

I pytanko jeszcze:
Czy to prawda, że notebooki na procesorach AMD są głośniejsze?
Jeśli tak, to czy w moich wymaganiach co do głośności patrzeć tylko na Intel? Czy różnica między Intelem a AMD pod tym względem jest znaczna? Bo nie musi być on idealnie cichy, oby tylko nie huczał jak mój obecny, że film muszę o kilka tonów podgłaszać jak się wiatrak rozkręci

Data: 2009-07-09 09:48:51
Autor: Kot Prezydenta
Jaki laptop 17 cali?

Użytkownik "miffy" <no@no.pl> napisał w wiadomości news:h341ig$3ct$1news.onet.pl...

- cichy
- dobra grafika (w sensie by autoCAD nie mulił a SIMS 2 się nie przycinały ;))
- nie grzać się zbytnio

no i tu masz problem bo albo będzie cichy i nie będzie się grzał albo będzie miał wypasioną grafikę która produkuje w grach czy iinym większym obciążeniu duże ilości ciepła z którą zazwyczaj lapki sobie nie radzą. Nawet jeśli na starcie będzie ok to musi mieć genialny i ragularnie czyszczony układ wentylacji to po jakimś czasie będa te same problemy. To jest laptop i nie ma jak komputer stacjonarny ogromnej skrzynki i 15 wentylatorami i musi się grzać jak ma działac tak samo wydajnie jak PC. Z przegrzewania się słyna właśnie HP i te duże i te małe.

I jeśli priorytetem sa gry czy CAd to kupiłby stacjonarke z dużym monitorem a nie katował lapka

[...]

głośność i cichoćś to cechy wynikające z tego czy wiatrak kręci i wysysa gorące powietrze czy nie - jak jest mocno obciążony a do tego równie mocno obciążona jest grafika to to wentylator musi pracować non-stop - fizyki nie oszukasz a jesli trafisz na komputer który na początku sobie z tym poradzi to potem i tak bedzie głośny. Pomijam konstrukcje z wyzszej półki ale i tam dziś cięzko znaleźć laptopa z supe chłodzeniem poniżej 5-6 tys

Data: 2009-07-09 10:40:15
Autor: miffy
Jaki laptop 17 cali?
Kot Prezydenta pisze:

[...]

No dzięki. W sumie święta racja, cudów nie ma co oczekiwać. Ale tak się zastanawiam, bo mam jeszcze w domu notebooka e-machnies (acer?) z takim samym prockiem jak ten mój HP (tez mniej więcej z tego samego okresu) i ten się już tak nie grzeje i nie huczy. Wiatrak sie włącza przy większym wysiłku ale nie zagłusza a przy normalnej pracy (internet) rzadko go słychać.

A nowy to "niestety" musi być laptop. Ok, pomińmy kwestię ciszy i powróćmy do reszty pytań, czyli, co wybrać, czego unikać itp. ;)

Data: 2009-07-09 11:38:28
Autor: Kot Prezydenta
Jaki laptop 17 cali?

Użytkownik "miffy" <no@no.pl> napisał w wiadomości news:h34aea$q6n$1news.onet.pl...
A nowy to "niestety" musi być laptop. Ok, pomińmy kwestię ciszy i powróćmy do reszty pytań, czyli, co wybrać, czego unikać itp. ;)

unikać HP

Data: 2009-07-09 11:51:46
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jaki laptop 17 cali?
On Thu, 9 Jul 2009 11:38:28 +0200, "Kot Prezydenta" <cicior@gazeta.pl>
wrote:

[...]

Bo? Najwyraźniej jestem nieświadomy że powinienem unikać i mój HP 6820s
też nie jest świadomy że powinienem go unikać...

Zdrówko

Data: 2009-07-09 12:53:27
Autor: tg
Jaki laptop 17 cali?
"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:6bfb55d9q32d6h4ej499o9rfp55gubv6484ax.com...
Najwyraźniej jestem nieświadomy że powinienem unikać i mój HP 6820s
też nie jest świadomy że powinienem go unikać...

przedpiscy zapewne chodzilo o paviliony, rok czy dwa lata temu bylo
w tej linii sporo wpadek z przegrzewajaym sie gpu, ogolnie chlodzenie
w nich bardzo szybko robi sie strasznie glosne

a tworczyni watku polecam sie wybrac do jakiegos sklepu i pomacac
poprostu

Data: 2009-07-09 14:40:08
Autor: miffy
Jaki laptop 17 cali?
tg pisze:
[...]

Macanie swoją drogą, pewnie sie odbędzie, z tym że w sklepach w pobliżu nie ma zbyt dużego wyboru notebooków 17. Jednak opinie też są potrzebne ;)
A co sądzicie o tym, natknęłam sie przypadkiem:
http://www.ceneo.pl/2145060

Data: 2009-07-09 15:19:19
Autor: Alojzy Zakalec
Jaki laptop 17 cali?
On Jul 9, 2:40 pm, miffy <n...@no.pl> wrote:
tg pisze:> "Maciek "Babcia" Dobosz" <bab...@jewish.org.pl> wrote in message

> [...]

Macanie swoją drogą, pewnie sie odbędzie, z tym że w sklepach w pobliżu
nie ma zbyt dużego wyboru notebooków 17.

Tylko widzisz widz w tym, że trudno Ci będzie ocenić grzanie będąc w
sklepie. Nawet jak Ci pozwolą zapuścić na kilku egzemplarzach różnych
modeli jakiś "torture-test" to zastanów się: ile minut tam spędzisz w
tym sklepie? Żeby naprawde móc ocenić to musiałabyś wybrać ze 4 modele
i poprosić obsługę coby specjalnie dla Ciebie puścicili na każdym
jakieś obliczanie liczy Pi przez CO NAJMNIEJ pół godziny. Dopiero
wtedy będziesz mogła przystawić ucho do każdego i ocenić. Tylko, że
problem z tym, iż w sklepie na ogół jest o tysiąc poziomów głośniej
niż w domciu późnym wieczorkiem kiedy chcesz sobie oglądnąć filmik...
Więc i tak guzik ocenisz w sklepie.

Chyba, że razem z tym testem zapuścisz na testowanych egzemplarzach
jakiś sprawdzony program do monitorowania temperatury: procesora,
płyty głównej i HDD. Wtedy WRESZCIE będziesz mieć jakieś OBIEKTYWNE
liczby!
Ale nawet wówczas i tak może się zdarzyć, że jeśli temperatura będzie
niska to dzięki temu że leptop ma SPUER WYDAJNY układ chłodzenia który
jednocześnie jest super GŁOŚNY!

A do tego ten super wydajny układ chłodzenia w laptopach po paru
miesiącach traci na wydajności i jeszcze więcej "zyskuje" na głośności
z powodu zbierającego się tam kurzu i nieczystości utrudniających
przepływ powietrza.

Data: 2009-07-09 14:40:33
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jaki laptop 17 cali?
On Thu, 9 Jul 2009 12:53:27 +0100, "tg" <aa@bb.cpl> wrote:

[...]

Szcerze powiem że mając dookoła kilkadziesiąt laptopów z róznych firm
i zakresów cenowych (Acer, Asus, jakieś BenQ, Lenovo, IBM, Dell, HP,
F&S, Toshiba, jakieś Mak-i i zapewne inne których nie pamiętam) z
przegrzewaniem spotkałem się w 2 egzemplarzach: w jednym Acerze Aspire
3820 który od nowości był 3 razy w serwisie i w końcu skończyło się na
wymianie na nowy i w jednym Mac-u którego 2-krotna reklamacja nic nie
dała "bo serwisowi się nie grzał" i koleżanka została z kompem na
którym mogła pracowac tylko w klimatyzowanych pomieszczeniach. Ale za
to ładny był. ;-)

a tworczyni watku polecam sie wybrac do jakiegos sklepu i pomacac
poprostu

Obawiam się że będzie miała z tym problemy. Zwykle laptoki z większymi
ekranami występują - nawet w dużych sklepach - w ilości 0-1-2
egzemplarzy. I raczej mniej niż więcej.

Zdrówko

Data: 2009-07-09 15:21:11
Autor: Alojzy Zakalec
Jaki laptop 17 cali?
On Jul 9, 2:40 pm, "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <bab...@jewish.org.pl>
wrote:
On Thu, 9 Jul 2009 12:53:27 +0100, "tg" <a...@bb.cpl> wrote:
> [...]

Obawiam się że będzie miała z tym problemy. Zwykle laptoki z większymi
ekranami występują - nawet w dużych sklepach - w ilości 0-1-2

i to jeszcze mocno wymacane przez poprzedników ;)

Data: 2009-07-10 21:05:15
Autor: Wiesław
Jaki laptop 17 cali?
Dnia 09-07-2009 o 11:51 Maciek "Babcia" Dobosz napisał na pl.comp.pecet:

Najwyraźniej jestem nieświadomy że powinienem unikać i mój HP 6820s
też nie jest świadomy że powinienem go unikać...

Zdrówko

A choćby dlatego:
http://www.nhl.pl/index.php?s=ebf31d61fcfdf7a4ac68307ee038e0a7&showtopic=17643

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-10 17:05:49
Autor: PSYLO
Jaki laptop 17 cali?
Kot Prezydenta pisze:
unikać HP

Chyba żartujesz. Mało jest w tej chwili producentów, którzy równają lub przewyższają poziom jakości HP.

--
PSYLO

Data: 2009-07-10 18:00:03
Autor: Kot Prezydenta
Jaki laptop 17 cali?

Użytkownik "PSYLO" <PSYLO.wytnijto@o2.pl> napisał w wiadomości news:h37lv7$rrq$1nemesis.news.neostrada.pl...
Kot Prezydenta pisze:
unikać HP

Chyba żartujesz. Mało jest w tej chwili producentów, którzy równają lub przewyższają poziom jakości HP.

oczywiście, szczególnie zaś w zakresie cenowym o ktorym mówimy ...

Data: 2009-07-10 20:30:17
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jaki laptop 17 cali?

Kot Prezydenta pisze:
unikać HP

Chyba żartujesz. Mało jest w tej chwili producentów, którzy równają lub przewyższają poziom jakości HP.

oczywiście, szczególnie zaś w zakresie cenowym o ktorym mówimy ...

O slodka niewiedzy. Akurat dzis wpadla mi pare godzin temu najnowsza
oferta Makro Cash&Carry. No i proszę: HP 6830s z C2D T5870, 17 cali,
2GB RAM, dysk 250GB, grafika ATI 3430HD, Vista Home, wydzielony blok
klawiszy numerycznych za 2621,78 PLN brutto. Drogo?

Zdrowko

Data: 2009-07-11 09:11:48
Autor: januszek
Jaki laptop 17 cali?
Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

Nie chodzi o to, ze HP sa drogie tylko o to, ze tanie HP od normalnych HP dzieli jakosciowa przepasc ;)

j.

Data: 2009-07-11 13:52:24
Autor: Saiko Kila
Jaki laptop 17 cali?
Proces januszek <januszek@polska.irc.pl> zwrócił błąd:

[...]

Dokładnie. Ja znam (sam kupowałem) już dwa HP Paviliony które w końcu
padły od przegrzania. Próbowałem jednego odkurzyć, ale nie pomogło, coś
- radiator pewnie - musi już nie kontaktować. Na początku chodziły cicho
i żwawo. Mam też droższego HP i on jest wyraźnie klasy, aczkolwiek też
sie zakurzył po roku i znacznie zwolnił - ale tu da się wszystko
wybebeszyć i odkurzyć jak trzeba.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-07-11 20:57:27
Autor: Piotrek
Jaki laptop 17 cali?
Nie chodzi o to, ze HP sa drogie tylko o to, ze tanie HP od normalnych
HP dzieli jakosciowa przepasc ;)

bo ludzie jakos sie nie moga nauczyc ze prawie kazdy producent produkuje cala game produktow.
od mocno przecietnych do bardzo dobrych maszyn. tak ze gadanie ze HP jest super ja Dell jest zly to glupota jesli nie podaje sie konkretow czyli z jakiej polki cenowej jest porownywany sprzet.
sa oczywiscie wyjatki jak maxdata, acery, czy jakies inne noname ktore z zalozenia jakoscia nie grzesza, ale porownujac markowe sprzety trzeba pamietac zeby wspomniec o tym z jakiej polki to jest sprzet :)
nie tylko firma sie liczy

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-07-09 14:37:11
Autor: Artur Czeczko
Jaki laptop 17 cali?
Kot Prezydenta pisze:

[...]

Możliwe, że nie jestem na bieżąco, ale jak dla mnie to nie brzmi jak
coś, co będzie wymagało superwypaśnej grafiki.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-09 14:50:48
Autor: miffy
Jaki laptop 17 cali?
Artur Czeczko pisze:
Kot Prezydenta pisze:

[...]

Myślę, że aż tak superwypasiona być nie musi, choć to pojęcie względne ;) Wydaje mi się, ze Geforce 9600 GT lub cos w tym stylu powinno wystarczyć. Zwłaszcza. że na starym kompie AutoCad 2005 działa w miare ok, simsy 2 (choć to tylko przykład a nie wymóg ;) ) dają rade na min detalach w sensie uruchamiają się i da się pograć dla cierpliwych ;)

Data: 2009-07-09 15:34:12
Autor: Alojzy Zakalec
Jaki laptop 17 cali?
On Jul 9, 9:48 am, "Kot Prezydenta" <cic...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "miffy" <n...@no.pl> napisał w wiadomościnews:h341ig$3ct$1news.onet.pl...

> [...]

obciążona jest grafika to to wentylator musi pracować non-stop - fizyki nie

Cóż, żeby swobodnie korzystać z super-wydajnych laptopów to musimy
jeszcze troszkę poczekać, na szerokość ścieżki  < 1 nanometr :)

Inaczej to mamy mękę za duże pieniądze. Trochę to frajerstwo, wydasz
3000 zł teraz a za rok będzie to warte połowę i z zazdrością patrzeć
będziesz na świeże nabytki koleżanek lepsze i za mniejszą kasę....

Do czasu technologii <1nm z wydajnością musimy polegać na desktopach a
laptopy do używania w terenie stricte, tam gdzie trzeba zrobić różne
rzeczy ad hoc. I więc wydajność wtedy nie jest akurat potrzebna,
raczej inne cechy laptopów: jak małość, odporność na wstrząsy i inne
zniszczenia itp.   Jak dla mnie najlepiej jakiś netbook z ekranem 10"
mieszczący się w dużej kieszeni, np. kurtki.
A w domciu wypasiony dekstop z wieeelkim monitorem LCD ;>

Data: 2009-07-10 00:44:07
Autor: Smok Eustachy
Jaki laptop 17 cali?
Alojzy Zakalec pisze:
/.../
[...]

Chyba że jesteś studentem...

Data: 2009-07-10 07:35:23
Autor: miffy
Jaki laptop 17 cali?
Alojzy Zakalec pisze:

[...]

Cóż taki los rzeczy elektronicznych i myślę, że osobiście sie już na to uodporniłam ;) HP nx9005 kupiłam swojego czasu za ponad 4000zł ;) a teraz ileż on warty? 500zł? I przyznam, że nie robi to na mnie wrażenia, bo wszystko za jakiś czas będzie lepsze i tańsze i myśląc tym tokiem nigdy nic bym nie kupiła.

Data: 2009-07-10 07:54:57
Autor: Alojzy Zakalec
Jaki laptop 17 cali?
On Jul 10, 7:35 am, miffy <n...@no.pl> wrote:
Alojzy Zakalec pisze:

> [...]

teraz ileż on warty? 500zł? I przyznam, że nie robi to na mnie wrażenia,
bo wszystko za jakiś czas będzie lepsze i tańsze

No nie, nie prawda, chociażby wino, dzieła sztuki, materiały
budowlane... ;>

Poza tym w desktopie możesz sobie stopniowo wymieniać poszczególne
elementy na nowsze, jeden po drugim, nie od razu, a to procek a to
karta grafiki, płyta główna albo najwnowszy krzyl w dziedzinie cichego
chłodzenia - więc ciągle twój kompek ma nowe życie. Natomiast z
laptopkiem niewiele możesz (samodzielnie) zrobić...

Data: 2009-07-10 10:58:08
Autor: miffy
Jaki laptop 17 cali?
Który z tych 3 wybrać? :)
Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650 http://www.ceneo.pl/2145060

HP Pavilion dv7-1140ew http://www.ceneo.pl/1909305

ASUS X71VN-7S001C http://www.ceneo.pl/2007569

Data: 2009-07-10 12:45:21
Autor: Kot Prezydenta
Jaki laptop 17 cali?

Data: 2009-07-10 13:29:45
Autor: Radosław Sokół
Jaki laptop 17 cali?
W dniu 09.07.2009 08:08, miffy pisze:
Laptop będzie przede wszystkim służył do pracy w programie AutoCad i

Przecież do tego się nie nadaje.

- matryca 17 cali

To po co komputer przenośny? Nie lepiej małego stacjonar-
nego z dużym monitorem?

- cichy

Jak wyżej.

[...]

Zrezygnować z pomysłu kupna komputera przenośnego.

Czy to prawda, że notebooki na procesorach AMD są głośniejsze?

Notebooki o dużym poborze mocy są głośniejsze. Jak władujesz
do komputera mocną kartę graficzną, silny procesor, dużo RAMu
i szybki dysk, to *musi* hałasować.

Jaki laptop 17 cali?