Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?

Data: 2015-09-09 12:51:39
Autor: Gof
Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?
Hej,

Używam starego, dogorywającego laptopa FS Amilo Pro V3505 i zastanawiam się nad zmianą laptopa na coś bardziej współczesnego. Chciałbym przeznaczyć na niego ok. 2 tys. zł, jak będzie naprawdę super to maksymalnie 2.5 tys. Może możecie coś doradzić?

To, co jest dla mnie ważne, to:

- pełna kompatybilność z Linuksem (laptop będzie używany z Debianem, więc   najlepiej żeby był bez systemu, bo nie ma sensu płacić za Windowsa jak   nie będę go używał)

- klawiatura wyspowa - ludzie tak na niej psy wieszają, a ja odkąd pierwszy   raz użyłem klawiatury wyspowej, nie chcę już innej

- architektura 64-bitowa - dziś wszystkie już ją mają, ale to dla mnie też   ważne

- matryca matowa

- kamera z przodu - nieważne jaka (jakość), ważna żeby była, ale jak inne   warunki będą spełnione, to można olać kamerę

- rozdzielczośc większa, niż 1280x800 (tyle mam w Amilo i jest za mało, fajnie   byłoby mieć 1400x1050 lub więcej)

- touchpad mniej więcej na środku (był jakiś laptop, który miał touchpada   z lewej strony - wtf?), najlepiej Synaptics

- dysk bez znaczenia (mam swój SSD, który tam przełożę)

- grafika bez większych wymagań - jedynie taka, żeby odtwarzała filmy w   wysokiej rozdzielczości (nie gram w gry, ale odtworzenie filmu z   rejestratora samochodowego albo z telefonu w oryginalnej rozdzielczości   na Amilo gwarantuje mi przycięcie kompa i skakanie filmu z komunikatem   "your system is too slow to play this", zawsze muszę sobie najpierw   przekodowywać)

- łatwość w dostępie do radiatora (wiadomo że wentylację trzeba czasami   wyczyścić, a nie mam ochoty odkręcać pierdyliarda śrubek, żeby dostać się   do radiatora)

- jakaś dobra, trwała marka (nie wiem jakie są najtrwalsze) - wolę laptopa   słabszego, ale markowego, niż dobrego, który rozpadnie się po dwóch latach,   jak FS; mam dobre doświadczenia z Dellami, ale nie zamykam się na inne firmy

- czas pracy na baterii bez znaczenia (95% czasu, jak nie więcej, używam   laptopa na zasilaczu)

- możliwość podłączenia do TV - idealne byłoby HDMI albo DisplayPort, ale jak   nie będzie albo będzie tylko VGA, to trudno - to po prostu miły dodatek

Laptop nie musi być najnowszy, ale najlepiej żeby był gdzieś do dostania nieużywany.

Da się coś takiego znaleźć w tym budżecie?

--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"

Data: 2015-09-09 15:50:48
Autor: jad
Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?
Gof wrote:
To, co jest dla mnie ważne, to:
(ciach długa lista)

Sager/Clevo w740su (sprzedawany pod różnymi nazwami/markami) ma to wszystko.
Przesiadłem się kilka tygodni temu, kupując "barebone" (bez SSD i RAM)
za ok. $800. Sid śmiga.
Jedyny problem to dostęp do wnętrzności, włącznie z baterią - trzeba
odkręcić całe dno (~20 śrubek).

Jarek (Jad)

Data: 2015-09-10 09:38:16
Autor: m4rkiz
"Gof" <gof@somewhere.invalid> wrote in message news:gof.pcp.1441803099news.chmurka.net...
[...]
[...]
- klawiatura wyspowa - ludzie tak na niej psy wieszają, a ja odkąd pierwszy

to moze byc problem bo to raczej tylko x1, x230, t440

Da się coś takiego znaleźć w tym budżecie?

http://www.thinkwiki.org/wiki/ThinkWiki

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-09-10 17:59:08
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 9 Sep 2015 12:51:39 +0000 (UTC), Gof napisał(a):

[...]

(ciach…)
Laptop nie musi być najnowszy, ale najlepiej żeby był gdzieś do dostania nieużywany.

Da się coś takiego znaleźć w tym budżecie?

Ja bym celował w poleasingowego Della Lattitude E6410 z matrycą 1440×900.

[ JeĹźeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach      ]
[ moĹźesz śmiało zapomnieć.      (z bloga Internetowego Obserwatora MediĂłw) ]

Data: 2015-10-09 12:43:58
Autor: Gof
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:

Ja bym celował w poleasingowego Della Lattitude E6410 z matrycą 1440×900.

Też nie ma klawiatury wyspowej.

--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
http://www.chmurka.net/

Data: 2015-10-09 22:28:24
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 9 Oct 2015 12:43:58 +0000 (UTC), Gof napisał(a):

Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:

Ja bym celował w poleasingowego Della Lattitude E6410 z matrycą 1440×900.

Też nie ma klawiatury wyspowej.

Co jest do przeżycia biorąc pod uwagę całą resztę. :)

[ Bras: When nobody knows nothing... somebody knows something.             ]
[                                                  ("CSI 9x23 Hog Heaven") ]

Data: 2015-10-10 22:26:58
Autor: Gof
[...]

Nie, akurat klawiatura wyspowa to mój warunek :) nie chcę innej.

Data: 2015-10-11 22:38:24
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 10 Oct 2015 22:26:58 +0000 (UTC), Gof napisał(a):

[...]

A szkoda, bo tym sposobem pozbywasz się możliwości zanabycia naprawdę
przyzwoitego laptopa. No ale nic na siłę. :D

[ Są dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie działa, drugi nie    ]
[ istnieje.                                              (demotywatory.pl) ]

Data: 2015-10-14 09:37:01
Autor: 666
Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?
A co widać na ekranie o wysokości 900 pikseli po powiedzmy otwarciu Worda (czy innego Power Pointa) ze wstążkami?
Zwykle przypomina mi się film szkoleniowy "Czterej pancerni i pies" z punktu widzenia Grigorija.

-- -- -
Ja bym celował w poleasingowego Della Lattitude E6410 z matrycą 1440×900

Data: 2015-09-12 16:37:55
Autor: 666
Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?
A to dowolny supermarket, między ziemniakami a butami do biegania za 19,95-
Widział ktoś w markecie lapka z porządną klawiaturą??

-- -- -

klawiatura wyspowa

Data: 2015-10-09 12:43:31
Autor: Gof
Tasiorsa <tasiorsa@poczta.fm> wrote:

Da się coś takiego znaleźć w tym budżecie?
A ile cali to ma mieć?

Ok. 15.

Ja bym celowal w używanego Dell E6520/E6420

On nie ma klawiatury wyspowej...