Jaki laptop - ma być cichy

Data: 2011-03-07 08:43:17
Autor: Marcin N
Jaki laptop - ma być cichy
Witam,

Poszukuję laptopa. Główny warunek: ma być bezszelestny przy pracy nieobciążającej procesora.

Do tego najlepiej, gdyby miał matowy ekran 13-14 cali.

Jaki procesor powinien się w takim znaleźć? Które będą najchłodniejsze?

Data: 2011-03-07 09:31:14
Autor: Jarosław Kłopotek
Jaki laptop - ma być cichy
W dniu 2011-03-07 08:43, Marcin N pisze:
[...]

To tylko koniecznie coś z Atomem, lub Intel z serii Super Ultra Voltage.

Możesz też zapakować dysk SSD. Przy oglądaniu egzemplarza sprawdź czy nie piszczy elektronika, bo nieraz to może męczyć ucho ;]

Pozdrawiam Serdecznie
Jarosław Kłopotek

Data: 2011-03-07 09:46:20
Autor: Marcin N
Jaki laptop - ma być cichy
Użytkownik "Jarosław Kłopotek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:il255k$jso$1@node2.news.atman.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Przesadzasz. Dyski 5400 obrotów są praktycznie bezszelestne, a te 4600 (4200?) to już całkiem.
Czy AMD nie produkuje procesorów dedykowanych do laptopów?

Data: 2011-03-07 09:29:38
Autor: Sergiusz Rozanski
Jaki laptop - ma by? cichy
Dnia 07.03.2011 Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał/a:
[...]

Ale te potrafią nieprzyjemnie wibrować - SSD to dla laptopa: cisza, waga,
temperatura, speed, odporność mechaniczna, brak wibracji, brak ruchomych
części - wady: cena, mała pojemność - gdy to ostatnie 2 nie przeszkadzają to
obecnie nie ma innej opcji.

Atom troszkę za słaby na obecne www i obsługuje mało ram (do 1GB) i są 32 bit,
a i na skype wideo potrafi nie dawać rady - nie wiem ile masz kasy, ale ja
wszedłem w ULV - mało watów w idle komputer zimny, a jak potrzeba to śmiga
normalnie. Na atomie jakieś flashe czy większe skrypty JS typu gmap czy
jquery to już laguje - może pomogłoby ze 2-4GB ram, ale nie obsłuży.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2011-03-07 11:02:45
Autor: Vituniu
Jaki laptop - ma by? cichy
Atom troszkę za słaby na obecne www i obsługuje mało ram (do 1GB)
(...)
może pomogłoby ze 2-4GB ram, ale nie obsłuży.

Ekhem... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-03-07 10:49:53
Autor: Sergiusz Rozanski
Jaki laptop - ma by? cichy
Dnia 07.03.2011 Vituniu <vituniu@poczta.fm> napisał/a:
Atom troszkę za słaby na obecne www i obsługuje mało ram (do 1GB)
(...)
może pomogłoby ze 2-4GB ram, ale nie obsłuży.

Ekhem... ;)

Są atomy co zaadresują 2GB? Może się coś urodziło, ale nie spodziewałbym
się wysokich lotów po cpu za $25 z 512kB cache vs ulv 1.6 w 3MB cache
w 2 core. No inna sprawa że ten cpu kosztuje tyle co cały netbook, no ale
nie ma nic za darmo :) dlatego pytałem o 'budget'.

Data: 2011-03-07 13:10:42
Autor: Maciej Bojko
Jaki laptop - ma być cichy

W 2009 już były.

--
Maciej Bójko

Data: 2011-03-07 14:13:18
Autor: Vituniu
Jaki laptop - ma by? cichy
Ekhem... ;)

Są atomy co zaadresują 2GB?

Nawet twoj stary eee 901 z N270 na pokladzie
adresowal 2 GiB, a IIRC N330 radzi sobie z 4 GiB.

Czy ma to sens to juz inna sprawa ;)
(choc np. takie przeniesienie tempow na RAM-dysk
oszczedza nieco SSD, a ograniczenie swapu przyspiesza
calosc)

Może się coś urodziło, ale nie spodziewałbym
się wysokich lotów po cpu za $25 z 512kB cache
vs ulv 1.6 w 3MB cache w 2 core.

A to sie zgadza, inne swiaty zupelnie. Ale:

No inna sprawa że ten cpu kosztuje tyle co cały netbook,
no ale nie ma nic za darmo :) dlatego pytałem o 'budget'.

.... ano wlasnie :)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-03-07 10:49:48
Autor: Jarosław Kłopotek
Jaki laptop - ma być cichy
W dniu 2011-03-07 09:46, Marcin N pisze:
> [...]
> nie piszczy elektronika, bo nieraz to może męczyć ucho ;]
> -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Bardziej mi chodziło cewki z tanich laptopów.

> Przesadzasz. Dyski 5400 obrotów są praktycznie bezszelestne, a te 4600
> (4200?) to już całkiem.

Jakieś drętwe i tanie hitachi nawet te 5200 piszczy jak głowica zasuwa.
Akurat ja jestem strasznie czuły na wysokie częstotliwości i to słyszę.

> Czy AMD nie produkuje procesorów dedykowanych do laptopów?

Przepraszam, że dałem przykład tylko z oferty Intela, tak na rynku są też inne marki - mea culpa.

Pozdrawiam Serdecznie

--
Jarosław Kłopotek

Data: 2011-03-07 12:43:23
Autor: Radosław Sokół
Jaki laptop - ma być cichy
W dniu 07.03.2011 09:46, Marcin N pisze:
Przesadzasz. Dyski 5400 obrotów są praktycznie bezszelestne, a te 4600 (4200?) to już całkiem.
Czy AMD nie produkuje procesorów dedykowanych do laptopów?

Zapewniam, że w moim starym notebooku dyski 5400 rpm (naj-
pierw Hitachi, a potem Seagate Momentus -- ten był troszkę
cichszy, przyznaję) były *wyraźnie* słyszalne podczas pracy
typu edycja tekstu, gdy wentylatory były całkowicie wyłączo-
ne.

Data: 2011-03-07 14:21:33
Autor: Marcin N
Jaki laptop - ma być cichy
Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011030711432400@grush.one.pl...

[...]

Ok. Przyjmijmy więc, że dźwięk dysku 5400 jest górną granicą dopuszczalnego hałasu takiego laptopa.

Co polecicie?

Jaki laptop - ma być cichy