Jaki laptop - na komunie

Data: 2009-04-29 17:00:21
Autor: Hendbu
Jaki laptop - na komunie
Rodzina sie uparla, zeby dziecku na komunie kupic laptopa. Dziewczynka bedzie glownie korzystac z netu, troche grac, office ... ale generalnie nic super zaawansowanego.

Co byscie polecili z tego zestawu?
HP 6730s T4200 15 cali 2 GB dysk 25 gb karta ATi 3430 256 mb z torbą za 2500 pln
HP dv5-1205 QL64 15 cali 2 GB pamięć 160 GB karta ATI 3450 521 mb z mozliwością rozszerzenia? za 2500
Toshiba  L 350-15U 17 cali 3GB pamięć 250 GB karta INTEL GMA 4500 za 2600
HP Pavilion 15 cali 3 BG dysk 250 GB karta NVIDIA Ge FRoce 9200 GS 512 MB za 2800
w dwóch ostatnich i w pierwszym chyba procesor INTEL, w drugim ATHLON X2

Data: 2009-04-29 15:19:33
Autor: januszek
Jaki laptop - na komunie
Hendbu napisał(a):

Co byscie polecili z tego zestawu?

Kup ten, którego producent udziela najdłuższej/najlepszej gwarancji.

j.

Data: 2009-04-29 18:07:03
Autor: G Nowak
Jaki laptop - na komunie
Kup ten, którego producent udziela najdłuższej/najlepszej gwarancji.

Czyli Hp odpada - psujny, grzejny, rok gwarancji.

--
pozdr

Data: 2009-04-29 23:00:57
Autor: PSYLO
Jaki laptop - na komunie
G Nowak pisze:
Czyli Hp odpada - psujny, grzejny, rok gwarancji.

Za siedmioma górami, za siedmioma lasami... ;)

--
PSYLO

Data: 2009-04-29 17:28:59
Autor: Szymon von Ulezalka
Jaki laptop - na komunie
On Apr 29, 10:00 pm, PSYLO <psylo.WYTNI...@o2.pl> wrote:
G Nowak pisze:

> Czyli Hp odpada - psujny, grzejny, rok gwarancji.

Za siedmioma górami, za siedmioma lasami... ;)

http://www.frazpc.pl/news/24900-HP_ignoruje_problemy_z_chipsetami_NVIDII

osobiscie- majac, w sumie 4 laptopy (1 hp, 2x acer, teraz dell) - to
hp juz bym nigdy nie wzial. przynajmniej nie domowa serie pavilionow :)

Data: 2009-04-30 04:18:39
Autor: januszek
Jaki laptop - na komunie
Szymon von Ulezalka napisał(a):

osobiscie- majac, w sumie 4 laptopy (1 hp, 2x acer, teraz dell) - to
hp juz bym nigdy nie wzial. przynajmniej nie domowa serie pavilionow :)

Faktycznie, domowe serie hp dzieli duuuzo od tych biznesowych ;)

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-04-29 19:30:09
Autor: Lagoda
Jaki laptop - na komunie
biały
--
__________________________________________MAT_______

Data: 2009-04-29 19:58:42
Autor: MarcinCz
Jaki laptop - na komunie
Dnia Wed, 29 Apr 2009 17:00:21 +0200, Hendbu napisał(a):

Rodzina sie uparla, zeby dziecku na komunie kupic laptopa. Dziewczynka
Nie mogłem się powstrzymać...
Pamięta ktoś jeszcze jak się dostawało "elektroniki" na komunię? Ja
dostałem bez melodyjek ale i tak byłem dumny ;)

--
Marcin

Data: 2009-04-30 08:21:25
Autor: ikov
Jaki laptop - na komunie
MarcinCz pisze:
[...]

I walkmana, niekoniecznie Sony, ale to było już coś.

--
http://ikov.bikestats.pl

Data: 2009-04-30 11:29:42
Autor: kasia.skrundz
Jaki laptop - na komunie
On 29 Kwi, 19:58, MarcinCz <temp...@gazeta.pl_wytnij_to> wrote:
> [...]

Pamięta ktoś jeszcze jak się dostawało "elektroniki" na komunię? Ja
dostałem bez melodyjek ale i tak byłem dumny ;)

a dlaczego nie? moje dziecko tez uparło sie na laptopa, ale z uwagi na
to ze to mała dziewczynka wybrałam mały komputer a do tego kolorowy
(czerwony) hp mini viviane z vobisa, ciekawe jaką mine zrobi jak go
dostanie:)

Data: 2009-04-30 20:49:28
Autor: KILu
Jaki laptop - na komunie
Użytkownik wrote:
a dlaczego nie? moje dziecko tez uparło sie na laptopa, ale z uwagi na
to ze to mała dziewczynka wybrałam mały komputer

Mala dziewczynka, ale oczy jak u doroslego. Jesli mala bedzie tego uzywac
na codzien do netu, blogowania czy gg, to za kilka lat jej oczy moga
odmowic posluszenstwa.

k,

Data: 2009-04-30 21:10:11
Autor: mirekm
Jaki laptop - na komunie
KILu pisze:
Użytkownik wrote:
[...]

Uzasadnij.

pozdrawiam,

mirek

Data: 2009-04-30 21:20:33
Autor: Mariusz Kruk
Jaki laptop - na komunie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mirekm"
[...]

Nie chodzi o ten konkretny komputer, jak rozumiem, tylko w ogóle o fakt
przyzwyczajania do spędzania długich godzin przy ekranie od dziecka.
Długie siedzenie przy komputerze/telewizji/książkach/łotewer zwłaszcza
bez przerw na relaks oczu szybko prowadzi do krótkowzroczności.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft Office 2000: Już się nie dasz

Data: 2009-04-30 22:18:41
Autor: mirekm
Jaki laptop - na komunie
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Nie mogę znaleźć sensownych źródeł jednoznacznie potwierdzających związek krótkowzroczności z nadwyrężaniem wzroku. Wszelkie "Panie domu" kategorycznie klasyfikują pracę z komputerem jako mordercę wzroku, natomiast poszukiwania wśród bardziej fachowych tekstów prowadzą mnie do konkluzji podobnej do tej z wikipedii:

http://en.wikipedia.org/wiki/Myopia#Theories

pozdrawiam,

mirek

Data: 2009-04-30 23:22:39
Autor: Mariusz Kruk
Jaki laptop - na komunie
[...]

No, ten artykuł w wikipedii zbyt sensownym źródłem nie jest, zwłaszcza
piękny ustęp o IQ. ;-)
Natomiast ja słyszałem o tym od co najmniej dwu różnych okulistów. Co
oczywiście wcale nie znaczy, że to automatycznie jest prawdziwe;
medycyna niestety nie jest nauką ścisłą. W kazdym razie, poświęcanie
całego wolnego czasu na komputer nie jest specjalnie dobrą metodą
wychowawczą niekoniecznie ze względu na wzrok ;-)

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] If God is perfect, why did He create discon-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] tinuous functions?

Data: 2009-04-30 21:24:15
Autor: RadoslawF
Jaki laptop - na komunie
Dnia 2009-04-30 21:10, Użytkownik mirekm napisał:

Mala dziewczynka, ale oczy jak u doroslego. Jesli mala bedzie tego uzywac
na codzien do netu, blogowania czy gg, to za kilka lat jej oczy moga
odmowic posluszenstwa.

Uzasadnij.

Generalnie to dziecko ma oczy bardziej odporne niż dorosły.
Ale posłuszeństwa mogą odmówić.
Wystarczy ?

Pozdrawiam

Data: 2009-04-30 22:04:14
Autor: mirekm
Jaki laptop - na komunie
RadoslawF pisze:
[...]

Zdecydowanie nie. Co do pierwszego stwierdzenia, to faktycznie spotkałem się ze zdaniem, że oczy w młodym wieku nie meczą się tak szybko jak u dorosłych. Co do drugiego to czytałem, że  wbrew ludowej opinii ani wpatrywanie się w komputer, ani oglądanie TV z bliska, ani też czytanie przy słabym oświetleniu nie powoduje trwałego pogorszenia wzroku. Więc proszę o wskazanie poważnych danych które jednoznacznie wiążą np. krótkowzroczność z komputerem.

pozdrawiam,

mirek

Data: 2009-04-30 23:40:49
Autor: lamer
Jaki laptop - na komunie
Kit z oczami, garba dostanie i huk. Chcesz z niej zrobić dzwonnika z Notre-Dame? Ja dostałem radio, zegarek i rower na komunię i byłem szczęśliwy. Aż żal patrzeć na te współczesne dzieciaki, które w życiu na rowerze nie jeździły, nie łaziły po drzewach a w piłkę to grają na wf-ie.

lamer

Data: 2009-05-01 09:31:20
Autor: RadoslawF
Jaki laptop - na komunie
Dnia 2009-04-30 22:04, Użytkownik mirekm napisał:

[...]

Nie ma takich danych bo jak dotychczas za takie badania
płaciły firmy produkujące komputery/monitory lub firmy
zatrudniające ludzi wpatrujących się w komputery/monitory.

Ale co ciekawe w dużych i dbających o pracownika firmach
jak wysyłają człowieka na badania okresowe to w rubryce
zagrożenia wpisują "praca przy monitorze/komputerze".
W jakim celu to robią skoro wedle takiego fachmana jak
ty "nie powoduje trwałego pogorszenia wzroku" ?

Zamiast mieszać na grupie i jak typowy troll pisać "uzasadnij"
przejdź się do fachowca czyli do lekarza okulisty i z nim
porozmawiaj. Bo chyba nie oczekujesz że ktoś pujdzie za ciebie,
nagra i informacje opublikuje w internecie ?

Pozdrawiam

Data: 2009-05-01 08:00:21
Autor: januszek
Jaki laptop - na komunie
RadoslawF napisał(a):

[...]

Nie tylko w dużych. Przepisy BHP. Lokalne. Ma to wiecej wspolnego z widzimisie urzedniczym i samonapedzaniem sie biurokracji niz ze zdrowiem. Przepisy regulują np dodatkowy czas przerwy (5 min po kazdej godzinie pracy przy komputerze) i ewentualna refundacje szkiel korekcyjnych.

W kazdym razie tego typu bzdur jest mnostwo, ot np kierujesz samochodem sluzbowym i nie masz zaliczonych aktualnych badan psychologicznych to ryzykujesz odmowa odszkodowania w przypadku wystapienia szkody etc.

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-01 20:19:31
Autor: mirekm
Jaki laptop - na komunie
RadoslawF pisze:

[...]

Wykluczam możliwość, że ktoś za mnie "pujdzie". Dawno temu znajomy oftalmolog przekonywał mnie, że pogarszanie się wzroku w wyniku pracy z monitorem jest równie niewiarygodną mądrością ludową jak to, że czytanie przy słabym oświetleniu pogarsza wzrok.

pozdrawiam,

mirek

Data: 2009-05-03 13:20:47
Autor: KILu
Jaki laptop - na komunie
mirekm wrote:
[...]

Mnie zaden znajomy przekonywac nie musial, bo mam przyklady z najblizszego
otoczenia. Osobie, ktora kilkanascie lat spedzila za biurkiem porzadkujac
papiery po przeniesieniu do pomieszczenia o gorszym oswietleniu (i
zaangazowana do pracy z drukami napisanymi mniejszym fontem) juz po
kilkunastu miesiacach znacznie pogorszyl sie wzrok. Podobny przypadek
zwiazany byl z praca przed monitorem. Owszem, nie sa to moze dane
miarodajne, wiele zalezy tez od wieku i indywidualnych predyspozycji, ale
w tej sytuacji stwierdzenie jednoznacznie, ze czytanie przy slabym
oswietleniu czy ogladanie (kineskopowego) TV z malej odleglosci NIE psuje
wzroku (co zreszta niedawno sugerowal Przekroj) jest moim zdaniem
klamstwem i swiadczy o ignoranctwie autora.

k,

Data: 2009-05-01 10:55:11
Autor: Lagoda
Jaki laptop - na komunie
a dlaczego nie? moje dziecko tez uparło sie na laptopa,

słusznie-dzieciom należy dawać to na co się upierają

(czerwony) hp mini viviane z vobisa, ciekawe jaką mine zrobi jak go
dostanie:)

Nieważne. Ważne co powiedzią koleżanki.
--
__________________________________________MAT_______

Data: 2009-04-30 18:43:49
Autor: ggs
Jaki laptop - na komunie
MarcinCz wrote:

Nie mogłem się powstrzymać...
Pamięta ktoś jeszcze jak się dostawało "elektroniki" na komunię? Ja
dostałem bez melodyjek ale i tak byłem dumny ;)

To tak jak ja :) - Wintron ze stoperem bez setnych sekundy , ale nos byl dumny :)

*
Core i7 920,P6T Deluxe, 6GB/1333,SapphHD4850
Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,KNC1-DVR, 20WGX2Pro
3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L, CMPSU-450VX

Data: 2009-05-15 07:45:21
Autor: Piotrek
Jaki laptop - na komunie
Ja jestem trochę młodszy, mój brat o 3 lata starszy dostał commodore 64, a ja
3 lata później dostałem amigę... :))) --

Data: 2009-05-15 11:30:44
Autor: lamer
Jaki laptop - na komunie
Użytkownik " Piotrek" <plysek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:guj6ih$iso$1inews.gazeta.pl...
Ja jestem trochę młodszy, mój brat o 3 lata starszy dostał commodore 64, a ja
3 lata później dostałem amigę... :)))

Commodore 64  wbrew nazwie na obudowie ("Personal Computer") to nie komputer tylko "Personal Calculator" :P

lamer

Data: 2009-04-29 20:00:43
Autor: JoteR
Jaki laptop - na komunie
"Hendbu" napisał:

Rodzina sie uparla, zeby dziecku na komunie kupic laptopa.
Co byscie polecili

Takiego, który będzie się komponował stylistycznie z Jaguarem, którego niewątpliwie też otrzyma...

JoteR

Data: 2009-04-29 20:27:24
Autor: PesTYcyD
Jaki laptop - na komunie
A ja pamiętam, że na komunie dostałem obrazek i zegarek z długopisem :) o ZX Spectrum to mogłem jedynie pomażyć...

Data: 2009-04-29 20:45:00
Autor: JoteR
Jaki laptop - na komunie
"PesTYcyD" napisał:

A ja pamiętam, że na komunie dostałem obrazek i zegarek z długopisem :)]
o ZX Spectrum to mogłem jedynie pomażyć...

Spectrumna powstała dokładnie dekadę po mojej komunii, wtenczas mogłem sobie pewnie pomarzyć o kalkulatorze "Bolek" - gdybym wówczas wiedział, co to jest kalkulator ;->
BTW: ZX Spectum miał w sobie coś z laptopa, mianowicie mobilność ;-)

JoteR

Data: 2009-04-29 20:56:25
Autor: jurski
Jaki laptop - na komunie
JoteR pisze:
"PesTYcyD" napisał:

A ja pamiętam, że na komunie dostałem obrazek i zegarek z długopisem :)]
o ZX Spectrum to mogłem jedynie pomażyć...

Ja dostałem flaminga, uboższego kuzyna wigry 3. Nie przypuszczałem, że są tu oprócz mnie równie wiekowi ludzie :-)

--
jurski
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-04-29 22:11:40
Autor: jerzu
Jaki laptop - na komunie
On Wed, 29 Apr 2009 20:56:25 +0200, jurski <jurski@poczta.onet.pl>
wrote:

Ja dostałem flaminga, uboższego kuzyna wigry 3. Nie przypuszczałem, że są tu oprócz mnie równie wiekowi ludzie :-)

Ja dostałem Wigry 3 i zegarek. Nie, nie elektroniczny z siedmioma
melodyjkami. Takich wtedy nie było. Dostałem Poliota, takiego co się
sam nakręcał. Ciężki był, ale szpan na maksa ;-)

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-04-29 22:12:27
Autor: jerzu
Jaki laptop - na komunie
On Wed, 29 Apr 2009 22:11:40 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

Poliota

Sprawdziłem, jednak to był Poljot :-)

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-04-29 22:23:52
Autor: jurski
Jaki laptop - na komunie
Sprawdziłem, jednak to był Poljot :-)

Z iloma kamieniami? ;-)

--
jurski
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-04-29 22:47:40
Autor: jerzu
Jaki laptop - na komunie
On Wed, 29 Apr 2009 22:23:52 +0200, jurski <jurski@poczta.onet.pl>
wrote:

Z iloma kamieniami? ;-)

Takich szczegółów to już nie pamiętam, dawno to było ;-)

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-04-29 23:35:44
Autor: JwZw
Jaki laptop - na komunie
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:g6fhv49kpgd3m8v8ur6jbrsaa32ffk2lf64ax.com...

[...]

Jak taki wybajerowany, to pewnie poniżej 20 nie schodził ;-)
No i mamy zagadkę dla młodzieży. Po co w zegarku kamienie?

Data: 2009-04-30 07:16:31
Autor: Jacek
Jaki laptop - na komunie
Dnia Wed, 29 Apr 2009 23:35:44 +0200, JwZw napisał(a):

[...]

Jednak duzo sie nie zmienilo... W zegarkach byly kamienie, a teraz w
procesorach jest krzem;)

Data: 2009-04-30 07:20:07
Autor: Jacek
Jaki laptop - na komunie
Mialo byc, ze miniaturyzacja poszla do przodu - z kamieni przeszlismy na
piasek;)

Data: 2009-04-30 07:40:40
Autor: Grzegorz Krukowski
Jaki laptop - na komunie
On Wed, 29 Apr 2009 23:35:44 +0200, "JwZw" <jwzw@interiaaa.pl> wrote:

[...]

Bo to takie b. trwałe łożysko. Ośki kółek były ostre jak szpilki i na
styku czubka szpilki z kamieniem występowało takie ciśnienie, że w
temperaturze pokojowej ten kamień przechodził w stan płynny. I tak to
się kręciło.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-04-30 08:54:49
Autor: Jacek W.
Jaki laptop - na komunie
Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> napisał w wiadomości news:0beiv4hejkq9rt58h912a3gr8lfsa76bll4ax.com...

[...]

A Ty co - prymus jakiś?
Mogłeś jeszcze trochę wytrzymać, aż młodzież się obudzi.
No chyba żeś młody, to masz piątkę czy co tam teraz się daje za dobre odpowiedzi ;-)

Jacek W.

Data: 2009-04-30 11:13:56
Autor: Feromon
Jaki laptop - na komunie

Użytkownik "Jacek W." <jacek@tridex.com.NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości news:gtbi3r$nua$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Z tym płynnym kamieniem to pierwsze słyszę,
ale pytanie dodatkowe:

CO TO BYŁY ZA KAMIENIE?

Feromon

PS. Mój pierwszy zegarek, dostany na komunię miał 17 kamieni, był oczywiście radziecki!

Data: 2009-04-30 11:26:59
Autor: Agaton
Jaki laptop - na komunie
Feromon pisze:

Z tym płynnym kamieniem to pierwsze słyszę,
ale pytanie dodatkowe:

CO TO BYŁY ZA KAMIENIE?

Syntetyczne rubiny.

Data: 2009-05-01 20:27:38
Autor: geyb
Jaki laptop - na komunie
A ten kamień to odporny na ścieranie rubin.

g.

Data: 2009-05-02 11:49:05
Autor: adresss
Jaki laptop - na komunie
. Dostałem Poliota, takiego co się
sam nakręcał. Ciężki był, ale szpan na maksa ;-)

poszukaj sobie w sieci zegarkow firmy Poljot to oczy wyjda na maksa.
Kiedys byly dostepne w Polsce - bo to byl blok wschodni, a teraz ich
nie ma, bo sa bardzo drogie!

--
ThinkXtra

Data: 2009-04-30 08:47:13
Autor: Agaton
Jaki laptop - na komunie
jurski pisze:
Sprawdziłem, jednak to był Poljot :-)

Z iloma kamieniami? ;-)

23 jewels. Jeszcze takiego mam. Leży w szufladzie jako pamiątka.

Data: 2009-04-30 08:19:01
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki laptop - na komunie
Ja też zegarek od Ojca, marka Sportiwnyj czy podobnie - oczywiście cyrylicą :-))
Pamiętam do dzisiaj, akurat na podwórku dostałem ten prezent.

A sam kupiłem chrzesniakowi dobry rower, w sumie to w cenie laptopa, ale jednak zdrowszy ;-)
JaC

-- -- -

Sprawdziłem, jednak to był Poljot

Data: 2009-04-29 20:59:30
Autor: animka
Jaki laptop - na komunie
PesTYcyD pisze:
pomażyć...

że co?

--
animka

Data: 2009-04-29 22:30:35
Autor: marfi
Jaki laptop - na komunie
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:gta4kh$33g$1inews.gazeta.pl...
"Hendbu" napisał:

Rodzina sie uparla, zeby dziecku na komunie kupic laptopa.
Co byscie polecili

Takiego, który będzie się komponował stylistycznie z Jaguarem, którego niewątpliwie też otrzyma...

  I miejmy nadzieję, że za dziesięc lat owa "dziewczynka" nie będzie ślepawa, tęgawa i garbatawa....

--
marfi

Data: 2009-04-29 20:28:26
Autor: Yakhub
Jaki laptop - na komunie
W liście datowanym 29 kwietnia 2009 (17:00:21) napisano:

[...]

Poleciłbym odesłać rodzinę na drzewo, a dziecku kupić porządny rower.

 Yakhub
Staram się jak mogę. A jak nie mogę, to też się staram.

Data: 2009-05-01 10:10:17
Autor: robert 21
Jaki laptop - na komunie
> [...]

> super zaawansowanego.

> Co byscie polecili z tego zestawu?

Poleciłbym odesłać rodzinę na drzewo, a dziecku kupić porządny rower.

Rower? to takie starodawne i niemodne....

Quady są teraz na topie!

Data: 2009-05-02 12:00:07
Autor: adresss
Jaki laptop - na komunie
On Wed, 29 Apr 2009 20:28:26 +0200, Yakhub <yakhub@gazeta.pl> wrote:

Poleciłbym odesłać rodzinę na drzewo, a dziecku kupić porządny rower.

popieram, ale z dobrego sklepu rowerowego a nie z Tesco za 300 zl.
Przyzwoity rower to od 1000-2000 zl juz mozna kupic.

Jak tak dalej pojdzie, to niedlugo na I Komunie beda fundowac np.
operacje poprawiajace ksztalt nosa. A za zdana mature powiekszanie
piersi. Kiedys byl taki film o Brazylii, gdzie na 18 urodziny, rodzice funduja
corkom operacje plastyczne powiekszaniu biustu.

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-02 12:10:05
Autor: JoteR
[OT] Jaki laptop - na komunie
<adresss@poczta.pl> napisał:

Poleciłbym odesłać rodzinę na drzewo, a dziecku kupić porządny rower.

popieram, ale z dobrego sklepu rowerowego a nie z Tesco za 300 zl.
Przyzwoity rower to od 1000-2000 zl juz mozna kupic.

Ale zdajesz sobie sprawę, jak dzieci w tym wieku szybko rosną? Z własnego doświadczenia Ci powiem, że taki rower starcza na 2 sezony. I prędzej dzieciak z niego wyrośnie niż ten rower się rozsypie, nawet taki z Biedronki z 200 PLN. Inwestycja 1000 - 2000 PLN na rower w tym wieku jest zupełnie chybiona, chyba że koniecznie trzeba zaszpanować kwotą wydaną na prezent komunijny.

JoteR

Data: 2009-05-04 10:24:24
Autor: adresss
[OT] Jaki laptop - na komunie
On Sat, 2 May 2009 12:10:05 +0200, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

<adresss@poczta.pl> napisał:

[...]

masz racje, co do szybkiego wyrastania z roweru. Moja corka dostala
pieniadze od rodziny i zadeycowala, ze jak bedzie juz "duza"
wystarczajaco, aby mogla jezdzic na docelowym rowerze (pod wzgledem
rozmiaru), to dopiero go sobie kupic. Wlasnie ma teraz 11 lat i
rozgladamy sie za rowerem (rozmiar "mamy" i "taty"). Z poprzedniego
roweru, ktorym jezdzila ostatnie 4 lata juz wyrosla.

--
ThinkXtra

Data: 2009-04-29 20:43:28
Autor: jerzu
Jaki laptop - na komunie
On Wed, 29 Apr 2009 17:00:21 +0200, "Hendbu" <Birmank@wp.pl> wrote:

Co byscie polecili z tego zestawu?

Gumowy młotek. Niech sobie nim laptopa z głowy wybije.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-04-29 22:26:55
Autor: Mikolaj Tutak
Jaki laptop - na komunie
Hendbu wrote:

Rodzina sie uparla, zeby dziecku na komunie kupic laptopa. Dziewczynka
bedzie glownie korzystac z netu, troche grac, office ... ale
generalnie nic super zaawansowanego.

Najtanszy z dobrze wykonanych i z dobra gwarancją. Jakis tani Asus z gwarancja 24 miesiace w systemie door-to-door. Nie ma co sie szarpac ten kom i tak dlugo nie pozyje.

      Mikolaj

Data: 2009-04-30 11:41:31
Autor: nom
Jaki laptop - na komunie
Data: 2009-04-30 11:56:25
Autor: Jacek
Jaki laptop - na komunie
Dnia Thu, 30 Apr 2009 11:41:31 +0200, nom napisał(a):

a moze taki zestaw z Empiku:
http://www.wykop.pl/ramka/174656/komunia-wedlug-empiku-img

:-)

Testament... a w testamecie duzy spadek;)

Data: 2009-05-01 10:58:25
Autor: Lagoda
Jaki laptop - na komunie
a moze taki zestaw z Empiku:
http://www.wykop.pl/ramka/174656/komunia-wedlug-empiku-img

:-)

Jeden z elementów tego zestawu będzie bardziej używany od drugiego.
--
__________________________________________MAT_______

Data: 2009-05-01 22:40:15
Autor: jerzu
Jaki laptop - na komunie
On Thu, 30 Apr 2009 11:41:31 +0200, "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl>
wrote:

a moze taki zestaw z Empiku:
http://www.wykop.pl/ramka/174656/komunia-wedlug-empiku-img

:-)

To jest zestaw dla chłopców (gry). Jest też zestaw dla dziewczynek?
;-)

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-04-30 22:31:18
Autor: Kamikazee
Jaki laptop - na komunie
Hendbu pisze:
Co byscie polecili z tego zestawu?

Nie kupuj jej żadnego laptopa, nie potrzebujemy kolejnego dziecka Neostrady.

--
http://kamikaze.mp.waw.pl/
Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

Data: 2009-05-02 11:45:35
Autor: adresss
Jaki laptop - na komunie
wg mnie jezeli juz kupowac dziecku komputer, to napewno nie notebook!

bo:

1. delikatniejszy (generalnie)
2. mniejszy ekran niz moze byc w stacjonarnym
3. akumulator (sie zuzywa)
4. wystajace kable na wierzchu
5. slabe klawiatury (do gier)
6. (najczesciej) blyszczace ekrany
7. wieksze mozliwosci rozbudowy

i napewnie nie z Windows Vista tylko Windows XP. A jezeli juz Vista to
wersja Bussines (i chyba Premium) bo mozna zrobic downgrade do Windows
XP.

Poza tym komputer MUSI miec swoje miejsce w domu (tak ma stacjonarny),
a nie jak w przypadku notebooka, ktory ciagle zmienia swoje miejsce i
jest ciagle rozkladany/skladany.

Zaoszczedzone pieniadze dolozyc do lepszego wyposazenia roweru.

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-03 15:12:15
Autor: M. Kordeusz
Jaki laptop - na komunie
adresss@poczta.p pisze:
  > i napewnie nie z Windows Vista tylko Windows XP. A jezeli juz Vista to
wersja Bussines (i chyba Premium) bo mozna zrobic downgrade do Windows
XP.

Gwoli scislosci: Vista Bussines i Ultimate (tylko w wersji OEM) zezwalaja na downgrade do Xp Pro :)

M. Kordeusz

Data: 2009-05-04 08:00:12
Autor: qwerty
Jaki laptop - na komunie
Użytkownik <adresss@poczta.p> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:in4ov4hj5uoc8rdeseui6c84q1s4appmrd@4ax.com...
i napewnie nie z Windows Vista tylko Windows XP.

Powiedz szczerze. Używałeś visty? Jeżeli tak, to na jakim sprzęcie?

Data: 2009-05-10 09:16:35
Autor: PSYLO
Jaki laptop - na komunie
adresss@poczta.p pisze:
i napewnie nie z Windows Vista tylko Windows XP

No offence, ale o ile z resztą rzeczy masz rację, o tyle z tym systemem to już pieprzysz jak potłuczony. Czas się obudzić i przestać klepać w kółko te same bzdurne stereotypy. Do współczesnego komputera należy kupować właśnie bardzo dobrą, dopracowaną już Vistę, a nie archaicznego XP, który z najnowszym sprzętem kiepsko sobie radzi.

--
PSYLO

Data: 2009-05-10 08:34:38
Autor: januszek
Jaki laptop - na komunie
PSYLO napisał(a):

[...]

Nie Viste tylko 7... po za tym masz racje.

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-10 15:38:49
Autor: Artur M. Piwko
Jaki laptop - na komunie
In the darkest hour on 10 May 2009 10:34:38 +0200,
januszek <januszek@polska.irc.pl> screamed:
[...]

Ciężko jeszcze kupić. A z zakupem Visty warto odrobinę jeszcze poczekać.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
[ 15:38:25 user up 12068 days,  3:33,  1 user, load average: 0.02, 0.50, 0.02 ]

      Military intelligence is a contradiction in terms.  -- Groucho Marx

Data: 2009-05-10 15:32:43
Autor: januszek
Jaki laptop - na komunie
Artur M. Piwko napisał(a):

Nie Viste tylko 7... po za tym masz racje.

Ciężko jeszcze kupić.

Można używać wersji RC przez prawie rok :) Do tego czasu już powinna pojawić się w sklepach, pewnie także i w wersji OEM.

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-10 09:25:01
Autor: Nex@pl
Jaki laptop - na komunie
PSYLO pisze:
adresss@poczta.p pisze:
[...]

LeĹźe...

Jakoś mam vistę business i same z nia problemy, jeśli chodzi o połaczenia seiciowe aplikacji, nie mówiąc już o starszych programach.

Data: 2009-05-10 09:35:11
Autor: PSYLO
Jaki laptop - na komunie
Nex@pl pisze:
Jakoś mam vistę business i same z nia problemy, jeśli chodzi o połaczenia seiciowe aplikacji, nie mówiąc już o starszych programach.

Ja również, Business oraz Enterprise, na obydwu komputerach żadnych problemów nie stwierdzono. Niemniej jednak ta grupa nie jest miejscem do dalszej dysputy o systemach, jeśli więc masz ochotę dalej na ten temat porozmawiać to proponuję się przenieść gdzieś w odpowiednie miejsce w usenecie.

--
PSYLO

Data: 2009-05-10 15:38:00
Autor: Artur M. Piwko
Jaki laptop - na komunie
In the darkest hour on Sun, 10 May 2009 09:25:01 +0200,
Nex@pl <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> screamed:

Bierzesz pod uwagę PEBKAC?

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:211B ]
[ 15:37:46 user up 12068 days,  3:32,  1 user, load average: 0.02, 0.50, 0.02 ]

                             Old mail has arrived.

Data: 2009-05-10 17:29:34
Autor: Nex@pl
Jaki laptop - na komunie
Artur M. Piwko pisze:

Bierzesz pod uwagę PEBKAC?

Skoro system blokuje porty, pomimo zrobienia hosta DMZem, to chyba jest jakiś problem w samym systemie, nieprawdaż? Niestety w tym wypadku konfiguracja linuxa to betka.

Data: 2009-05-10 12:09:36
Autor: lamer
Jaki laptop - na komunie
Użytkownik "PSYLO" <psylo.WYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomości news:gu5v4h$8cc$1atlantis.news.neostrada.pl...
adresss@poczta.p pisze:
[...]

Vista jest jak ME- pomyłka, trzeba ją przeskoczyć. Więc na razie XP, a za chwilę 7.
Po każdym dobrym systemie dla zwykłych śmiertelników Microsoft wypuszcza bubla:
Win95 - Win98 - Win98Se - WinMe - WinXp - Vista - 7
Oczywiście znajdą się tacy, którym się podobał Win98, WinMe albo Vista, ale to margines...

lamer

Data: 2009-05-10 22:13:10
Autor: Andrzej Libiszewski
Jaki laptop - na komunie

adresss@poczta.p pisze:
[...]

Dziękuję za określenie mnie marginesem.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-05-11 17:33:27
Autor: PSYLO
Jaki laptop - na komunie
Andrzej Libiszewski pisze:
Dziękuję za określenie mnie marginesem.

Najwyraźniej my to się nie znamy po prostu ;)

--
PSYLO

Data: 2009-05-12 10:57:51
Autor: lamer
Jaki laptop - na komunie
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:7qqas24vb8uy.15ijf39jsmsqc.dlg40tude.net...

[...]

:P Chodziło mi o rynkowy margines. Visty używa jakieś 10%, a i tak sporo z nich klnie na ten system :P

lamer

Data: 2009-05-13 09:06:26
Autor: Andrzej Libiszewski
Jaki laptop - na komunie
lamer pisze:

Dziękuję za określenie mnie marginesem.

:P Chodziło mi o rynkowy margines. Visty używa jakieś 10%, a i tak sporo z nich klnie na ten system :P

Cóż, ja nie klnę. Na moim niemłodym już sprzęcie działa znacznie lepiej niż XP. Jest i szybciej i stabilniej.

Data: 2009-05-13 08:07:27
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki laptop - na komunie
Mnie się nadal podoba :-)
JaC

-- -- -

Oczywiście znajdą się tacy, którym się podobał Win98SE

Jaki laptop - na komunie