Jaki laptop wybrać?

Data: 2010-07-27 20:29:38
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Jestem przed zakupem laptopa.
Moje wymagania to:
Wydajny procesor
Ram 4GB
Hdd minimum 500GB
Długi czas pracy na baterii
Matryca 17 lub lepiej 18,4
Mile widziany ekran LED
Wifi N

Na jakiego producenta warto patrzec teraz przy zakupie.
Kwota na sprzęt powiedzmy od 3 do 4,5 tysiąca.
Waga się nie liczy bo raz że większość czasu będzie używany w domu lub ogrodzie a tylko okazyjnie bede go zabierał gdzieś w plener.
Ma mi po prostu zastąpić desktopa na którego zrobiło się za mało miejsca w domu.

Data: 2010-07-27 20:32:30
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Zapomniałem dodać , rozdzielczość FullHD

Data: 2010-07-27 22:41:43
Autor: Santana
Jaki laptop wybrać?

www.era.pl  ewentualnie zmień dom na większy :)

Data: 2010-07-27 22:52:50
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Santana napisał(a):

Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:i2n8tl$c3m$1mx1.internetia.pl...
Zapomniałem dodać , rozdzielczość FullHD

www.era.pl  ewentualnie zmień dom na większy :)

A mozesz roziwnac?
Bo nie bardzo rozumiem tą wypowiedz.
Jesli chodzi o to FullHD to jak najbardziej w zakresie cenowym jaki podalem jest pełno laptopów oferujacych ta rozdzielczosc.

Data: 2010-07-27 23:00:26
Autor: Santana
Jaki laptop wybrać?

Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:i2nh4q$43l$1mx1.internetia.pl...
Santana napisał(a):

[...]

To może rozwiń swoją wypowiedź :)
Co znaczy "wydajny procesor", co znaczy "długa praca na baterii", co rozumiesz pod pojęciem "full hd"?

Data: 2010-07-27 23:54:36
Autor: Piotr M
Jaki laptop wybrać?

Santana napisał(a):

[...]

Akurat doczepiłeś się i wyśmiałeś te full HD, odpisał Ci rzeczowo a teraz  się wykręcasz. Bo chyba wiesz co to znaczy Full HD.
Lepiej nic nie pisać niż nic nie warte 3 grosze i rozmowę kierować na  bzdury.. Sam jestem ciekaw co mógłby ktoś polecić..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-07-28 10:54:08
Autor: Santana
Jaki laptop wybrać?

Santana napisał(a):

[...]

Nie denerwuj się bo znowu jakiś kabel urwiesz :) Zamiast się mnie czepiać udziel koledze porady. Wszak bardzo dokładnie opisał czego oczekuje :)

Data: 2010-07-28 01:40:09
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Santana napisał(a):

To może rozwiń swoją wypowiedź :)
Co znaczy "wydajny procesor", co znaczy "długa praca na baterii", co rozumiesz pod pojęciem "full hd"?

A co tu rozwijać skoro wszystko zrozumiałe?
Może skoro nie wiesz o czym pisze jako jedyny to zamiast się czepiać poszukaj definicji na www.era.pl?

Data: 2010-07-28 00:39:09
Autor: domin
Jaki laptop wybrać?

http://skocz.pl/dcdmj poszukaj informacji na temat poszczegolnych modeli

Data: 2010-07-28 01:39:11
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
domin napisał(a):

http://skocz.pl/dcdmj poszukaj informacji na temat poszczegolnych modeli

Przegladam także ten serwis aukcyjny.
Jednak producenci piszą wiele rzeczy a w praktyce bywa roznie.
Chocby z czasem pracy na baterii.
W specyfikacji 4h a w realu ledwie niecałe dwie przy zwykłym przegladaniu netu itd.
Co do czasu pracy na baterii bardziej mi zależy na miarodajnych wypowiedziach użytkowników takich lapków. Wtedy można realnie podejść do sprawy i mieć jako takie wyrobione zdanie.
Drugą sprawą jest ewentualna awaryjność, wygoda obsługi itd.
O ile sprzętowo umiem sobie porównać lapka do lapka o tyle już użytkowo,   pod względem niezawodności jak i czasu pracy na baterii wole oprzeć się na opiniach użytkowników takich sprzętów niż czystych tabelkach producenta które jak wiadomo w 90% nie pokrywają się ze stanem faktycznym.
Pozdrawiam.

Data: 2010-07-28 03:22:43
Autor: Piotr M
Jaki laptop wybrać?
Dnia 28-07-2010 o 01:39:11 Norbert <norkomp@malpagmail.com> napisał(a):

[...]

A jeżeli można spytać, po co Ci to i takie "miarodajne" informacje?  Przecież Twój lapek będzie mobilny na terenie domu, a Ty się głowisz i  zadajesz pytania jakbyś wybierał się do Amazonii. Olej.

Drugą sprawą jest ewentualna awaryjność, wygoda obsługi itd.

Co do awaryjności też olej i się nie bój. Tym bardziej jak to ma być  używane w warunkach bardzo dobrych czyli domowych. Trzymaj się Dell, HP,  Asus, Toshiba.

A co do wygody obsługi? W takim sprzęcie? A w czym masz niepokój? To nie  są firmy i sprzęty z kosmosu i co powstały wczoraj. To raz. Dwa, to jak  masz możliwość to jedź sobie do macalni miejskiej i wybierz wg gustu. I  nic więcej. Jaki nie wybierzesz to będziesz zadowolony w tym temacie..

A tak ogólnie to bierz taki co ma bluetooth, gniazdo rozszerzeń, dużo usb,  led (tak jak mówisz), co matryca nie jest np ziarnista (jak w ogóle to u  Ciebie rzutuje), co ma kamerkę, co ma Win7, HDD min 500GB, RAMU też ze 4BG  i już. I ciesz się nowym sprzętem.

Data: 2010-07-28 22:13:03
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Piotr M napisał(a):

A jeżeli można spytać, po co Ci to i takie "miarodajne" informacje? Przecież Twój lapek będzie mobilny na terenie domu, a Ty się głowisz i zadajesz pytania jakbyś wybierał się do Amazonii. Olej.

Pewnie że można. Mobilny na terenie domu ale powiedzmy że pare dni w miesiącu muszę mieć możliwość pracy poza domem przez około 3-4h w miejscu gdzie nie ma prądu niestety. Taka moja mała amazonia.

Co do awaryjności też olej i się nie bój. Tym bardziej jak to ma być używane w warunkach bardzo dobrych czyli domowych. Trzymaj się Dell, HP, Asus, Toshiba.

Mnie tu bardziej chodzi o "padalność" laptopow roznych producentów
A co powiesz o ACERach

Data: 2010-07-28 11:55:53
Autor: domin
Jaki laptop wybrać?
Norbert pisze:
domin napisał(a):

[...]

teraz doczytalem, ze lapek ma byc za max 4tys wiec masz wybor miedzy toshiba a acerem, toshiba duzo lepsza z tym, ze nie ma full hd, ale za to procek i7 i wydajna grafike

tak jak ktos tu juz napisal przy takiej takiej mocy nie ma bata zebys uzyskal wydajnosc baterii na poziomie 3h, chyba ze na trybie oszczednosci baterii, ewentualnie mozesz poszukac baterii o wiekszej pojemnosci, wtedy bedziesz mial 2 i jak jedna bedzie bliska smierci to wsadzisz druga

Data: 2010-07-28 10:57:27
Autor: Chichotek
Jaki laptop wybrać?
Dnia Tue, 27 Jul 2010 20:29:38 +0200, Norbert napisał(a):

Moje wymagania to:
Wydajny procesor
Ram 4GB
Hdd minimum 500GB
Długi czas pracy na baterii
Matryca 17 lub lepiej 18,4
Mile widziany ekran LED

Długi czas pracy na baterii przy wydajnym zestawie i matrycy większej
niz 15" to góra 2 godziny. Albo długi czas pracy na baterii albo
wydajność z duża matrycą - zdecyduj co dla Ciebie jest ważniejsze?

Chichotek
mail by rot13

Data: 2010-07-28 22:15:30
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Chichotek napisał(a):

Długi czas pracy na baterii przy wydajnym zestawie i matrycy większej
niz 15" to góra 2 godziny. Albo długi czas pracy na baterii albo
wydajność z duża matrycą - zdecyduj co dla Ciebie jest ważniejsze?

No i wlasnie sam widzisz... Ty podajesz takie info a np HP w lapku z podanych prze ze mnie podobnych parametrach wypisuje w specyfikacji 4 godziny i 15 minut pracy testowane jakimś mobile markiem 2007.
Jak to jest z bateriami. Wiem że są 6 , 8 komorowe.
Ale ktore lepsze?

Data: 2010-07-28 23:25:50
Autor: Worfik
Jaki laptop wybrać?
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:i2q3ar$nlf$2mx1.internetia.pl...
Chichotek napisał(a):

Jak to jest z bateriami. Wiem że są 6 , 8 komorowe.
Ale ktore lepsze?

Im wiecej komór tym dluzej bateria trzyma.

Data: 2010-08-01 08:53:03
Autor: Chichotek
Jaki laptop wybrać?
Był 28 lipiec (środa) gdy o godz. 22:15 *Norbert* napisał(a):

No i wlasnie sam widzisz... Ty podajesz takie info a np HP w lapku z podanych prze ze mnie podobnych parametrach wypisuje w specyfikacji 4 godziny i 15 minut

Nie wierz producentowi, on Ci podaje wynik osiągniety na laptopie którego
nikt nie uzywał przy maksymalnie zaciemnionej matrycy, wyłączonym wifi, nie
pracującym napędzie optycznym itd. Najlepsze efekty w pracy na baterii
będziesz miał z matrycami od 13" w dół.

--
Pozdrawiam, Chichotek
P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

Data: 2010-08-01 13:09:05
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Chichotek napisał(a):

[...]

TOć wlasnie datego szukam pomocy na grupie , moze ktos ma/uzywa....
O 13 i mniejszych juz pisalem.

Data: 2010-07-28 22:56:02
Autor: Radosław Sokół
Jaki laptop wybrać?
W dniu 27.07.2010 20:29, Norbert pisze:
Wydajny procesor

W komputerze przenośnym?

Ram 4GB

Wiele nie obsługuje. Zresztą mało który notebook ma 64-bitową
wersję Windows dołączoną.

Długi czas pracy na baterii

W takiej kobyle?

Matryca 17 lub lepiej 18,4

To po co notebook? Stacjonarny taki duży sobie spraw, a
potrzeby przenośne załatwiaj małym, lekkim komputerem
przenośnym. 15" max, a - z doświadczenia mówię - lepiej
coś rzędu 12" lub 13".

Waga się nie liczy bo raz że większość czasu będzie używany w domu lub
ogrodzie a tylko okazyjnie bede go zabierał gdzieś w plener.

Lepiej kupić przyzwoitego, małego, cichego stacjonarnego
z wygodną klawiaturą i dużym monitorem, a jeżeli koniecz-
nie chcesz mieć też coś co noszenia, to albo małego note-
booka (który faktycznie będzie mógł pracować 4 godziny na
zasilaniu bateryjnym), albo wręcz PDA lub telefon z opcją
pracy na WiFi.

Ma mi po prostu zastąpić desktopa na którego zrobiło się za mało miejsca
w domu.

Przesadzasz chyba. Wiesz, ile taka kolubryna, którą sobie
wymarzyłeś, zajmuje miejsca na biurku z całym osprzętem?
Komputer stacjonarny all-in-one zajmie zdecydowanie mniej
i będzie zdecydowanie wygodniejszy w użyciu!

Data: 2010-07-29 10:22:51
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Radosław Sokół napisał(a):

To po co notebook? Stacjonarny taki duży sobie spraw, a
potrzeby przenośne załatwiaj małym, lekkim komputerem
przenośnym. 15" max, a - z doświadczenia mówię - lepiej
coś rzędu 12" lub 13".

Czytasz watek odpoczatku?
Stacjonarny mam i chce go zamienic na notegooka.
4h na takiej kobyle jak piszesz?
Owszem , Toshiba to umozliwia z tych co do tej pory przejrzałęm.
Chce lapsa z duza matryca bo tak mi wygodnie.
Zona ma 15 cali i jest za maly bo meczy mi sie wzrok po godzinie.
Chce miec duza przestrzen robocza. A jak zapragne ogladac na nim film to podepne sobie pod 50cali lcd na scianie i tez nie bedzie problemu.

Data: 2010-07-29 15:27:10
Autor: Radosław Sokół
Jaki laptop wybrać?
W dniu 29.07.2010 10:22, Norbert pisze:
Czytasz watek odpoczatku?

Od początku? Tak -- przecież zacytowałem właśnie jego po-
czątek. Czy czytam cały wątek? Nie -- udzielam odpowiedzi
na oryginalne pytanie. Ledwie prześlizgnąłem się wzrokiem
po przepychankach.

Stacjonarny mam i chce go zamienic na notegooka.

Dlaczego chcesz zamienić komputer stacjonarny, nadający się
do pracy, na notebooka o parametrach, dzięki którym nie bę-
dzie się nadawał za bardzo ani do pracy stacjonarnej, ani
mobilnej?

Chce lapsa z duza matryca bo tak mi wygodnie.

Ale duża matryca wcale nie jest wygodna w komputerze
*przenośnym*.

Zona ma 15 cali i jest za maly bo meczy mi sie wzrok po godzinie.

Problemem jest nie tyle rozmiar, co *jakość* i *położenie*.
Byle jaki samodzielny monitor LCD ma lepsze parametry, niż
typowa matryca komputera przenośnego, a do tego może stać
na wysokości wzroku i pionowo, a nie pod kątem zaraz nad
stołem.

Po prostu każdy notebook powoduje ból pleców (garbienie się)
i oczu (marny ekran).

Data: 2010-07-29 15:51:01
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Radosław Sokół napisał(a):

[...]

No i nie czytasz... wyraznie napisalem ze nie mam miejsca na kompa stacjonarnego.

Data: 2010-07-29 15:59:14
Autor: Giecze
Jaki laptop wybrać?
Norbert wrote:

Radosław Sokół napisał(a):

> [...]
> mobilnej?

No i nie czytasz... wyraznie napisalem ze nie mam miejsca na kompa stacjonarnego.

Śmiem twierdzić, że nie chcesz wygospodarować, przedkładając niby-wygodę
i uniwersalność nad zdrowie. To może dużo kosztować (bólu i pieniędzy).
W takiej kwocie zrobisz zgrabne i estetyczne stanowisko stacjonarne +
mini wizjerek przenośny.

Grzegorz

Data: 2010-07-29 16:53:58
Autor: Radosław Sokół
Jaki laptop wybrać?
W dniu 29.07.2010 15:51, Norbert pisze:
No i nie czytasz... wyraznie napisalem ze nie mam miejsca na kompa
stacjonarnego.

Wytłumacz, skoro komputer przenośny z ekranem 18" zajmuje
więcej miejsca na stole, niż komputer all-in-one z ekranem
20". No, chyba, że sobie sprawisz olbrzymią klawiaturę...

Chyba, że przez "nie mam miejsca" rozumiesz "nie będę robił
stanowiska komputerowego, tylko używał notebooka gdzie po-
padnie". Rozumiem, że nie cenisz w ogóle swojego zdrowia?
Do notebooka też trzeba mieć dobre biurko!

Data: 2010-07-29 19:33:04
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Radosław Sokół napisał(a):
[...]

Sluchajcie. Nie wazne dlaczego nie chce stanowiska stacjonarnego.
Powiedzmy ze szykuja mi sie czeste wyjazdy i chce laptopa.
Nie wplatujmy wiec w temat zdrowia bo lekarzami nie jestesmy.
Proponuje skoncentrowac sie na meritum i nie wytciagac kwestii co by bylo gdyby.
Musze miec mobilnego kompa i chce by mial duzy ekran i to co opisalem.
Wsio.

Data: 2010-07-30 00:23:07
Autor: Przemysław Ryk
Jaki laptop wybrać?
Dnia Thu, 29 Jul 2010 19:33:04 +0200, Norbert napisał(a):

[...]

OK. Twój wybór. Niemniej jednak obawiam się mocno, że znalezienie latopta
godzącego wszystkie cechy, które wymieniłeś, to będzie jednak wcale nie taka
trywialna sprawa.

[ Co jak co, ale trzy życzenia dżin z butelki zawsze spełnia: dziewczyny   ]
[ są piękniejsze, kumpli jest więcej i zaczynamy umieć śpiewać...          ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2010-07-30 01:07:58
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
Przemysław Ryk napisał(a):

OK. Twój wybór. Niemniej jednak obawiam się mocno, że znalezienie latopta
godzącego wszystkie cechy, które wymieniłeś, to będzie jednak wcale nie taka
trywialna sprawa.

Dlatego pytam na grupie a nie kupuje pierwsze co mi w oko na polce sklepowej wpadnie.

Data: 2010-07-30 10:33:43
Autor: Radosław Sokół
Jaki laptop wybrać?
W dniu 29.07.2010 19:33, Norbert pisze:
Sluchajcie. Nie wazne dlaczego nie chce stanowiska stacjonarnego.

To *jest* ważne, bo od tego zależy doradzenie właściwego
sprzętu.

Powiedzmy ze szykuja mi sie czeste wyjazdy i chce laptopa.

To kup takiego z ekranem 12" lub 13". Mówię z doświadczenia.

Proponuje skoncentrowac sie na meritum i nie wytciagac kwestii co by
bylo gdyby.

Wybacz, ale nie pytasz się w płatnym serwisie doradczym, w
którym odpowiedzą Ci "ależ oczywiście, Panie Kliencie", "ma
Pan absolutną rację, Panie Kliencie", "zaraz dobierzemy coś
do Pańskich wymagań, Panie Kliencie". Pytasz się na grupie
dyskusyjnej, na której - jeżeli realia nie zgadzają się z
Twoimi wymaganiami - dostaniesz odpowiedź "takie rozwiązanie
jest głupie, wymyśl Pan coś innego, bo tak to jest bez sen-
su, albo nie pytaj tylko kupuj se sam co chcesz".

Mam doświadczenia z komputerami przenośnymi w rozmiarach
od 10" do 17". Wiem, jak się na nich pracuje. Ostatnio byłem
zmuszony pracować jakieś 4 miesiące bardzo dużo na notebooku
właśnie jako zamienniku stacjonarnego. Powiem krótko: NIGDY
WIĘCEJ. To był koszmar. Owszem, da się dokupić monitor, kla-
wiaturę i myszkę, komputer schować gdzieś do szuflady tylko
z wystającymi kablami i udawać, że się wygodnie pracuje, ale
w efekcie podnosi się tylko koszty i zwiększa ilość zajmowa-
nego miejsca.

Komputer przenośny, jeżeli faktycznie jest potrzebny do prze-
noszenia, ma być nieduży, lekki i długo pracować na baterii.
Z konieczności będzie miał słabą klawiaturę, marny ekran i
nie będzie się nadawał do wygodnej pracy -- bo nie służy do
długiej pracy, tylko do dorywczego, *mobilnego* korzystania
z danych i programów. Nic nie zastąpi komputera stacjonarnego,
a przenośny ma być tylko jego uzupełnieniem. Mój notebook 12"
leży teraz obok mnie i czeka na potrzebę korzystania z niego
w terenie, a tekst piszę z wygodnego komputera stacjonarnego
z monitorem 20". Zaraz pójdę do pracy, gdzie też czeka na
mnie komputer stacjonarny. W obydwu miejscach mam wygodne
stanowiska pracy, gdzie mogę spokojnie rozłożyć książki, pa-
piery czy choćby kubek z herbatą i telefon. Nie da się pra-
cować bez takich warunków.

Podsumowując: po prostu uważam Twoje wymagania za sprzeczne
ze zdrowym rozsądkiem i dlatego sugeruję dobre rozwiązanie,
bazujące na moich wieloletnich doświadczeniach. Oczywiście,
nie mam nad Tobą władzy i możesz sobie kupić, co chcesz.
Ale nie oczekuj od Grupowiczów - w tym ode mnie - bezmyślne-
go trzymania się Twoich wymagań. "Tylko głupcy bezmyślnie wy-
konują rozkazy".

Data: 2010-07-30 17:35:32
Autor: ref
Jaki laptop wybrać?
W dniu 2010-07-30 10:33, Radosław Sokół pisze:
[...]

Bla bla bla.
To, że z Twojego punktu widzenia laptop do ciągłej pracy to zło, nie usprawiedliwia takiej pisaniny. Gość zadaje konkretne pytania i (o ile posiada się wiedzę) *wypada* na te konkretne pytania odpowiedzieć.

Jesteś jak fanboj, który na grupie o grach komputerowych na pytanie o to, jaką wersję windowsa wybrać, żeby najlepiej grać w Americas Army odpowiada, że powinien zainstalować linuksa, bo jest wersja AA pod niego, a linuks jest bardziejszy. Nie. Autor wątku NIE CHCE linuxa. CHCE windowsa. *Wypadałoby* napisać, że ta-a-ta wersja windowsa jest najlepsza, chociaż Twoim zdaniem linuks jest bardziejszy. Ale bez tej pierwszej części po prostu bezsensownie offtopujesz.

Data: 2010-07-30 17:52:21
Autor: Radosław Sokół
Jaki laptop wybrać?
W dniu 30.07.2010 17:35, ref pisze:
To, że z Twojego punktu widzenia laptop do ciągłej pracy to zło, nie
usprawiedliwia takiej pisaniny. Gość zadaje konkretne pytania i (o ile
posiada się wiedzę) *wypada* na te konkretne pytania odpowiedzieć.

Nie ma obowiązku udzielania odpowiedzi jeżeli uważa się, że
pytanie od początku jest złe.

Data: 2010-07-30 20:12:20
Autor: ref
Jaki laptop wybrać?
W dniu 2010-07-30 17:52, Radosław Sokół pisze:
[...]

Nie ma obowiązku odróżniania tego, co wypada, od tego, co jest obowiązkiem, choć wypada tę różnicę dostrzec.

Data: 2010-07-31 09:05:44
Autor: Baranek
Jaki laptop wybrać?
Dnia Fri, 30 Jul 2010 20:12:20 +0200, ref napisał(a):

[...]

Przepraszam, ale czy na pytanie "Jakim młotkiem najlepiej walnąć się w
głowę?" wypada udzielić odpowiedzi konkretnej, czy też dopuszczalne jest
zejście z głównego tematu?

Twój przykład z fanboyem był chyba lekko chybiony. Radek starał się
możliwie szeroko uargumentować swoją odpowiedź na początkowe pytanie, która
brzmi "Nie kupować żadnego takiego (17-calowego) laptopa". To autor pytania
pisał, że nie chce słuchać argumentów, które mu się nie spodobają. Tyle, że
tej dyskusji może "przysłuchiwać się" więcej osób, a jednym z podstawowych
praw "dyskutanta grupowego" jest prawo do nieczytania, gdy nie jest się
zainteresowanym.

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2010-07-31 14:45:24
Autor: ref
Jaki laptop wybrać?
W dniu 2010-07-31 09:05, Baranek pisze:
Przepraszam, ale czy na pytanie "Jakim młotkiem najlepiej walnąć się w
głowę?" wypada udzielić odpowiedzi konkretnej, czy też dopuszczalne jest
zejście z głównego tematu?
No akurat zdania na temat sensowności walenia się w głowę młotkiem są mniej podzielone niż zdania na temat sensowności zakupu 17" laptopa.

[...]
W ten sposób możesz usankcjonować dowolny offtop.

Data: 2010-07-31 00:34:03
Autor: Przemysław Ryk
Jaki laptop wybrać?
Dnia Fri, 30 Jul 2010 17:35:32 +0200, ref napisał(a):

[...]

Moim skromnym zdaniem, to wymagania postawione przez autora wątku są trochę
z tych, stawianych w branży w której pracuję - ma być: dobrze, szybko i
tanio. Problem polega na tym, że można spełnić jednocześnie tylko dwa z tych
warunków.

(ciach...)

[ I've got nothing against God. It's his Fan Club I can't stand.           ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2010-07-31 21:46:53
Autor: Norbert
Jaki laptop wybrać?
OK, przebrnijmy przez to jeszcze raz.
CHCE kupić nieporęcznego laptopa z dużym ekranem.
CHCE poniewać 90% czasu bede z niego korzystał w domu a 10% to wyjscie z kawą do ogrodu, wyjazd na wakacje, podjechanie o klienta.
CHCE by ekran był spory bo jak coś pokazuje klientowi w jego domu to dlaczego on i ja mamy sie wpatrywać w 12 cali?
Nie mam zamiaru nosić lapka ze sobą piechotą więc waga mi nie przeszkadza. A moje auto napewno sobie z jego wagą poradzi :-)
Stacjonarny komputer jeszcze w domu mam, i wyjedzie za drzwi tylko skrzynia. Zostanie monitor 22cale ktory w razie chęci/potrzeby bede do lapka podpinał, zostanie skaner i drukarka ktore sa mi potrzebne.
Ba... zostaną też głośniki 5.1 gdy bede chciał z lapka zrobić chwilowe kino domowe.
A nie chce miec dwoch kompów bo to nie dla mnie. Nie dla mnie jest trzymanie danych po trochu w kazdym z kompów.
Lubie miec wszystko w jednym kompie a nie zastanawiac sie gdzie co jest.
Chce móc komp w ktorym mam wszystko co mi potrzebne zabra sobie do ogrodu na stolik i popracować z 18 calowym ekranem pośród zieleni, to mnie uspokaja.
Chce po prostu miec mobilną maszynke do wszystkiego. Mobilną w sensie tego co mnie jako mobilne jest potrzebne.
Chce dla relaksu moc zagrac w jakąś gre, lub obejrzeć sobie rodzinne zdjecia na kanapie.
I ja nie neguje waszych argumentów za i przeciw.
Po prostu sobie rozwazylem czego mi trzeba i przemyslalem sprawe.
Potrzebny mi lapek z duza matrycą , mocnymi bebechami.
A jedne o c się rozchodzi to pomc w wyborze takiego "giganta" pod wzgledem wyboru takiego ktorego bateria w razie co wytrzyma najdluzej.
W opisach producentow przykladowo Toshiba wytrzymuje 4h. I nie potrzebne mi te 4h do grania w gry itp tylko do spokojnego przeslania poczty, przejrzenia netu itp. Cala reszta zasobożernych rzeczy bedzie robiona na podlaczonym zasilaniu.
Mozecie uwazac ze mi odbilo, ze pakuje sie w klopoty, ale powtarzam, przemyslalem za i przeciw i po prostu wiem czego chce.
I nie chce mi sie wierzyc ze w cenie powiedzmy do 4,5tys nie uda mi sie znalesc mocnego sprzetu ktorego bateria bedzie trzymala tylko 10 minut.
Chce po prostu wybrac taki w tej grupie cenowej ktory na bateria "w razie co" bedzie mogl wytrymac najdluej.
Pozdrawiam.

Data: 2010-07-31 22:14:14
Autor: marfi
Jaki laptop wybrać?
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:i31upc$do7$1mx1.internetia.pl...
OK, przebrnijmy przez to jeszcze raz.
CHCE kupić nieporęcznego laptopa z dużym ekranem.

  Lepiej pytaj na jakiejś grupie praktyków a nie dyskutuj z filozofami od laptopów :)

--
marfi

Data: 2010-07-31 23:05:05
Autor: RadoslawF
Jaki laptop wybrać?
Dnia 2010-07-31 22:14, Użytkownik marfi napisał:

OK, przebrnijmy przez to jeszcze raz.
CHCE kupić nieporęcznego laptopa z dużym ekranem.

 Lepiej pytaj na jakiejś grupie praktyków a nie dyskutuj z filozofami od laptopów :)

Człowiek potrzebuje sprzętu z 17 calowym ekranem lub większym
(są takie). Nie bardzo widzę gdzieś praktyków od takiego sprzętu,
z moich obserwacji kupowano takie dyrektorom, prezesom i podobnym
w celu ich dowartościowania (ba nikt inny takiego nie miał).

Ale mogę się mylić i chętnie dowiem się o grupie czy forum
ze specjalistami od laptopów z dużymi ekranami.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-01 15:48:03
Autor: Przemysław Ryk
Jaki laptop wybrać?
Dnia Sat, 31 Jul 2010 21:46:53 +0200, Norbert napisał(a):

OK, przebrnijmy przez to jeszcze raz.
CHCE kupić nieporęcznego laptopa z dużym ekranem.
(ciach...)
Ba... zostaną też głośniki 5.1 gdy bede chciał z lapka zrobić chwilowe kino domowe.

Obawiam się, że będziesz do tego musiał jeszcze dodatkową dźwiękówkę kupić,
bo pewnie w lapie będzie maksymalnie 2.1. (ciach...)
[...]

Moim zdaniem z opcji: dobrze, tanio i szybko możesz makysmalnie wybrać
kombinację dwóch tych parametrów. Nie wierzę po prostu i jeszcze się nie
spotkałem z lapem, który oferując dużą wydajność przy jednocześnie dużych
gabarytach dałby radę popracować na baterii 4 godzin.

[...]

To IMVHO szykuj się na czas pracy na baterii w granicach 1,5 do maksymalnie
2 godzin.

[ Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne.  ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2010-07-31 21:22:16
Autor: Piotr Rezmer
Jaki laptop wybrać?
Norbert pisze:

Sluchajcie. Nie wazne dlaczego nie chce stanowiska stacjonarnego.
Powiedzmy ze szykuja mi sie czeste wyjazdy i chce laptopa.

A nie myslałeś o stacji dokującej i zewnętrznym monitorze? To prawie jak komputer stacjonarny (Full HD + normalna klawiatura). Ja aktualnie korzystam z Toshiba Tecra S11 + stacja dokująca + monitor Gateway "24 2485 1920 x 1280.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2010-07-30 00:23:07
Autor: Przemysław Ryk
Jaki laptop wybrać?
Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:51:01 +0200, Norbert napisał(a):

[...]

Nie chcę się czepiać, ale zerknij np. na to - http://pclab.pl/art41830.html

Zgodzę się z Radosławem, że podane przez Ciebie wymagania co do przenośnego
sprzętu są bardzo trudne do pogodzenia (szczególnie w kwestii długości pracy
na baterii - bo wydajnego laptopa się da znaleźć). Zgodzę się też z tezą, że
ów laptop będzie taką trochę świnką morską - ani to mobilne, ani serio
zastępujące desktopa.

[ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse.            ]
[                                    (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

Data: 2010-07-29 20:08:39
Autor: Piotr M
Jaki laptop wybrać?
Dnia 29-07-2010 o 15:27:10 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl>  napisał(a):

Po prostu każdy notebook powoduje ból pleców (garbienie się)
i oczu (marny ekran).

I tu się nie zgodzę. Bo mój lapek jest w połączeniu z wygodnym fotele co  się podnóżek z niego wysuwa. A dla urozmaicenia w komplecie z kanapą. I  mój lapek nie powoduje bólu.

Data: 2010-08-04 11:19:11
Autor: Radosław Sokół
Jaki laptop wybrać?
W dniu 29.07.2010 20:08, Piotr M pisze:
I tu się nie zgodzę. Bo mój lapek jest w połączeniu z wygodnym fotele co
się podnóżek z niego wysuwa. A dla urozmaicenia w komplecie z kanapą. I
mój lapek nie powoduje bólu.

Ale gdzie trzymasz ten komputer? Bo problem jest w tym, że
nie można trzymać komputera na kolanach. Nie, nie powoduje to
bólu (przynajmniej nie od razu -- spowoduje za 30 lat na przy-
kład). Ale jest *niewygodne*.

Kiedyś, jak eksperymentowałem z pracą z komputerem przenoś-
nym na fotelu, brałem sobie deskę (panel podłogowy), kładłem
przed sobą na fotelu na oparciach i na tym kładłem komputer.
Było to rozwiązanie niezłe pod tym względem, że:

1) komputer był prawidłowo chłodzony,

2) ekran był w lepszej pozycji, niż przy leżeniu komputera
    na kolanach,

3) nie grzało mi ud.

Ale wtedy z kolei zdecydowanie mniej wygodnie się pisało na
klawiaturze. W zasadzie był to dobry pomysł na czytanie cze-
goś lub przeglądanie stron WWW jedynie.

Z kolei przy pracy z komputerem na kolanach szybko męczą się
nogi (ugina się je instynktownie, żeby mieć klawiaturę po-
chyłą nieco), uda się przegrzewają (już się prowadzi badania,
jaki wpływ ma podgrzewanie ciała na zdrowie), a głowa jest
wciąż pochylona, więc po godzinie czy dwóch pisania czuje się
już trochę kark.

Rozwiązaniem nie jest podnóżek (próbowałem). Dużo by dała
odchylana na zawiasie półka na komputer, stojąca gdzieś przy
fotelu -- tak, żeby komputer stał sobie nieco wyżej i dał się
szybko odsunąć w razie konieczności wstania na chwilę.

Data: 2010-08-01 09:01:06
Autor: Jacek
Jaki laptop wybrać?
Kazdy inny tylko nie HP.