Jaki laser kolor do domu?

Data: 2010-03-04 12:50:07
Autor: PrzemekM
Jaki laser kolor do domu?
Witam.
Wybieram kolorowy laser do użytku w domu. Nie będę na nim drukował zdjęć itp. Lubię czytać z papieru więc jakieś dokumenty itd.
Założenia dodatkowe:
1. Używana (< 1000zł) lub nowa (< 2000zł).
2. Dostępne zamienniki materiałów w rozsądnych cenach.
3. Sieć!!!
4. Bardzo mile widziany duplex.
5. Nie rozwali mi półki, na której ją postawię :) Nie chcę monstrum 50kg.
Nie piszę o trwałości itp. bo to wiadomo, nikt nie chce czegoś co mu się zaraz zepsuje.

Pozdrawiam i proszę bardzo proszę o porady i doświadczenia własne.
--
Przemek

Data: 2010-03-04 09:56:53
Autor: Pszemol
Jaki laser kolor do domu?
"PrzemekM" <pma110@wp.pl> wrote in message news:hmo6pg$8j0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ile kartek miesięcznie przewidujesz na tym drukować?
Co Cię pociąga w kierunku lasera a odciąga od kupna plujki?

Data: 2010-03-04 21:03:24
Autor: PrzemekM
Jaki laser kolor do domu?
On 2010-03-04 16:56, Pszemol wrote:

Ile kartek miesięcznie przewidujesz na tym drukować?

100-500

Co Cię pociąga w kierunku lasera a odciąga od kupna plujki?

Szybkość, wygoda, przyzwyczajenie... Plujke mam do zdjęć.
--
Przemek

Data: 2010-03-04 14:46:46
Autor: Pszemol
Jaki laser kolor do domu?
On 2010-03-04 16:56, Pszemol wrote:

Ile kartek miesięcznie przewidujesz na tym drukować?

100-500

Przy takich ilościach wyjdzie Ci dużo drożej laser niż plujka,
ale z tego co piszesz - koszt ma drugoplanowe znaczenie.

Co Cię pociąga w kierunku lasera a odciąga od kupna plujki?

Szybkość, wygoda, przyzwyczajenie... Plujke mam do zdjęć.

Szybkość drukarki laserowej w domu jest bardzo dyskusyjna...
Faktem jest że druga i następne kartki wyjdą z niej szybciej
niż z typowej plujki, choć niekoniecznie z *kolorowego* lasera
który drukuje kolor w trzech przebiegach... to jednak na pierwszą
kartkę czekasz bardzo długo bo się drukarka rozgrzać musi jak
stary telewizor lampowy...
W biurze, gdy co chwile ktoś coś drukuje i drukarka nigdy
nie idzie spać to co innego, ale w domu - mnie by szlag trafił.

Dzisiejsze plujki są bardzo szybkie i Epsonki nawet mają
tusze które się pod wpływem wilgoci nie zamazują...
No ale wydruk z lasera zwykle lepiej wygląda...

Data: 2010-03-04 22:07:53
Autor: Irokez
Jaki laser kolor do domu?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hmoh4n.93c.0poczta.onet.pl...

Ile kartek miesięcznie przewidujesz na tym drukować?

100-500

Przy takich ilościach wyjdzie Ci dużo drożej laser niż plujka,
ale z tego co piszesz - koszt ma drugoplanowe znaczenie.

Też bym wolał przy takich przebiegach plujkę

[...]

ale on chce drukarkę z duplexem, siecią, a takie to raczej już 1-przebiegowe
Z tanich z siecią to wspomniany Xerox 6125, 6130 (16str/min) czy Brother HL-4040cn (ma podajnik ręczny na 50 kartek, 20str/min, toner na 5000str)
Z duplexem więcej kasy. Albo uzywka.

kartkę czekasz bardzo długo bo się drukarka rozgrzać musi jak
stary telewizor lampowy...

Bez przesady, niecałe 20 sekund czekam na 1-szą kartke.

W biurze, gdy co chwile ktoś coś drukuje i drukarka nigdy
nie idzie spać to co innego, ale w domu - mnie by szlag trafił.

U mnie 6125 idzie spać po ustawionym czasie (dałem 20min)

Dzisiejsze plujki są bardzo szybkie i Epsonki nawet mają
tusze które się pod wpływem wilgoci nie zamazują...
No ale wydruk z lasera zwykle lepiej wygląda...

Ale jak na dom jednorazowy zakup tonerów trochę boli, Do Brothera lepiej dostepne ale niech popatrzy ceny Image Unit czy Fuser to jak sie skończy chyba lepiej kupić nową.

Do tej pory miałem tak: czarno-białe wydruki HP LJ 6P (jakieś 50 kartek/mieś) i atrament do koloru pare razy w roku, najpierw HP DJ930C ale tusze pozasychały i zawaliły/zepsuły miejsce gdzie parkują, potem DJ895Cxi ale tusze zaschły oryginalne po dłuższej znowu przerwie i nówki funkiel oryginały z woreczka ale rok przeterminowane też. Dalej co zrobiłem juz wspomniałem :)
Przy 500 stronach na miesiąc i w kolorze miałbym świetnie działającą DJ930C dalej.

Pozdro

--
Irokez

Data: 2010-03-04 15:25:45
Autor: Pszemol
Jaki laser kolor do domu?
"Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote in message news:hmp7fb$qa$1news.onet.pl...
[...]

Byle jaka plujka nawet z tych ekonomicznych drukować będzie
szybciej niż 16 stron na minutę w kolorze...
Dla przykładu - Epson R280 czytam ze specyfikacji "up to 38ppm".
Dlatego z tą szybkoscią to trzeba porównywać dzisiejsze plujki
a nie HP DeskJet 550 sprzed 15 lat :-)

kartkę czekasz bardzo długo bo się drukarka rozgrzać musi jak
stary telewizor lampowy...

Bez przesady, niecałe 20 sekund czekam na 1-szą kartke.

Za 20 sekund czekania w plujce wydrukujesz już 10 stron... :-)
Takie 20 sekund potrafi się bardzo dłużyć, uwierz mi.
A często proces nagrzewania, autotestowania się drukarki
jest dużo dłuższy, zwłaszcza jak kupi używaną sprzed 5-6 lat.

[...]

Dlatego generalnie zakupu lasera używki do domu nie polecałbym wcale.

Data: 2010-03-04 22:39:14
Autor: PrzemekM
Jaki laser kolor do domu?
[...]

A ja chcę laser. I o to pytam :)

[...]

Ale ja rzadko drukuję 1-2 strony. Raczej więcej na raz.

[...]

No właśnie, sieć MUSI BYĆ.

[...]

Mam Epsona R285. Do zdjęć. Nawet fajne wychodzą. Ale drogo...

[...]

A ja od prawie zawsze używałem używanej (jak to inaczej napisać ;) HP5 i
jest super. Poza tym trzeba kupować z głową w zimnej wodzie. Wtedy nie
jest źle :)

*Więc proszę o porady w kwestii kolorowego lasera:) Na chwilę obecną
zastanawiam się nad HP 3700, Hp 2600, OKI 5650. Ze wskazaniem na tą
pierwszą.*

--
Przemek

Data: 2010-03-04 17:02:32
Autor: Irokez
Jaki laser kolor do domu?
Użytkownik "PrzemekM" <pma110@wp.pl> napisał w wiadomości news:hmo6pg$8j0$1inews.gazeta.pl...
Witam.
Wybieram kolorowy laser do użytku w domu. Nie będę na nim drukował zdjęć itp. Lubię czytać z papieru więc jakieś dokumenty itd.

i od czasu do czasu drukuję?.. Tylko to zadecydowało o laserze u mnie, bo nowo zakupione tusze po wydrukowaniu paru dokumentów nie nadają się kompletnie do uzycia nastepnym razem gdy zapragnę drukować. W ten oto sposób wywaliłem w śmietnik HP DJ895Cxi razem z nowiutkim tuszem czarnym 40ml i nowiutkim zaschnietym tuszem kolor 38ml zdaje się - tusze za ponad 3 stówki. Stop atramentom u mnie.

Założenia dodatkowe:
1. Używana (< 1000zł) lub nowa (< 2000zł).

Kupiłem nowego Xeroxa Phaser 6125 w Anglii za 140 funtów, bo: a) w Polsce 100% drozszy, b) wyczytałem że wersja na Polske obsługuję tylko tonery na Polskę droższe o ponad 2 stówki. Zastanawiałem się też nad
 Brother HL-4040cn ale w międzyczasie podrożał. Tonery tez drożej przy takim ja ja uzywaniu.
2. Dostępne zamienniki materiałów w rozsądnych cenach.

Są zamienniki na aledrogo, nie współpracujące niby z wersją sprzedającą w Polsce. Ale dla mnie nie problem, kupuje proszek i robie dosypkę taniej.

3. Sieć!!!

Ma

4. Bardzo mile widziany duplex.

niestety

5. Nie rozwali mi półki, na której ją postawię :) Nie chcę monstrum 50kg.

niecałe 20kg

Nie piszę o trwałości itp. bo to wiadomo, nikt nie chce czegoś co mu się zaraz zepsuje.

Za krótko mam aby pisać

Pozdrawiam i proszę bardzo proszę o porady i doświadczenia własne.

Bardzo ładne wydruki, nawet obrazki wychodza jak dla mnie super.
Szybka, to też było dla mnie atutem jej, bo większość ma 4 strony/min.
Ma małe pojemniki na toner (2000 stron czarny/1000 kolor) więc jak sporo drukujesz to lepiej coś jednak większego, ale będzie drożej.
Kumpel kupił uzywanego Phasera 6250, no ale to jest już bydle, we dwóch to targaliśmy. Typowy sprzęt do biura, szybki, pojemne tonery. Ja sie nie zdecydowałem do domu bo wielkie.

Pozdrawiam.
--
Irokez

Data: 2010-03-04 21:06:00
Autor: PrzemekM
Jaki laser kolor do domu?
On 2010-03-04 17:02, Irokez wrote:

[...]

Ja wręcz przeciwnie, sporo drukuję. Jak na dom.

[...]

Może jestem leniem... ale nie chce mi się bawić w dosypki. Wolę kupić
gotowy zamiennik i żeby po prostu działało.

3. Sieć!!!

Ma

Dzięki
--
Przemek

Data: 2010-03-05 12:22:16
Autor: nom
Jaki laser kolor do domu?

Użytkownik "PrzemekM" <pma110@wp.pl> napisał w wiadomości news:hmo6pg$8j0$1inews.gazeta.pl...

Pozdrawiam i proszę bardzo proszę o porady i doświadczenia własne.

Canon LBP 5050n (bez dupleksu niestety) w tamtym roku płaciłem 645zł, tonery na 1500 stron, ale regenerowane są po 100zł. W pracy mam jeszcze Canon LBP 5000 (459zł, ale już nie ma w sprzedaży), model LBP5100 był z dupleksem. Tonery na 2500 stron też po 100zł (regenerowane). W przeciwieństwie do HP po skończeniu 1 tonera można spokojnie drukować na pozostałych.

Data: 2010-03-05 12:57:07
Autor: PrzemekM
Jaki laser kolor do domu?
nom pisze:

[...]

Zapomniałem o jeszcze jednej ważnej rzeczy. DOBRZE by było, gdyby ta drukarka bez najmniejszego problemu pracowała z Linuksem.
--
PrzemekM

Data: 2010-03-05 17:40:13
Autor: Grzegorz S
Jaki laser kolor do domu?
nom <nom73@usunto.gazeta.pl> wrote:

> [...]

Canon LBP 5050n (bez dupleksu niestety) w tamtym roku płaciłem 645zł, tonery na 1500 stron, ale regenerowane są po 100zł. W pracy mam jeszcze Canon LBP 5000 (459zł, ale już nie ma w sprzedaży), model LBP5100 był z dupleksem. Tonery na 2500 stron też po 100zł (regenerowane). W przeciwieństwie do HP po skończeniu 1 tonera można spokojnie drukować na pozostałych.

W HP jak najbardziej się da, wystarczy zmienić jedną opcję np poprzez wbudowany
Web Interface.

--
gs

Data: 2010-03-05 22:06:33
Autor: PrzemekM
Jaki laser kolor do domu? (HP 2600v3700v4600)
On 2010-03-04 12:50, PrzemekM wrote:
Witam.
[...]

Dobrze... Wiem już dlaczego atrament, a nie laser. Wiem, że (podobno) w
HP też da się drukować bez jednego tonera.

Teraz proszę o poradę czy brać (laser) HP 2600, 3700 czy 4600? Wiem,
drukarki totalnie niepodobne, inny target itd. Chcę mieć po prostu
spokój, kupować GOTOWE zamienniki, wymieniać i drukować. Żona już
zaakceptowała nawet wymiary HP4600 ;)
--
Przemek

Data: 2010-03-05 21:30:50
Autor: Grzegorz S
PrzemekM <pma110@wp.pl> wrote:

[...]

W HP 4600 którą mam w biurze przy wydruku z większą ilością koloru kartki
przyklejają się do fusera i potem jest masa zabawy by to wyczyścić i
odkleić.
Zmiana fusera (jakieś 1200PLN) na nowy pomogła na ~2 miesiące i problem wrócił.

Poza tym to już stara drukarka, nie wiem czy warto to brać. Z tych co mamy bardzo dobrze spisują się HP Color LaserJet 3505 i 3800
Problemów żadnych, szybkie i wydajne. Zamienniki kupujemy z firmy Berolina.

--
gs

Data: 2010-03-05 22:39:16
Autor: PrzemekM
On 2010-03-05 22:30, Grzegorz S wrote:
PrzemekM <pma110@wp.pl> wrote:

[...]

Dzięki za informację.
--
Przemek

Data: 2010-03-06 12:33:46
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jaki laser kolor do domu? (HP 2600v3700v4600)

Teraz proszę o poradę czy brać (laser) HP 2600, 3700 czy 4600?

Na 100% nei 2600. To windrukarka i dość kiepsko chodzi pod innymi
systemami. Poza tym po 25k-30k stron zaczynają się problemy z
brudzeniem typu pozstawianie artefaktów na wałku i ich powtarzanei na
papierze. Czysczenie pomaga na chwilę i problem powraca. Naprawa jest
droższa od drukarki. Przetrenowane na 5-6 egzemplarzach. Poza tym
komplet oryginalnych tonerów kosztuje drożej niż drukarka a na
zamiennikach szybko pojawia się problem z brudzeniem któryms kolorem
skłądowym.

Zdrówko

Data: 2010-03-06 14:25:51
Autor: PrzemekM
Jaki laser kolor do domu? (HP3700 v OKI5650..)
On 2010-03-06 12:33, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

[...]

Także dziękuję. Czyli zostaje HP3700. A może jakieś OKI? 5450? 5650?
Ktoś coś może jeszcze doda?
--
Przemek

Data: 2010-03-06 08:51:54
Autor: Pszemol
"PrzemekM" <pma110@wp.pl> wrote in message news:hmtl4g$a98$1inews.gazeta.pl...
On 2010-03-06 12:33, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

[...]

Sądzisz że 3700 nie będzie mieć problemów opisanych dla 2600
tylko na podstawie opisu kogoś, kto używał 2600???

Czy Maciek używał 5-6 egzemplarzy 3700 i napisał że nie mają tego problemu?

Data: 2010-03-06 16:00:03
Autor: Irokez
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hmt536.468.0poczta.onet.pl...

[...]

No właśnie

Ja ze swojej strony mogę napisać tylko że od roku zero problemów mamy z Océ CS163 a przemiał ma spory.
Tylko że nie na ten target Przemek szuka.

Pozdrofka

--
Irokez

Data: 2010-03-06 16:02:31
Autor: PrzemekM
On 2010-03-06 12:33, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
kże dziękuję. Czyli zostaje HP3700.

Sądzisz że 3700 nie będzie mieć problemów opisanych dla 2600
tylko na podstawie opisu kogoś, kto używał 2600???

Nie. Na podstawie tego, że 2600 ma problemy sądzę, że 2600 ma problemy:)
Z trzech, które podałem, jak na razie, nikt nie napisał o problemach z
3700. Dlatego na placu boju została 3700. Tak rozumowałem :) Dodałem też
OKI. Kolega podpowiedział Minoltę.

Czy Maciek używał 5-6 egzemplarzy 3700 i napisał że nie mają tego problemu?
Nie napisał. Sądzisz, że jak nie napisał, że nie mają problemów to mają
problemy? ;)

Masz jakieś propozycje? Czy tylko tak sobie dyskutujemy? ;)

Przemek

Data: 2010-03-06 11:12:00
Autor: Pszemol
On 2010-03-06 12:33, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
[...]

OK.

Czy Maciek używał 5-6 egzemplarzy 3700 i napisał że nie mają tego problemu?
Nie napisał. Sądzisz, że jak nie napisał, że nie mają problemów to mają
problemy? ;)

Nie, ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz w sieci ludzi którzy mają jakieś
problemy z dowolną drukarką. Nie ma w 100% niezawodnych urządzeń.

Albo Cię stać na laser i liczysz się z tym że trzeba będzie go za duże
pieniądze kiedyś naprawić albo Cię nie stać i kupujesz plujkę... :-)

Masz jakieś propozycje? Czy tylko tak sobie dyskutujemy? ;)

Nie mam żadnych propozycji - obserwuję tylko Twój proces rozumowania
i czasami swoje zdziwienie wyrażam komentarzem w tym wątku, czy mogę?  :-)

Data: 2010-03-06 18:42:39
Autor: PrzemekM
On 2010-03-06 18:12, Pszemol wrote:

[...]

Wiem, że nie ma. Dlatego pytam. I szukam. Nie tylko tu.

Albo Cię stać na laser i liczysz się z tym że trzeba będzie go za duże
pieniądze kiedyś naprawić albo Cię nie stać i kupujesz plujkę... :-)

Albo wywalam i kupuję inną. Jak już pisałem wcześniej, plujkę mam. Chcę
kolorowego lasera :)

Masz jakieś propozycje? Czy tylko tak sobie dyskutujemy? ;)

Nie mam żadnych propozycji - obserwuję tylko Twój proces rozumowania
i czasami swoje zdziwienie wyrażam komentarzem w tym wątku, czy mogę?  :-)

Jasne. Zapraszam i pozdrawiam :)
--
Przemek

Data: 2010-03-06 14:36:14
Autor: Irokez
On 2010-03-06 12:33, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

Także dziękuję. Czyli zostaje HP3700. A może jakieś OKI? 5450? 5650?
Ktoś coś może jeszcze doda?

Wpadnij na forum Elektrody, jest tam trochę ludzików zajmujących się serwisowaniem zawodowo i zapytaj.
Mi polecali z uzywek Minoltę MagiColor 23xx na przykład jako bardzo tanią w eksploatacji ("tonery z wiadra sypane") tylko kolor drukuje wolno
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewforum.php?f=125

--
Irokez

Data: 2010-03-06 17:34:30
Autor: PrzemekM
On 2010-03-06 14:36, Irokez wrote:

Mi polecali z uzywek Minoltę MagiColor 23xx na przykład jako bardzo
tanią w eksploatacji ("tonery z wiadra sypane") tylko kolor drukuje wolno
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewforum.php?f=125

Nawet ciekawe te Minolty 2300. Tylko gdzie taką znaleźć...
--
Przemek

Data: 2010-03-06 23:26:17
Autor: Grzegorz S
On 2010-03-06 12:33, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
> [...]
> skłądowym.

Także dziękuję. Czyli zostaje HP3700. A może jakieś OKI? 5450? 5650?

Mam w pokoju OKI c5450 i HP 3505.
HP drukuje nieco szybciej i znacznie szybciej się nagrzewa, za to OKI drukuje
znacznie ładniej w kolorze. Ma jakiś inny toner tak że zdjęcia drukowane z HP
są szare i matowe, natomiast z OKI są takie przyjemnie błyszczące.
OKI pobiera znaczne ilości prądu, nawet w trybie idle pobiera jakieś 130W, nie wiem jak HP nie sprawdzałem. OKI ma wewnętrzny duplexer, HP wyciąga na zewnątrz kawałek kartki po czym ponownie go wciąga i przewraca. HP ma zarządzanie poprzez WEB interface, OKI tylko z panelu.

Ja generalnie wolę OKI ponad HP, ale wydaje się że HP jest szybsza szczególnie
w trybie PostScipt.

--
gs

Data: 2010-03-07 16:07:26
Autor: PrzemekM
Jaki laser kolor do domu? (HP3700 v OKI5650 v Minolta)
On 2010-03-06 12:33, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

Ja generalnie wolę OKI ponad HP, ale wydaje się że HP jest szybsza szczególnie
w trybie PostScipt.

Dzięki.
Rozglądam się jeszcze za Minoltami, jeżeli ktoś ma jakieś opinie to
poproszę. HP biorę pod uwagę głównie ze względu na dostępność zarówno
tonerów jak i części w razie czego.
Przemek

Data: 2010-03-06 19:40:41
Autor: freewolny
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:14f4p5hklgejn9pip97nrscknn96sfnjb94ax.com...

[...]

Ale jakim cudem to się dzieje skoro w tym modelu drukarki, jak w zdecydowanej większości HP-ków bęben jest zintegrowany z tonerem? Wymieniasz toner, wymieniasz bęben. Więc o jakich artefaktach mowa i o jakim wałku?

Przetrenowane na 5-6 egzemplarzach. Poza tym
komplet oryginalnych tonerów kosztuje drożej niż drukarka

Jak we wszystkich drukarkach kolorowych do 1300 PLN.

a na zamiennikach szybko pojawia się problem z brudzeniem któryms kolorem
skłądowym.

Jak ma drukować poprawnie, skoro toner ze stałym bębnem napełniony po raz nasty? Pokaż mi tani model drukarki kolorowej, gdzie bębny mają przebiegi większe niż 10000-15000 wydruków.

Jako ciekawostkę dodam, że Canon odkupił od HP-ka technikę serii 2600 i produkuje jej własne klony o nazwie bodajże 5100. Nawet tonery pasują wzajemnie, tylko HP pokazuje informację o nieoryginalnym tonerze.

Damian

Data: 2010-03-06 20:11:32
Autor: Irokez
Użytkownik "freewolny" <dnogiec_usun_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hmu79m$2kr$1node1.news.atman.pl...

[...]

Może mu chodzi o Fuser, może o pas transmisyjny.
Z bębnem miałby problemy jakby były problemy z ładowaniem/rozładowaniem bębna więc elektryka.
Ale tego nikt nie wie.

--
Irokez

Jaki laser kolor do domu?