Jaki licznik do 150 zl ?

Data: 2013-11-24 19:28:00
Autor: Fantom
Jaki licznik do 150 zl ?
Witam

Polecicie jakis licznik rowerowy tak do 150 zl ?
W sumie jedyna funkcja dla mnie to musi byc podswietlenie :) Bo pozostale funkcje ktorych uzywam to ma kazdy licznik.
Nie interesuja mnie zadne bajery typu bezprzewodowy (nie czaje sensu tego wogole) czy dwa rowery (mam niestety jeden).
Zastanawiam sie nad Sigma 14.12 lub 16.12.
Moze inne propozycje ?

Fantom

Data: 2013-11-24 20:33:43
Autor: m4rkiz
Jaki licznik do 150 zl ?
"Fantom" <szczukot.antyspam@poczta.onet.pl> wrote in message news:l6tgfh$29u$1node2.news.atman.pl...
[...]

sigmy sa fajne ale wkurza mnie czesty brak kontaktu miedzy podstawka a
licznikiem, niestety jeszcze nie zdarza sie na tyle czesto (raz na pare
dni)zeby chcialo mi sie cos z tym zrobic, tak na oko podstawka jest
nieco zbyt gietka, czasem nie pokazuje sie nic i trzeba go szturchnac...

innch zastrzezen do sigm na kablu nie mam

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-11-24 20:51:56
Autor: AZ
Jaki licznik do 150 zl ?
On 2013-11-24, m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
[...]

A no to wlasnie czasami tez mi sie zdarza, patrze cos na liczniku i za chwile
patrze na niego a tam 0.0, ruszenie go lekko przywraca kontakt. Na MTB mam
10.09 i tam problemu nie ma, za to na szosie w 16.12 mi sie zdarza, raz tez
zdarzylo mi sie, ze po prostu sie wypial na ktorejs dziurze z kolei. Troche
slabe szukac licznika w przydroznym rowie.

--
Artur

Data: 2013-11-26 12:20:36
Autor: JDX
Jaki licznik do 150 zl ?
On 2013-11-24 21:51, AZ wrote:
[...]
[...]
Od trzech lat używam bezprzewodowej 1609 i tylko raz zdarzył mi się brak
kontaktu między licznikiem a podstawk±. Aby było ¶mieszniej, stało się
to wczoraj. :-D Generalnie jestem zadowolony z tego licznika i gdy
obecny mi się rozsypie, to chętnie kupię sobie ten model ponownie (o ile
jeszcze będzie produkowany). No chyba że kto¶ w tym w±tku poleci co¶
lepszego w tej klasie cenowej.

Data: 2013-11-26 11:25:09
Autor: AZ
Jaki licznik do 150 zl ?
On 2013-11-26, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
[...]
kontaktu między licznikiem a podstawką. Aby było śmieszniej, stało się
to wczoraj. :-D Generalnie jestem zadowolony z tego licznika i gdy
obecny mi się rozsypie, to chętnie kupię sobie ten model ponownie (o ile
jeszcze będzie produkowany). No chyba że ktoś w tym wątku poleci coś
lepszego w tej klasie cenowej.

Ale ja mowie o przewodowej ;-)

--
Artur

Data: 2013-12-03 21:32:49
Autor: Fantom
Jaki licznik do 150 zl ?
[...]

Ja mam leciwa 600 - i zadnych probleow z kontaktem nie mam. Gdyby bylo tam podswietlenie, to z checia bym ja zostawil.

Fantom

Data: 2014-01-04 12:24:50
Autor: 666
Jaki licznik do 150 zl ?
Do Sigmy były osobne małe lampki tej firmy.
Ale upieram się, że to cyfry licznika powinny ¶wiecić

-- -- -
Gdyby bylo tam podswietlenie, to z checia bym ja zostawil.

Data: 2013-11-26 20:45:54
Autor: TheGhost
Jaki licznik do 150 zl ?
innch zastrzezen do sigm na kablu nie mam

Ja mam dwa: backlight nie ma możliwo¶ci wł±czenia trybu ¶wiecenia ci±głego (przynajmniej nie udało mi się wł±czyć takiej opcji) i brak jakiej¶ sygnalizacji akustycznej przy odliczaniu czasu. Przy obecnej technologii nie byłoby chyba wielkim problemem wrzucić jaki¶ prosty akustyczny "pikacz" do takiego licznika, tym bardziej że czę¶ciej używam innych opcji takich, za¶ tego rodzaju opcja trochę poszerzyłaby moj± percepcję i bez w±tpienia uczyniłaby t± funkcję o wiele bardziej użyteczn±.

Poza tym je¶li chodzi o wodoszczelno¶ć i niezawodno¶ć raczej nie ma z tym u mnie większych problemów.
[...]

U mnie jest ok. Może wymień podstawkę?

Pozdrawiam, M.

Data: 2013-11-27 19:45:57
Autor: AZ
Jaki licznik do 150 zl ?
On 2013-11-27, TheGhost <milosz.klemens@gmail.com> wrote:
innch zastrzezen do sigm na kablu nie mam

Ja mam dwa: backlight nie ma możliwości włączenia trybu świecenia ciągłego (przynajmniej nie udało mi się włączyć takiej opcji) i brak jakiejś sygnalizacji akustycznej przy odliczaniu czasu. Przy obecnej technologii nie byłoby chyba wielkim problemem wrzucić jakiś prosty akustyczny "pikacz" do takiego licznika, tym bardziej że częściej używam innych opcji takich, zaś tego rodzaju opcja trochę poszerzyłaby moją percepcję i bez wątpienia uczyniłaby tą funkcję o wiele bardziej użyteczną.

Poza tym jeśli chodzi o wodoszczelność i niezawodność raczej nie ma z tym u mnie większych problemów.
Racz zauwazyc, ze ow licznik jest zasilany bateria CR2032. Nie wymagasz
zbyt wiele? ;-)

--
Artur

Data: 2014-01-04 12:23:06
Autor: 666
Jaki licznik do 150 zl ?
No zobacz, sprawdzę w swojej Sigmie, a zwalałem winę na baterie :-o

-- -- -
sigmy sa fajne ale wkurza mnie czesty brak kontaktu miedzy podstawka a licznikiem, niestety jeszcze nie zdarza sie na tyle czesto zeby chcialo mi sie cos z tym zrobic, tak na oko podstawka jest nieco zbyt gietka, czasem nie pokazuje sie nic i trzeba go szturchnac.

Data: 2013-11-24 20:49:25
Autor: ToMasz
Jaki licznik do 150 zl ?
W dniu 24.11.2013 19:28, Fantom pisze:
[...]

kup sobie za 25zeta na ebayu. ¶wieci w zadanym przedziale czasowym (od 18 do 22) po wci¶nięciu guzika przez parę sekund

ToMasz

Data: 2013-11-24 22:19:21
Autor: Akarm
Jaki licznik do 150 zl ?
W dniu 2013-11-24 20:49, ToMasz pisze:
kup sobie za 25zeta na ebayu. ¶wieci w zadanym przedziale czasowym (od
18 do 22) po wci¶nięciu guzika przez parę sekund

Kiedy¶ były w sprzedaży lampki do liczników. Nigdzie tego teraz nie widzę. Według mnie osobno zasilane Ľródło ¶wiatła jest lepsze. Korzystniej jest mieć licznik widoczny cały czas, bez naciskania guzika.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-11-24 21:22:47
Autor: AZ
Jaki licznik do 150 zl ?
On 2013-11-24, Akarm <akarm@wp.pl> wrote:
kup sobie za 25zeta na ebayu. świeci w zadanym przedziale czasowym (od
18 do 22) po wciśnięciu guzika przez parę sekund

Kiedyś były w sprzedaży lampki do liczników. Nigdzie tego teraz nie widzę. Według mnie osobno zasilane źródło światła jest lepsze. Korzystniej jest mieć licznik widoczny cały czas, bez naciskania guzika.

Czasami tez niektore tansze lampki maja przezroczysty pierscien ktory przy
odpowiednim ustawieniu oswietla licznik. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-27 00:26:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Jaki licznik do 150 zl ?
On Sun, 24 Nov 2013, AZ wrote:

Czasami tez niektore tansze lampki maja przezroczysty pierscien

  No tak, ale tym się da jeĽdzić w mie¶cie.
  W ciemnym otoczeniu taki ¶wiec±cy po oczach pasek jest do¶ć
mocno wkurzaj±cy :)
  No, chyba żeby od góry usprawnić go kawałkiem ta¶my...

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-27 17:36:10
Autor: Akarm
Jaki licznik do 150 zl ?
  W ciemnym otoczeniu taki ¶wiec±cy po oczach pasek jest do¶ć
mocno wkurzaj±cy :)
  No, chyba żeby od góry usprawnić go kawałkiem ta¶my...

Dlatego chcę sobie kupić tę lampkę:
http://www.ebay.pl/itm/380773036033
Ale trochę drogo jest. :(

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-01-04 12:21:40
Autor: 666
Jaki licznik do 150 zl ?
Bez sensu, w porz±dnym liczniku powiny swiecic cyfry, jak w porzadnym zegarku (zapomniałem nazwy tej "zegarkowej" technologii).

-- -- -
Dlatego chcę sobie kupić tę lampkę

Data: 2013-12-03 21:31:05
Autor: Fantom
Jaki licznik do 150 zl ?
[...]

Mam taka lamke:
http://www.mactronic.pl/pl/products/bikepro/8658/lampy_rowerowa_scream_limitowana_edycja/5286.html

 Swiecacy pierscien w zaden sposob nie razi po oczach nawet w najciemniesza noc. Tego swiatla dookola jest tez za malo, aby oswietlic licznik. Szczegolnie, ze licznik jest na kierownicy, a pierscien wysuciety do przodu.

Fantom

Data: 2013-11-25 00:59:09
Autor: fojtek
Jaki licznik do 150 zl ?
Jak kupowałem swój obecny to też chciałem żeby miał pod¶wietlenie.
Kupiłem sigmę 1606 i:
1 pod¶wietlenia nie używam (jest to zbyt upierdliwe)
2 jest to najgorszy licznik jaki do tej pory miałem wliczaj±c w to Mach1 i podobne. Lepszy najtańszy CatEye niż najlepsza Sigma

Konstrukcjom Sigmy mówimy stanowcze NIE.

Data: 2013-11-25 07:42:03
Autor: mbut
Jaki licznik do 150 zl ?
W dniu 13-11-25 00:59, fojtek pisze:
[...]

Używałem przez kilka lat 1606 a przed tym chyba miałem 1600, obecnie posiadam Sigma 1609 i nigdy przy tych wszystkich licznikach nie miałem problemu.

Data: 2013-11-25 10:34:37
Autor: rmikke
Jaki licznik do 150 zl ?
W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 00:59:09 UTC+1 użytkownik fojtek napisał:
Jak kupowa�em sw�j obecny to te� chcia�em �eby mia� pod�wietlenie.

Kupi�em sigm� 1606 i:
1 pod�wietlenia nie u�ywam (jest to zbyt upierdliwe)
2 jest to najgorszy licznik jaki do tej pory mia�em wliczaj�c w to Mach1 i podobne. Lepszy najta�szy CatEye ni� najlepsza Sigma

Konstrukcjom Sigmy m�wimy stanowcze NIE.

Że hę?

Akurat mam 1606 i fakt, że pod¶wietlenia używam sporadycznie
(a dodatkowo ostatnio kupiłem sobie czołówkę zapalan± przez
machanie rękami i od tego czasu pod¶wietlenia w liczniku
nie użyłem ani razu), ale poza tym jedyny kłopot, jaki z ni± mam
to ten, że rozwaliłem sobie jedn± z obejmek na kablu czujnika
kadencji...

Data: 2013-11-26 16:23:51
Autor: Witek Jakubowski
Jaki licznik do 150 zl ?
W dniu 2013-11-25 00:59, fojtek pisze:
[...]

Ja przył±czę do tematu ... będ± zadowolony z Sigmy ;-)
Przez lata używałem prostego modelu z serii Baseline, niedawno zmieniłem na 16.12 STS i dotychczas nie odnotowałem problemów z licznikiem. A jeżdżę minimum dwa razy w tygodniu po lesie, pozwalaj±c sobie na lekkie "podskoki" i nie przejmuj±c się podczas jazdy błotem czy deszczem.

:-)
Pozdrawiam Witek

Data: 2013-11-26 20:37:46
Autor: TheGhost
Jaki licznik do 150 zl ?
Zastanawiam sie nad Sigma 14.12 lub 16.12.

Nie wiem jak jest z Sigm± 14.12 i 16.12, ale w mojej 16 09 pod¶wietlenie to trochę bajer. Działa to w ten sposób, że wł±czasz pod¶wietlenie, ¶wieci się przez kilka sekund, a potem ga¶nie. uaktywnia się znów dopiero kiedy jeszcze raz naci¶niesz który¶ przycisk. Z tego co zauważyłem nie ma tam czego¶ takiego jak tryb ¶wiecenia ci±głego. Nie wiem jak jest w 16.12 i 14.12, ale zanim kupisz sprawdĽ, czy to działa tak jak chciałe¶ i czy zależy ci na liczniku z pod¶wietleniem ci±głym, czy takim, na którym od czasu do czasu można na kilka sekund sprawdzić odczyt.

Pozdrawiam, M.

Data: 2013-11-27 19:51:04
Autor: AZ
Jaki licznik do 150 zl ?
On 2013-11-27, TheGhost <milosz.klemens@gmail.com> wrote:
Zastanawiam sie nad Sigma 14.12 lub 16.12.

Nie wiem jak jest z Sigmą 14.12 i 16.12, ale w mojej 16 09 podświetlenie to trochę bajer. Działa to w ten sposób, że włączasz podświetlenie, świeci się przez kilka sekund, a potem gaśnie. uaktywnia się znów dopiero kiedy jeszcze raz naciśniesz któryś przycisk. Z tego co zauważyłem nie ma tam czegoś takiego jak tryb świecenia ciągłego. Nie wiem jak jest w 16.12 i 14.12, ale zanim kupisz sprawdź, czy to działa tak jak chciałeś i czy zależy ci na liczniku z podświetleniem ciągłym, czy takim, na którym od czasu do czasu można na kilka sekund sprawdzić odczyt.

W 16.12 dziala tak samo. Podswietlenie jest aktywowane nacisnieciem dowolnego
przycisku (oczywiscie wtedy przycisk nie wykonuje akcji). Niestety CR2032
ma OIDP 220 mAh wiec dlugo by nie poswiecila...

--
Artur

Data: 2013-11-27 21:52:53
Autor: Akarm
Jaki licznik do 150 zl ?
W dniu 2013-11-27 20:51, AZ pisze:
W 16.12 dziala tak samo. Podswietlenie jest aktywowane nacisnieciem dowolnego
przycisku (oczywiscie wtedy przycisk nie wykonuje akcji). Niestety CR2032
ma OIDP 220 mAh wiec dlugo by nie poswiecila...

Dlatego też, nie bawi±c się w wyszukiwanie (po sprawdzeniu ¶wietlnych możliwo¶ci sigmy 1609) liczników bez sensu, postanowiłem kupić lampkę o¶wietlaj±c± licznik. Ten w±tek mnie zmobilizował do szukania. Nie mog±c znaleĽć taniego ¶wiatełka od Sigmy kupiłem przed chwil± CatEye LC-100 Lucciola.
I jestem niezmiernie rad! :)

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-12-03 21:36:48
Autor: Fantom
Jaki licznik do 150 zl ?
[...]

Gdzie takie cos kupic ??

Fantom

Data: 2013-12-03 22:26:30
Autor: Akarm
Jaki licznik do 150 zl ?
W dniu 2013-12-03 21:36, Fantom pisze:
kupiłem przed chwilą CatEye
LC-100 Lucciola.

Gdzie takie cos kupic ??

Można, na przykład, tutaj:
http://one-jp.com/lot/h170972406
;)

Ja kupiłem na eBay za 5£. Akurat się taka lampka trafiła. :)
Tyle, że to do mnie dotrze przez znajomych z Londynu, bo Anglicy niechętnie wysyłają poza Wielką Brytanię.

Pierwotnie chciałem kupić lampkę Sigmy, ale jak dla mnie to dość drogo lub nie dla klienta z Polski, z tych, które znalazłem:
http://www.ebay.pl/itm/221203127340
http://www.ebay.pl/itm/380781840840
http://www.ebay.pl/itm/380773036033
http://www.niagaracycle.com/categories/sigma-nitelite-for-computer