Jaki licznki zamiast Sigmy?

Data: 2012-10-02 00:25:26
Autor: Pr0NET
Jaki licznki zamiast Sigmy?
Mam dosyć sigmy, dwa urwane kabelki, jeden zgubiony licznik przez beznadziejne mocowanie. Jednym słowem czwartego już nie kupię. Czy można kupić coś innej marki o lepszej jakości?

Data: 2012-10-02 10:01:25
Autor: rmikke
Jaki licznki zamiast Sigmy?
W dniu wtorek, 2 października 2012 09:25:26 UTC+2 użytkownik Pr0NET napisał:
Mam dosyć sigmy, dwa urwane kabelki, jeden zgubiony licznik przez
beznadziejne mocowanie. Jednym słowem czwartego już nie kupię.
Czy można kupić coś innej marki o lepszej jakości?

Jak widzisz, jedyną propozycją są na razie Garminy,
za cenę niedrogiego roweru - i też mają kabelki.

W tej sytuacji, może lepszym pytaniem by było:
Co zrobić, żeby kabelków nie urywać?
Może wystarczy się postarać, żeby nie fruwały luzem
(okręcić dookoła sztućca i linki hamulcowej, tu i ówdzie
jeszcze przykleić taśmą) i po problemie?

Data: 2012-10-02 12:08:09
Autor: tadeklodz
Jaki licznki zamiast Sigmy?
[...]

VDO

Data: 2012-10-02 13:22:00
Autor: mbut
Jaki licznki zamiast Sigmy?
W dniu 12-10-02 09:25, Pr0NET pisze:
Mam dosyć sigmy, dwa urwane kabelki, jeden zgubiony licznik przez beznadziejne mocowanie. Jednym słowem czwartego już nie kupię. Czy można kupić coś innej marki o lepszej jakości?

Sigmę używam od kilku lat i nie wyobrażam lepszego licznika. A kabelki należy przymocować taśmą do kierownicy to się nie oderwie. Nie wiem jakiej sigmy używałeś, ja mam BC1609L jest super.
pozdr

Data: 2012-10-02 13:55:04
Autor: Lukasz Goran
Jaki licznki zamiast Sigmy?
Najkrócej jka można:
GARMIN:)
Łukasz Gądzik

Data: 2012-10-02 05:04:49
Autor: rmikke
Jaki licznki zamiast Sigmy?
W dniu wtorek, 2 października 2012 13:54:55 UTC+2 użytkownik Lukasz Goran napisał:
Najkrócej jka można:
GARMIN:)

Na ten temat, to już kiedyś wątek był i wynikało z niego, że liczniki GPS liczą wyraźnie mniej dokładnie od zwykłych,
bo po pierwsze muszą złapać fiksa, a po drugie kiepsko sobie
radzą z nachyleniami tj. słabo im wychodzi uwzględnianie
różnicy wysokości i albo liczą jak po płaskim, albo im ta
wysokość szaleje..

Data: 2012-10-02 05:20:11
Autor: Wilk
Jaki licznki zamiast Sigmy?
On 2 Paź, 14:04, rmikke <spamca...@mailinator.com> wrote:

[...]

To jest akurat bajka, przynajmniej jeśli chodzi o gps rowerowy. Ten
liczy prędkość z koła, z gps dopiero, gdy nie ma czujnika. A pomiar
nachylenia mają jedynie gps-y rowerowe, Edge 800 pokazuje je
dokładniej i czulej niż licznik. W liczniku trochę czasu mija zanim
pokaże właściwe nachylenie, gdy wjeżdżamy z płaskiego pod ostrą górkę,
chwilę owo nachylenie "rośnie", w gps prawidłowy odczyt jest
natychmiast.

Gorzej kalkują dane natomiast odbiorniki turystyczne, które liczą
prędkość i dystans tylko z satelit, w lesie podlegają zakłóceniom, na
postojach pływają zaniżając średnią itd.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-10-02 05:31:49
Autor: rmikke
Jaki licznki zamiast Sigmy?
W dniu wtorek, 2 października 2012 14:20:11 UTC+2 użytkownik Wilk napisał:
> [...]

To jest akurat bajka, przynajmniej jeśli chodzi o gps rowerowy. Ten
liczy prędkość z koła, z gps dopiero, gdy nie ma czujnika.

Znaczy, ten Edge800 ma dodatkowo czujnik na kole?
Tego nie wiedziałem, wtedy była mowa o licznikach
opierających się wyłącznie o dane z odbiornika.
Czujnik na kole zasadniczo zmienia postać rzeczy.

[...]

Ale przecież licznik w ogóle nie musi znać nachylenia
i większość w ogóle nic takiego nie pokazuje. Licznik
liczy obroty koła i ma nachylenie w dupie, zqwsze pokaże
tyle kilometrów, ile przejechałeś. No, chyba że pisząc
"licznik" miałeś na myśli wyłącznie liczniki GPS...

Gorzej kalkują dane natomiast odbiorniki turystyczne, które liczą
prędkość i dystans tylko z satelit, w lesie podlegają zakłóceniom, na
postojach pływają zaniżając średnią itd.

A, czyli masz na myśli liczniki z dostępem  do czujnika i do GPS.
Takie to mogą wręcz wyliczać nachylenie z różnicy między jednymi
i drugimi danymi. Nie wiem, czy tak robią, ale opisywane przez Ciebie
objawy wskazują, że tak.

A do tego Edge nie da się wsadzić karty pamięci? To by Ci rozwiązało
problem na ultramaratonach.

Data: 2012-10-02 06:09:26
Autor: Wilk
Jaki licznki zamiast Sigmy?
On 2 Paź, 14:31, rmikke <spamca...@mailinator.com> wrote:

Znaczy, ten Edge800 ma dodatkowo czujnik na kole?
Tego nie wiedziałem, wtedy była mowa o licznikach
opierających się wyłącznie o dane z odbiornika.
Czujnik na kole zasadniczo zmienia postać rzeczy.

W serii Edge niemal wszystkie Garminy serii Edge mają czujnik na kole,
chyba tylko 205 (najprostszy, już nie produkowany) nie ma czujnika na
koło. Wynika to oczywiście z tego, że ludzie projektujący te
urządzenia zdają sobie sprawę z niedoskonałości pomiaru z samych
satelit na potrzeby rowerowe.

[...]

Czytaj uważnie. Ta część mojej wypowiedzi dotyczyła pomiaru
nachylenia, o którym napisałeś że jest niedokładny. Bardziej
zaawansowane liczniki jak najbardziej taki pomiar mają i w tej
wypowiedzi porównałem dokładność pomiaru nachylenia w takim liczniku.

A do tego Edge nie da się wsadzić karty pamięci? To by Ci rozwiązało
problem na ultramaratonach.

No taki "fachura" żeby na coś takiego nie wpaść to ja nie jestem.
Wolnej pamięci (i w urządzeniu i na karcie) to jest mnóstwo, problem
leży najpewniej w maksymalnej objętości jednego pliku, lub jego
strukturze. W nowych Edge pliki są zapisywane nie w sprawdzonym
formacie .gpx, a w formacie .fit z którym są same problemy. GPS
turystyczny zapisuje je w formacie .gpx - i tutaj na tej samej trasie
nie było żadnych problemów.

Jednym słowem - seria Edge to świetny gadżet, ale tylko dla osób
jeżdżących typowo sportowo i jednodniowo z dostępem do prądu; gdy
zaczynamy go inaczej eksploatować (ultramaratony, jazda wielodniowa,
gdy często ładujemy go na trasie, wyłączamy w czasie przerw by
oszczędzić baterię) - to już zero pewności; mam już niejeden zepsuty
ślad przez ten szajs. W urządzeniu za takie pieniądze - takie wpadki
są niedopuszczalne.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-10-02 19:10:09
Autor: szufla
Jaki licznki zamiast Sigmy?
[...]

Krotko...bezedura.

sz.

Data: 2012-10-02 10:35:55
Autor: rmikke
Jaki licznki zamiast Sigmy?
W dniu wtorek, 2 października 2012 19:08:52 UTC+2 użytkownik szufla napisał:
> [...]
>radzą z nachyleniami tj. słabo im wychodzi uwzględnianie
>różnicy wysokości i albo liczą jak po płaskim, albo im ta

Krotko...bezedura.

No to rzeczywiscie krótko :D

Niestety, to co kiedyś wyczytałem na preclu raczej zgadza się
z własnymi doświadczeniami, ilekroć próbowałem sobie obejrzeć
profil trasy z mojego 60Gcs, cuda było widać (nagłe skoki
wysokości na zupełnie płaskim odcinku). Natomiast po wrzuceniu
na GPSies i użyciu tamtejszego korektora profilu (ciekawe, że
coś takiego umieścili, nieprawdaż...), profil zaczynał wyglądać
normalnie.

Z tym, że tamta dyskusja dotyczyła urządzeń, posługujących
się wyłącznie danymi GPS, mój odbiornik to egzemplarz turystyczny,
który właśnie tak robi, a Wilk pisze, że Edge radzą sobie
z tym zdecydowanie lepiej - więc może i rzeczywiście tamte
informacje nie mają tu zastosowania...

Data: 2012-10-02 05:14:11
Autor: Wilk
Jaki licznki zamiast Sigmy?
On 2 Paź, 13:54, "Lukasz Goran" <goran...@op.pl> wrote:
Najkrócej jka można:
GARMIN:)

Garmin nie jest licznikiem tylko gps-em rowerowym, a to zupełnie inna
półka sprzętu, nie wspominając już o cenie i czasie pracy.

Poza tym wspominanie o serii rowerowej Edge pod kątem niezawodności -
to czyste nieporozumienie, na wszystkich długich trasach na jakich go
miałem (Edge 800) zawsze występowały jakieś kwiatki - a to zablokował
się guzik, a to się zawiesił, a to nie ma części śladu po wyłączeniu i
ponownym włączeniu podczas tej samej trasy (to najczęstszy przypadek)..
Poza tym ten szajs jest tak zrobiony, że nie jest w stanie obsłużyć
ultramaratońskich dystansów; na BBTour po 750km zaczął się nagle
wyłączać, by zaczął działać trzeba było zrobić reset, tracąc wszystkie
dane z trasy, co jest niedopuszczalne. Myślałem, że to coś z moim
egzemplarzem nie tak - tymczasem w sieci znalazłem opisy mnóstwa osób
z dokładnie takim samym objawem, prawdopodobnie robi się to przy
pewnej pojemności pliku lub liczbie rekordów z pozycjami GPS
(wyłączenie samego odbiornika GPS podobno na to pomaga, tylko że wtedy
nie mamy oczywiście śladu, więc to żadne rozwiązanie). Problem był
wielokrotnie zgłaszany do Garmina - nie zrobili z tym nic.

Jednym słowem - jak na sprzęt za taką kasę - wielkie rozczarowanie,
pod względem niezawodności nawet się nie umywa do serii turystycznej
Garmina, czy pierwszego z brzegu licznika.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-10-02 14:29:56
Autor: Andrzej Ozieblo
Jaki licznki zamiast Sigmy?
W dniu 2012-10-02 09:25, Pr0NET pisze:
Mam dosyć sigmy, dwa urwane kabelki, jeden zgubiony licznik przez beznadziejne mocowanie. Jednym słowem czwartego już nie kupię. Czy można kupić coś innej marki o lepszej jakości?

Sigme (nie pamietam modelu, tak w okolicy 100 zl) kupilem niedawno dla corki. Faktycznie mocowanie nie jest przekonywujace. Ale na zerwane kable nie ma rady. Jak cos za nie mocno pociagnie to sie zerwa. :) Rozwaz licznik bezprzewodowy, choc niektorzy sie tym nie zachwycaja.

Sam uzywam starawego Cateye TOMO XC. Prosty, pancerny, w tym mocowanie, niezawodny. Raz wymienilem kontaktron z 1.5 zl. Ciekaw jestem czy Cateye produkuje obcenie jakies sensowne liczniki.

Data: 2012-10-02 18:14:08
Autor: mbut
Jaki licznki zamiast Sigmy?
W dniu 12-10-02 14:29, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Tylko nie licznik bezprzewodowy!!!

Data: 2012-10-02 19:23:25
Autor: Andrzej Ozieblo
Jaki licznki zamiast Sigmy?
mbut pisze:

Tylko nie licznik bezprzewodowy!!!

Bo? Zaklocaja go inne urzadzenia, np lampki? Nie jest precyzyjny? Nie mam zadnych doswiadczen, zawsze kupowalem przewodowe i nigdy z nimi nie mialem problemu. O ile nie zerwalem kabelka. :)

Data: 2012-10-02 19:45:13
Autor: mbut
Jaki licznki zamiast Sigmy?
W dniu 12-10-02 19:23, Andrzej Ozieblo pisze:
Bo? Zaklocaja go inne urzadzenia, np lampki?

Ciekawe jakie lampki mogą zakłócać licznik bezprzewodowy.

Data: 2012-10-02 22:56:21
Autor: Bartłomiej Zieliński
Jaki licznki zamiast Sigmy?
Użytkownik mbut napisał:
Ciekawe jakie lampki mogą zakłócać licznik bezprzewodowy.

Lampka to może nie, ale dynamo mogłoby.

Data: 2012-10-02 23:22:30
Autor: Marek
Jaki licznki zamiast Sigmy?
On 02.10.2012 19:45, mbut wrote:
W dniu 12-10-02 19:23, Andrzej Ozieblo pisze:
Bo? Zaklocaja go inne urzadzenia, np lampki?

Ciekawe jakie lampki mogą zakłócać licznik bezprzewodowy.
takie z PVM?

Marek

Data: 2012-10-03 12:35:39
Autor: Andrzej Ozieblo
[...]