Jaki mały tani notebook

Data: 2011-05-16 12:56:57
Autor: Borneq
Jaki mały tani notebook
Jeszcze zastanawiam się, czy z czytnikiem płyt DVD czy tylko USB.
Chodzi mi o maksymalnie tani, bez systemu operacyjnego, aby zainstalować Linuxa.

Data: 2011-05-16 22:41:00
Autor: Agent
Jaki mały tani notebook

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iqqvtm$6bg$1@news.onet.pl...
Jeszcze zastanawiam się, czy z czytnikiem płyt DVD czy tylko USB.
Chodzi mi o maksymalnie tani, bez systemu operacyjnego, aby zainstalować Linuxa.
Jak jest ciśnienie na cenę i na nic innego to netbook. Są dostępne za 700 zł i to nawet z systemem. Sam niedawno kupiłem i jestem zaskoczony Ĺźe podczas uĹźytkowania typowego dla tego sprzętu nie widać Ĺźadnej róşnicy na minus w stosunku to mojego starego laptopa z lepszym dwurdzeniowym  prockiem. Przekonałem sie ze wąskim gardłem jest teĹź obecnie dysk ktĂłry jest ok 60% szybszy niĹź w starym sprzecie.

Data: 2011-05-16 23:27:02
Autor: RadoslawF
Jaki mały tani notebook
Dnia 2011-05-16 22:41, Użytkownik Agent napisał:

Jeszcze zastanawiam się, czy z czytnikiem płyt DVD czy tylko USB.
Chodzi mi o maksymalnie tani, bez systemu operacyjnego, aby zainstalować Linuxa.
Jak jest ciśnienie na cenę i na nic innego to netbook. Są dostępne za 700 zł i to nawet z systemem. Sam niedawno kupiłem i jestem zaskoczony że podczas użytkowania typowego dla tego sprzętu nie widać żadnej różnicy na minus w stosunku to mojego starego laptopa z lepszym dwurdzeniowym  prockiem. Przekonałem sie ze wąskim gardłem jest też obecnie dysk który jest ok 60% szybszy niż w starym sprzecie.

Kiepski stosunek ceny do wydajności, i małej rozdzielczości matryca.
Ale oczywiście w pewnych zastosowaniach wystarcza.
Jeśli ma byś jednak z napędem optycznym to szukał bym na allegro
wyprzedaży nie produkwanych już serii. Często bywają bez systemu.
Tanie bywają też okazyjne wyprzedaże w supermarketach, ale tam to
raczej z systemem.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-17 10:35:01
Autor: Agent
Jaki mały tani notebook

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał w wiadomości news:iqs4r8$omd$1news.onet.pl...
[...]

Parę razy byłem proszony o dobór sprzętu. Na pytanie do czego ma być sprzęt więszość osób mówiła że do interetu, word itp. Po czym nie słuchając rad kupowali sprzęt z wypasioną kartą graficzną, 4 i więcej RAMU itp W tych zastosowaniach nie widać nawet różnicy pomiędzy odchudzonym z programów chodzacych w tle netbookiem a tym wypasionym sprzętem.

[...]

Jak system jest a mimo to sprzęt jest tani to chyba nie jest problem.

Data: 2011-05-17 10:57:41
Autor: RadoslawF
Jaki mały tani notebook
Dnia 2011-05-17 10:35, Użytkownik Agent napisał:

[...]

To że ludzie nie potrafią zdefiniować swoich potrzeb specjalnie
dziwne nie jest. Dla wielu ten netbook czy laptop jest pierwszym
mobilnym kompem, nie wiedzą co będzie w nim tak naprawdę
potrzebne więc robią z tego zamiennik desktopa z możliwością
odpalania gier. I zamiast wydać 1,5 tyś wydają 2,5 tyś lub
więcej.

[...]

Nie, ale przy takich założeniach warto poszukać jeszcze tańszego
o kolejne sto czy dwieście złotych.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-17 11:10:04
Autor: Santana
Jaki mały tani notebook

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał w wiadomości news:iqtda7$n10$1news.onet.pl...

Jak system jest a mimo to sprzęt jest tani to chyba nie jest problem.

Nie, ale przy takich założeniach warto poszukać jeszcze tańszego
o kolejne sto czy dwieście złotych.

Jak gdzieś znajdziesz nowego netbooka za 500zł to daj cynk :)

Data: 2011-05-17 12:13:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki mały tani notebook

"Santana" iqte1b$rnc$1@usenet.news.interia.pl

Jak gdzieś znajdziesz nowego netbooka za 500zł to daj cynk :)

Nawet za 200 złotych można znaleźć -- ale ponoć trzeba mieć silne
łokcie. ;) W drodze jest Z 670 -- więc N 450 będzie taniał. :)

Ponadto wchodzi Thunderbolt z szybkością 10 Gb/s więc szykuje
się rewolucja. :) USB 3.0 może stać się przeżytkiem jak USb 1.1
czy komputerowe formaty DVD...

Data: 2011-05-17 12:20:13
Autor: Agent
Jaki mały tani notebook

Nawet za 200 złotych można znaleźć -- ale ponoć trzeba mieć silne
łokcie. ;) W drodze jest Z 670 -- więc N 450 będzie taniał. :)

Nie tak to można by czekać do u... śmierci. Zawsze będzie wchodziło cos nowego i będzie tanieć stare.

Data: 2011-05-17 12:34:37
Autor: RadoslawF
Jaki mały tani notebook
Dnia 2011-05-17 11:10, Użytkownik Santana napisał:

[...]

Tyle że ten fragment tekstu dotyczył noteboków z napędem optycznym
więc do netbooków nie porównuj, cenowo również.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-17 12:19:21
Autor: Przemysław Ryk
Jaki mały tani notebook
Dnia Tue, 17 May 2011 10:35:01 +0200, Agent napisał(a):

[...]

Miałem niedawno na wyjeździe pożyczonego od kolegi Asusa EeePC (dwurdzeniowy
Atom, ale który konkretnie to zabij mnie, ale nie pamiętam; 1GB ram, Windows
XP na pokładzie). Nie powiem, aby przeglądanie Facebooka w Google Chrome
należało do komfortowych...

(ciach...)

[ Love. The slowest form of suicide.                  (znalezione w necie) ]

Data: 2011-05-17 00:50:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki mały tani notebook

"Agent" iqs252$elm$1@news.onet.pl

[...]

Ja widzę różnicę -- w szybkości i w wielkości ekranu. :)

Przekonałem sie ze wąskim gardłem jest też obecnie dysk
który jest ok 60% szybszy niż w starym sprzecie.

W obu mam Momentusy Seagate -- po 500 GB z G forsem. :)

Teraz warto zaczekać na atomowy ;) napęd Z 670. :)
I na notebooki dwuekranowe pozbawione klawiatury...

Data: 2011-05-17 10:40:12
Autor: Agent
Jaki mały tani notebook

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:iqs9p6$fm1$1inews.gazeta.pl...

[...]

Paru znajmowych ostatnio kupiło sobie nowe (ale nie wypasione) laptopy. W kazdym razie było procek i3, 4 GB RAM i ok 250 GB dysk.
I tak czas uruchamiania systemu mój netbook z XP ma krótszy niż ich z W7
Otwieranie programów jak Office, przeglądarka internetowa również nie jest szybsze na laptopach
Poza tym nic innego nie robią.
Przewaga jest oczywiście w wielkości ekranu - do dlugiej pracy netbook 10" ma za małą

Przekonałem sie ze wąskim gardłem jest też obecnie dysk
który jest ok 60% szybszy niż w starym sprzecie.

W obu mam Momentusy Seagate -- po 500 GB z G forsem. :)

To i dobrze.

Data: 2011-05-17 12:02:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki mały tani notebook

"Agent" iqtc9f$ia2$1@news.onet.pl

[...]

Do takich zadań jak uruchamianie systemu, otwieranie programów typu Office
czy przeglądarka internetowa kupili takie komputery? :) Winszuję rozwagi. :)
IMO do takich zadań nadaje się każdy komputer -- także z demobilu za paręset
złotych.

Szybkość ładowania programów zależy prawie wyłącznie od szybkości dysku.
Kup sobie (jeśli chcesz) hybrydowy dysk i będziesz Ci wszystko śmigało
na cieniuteńkim komputerku z procesorem taktowanym zegarkiem
jednogigahercowym a nawet wolniejszym.

-=-

Ale jeśłi zabirzezsz się za obróbkę filmów, grafiki czy
muzyki -- atom 450 okaże się **nieco** za słaby.

Poza tym nic innego nie robią.

:) Niech kupią komputery dzieciom, a od nich zabiorą
ich stare, wysłużone rupiecie. Będzie rozsądniej.

Przewaga jest oczywiście w wielkości ekranu - do dlugiej pracy netbook 10" ma za małą

Ja przyzwyczajam się szybko. Rozdzielczość ekranu mała, szybkość CPU mała,
do map ekran za mały jest i w notebooku -- dobry to tak ze 45 cali :)
z rozdzielczością taką, aby było na nim ze 30 megapikseli, ale filmy
(kinoplex, iplex itp.) można oglądać z powodzeniem. :)

Przekonałem sie ze wąskim gardłem jest też obecnie dysk
który jest ok 60% szybszy niż w starym sprzecie.

W obu mam Momentusy Seagate -- po 500 GB z G forsem. :)

To i dobrze.

Pewnie, że dobrze. Ciche, szybkie, od czasu wstawienia do notebooka
wentylator pracuje rzadziej, więc kolejny atut, ale energii bierze
sporo -- to nie jest dysk oszczędny. W notebooku to nie przeszkadza,
bo sam notebook dużo bierze, ale w netbooku każde 100 mW jest cenne.

(trzydziestomiesięczny notebook pracuje na bateriach kwadrans -- raczej
to UPS, nie zasilanie alternatywne; netbook na swoim dysku ciągnął dłużej
niż 4 godziny, na 320 GB Toshibie do 4 godzin, a na Momentusie chyba tylko
ze 3 godziny -- chyba, bo kto by tyle czasu siedział ciągle bez przerwy przy
komputerze)

Jaki mały tani notebook