Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?

Data: 2010-01-11 01:24:48
Autor: amos
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
Witajcie,
gdybyscie mieli wybierac sposrod tych aut, roczniki powyzej 2000, co
byscie wybrali i dlaczego?

Jakie wady i zalety w/w a w szczegolnosci?
- jak z rdza w przypadku Corsy 2? Kolega uzytkowal kilka lat i byl
bardzo zadowolony, choc mial 1,2 benzyne. VW chyba nie powinen miec
rudej o ile nie tluczony?
- Co to za silniki, pompa czy common rail (pytam o obydwa auta)?
- Jak z awaryjnoscia obydwu?

Zdrowka
amos

Data: 2010-01-11 10:46:41
Autor: szymo
amos pisze:
[...]

Jes'li chodzi o Corse; jest tam CDTI (common rail ) nie wysilony za mocno 90KM do tego plusem jest filtr cza;stek sta?ych z trybem samooczyszczania .. Ja akurat bardzo sobie; cenie; to autko jez.dz.e; nim juz. rok i bez wie;kszych ekscesów poza kon'cówkami dra;z.ków a no i nie jest tak mocno wraz.liwa na beznadziejne polskie paliwo na które np. yaris by?a zupe?nie nie odporna (kilka razy wymiana  filtra etc. etc.)
Nie wiem z Polo bo nie mia?em.

Data: 2010-01-11 03:04:56
Autor: amos
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
On 11 Sty, 10:46, szymo <szymon.luc...@wp.pl> wrote:
Nie wiem z Polo bo nie mia?em.

"Polowek" w porownaniu z Corsami w ogole u nas malutko wiec chyba i
opinii za wiele nie bedzie.

Natomiast Corsy z silnikiem Diesla w wiekszosci przypadkow to auta
poflotowe.

Skusilibyscie sie na takie auto? Przebiegi zgodnie z umowami z tego co
sie orientuje faktycznie powinny byc  w granicach 100-150 kkm dla aut
4-5 letnich.

Sam mam watpliwosci, czy warto wejsc w auto poflotowe, z drugiej
strony po swojej firmie widze, ze na naprawach specjalnie sie nie
oszczedza, glownie ze wzgledow bezpieczenstwa pracownika. Niejeden
kowalski zapewne bardziej drutuje swoje auto niz firma, ktora ma flote
kilkudziesieciu  lub kilkuset aut.

Tutaj przyklad takiego auta:
http://tnij.org/corsaaa

Zdrowka
amos

Data: 2010-01-11 12:12:45
Autor: krzysiek82
amos pisze:
[...]

zwykle auta firmowe są katowane, pracownicy wyżywają się na aucie zamiast w prost szefowi powiedzieć, że jest chujem. Jest takie powiedzenie, ze najlepsze auto to auto firmowe, ja odradzam. \

--
krzysiek82

Data: 2010-01-11 03:47:43
Autor: amos
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
On 11 Sty, 12:12, krzysiek82 <kupi...@punto.pl> wrote:
zwykle auta firmowe s± katowane, pracownicy wy¿ywaj± siê na aucie
zamiast w prost szefowi powiedzieæ, ¿e jest chujem. Jest takie
powiedzenie, ze najlepsze auto to auto firmowe, ja odradzam. \

Sa rozni pracownicy. Sa rozne sposoby uzytkowania auta a to zalezy
chyba od czlowieka.

Czasem jednym autem jezdzi kilka osob na zmiane lub auto jest
wypozyczane - takiego za nic nie chcialbym kupic.

Sa auta, ktore dostaje pracownik jako nowe i oddaje po 4 latach lub
ponad 100 kkm z pierszenstwem odkupu. Tu ma mozliwosc zarobienia na
aucie lub wziecia sobie. W takich przypadkach widze szanse na to, ze
kierowca dbal o nie jak o swoje naprawiajac za kase firmy. Sa
argumenty mogace sklonic

Jesli jednak auto trafilo do komisu, to znaczy, ze kierownik nie byl
zainteresowany odkupieniem. Wtedy auta juz chyba nie jest takie pewne.

Nigdy nie uzytkowalem auta sluzbowego wiec tak sobie teoretyzuje.

amos

Data: 2010-01-11 12:27:31
Autor: WIHEDCNF
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?

Użytkownik "krzysiek82"

zwykle auta firmowe są katowane, pracownicy wyżywają się na aucie zamiast w prost szefowi powiedzieć, że jest chujem. Jest takie powiedzenie, ze najlepsze auto to auto firmowe, ja odradzam. \

Zwykle pracownik może po okresie amortyzacji autko odkupić po preferencyjnej cenie i następnie sprzedać z zarobkiem - mam kumpla który od nastu lat ciągle jest jakimś przedstawicielem - o firmowe autka dba jak o własne, a może i lepiej bo serwis i naprawy na czas, każda usterka gaszona w zarodku.

Data: 2010-01-11 05:23:35
Autor: GrzegorzG
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
On 11 Sty, 12:27, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
U¿ytkownik "krzysiek82"

> zwykle auta firmowe s± katowane, pracownicy wy¿ywaj± siê na aucie
> zamiast w prost szefowi powiedzieæ, ¿e jest chujem. Jest takie
> powiedzenie, ze najlepsze auto to auto firmowe, ja odradzam. \

Zwykle pracownik mo¿e po okresie amortyzacji autko odkupiæ po
preferencyjnej cenie i nastêpnie sprzedaæ z zarobkiem - mam kumpla
który od nastu lat ci±gle jest jakim¶ przedstawicielem - o firmowe
autka dba jak o w³asne, a mo¿e i lepiej bo serwis i naprawy na czas,
ka¿da usterka gaszona w zarodku.

Tak jest tylko wtedy, gdy auta s± przypisane do kierowców.

GG

Data: 2010-01-11 14:29:53
Autor: krzysiek82
WIHEDCNF pisze:
[...]

ja nie wierze w zwykle, widzę co jest u mnie w firmie, dwa fiaty fiorino, gdy wracałem jednym z nich z salonu było wszystko syper, ale jak pracownicy się do nich dorwali to już po tygodniu niego biegi ciężko wchodziły, a po przebiegu jakiś 15tyś km w obydwóch turbiny padły.
Przypadek? Raczej nie, słyszałem, że niektórzy testowali jak to się biegi wrzuca bez sprzęgła itp itd. Od razu na zimnym butowali to i się auto rozleciało. Może nie wszyscy tacy są,ale kupując auto od firmy nie masz nigdy pewności kto nim jeździł i jak nim jeździł.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-11 16:58:30
Autor: WIHEDCNF
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?

Użytkownik "krzysiek82"

auto rozleciało. Może nie wszyscy tacy są,ale kupując auto od firmy nie masz nigdy pewności kto nim jeździł i jak nim jeździł.

Jak wszędzie - zgodzisz się?

Data: 2010-01-11 12:41:32
Autor: szymo
krzysiek82 pisze:
amos pisze:
[...]

A czy ktos mówił żeby kupować poflotowe ?

Data: 2010-01-11 11:26:32
Autor: WIHEDCNF
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?

Uzytkownik "szymo"

Jes'li chodzi o Corse; jest tam CDTI (common rail ) nie wysilony za mocno 90KM do tego plusem jest filtr cza;stek sta?ych z trybem samooczyszczania

Sorki, ale chyba na glowe upadles - plusem jest dla kogo? wiesz w ogóle co to za dziadostwo ten DPF? Hehe jeszcze sie bedziesz modlil, zeby tego nie miec.

Data: 2010-01-11 12:40:28
Autor: szymo
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
WIHEDCNF pisze:

Uzytkownik "szymo"

[...]

Wiem i wiem że lepszy jest ten którego nie trzeba wymieniać a taki tu występuje. I wolę taki niż taki który trzeba wymieniać za 1500 zł :)

Data: 2010-01-11 10:53:46
Autor: Czarek Daniluk
amos pisze:
[...]

1,3 w Corsie to właściciwie 1200 bo to ma 1248ccm - silnik konstrukcja Fiata rodem z Polandu, oczywiście Common Rail.
Do corsy pewnie wystarcza, chociażby w Doblo jest za mały ;)

1,4 w Polo to pompowtryski i 3 cylindry.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-11 03:50:11
Autor: amos
On 11 Sty, 10:53, Czarek Daniluk <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote:

1,4 w Polo to pompowtryski i 3 cylindry.

Czy ten silnik wystepuje gdzies jeszcze?

amos

Data: 2010-01-11 20:35:02
Autor: Czarek Daniluk
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
U¿ytkownik amos napisa³:

On 11 Sty, 10:53, Czarek Daniluk <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote:

1,4 w Polo to pompowtryski i 3 cylindry.

Czy ten silnik wystepuje gdzies jeszcze?

amos

Seat, Skoda, Audi - w ca³ym koncernie go u¿ywaj± :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-11 15:04:04
Autor: Tomek
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał
1,4 w Polo to pompowtryski i 3 cylindry.
bardzo fajny silniczek. kumpel ma takie cudo, zresztą sam się przejechałem kiedyś takim jak szukałem polówki dla siebie. no i można zmienić oprogramowanie, z 75 kucy robi nam się 90-100 i, co ciekawe, spada zużycie paliwa. na firmowym programie wbrew pozorom ten silnik taki oszczędny nie był jeśli chodzi o jazdę po mieście (to z opinii kolegi, ale konkretnych wartości nie pamiętam)

Data: 2010-01-11 06:50:05
Autor: hamberg
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
bardzo fajny silniczek. kumpel ma takie cudo, zreszt± sam siê przejecha³em
kiedy¶ takim jak szuka³em polówki dla siebie. no i mo¿na zmieniæ

a napisz moze jeszcze z jakimi silnikami masz porownanie - bo mnie sie
wydaje ze mieszanka 3 cylindry + TDI to nie moze byc dobrze.

Data: 2010-01-11 20:34:32
Autor: Czarek Daniluk
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
U¿ytkownik hamberg napisa³:
[...]

No niestety kiedy¶ czyta³em w jakim¶ motorze czy czym¶ porównanie 1,4TDI 80KM z 1,9 Multijest Fiata 80KM (Punto z Polo) i niestety przy porównaniu czasów przyspieszeñ 80-120 to niestety 1,9 Fiata ustêpowa³o pola 3em cylindrom :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-11 16:26:02
Autor: hamberg
Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
No niestety kiedy czyta em w jakim motorze czy czym por wnanie 1,4TDI
80KM z 1,9 Multijest Fiata 80KM (Punto z Polo) i niestety przy
por wnaniu czas w przyspiesze 80-120 to niestety 1,9 Fiata ust powa o
pola 3em cylindrom :)

to jest akurat kwestia strojenia silnika z turbina i skrzynia biegow i
roznie moga wygladac inne parametry.

Mnie jednak bardziej zastanawia "kultura" pracy takiego silnika tdi.

Data: 2010-01-12 07:56:57
Autor: dan_ynx_
[...]

mialem przyjemnosc jezdzenie Fabia 1.4 TDI. Fajny odglos tego silnika 3-cylindr. Jak maly traktorek. Na poczatku wrazenie jakby jeden cylinder nie pracowal (mówie o 4-cylindrowych teraz ;) ) ale mozna sie przyzwyczaic

Data: 2010-01-12 08:39:13
Autor: Czarek Daniluk
hamberg pisze:
[...]

Zimne na wolnych obrotach pracuje jak daihatsu charade ;) albo jak c360-3p ;)

Kiedyś w salonie poprosiłem żeby mi odpalili takiego stojącego na placu, obsypanego śniegiem - wrażenie tere..tere..tere..tere :)

Mnie bardziej ciekawi jak jeździ nowe TSI VW 1,2 - myślałem że to 3 cylindry, ale jak spojrzałem w specyfikację to to jest 4 sagankowy silniczek :)

Pozdrawiam !!

Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?