Jaki masz w aucie prześwit.

Data: 2010-10-11 19:59:17
Autor: Mariusz
Jaki masz w aucie prześwit.
Witam.
Zamierzam kupić auto w cenie do 25 000zł.
Interesuje mnie coÅ› w stylu audi a4 lub bmw 3 e46.
W związku z czym szukam informacji na temat rozmiaru prześwitu tych aut.
InteresujÄ… mnie jeszcze inne auta takie jak:
Toyota Corolla Corolla IX Kombi
Opel Astra H Kombi
Audi a4 (b6 lub wyżej) kombi
Opel Vectra C Hatchback lub Kombi
Toyota Avensis II Kombi lub Hatchback

Jeśli ktoś z was ma któreś z tych aut to prosił bym o podanie rozmiaru prześwitu.
Proponuję jeszcze aby każdy kto przeczyta tą wiadomość niech napisze o swoim aucie.
Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.

Data: 2010-10-11 20:03:43
Autor: Cavallino
Jaki masz w aucie prześwit.
Użytkownik "Mariusz" <musario@onet.pl> napisał w wiadomości news:

Proponuję jeszcze aby każdy kto przeczyta tą wiadomość niech napisze o swoim aucie.

Kia Ceed - prześwit to chyba najgorsza strona tego auta.
Przód, a dokładniej osłona silnika jest zawieszona tak nisko, że prawie każdy krawężnik na parkingu się nie mieści.

Data: 2010-10-11 20:12:57
Autor: Mariusz
Jaki masz w aucie prześwit.
W dniu 2010-10-11 20:03, Cavallino pisze:
dokładniej osłona silnika jest zawieszona tak nisko, że praw
Fajnie by było znać dokładne wymiary. i w końcu zrobić jakiejś porównanie. W sumie szukałem takich informacji na forach i nic.

Data: 2010-10-11 20:16:06
Autor: Cavallino
Jaki masz w aucie prześwit.
Użytkownik "Mariusz" <musario@onet.pl> napisał w wiadomości news:i8vk39$e5l$1news.onet.pl...
W dniu 2010-10-11 20:03, Cavallino pisze:
dokładniej osłona silnika jest zawieszona tak nisko, że praw
Fajnie by było znać dokładne wymiary.

Zmierz wyższy krawężnik i będziesz wiedział.

Data: 2010-10-11 20:27:33
Autor: Mariusz
Jaki masz w aucie prześwit.
W dniu 2010-10-11 20:16, Cavallino pisze:
[...]

Niby tak. Ale wolę uniknąć sytuacji w której będę chodził z metrówką po mieście i będę mierzył.

Data: 2010-10-11 20:35:58
Autor: Cavallino
Jaki masz w aucie prześwit.
[...]

Liczysz że ja to zrobię za Ciebie?

Data: 2010-10-11 23:00:07
Autor: z
Jaki masz w aucie prześwit.
Cavallino pisze:

Liczysz że ja to zrobię za Ciebie?

Nie masz w kwitach takich informacji?
Też kiedyś szukałem w necie i poległem.
Przeczytaj w instrukcji i podaj. Bądź pomocny :-)

Data: 2010-10-12 12:19:14
Autor: PaweL
Jaki masz w aucie prze¶wit.
Niby tak. Ale wolê unikn±æ sytuacji w której bêdê chodzi³ z metrówk± po mie¶cie i bêdê mierzy³.

Co Ci da znajomo¶æ prze¶witu? Tabelkê z tego zrobisz i na ¶cianie powiesisz?

W rzeczywisto¶ci mo¿liwo¶æ przejazdu danej przeszkody uwarunkowana jest prze¶witem, rozstawem osi, "miêkko¶ci±" zawieszenia, zwisem przednim i tylnym itd.

Pawe³

Data: 2010-10-12 11:22:56
Autor: krzysiek82
Jaki masz w aucie prześwit.
W dniu 2010-10-11 20:03, Cavallino pisze:
Kia Ceed - prześwit to chyba najgorsza strona tego auta.
Przód, a dokładniej osłona silnika jest zawieszona tak nisko, że prawie
każdy krawężnik na parkingu się nie mieści.

chyba, nie jest zawieszona niżej niż golf 3 na -80mm przód i -60 tył? A jakoś wszędzie udało mi się wjechać bez niszczenia auta. Kwestia umiejętności i wyczucia gabarytów auta.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-11 21:29:17
Autor: kml
Jaki masz w aucie prześwit.

Użytkownik "Mariusz" <musario@onet.pl> napisał w wiadomości news:i8vj9l$bvl$1news.onet.pl...

Jeśli ktoś z was ma któreś z tych aut to prosił bym o podanie rozmiaru prześwitu.
Proponuję jeszcze aby każdy kto przeczyta tą wiadomość niech napisze o swoim aucie.
Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.

Kazdy samochód jest zwymiarowany i opisany przez producenta. Najławiej znaleźć aktualne modele, ale i starsze katalogi dają się wygooglać. Takie schematy pokazują prześwit statyczny.

kml

Data: 2010-10-12 11:07:58
Autor: J.F.
Jaki masz w aucie prześwit.
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp>
Kazdy samochód jest zwymiarowany i opisany przez producenta. Najławiej znaleźć aktualne modele, ale i starsze katalogi dają się wygooglać. Takie schematy pokazują prześwit statyczny.

Ale tak do publicznej wiadomosci podaja czy do papierow homologacyjnych ?
Bo tak zeby gdzies bylo ladne zestawienie to nie widzialem, moze dla jakis terenowek. A auta niestety coraz nizsze.

J.

Data: 2010-10-12 11:16:25
Autor: kml
Jaki masz w aucie prześwit.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i918h7$ahk$1news.onet.pl...
[...]

Publicznej, ostatnio oglądałem h-1 Wagon i tam to jest rozrysowane wszystko, pod koniec broszurki. OIDP to większość producentów daje takie dane w prospektach, ale zestawiać trzeba samemu.

kml

Data: 2010-10-11 21:33:36
Autor: Maciej Browarczyk
Jaki masz w aucie prześwit.
W dniu 10-10-11 19:59, Mariusz pisze:

[cut]

Za tyle kasy nie kupisz sensownego A4 B6, nie mowiac juz o bardzo Twoim wesolym dopisku "i wyzej" ;)
Niedlugo ludzie beda pytac o A8 W12 do 30kzl.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-10-11 21:14:59
Autor: Micha³
Jaki masz w aucie prze¶wit.
A8 W12 do 30kzl.

Oooo dok³adnie auto dla mnie :)
po ile takie powinno byæ (mo¿e byæ w ³aty i poobijane) ?

Pozdrawiam!

Data: 2010-10-11 23:58:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
Jaki masz w aucie prześwit.
On 2010-10-11, Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> wrote:

Za tyle kasy nie kupisz sensownego A4 B6, nie mowiac juz o bardzo Twoim wesolym dopisku "i wyzej" ;)
Niedlugo ludzie beda pytac o A8 W12 do 30kzl.

W dobrym stanie, z niskim przebiegiem i nie za stare, tak do czterech
lat...

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-10-11 22:35:59
Autor: Tomasz Pyra
Jaki masz w aucie prześwit.
W dniu 2010-10-11 19:59, Mariusz pisze:
[...]

Takie dane raz że będzie trudno znaleźć, dwa że niekoniecznie będą mierzone w ten sam sposób, a trzy że sama wartość w cm jeszcze niewiele mówi.

Prześwit minimalny, prześwit między kołami, czy prześwit pod nawisami mają wpływ na inne parametry opisujące zdolności terenowe.
Czego innego potrzebujesz żeby podjechać pod krawężnik, innego żeby jechać głęboką koleiną a jeszcze innych parametrów żeby przejechać nad śpiącym policjantem.

Kolejna sprawa, że jaki by ten prześwit nie był, to można go zmienić.
Można założyć krótsze lub dłuższe sprężyny (kilkaset zł), dołożyć podładki pod sprężynami (kilkadziesiąt zł), a nawet zafundować sobie gwintowane zawieszenie (kilka tys. zł).

Zwłaszcza że chcesz kupić auto już mocno używane i sprężyny które tam znajdziesz z dużym prawdopodobieństwem będą solidnie udeptane i sama wymiana ich na nowe podniesie to auto o kilka cm.
Nowe auto stoi wyżej niż po przejechaniu 150kkm.

Data: 2010-10-11 20:53:54
Autor: Massai
Jaki masz w aucie prześwit.
Tomasz Pyra wrote:

> [...]

innych parametrów żeby przejechać nad śpiącym policjantem.

Kolejna sprawa, że jaki by ten prześwit nie był, to można go
zmienić.  Można zaÅ‚ożyć krótsze lub dÅ‚uższe sprężyny
(kilkaset zł), dołożyć podładki pod sprężynami (kilkadziesiąt
zł), a nawet zafundować sobie gwintowane zawieszenie (kilka tys.
zł).

Jest jeszcze jedno rozwiązanie - kupić cytrynę z hydro ;-)
To z takich cywilnych rozwiązań na pokonanie krótkich ciężkich
odcinków chyba najlepsze - potrafi bez problemu przetoczyć się nad
takimi dziurami że szok.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-10-12 10:40:17
Autor: Jan Kowalski
Jaki masz w aucie prze¶wit.

U¿ytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8vth2$e5r$1news.onet.pl...
Jest jeszcze jedno rozwi±zanie - kupiæ cytrynê z hydro ;-)
To z takich cywilnych rozwi±zañ na pokonanie krótkich ciê¿kich
odcinków chyba najlepsze - potrafi bez problemu przetoczyæ siê nad
takimi dziurami ¿e szok.

Na najwy¿szym po³o¿eniu jest tak twarda, ¿e skacze jak w¶ciek³y koñ. Do 10 km/h da siê tak jechaæ. Potem sama siê obni¿a. Obni¿a sie te¿, jak ko³o bêdzie siê obracalo w miejscu i symulowa³o prêdko¶æ powy¿ej tych 10 km/h. Ale kiedy zawis³em na ¶niegu obni¿y³em samochód by zgniót³ snieg swoj± mas± a po podniesieniu na maksymaln± wysoko¶æ da³o siê ju¿ wyjechaæ.

Data: 2010-10-11 23:08:11
Autor: z
Jaki masz w aucie prześwit.
Tomasz Pyra pisze:

[...]

Mnie by interesował najniżej położony element. (zima, snieg, zaspy)
Almera np. wygląda na wysoko zawieszoną ale co z tego kiedy tylna oś jest sztywna i nawet kombinowanie sprężynami, podkładkami nic nie da.
(na łysawych oponach zmierzyłem 18 cm :-(

PS. Tak na moje oko w golfie IV jest jeszcze niżej (miska olejowa)

Data: 2010-10-11 23:25:13
Autor: Tomasz Pyra
Jaki masz w aucie prześwit.
W dniu 2010-10-11 23:08, z pisze:
Tomasz Pyra pisze:

[...]

To też niekoniecznie będzie najważniejszy parametr.
Jak jeździłem Corollą, robiłem w śniegu różne dziwne rzeczy - zakopywałem się, wyszarpywałem razem z zaspą, "odśnieżałem" zderzakiem miejsca parkingowe nim na nie wjechałem i nigdy nic się nie działo.

Kupiłem Vectrę, wjechałem w zasypane miejsce parkingowe, chciałem wycofać i wyrwałem zderzak. Vectra ma od spodu specjalny element zderzaka który służy chyba jedynie do tego żeby go urwać cofając w śniegu.

Prześwit myślę oba mają podobny (zwłaszcza że Corolla już była mocno udeptana), a jednak zdolność pokonywania śnieżnych przeszkód zupełnie inna.

Almera np. wyglÄ…da na wysoko zawieszonÄ… ale co z tego kiedy tylna oÅ›
jest sztywna i nawet kombinowanie sprężynami, podkładkami nic nie da.
(na łysawych oponach zmierzyłem 18 cm :-(

18cm to bardzo dużo.
Grand Vitara i Forester majÄ… po 20cm.
Takie zwykłe osobówki zazwyczaj w okolicach 15cm.

PS. Tak na moje oko w golfie IV jest jeszcze niżej (miska olejowa)

Wystająca miska w śniegu to nie jest problem, gorzej z jakimiś plastikami które tylko czekają żeby się urwać.

Data: 2010-10-11 22:14:13
Autor: Massai
Jaki masz w aucie prześwit.
Tomasz Pyra wrote:

> PS. Tak na moje oko w golfie IV jest jeszcze niżej (miska olejowa)

Wystająca miska w śniegu to nie jest problem, gorzej z jakimiś
plastikami które tylko czekają żeby się urwać.

W śniegu może nie, gorzej jak trzeba się przetoczyć nad czymś
twardym wystajÄ…cym.
Takie niby delikatne stuknięcie potrafi być mocno kosztowne.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-10-11 23:32:00
Autor: z
Jaki masz w aucie prześwit.
Tomasz Pyra pisze:

18cm to bardzo dużo.
Grand Vitara i Forester majÄ… po 20cm.
Takie zwykłe osobówki zazwyczaj w okolicach 15cm.

O w mordę. Fakt faktem że ogląd zewnętrzny jest bardzo mylący.
Myślałem że będzie ze 22cm :-(

Ile ma Å‚ada samara?

Data: 2010-10-15 11:27:52
Autor: Sebastian Kaliszewski
Jaki masz w aucie prześwit.
z wrote:
Tomasz Pyra pisze:

[...]

Wg danych producenta 16cm.

Większość terenówek ma fabrycznie ok 20-21cm, LandRover Defender ma fabrycznie 24cm. SUVy często mają 15-17cm.

Tyle, że terenóki się "liftuje", zakłada większe koła, itd...

Ale minimalny statyczny prześwit jest mniej istotny od jego kształtu. W terenówkach najniżej schodzi często tylko wąska "grucha" po środku sztywnej osi -- przez niezbyt twarde przeszkody można się spokojnie przebić.

Dlatego często liftuje się terenówkom (na dwu sztywnych osiach i ramie) samą "budę" -- prześwit rośnie tylko dzięki większym kołom, ale dzięki liftowi całej reszty można się wbić w błoto jeszcze sporo pow. nominalnego prześwitu a i tak przejdzie (bo wystaje mało co)

pzdr
\SK

Data: 2010-10-13 16:44:22
Autor: Jakub Witkowski
Jaki masz w aucie prześwit.
W dniu 2010-10-11 23:08, z pisze:

Almera np. wygląda na wysoko zawieszoną ale co z tego kiedy tylna oś jest sztywna i nawet kombinowanie sprężynami, podkładkami nic nie da.
(na łysawych oponach zmierzyłem 18 cm :-(

Chyba :)
To jeden z większych prześwitów (o ile prawdziwy).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-10-11 23:05:56
Autor: Dawidus
Jaki masz w aucie prze¶wit.
Passat b3 (policyjny  14 cm :-) -- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 101011-1, 2010-10-11
Przetestowano na: 2010-10-11 23:05:56

Data: 2010-10-12 02:30:02
Autor: WS
Jaki masz w aucie prze¶wit.
On 11 Pa¼, 19:59, Mariusz <musa...@onet.pl> wrote:

Je¶li kto¶ z was ma które¶ z tych aut to prosi³ bym o podanie rozmiaru
prze¶witu.

troche mozna znalezc tu (Ground Clearance, w calach oczywiscie ;) )
http://tnij.org/grclear

www.samar.pl tez czasem podaje...
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,39/con/%5B%2239241%22%2C%22324894%22%5D/__1.html

WS