Jaki minister taki rząd

Data: 2012-04-17 18:42:16
Autor: Przemysław W
Jaki minister taki rząd
Na 3,5 roku więzienia został dziś skazany Tomasz Lipiec, minister sportu w rządzie PiS

Były minister sportu w rządach PiS Tomasz Lipiec został skazany łącznie na 3,5 roku więzienia i 10-letni zakaz sprawowania stanowisk państwowych za cztery z pięciu zarzuconych mu przestępstw korupcyjnych. Skazano też żonę Lipca i członka jego gabinetu politycznego.

Pięć zarzutów dla Lipca

Lipcowi prokuratura stawiała pięć zarzutów - m.in. taki, że jako minister uzależniał powołanie Tadeusza M. na wiceszefa Centralnego Ośrodka Sportu od korzyści majątkowej i przyjął od niego co najmniej 70 tys. zł oraz 30 tys. zł. Ponadto jako minister miał polecić Tadeuszowi M. fikcyjne zatrudnienie pewnego człowieka jako swego osobistego kierowcy, któremu płacił więcej niż zarabia się na tym stanowisku.

Jeszcze jako szef warszawskiego OSiR-u, Lipiec w latach 2004-05 miał zażądać 170 tys. zł łapówki za realizację umowy na remont lodowiska na Stegnach. Kolejny zarzut dotyczył fikcyjnego zatrudnienia w COS opiekunki do dziecka, za co wypłacono 34 tys. zł. Ponadto w latach 2006-2007 jako minister miał polecić, by zatrudnić w COS pewną osobę w dziale obsługi stadionu X-lecia, choć obiekt ten miał być zlikwidowany.

Z wyroku odczytanego przez sędzię Ewę Grochowską-Szmitkowską wynika, że Lipiec został skazany za 4 z 5 zarzuconych mu przestępstw - łącznie na 3 i pół roku więzienia oraz zakaz sprawowania stanowisk w administracji publicznej. Były minister ma też naprawić wyrządzoną szkodę i oddać warszawskiemu OSiR i COS 31,5 tys. zł, które instytucje te wypłaciły na pensje dla kierowcy i dla pomocy domowej ministra.

Trwa ustne uzasadnienie wyroku, w którym podane zostaną szczegóły. Na 10 miesięcy więzienia w zawieszeniu na 3 lata skazana została też żona Lipca - za nakłanianie pomocy domowej do fałszywych zeznań w sprawie jej fikcyjnego zatrudnienia.

Członek gabinetu politycznego Lipca Arkadiusz Ż. został skazany łącznie na 3 lata więzienia za 5 z 9 zarzuconych mu przestępstw. Ma też oddać 170 tys. zł łapówki, której według sądu żądał i ją przyjął. Od czterech zarzutów został uniewinniony.

Jak wpadł Lipiec?

Głównym świadkiem oskarżenia był Tadeusz M., w 2007 r. zastępca dyrektora Centralnego Ośrodka Sportu. To od zatrzymania M. w lipcu 2007 r. na dziedzińcu Ministerstwa Sportu zaczęła się ta sprawa. Tadeusz M. wziął łapówkę za wynajęcie hali na Torwarze. Wręczenie łapówki kontrolowała CBA. Wtedy też Lipca zdymisjonował premierJarosław Kaczyński.

Podczas przesłuchań M. zeznał: "Lipiec oczekiwał ode mnie, że przy okazji realizowanych kontraktów ja wygeneruję jakieś pieniądze i te pieniądze mu przekażę". Opisał też schemat "wygenerowania" 100 mln na PiS przy okazji budowy Stadionu Narodowego. Wątek 100 mln prokuratura uznała za niewiarygodny. Lipca oskarżyła o: - przyjęcie od właściciela jednej z agencji ochrony 100 tys. zł łapówki w dwóch ratach; - przyjęcie w latach 2004-05 (podczas pracy w WOSiR, gdy nie śniło się mu się jeszcze o ministerialnej karierze) łapówki od firmy remontującej tor łyżwiarski na Stegnach; - polecenie zatrudnienia dwóch kierowców z ministerstwa w podległym mu COS; - podpisywanie co miesiąc fikcyjnych umów-zleceń dla opiekunki swego syna. Lipiec przyznał się tylko do zatrudnienia niani za państwowe pieniądze. Jego adwokaci poprosili o łagodną karę za to przestępstwo. I o uniewinnienie od pozostałych zarzutów. - Czy można równocześnie dać łapówkę w czarnej aktówce, w reklamówce lub w dużej torbie, stawiając ją obok nogi? - pytał mec. Krzysztof Stępiński, cytując zmieniające się wersje świadka oskarżenia Tadeusza M.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,11556656,Trzy_i_pol_roku_dla_b__ministra_sportu_Lipca.html#ixzz1sJfAu4ix

Nie przypominam sobie podobnego przypadku w innym rządzie, żeby minister został skazany na karę więzienia. To mogło zdarzyć się tylko w picie. Nie przypominam sobie również innego szefa partii, któryby musiał na mocy wyroku sądu przepraszać innych polityków tyle razy, ile musiał to zrobić Kaczyński.

Przemek

--

"Istnieje przedsiębiorstwo produkujące kłamstwa - PiS jako partia i "Gazeta Polska", media o. Rydzyka jako narzędzie propagandy.
 I nie chodzi tu tylko o kłamstwo smoleńskie, ale o kłamstwa dotyczące wielu innych spraw:  domniemanego obecnego rozbioru Polski, mitycznego dorobku politycznego Lecha Kaczyńskiego,

Data: 2012-04-17 19:17:46
Autor: Bogdan Idzikowski
Jaki minister taki rząd

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jmk6h9$i72$1inews.gazeta.pl...
[...]

A był taki wiceminister zdrowia w poprzednim rządzie Tuska, na początku poprzedniej kadencji. Został dymisjonowany czy też podał się do dymisji i dymisja była przyjęta. Wiem, że był sądzony, ale nie wiem, czy się to skończyło i jaką karę (jeśli) otrzymał. W dodatku miał prze***bane za skłanianie świadków do "właściwych" zeznań.

Data: 2012-04-17 19:25:47
Autor: Przemysław W
Jaki minister taki rząd
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał

[...]

Jeśli nie wiesz czy został skazany na karę pozbawienia wolności, to nie można porównywać tych dwóch spraw.

Przemek

Data: 2012-04-17 20:05:44
Autor: Bogdan Idzikowski
Jaki minister taki rząd

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jmk92s$ouc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mówię to w sensie zakończenia procesu. Jeśli dopiero teraz picowski minister dostał wyrok, to powski minister (też łapownik) może jeszcze nie być skazany.

Data: 2012-04-17 20:27:30
Autor: Dirko
Jaki minister taki rząd
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4f8db0f9$0$1222$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Złooo-dzieee-jeeeeeeeeeeeeeeeeee

Data: 2012-04-17 19:47:39
Autor: jadryś
Jaki minister taki rząd
W dniu 2012-04-17 18:42, Przemysław W pisze:
[...]

Facet spoza układu.. Takich czasem się rzuca na pożarcie dla robienia pozorów..

A swoją drogą -  gdzie konfiskata mienia  tego łapownika?

Data: 2012-04-17 21:15:09
Autor: Przemysław W
Jaki minister taki rząd
żytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jmkabu$ggm$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jakiego układu?

Przemek

Data: 2012-04-18 09:33:11
Autor: jadryś
Jaki minister taki rząd
W dniu 2012-04-17 21:15, Przemysław W pisze:
[...]

Trzymającego władzę.

Data: 2012-04-18 21:14:36
Autor: Przemysław W
Jaki minister taki rząd
Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jmlqnq$7i0$3node2.news.atman.pl...
[...]

Na czym to polega. Jak oni trzymają tę władzę?

Przemek

Data: 2012-04-17 23:02:38
Autor: mkarwan
Jaki minister taki rząd
Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jmk6h9$i72$1inews.gazeta.pl...
Na 3,5 roku więzienia został dziś skazany Tomasz Lipiec, minister sportu w rządzie PiS

Liczysz na króka pamięć?
"Tomasz Lipiec, były reprezentant Polski i olimpijczyk, został ministrem w październiku 2005 r. 9 lipca 2007 roku złożył dymisję, przyjętą przez premiera Jarosława Kaczyńskiego. Dymisja związana była z aferą korupcyjną w nadzorowanym przez niego Centralnym Ośrodku Sportu (a którego przed powołaniem na ministra - od 2003 r. - był dyrektorem). Centralne Biuro Antykorupcyjne - po wręczeniu kontrolowanej łapówki - zatrzymało dyrektora i wicedyrektora COS Krzysztofa S. i Tadeusza M. Obaj zatrzymani zostali aresztowani po zarzutem korupcji."
źródło http://sport.dlastudenta.pl/artykul/Byly_minister_sportu_zatrzymany_przez_CBA,16841.html

Data: 2012-04-17 21:42:29
Autor: HaMMeR
Jaki minister taki rząd
On 17 Kwi, 23:02, "mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

wicedyrektora COS Krzysztofa S. i Tadeusza M. Obaj zatrzymani zostali

Ale jestes pan okrutny!!!
I cale to prychanie goownem w wykonaniu POlszewickiej holoty w
skladzie
Dirko, Kalecki i Pisdzikowski poszlo sie.... na marne!

Ile to plwociny trzeba z geby wytrzec by zapracowac
na uznanie zleceniodawcow, przez te trojke sprzedajnych tuskiew...

Data: 2012-04-18 12:18:00
Autor: raff
Jaki minister taki rzšd
On Tue, 17 Apr 2012 21:42:29 -0700 (PDT), HaMMeR <kd@tranzac.pl>
wrote:

> [...]

Ile to plwociny trzeba z geby wytrzec by zapracowac
na uznanie zleceniodawcow, przez te trojke sprzedajnych tuskiew...

Cyngiel Kawecki musi zapracowac na dniowke.

R.

Data: 2012-04-18 14:34:59
Autor: Pan hrabia Bobrowski
Jaki minister taki rzšd

wrote:

> [...]

na uznanie zleceniodawcow, przez te trojke sprzedajnych tuskiew...

Cyngiel Kawecki musi zapracowac na dniowke.

Ty tłuścioszku najwyraźniej też! Czyżby w Orange słabo płacili?

BBR

Data: 2012-04-19 06:39:53
Autor: stevep
Jaki minister taki rząd
Dnia 18-04-2012 o 06:42:29 HaMMeR <kd@tranzac.pl> napisał(a):

> [...]

Ile to plwociny trzeba z geby wytrzec by zapracowac
na uznanie zleceniodawcow, przez te trojke sprzedajnych tuskiew...

To na trzeźwo, czy po denaturacie?
--
stevep

Jaki minister taki rząd