Jaki minivan dla 7 osób

Data: 2010-02-04 11:37:09
Autor: LM
Jaki minivan dla 7 osób
Jak w temacie, rocznik 2007/2008, minivan, musi być w automacie, nie musi być diesel, wersja na 7 osób, do 60 tys. zł.
Planowane przebiegi do 15 tys. rocznie.

Waham się pomiędzy

C4 Grand Picasso (full wyposażenie, pneumatic zawieszenie) - zaleta i jednocześnie wada, dużo bajerów. Sprzęgło zautomatyzowane to podobno porażka, nie wiem jak pełny automat. Są różne opinie na temat awaryjności, ale można znaleźć z małym przebiegiem.

Opel Zafira - wada: zwykle duże przebiegi, trochę surowy design. Automat też wielką niewiadomą (?)

VW Touran - trochę mały, też bardzo duże przebiegi, ale bardzo dobra skrzynia DSG

Ford S-Max - silniki TDCI podobno bardzo się sypią (wtryski), nie wiem jak automat w tych rocznikach, też duże przebiegi

Jeszcze ew. Toyota Verso - ale bardzo mała podaż
Renault odrzuciłem świadomie, amerykańce typu dodge za duże.

-- -- -- -- -- -
Reasumując - czy lepiej francuza z bajerami i małym przebiegiem, czy lepiej niemca rok starszego z dużym przebiegiem, forda najbardziej się obawiam, może niesłusznie

Ktoś doradzi?
Może coś pominąłem?

LM

Data: 2010-02-04 11:57:50
Autor: AL
Jaki minivan dla 7 osób
LM pisze:
[...]

zaw. pneumatyczne to tylko tyl i jako opcja (nie w kazdym Grand Picasso)
- to zawieszenie nie ma nic wspolnego z zaw. hydropneumatycznym

samochod b.komfortowy/wygodny+duzo funkcjonalnych rozwiazan

z dwuletniej obserwacji - model udany, usterki sie zdazaja (a w ktorym aucie nie), ale nie ma jakies tragedii.

Zajrzyj na watki:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=26693&forum=56
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=54191&forum=56

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-02-04 11:59:41
Autor: cztery
Jaki minivan dla 7 osób
z dwuletniej obserwacji - model udany, usterki sie zdazaja (a w ktorym aucie nie), ale nie ma jakies tragedii.

Tylko dlaczego i w Polsce i w Europie mozna kupic te auta z mniejszymi przebiegami i w nizszej cenie niz konkurencja niemiecka czy japonska ?

Data: 2010-02-04 12:15:59
Autor: AL
Jaki minivan dla 7 osób
cztery pisze:
[...]

podaj przyklad
(dodatkowo porownaj ceny zakupu nowych egzemplarzy)
- no i co chciales wyrazic pod haslem: "z mniejszym przebiegiem"

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-02-04 12:26:19
Autor: cztery
Jaki minivan dla 7 osób
podaj przyklad
(dodatkowo porownaj ceny zakupu nowych egzemplarzy)

A po co ? Jak ktos chce kupowac w tej samej cenie auto, ktore ze 3 lata sprzeda o kilkanascie/dziesiat procent taniej to jego sprawa.

- no i co chciales wyrazic pod haslem: "z mniejszym przebiegiem"

To od autora watku :

Data: 2010-02-11 08:33:27
Autor: Jacek Osiecki
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Thu, 4 Feb 2010 12:26:19 +0100, cztery napisał(a):
[...]

Auto nie jest inwestycją, ma po prostu dobrze służyć :)

A co do niższych cen citroenów - po prostu Citroen ma miłą politykę cenową
i bardzo dobrze wyposażone modele sprzedaje taniej niż konkurencja...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-04 14:39:00
Autor: eManitou
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkea9g$bkf$2@inews.gazeta.pl...

- no i co chciales wyrazic pod haslem: "z mniejszym przebiegiem"

Pewnie to, że się szybciej sypią od niemieckich supersamochodów.

Data: 2010-02-04 19:49:46
Autor: Rafał Grzelak
Jaki minivan dla 7 osób
cztery wrote:

> [...]

Tylko dlaczego i w Polsce i w Europie mozna kupic te auta z
mniejszymi przebiegami i w nizszej cenie niz konkurencja niemiecka

Z tego samego powodu dla ktorego Alfy sa relatywnie tanie - bo 'sie
psuja'.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-02-05 13:10:38
Autor: J.F.
Jaki minivan dla 7 osób
On Thu, 4 Feb 2010 19:49:46 +0100,  Rafał Grzelak wrote:
Z tego samego powodu dla ktorego Alfy sa relatywnie tanie - bo 'sie
psuja'.

A dlaczego wlasciciele je tak tanio sprzedaja, a nie pomysla sobie "za
tyle to ja sobie tym autem sam bede dalej jezdzil" :-)

J.

Data: 2010-02-05 12:56:53
Autor: kamil
Jaki minivan dla 7 osób

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ub2om5d7gde1o9n7pememnjvf1cv9strug4ax.com...
[...]

Raczej "niech juz strace te polowe wartosci, ale przynajmniej nie bede musial sie dalej meczyc z ustrojstwem". ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-07 08:09:19
Autor: GlennBp
Jaki minivan dla 7 osób
cztery wrote:

> mniejszymi przebiegami i w nizszej cenie niz konkurencja niemiecka
> czy japonska ?

Z tego samego powodu dla ktorego Alfy sa relatywnie tanie - bo 'sie
psuja'.

serio się tak psują?
http://tinyurl.com/ya4jog7
;->

-- Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-02-04 12:30:42
Autor: Waldek Godel
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Thu, 4 Feb 2010 11:37:09 +0100, LM napisał(a):

[...]

Pneumatyka tylko z tyłu, a dokładnie tylko samopoziomowanie.
Nie ma sprzęgła zautomatyzowanego, jest skrzynia MCP, normalna skrzynia
ręczna ze sterowaniem elektronicznym. Pomijając brak drugiego sprzęgła,
podobna do panzerwagenowskiej DSG.
Również do wyboru normalna manualna skrzynia albo pełny automat.
Skrzynia MCP miała problemy z kulturalnym zachowaniem, pomaga aktualizacja
oprogramowania komputera skrzyni.
Skrzynia automatyczna to ZTCW jest AisinWarner, a jak nie AW, to ZF.

Ford S-Max - silniki TDCI podobno bardzo się sypią (wtryski), nie wiem jak automat w tych rocznikach, też duże przebiegi

to są dokładnie te same silniki co w Citroenie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-04 19:40:00
Autor: KiG
Jaki minivan dla 7 osób

Waldek Godel napisał:

Skrzynia automatyczna to ZTCW jest AisinWarner, a jak nie AW, to ZF.

ZF już chyba nie ma w PSA.

--
KiG

Data: 2010-02-04 18:47:48
Autor: Waldek Godel
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Thu, 4 Feb 2010 19:40:00 +0100, KiG napisał(a):

Skrzynia automatyczna to ZTCW jest AisinWarner, a jak nie AW, to ZF.

ZF już chyba nie ma w PSA.

a to by trzeba było sprawdzić, w małych modelach może jeszcze być.
4-biegowe były z ZF, 6-biegowe AW

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-05 16:34:08
Autor: LM
Jaki minivan dla 7 osób

Ford S-Max - silniki TDCI podobno bardzo się sypią (wtryski), nie wiem jak
automat w tych rocznikach, też duże przebiegi

to są dokładnie te same silniki co w Citroenie.

Na pewno? Bo w Citroenie figuruje jako HDI. Być może to jest to samo co w obecnych fordach, ale prawdę mówiąc myślałem o fordach z lat 2006-2008, a wtedy chyba były inne? Czy TDCI to to samo co HDI? Przecież chyba nie.

LM

Data: 2010-02-05 15:55:10
Autor: Waldek Godel
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Fri, 5 Feb 2010 16:34:08 +0100, LM napisał(a):

Na pewno? Bo w Citroenie figuruje jako HDI. Być może to jest to samo co w

a co to ma do rzeczy? Ten sam silnik będzie się nazywał we Fiacie JTD a w
Oplu CDTI.
Inny silnik będzie się nazywał w Citroenie HDi, w Fordzie TDCI, w
Landroverze TD4, we Fiacie JTDS a w Jaguarze po prostu Diesel. I co z tego?

obecnych fordach, ale prawdę mówiąc myślałem o fordach z lat 2006-2008, a wtedy chyba były inne? Czy TDCI to to samo co HDI? Przecież chyba nie.

Wszystkie obecne oprócz modeli 1.8
Czyli 1.6, 2.0, 2.2 oraz 2.7 są produkowane przez fabryki należące wspólnie
do Forda i PSA. Z tym, że silniki 1.6, 2.0 oraz 2.2 we Francji a silniki
2.7 V6 pod Londynem. Ford dodatkowo do 2.7 V6 dokłada jeszcze dwa cylindry
i robi V8 do Range Roverów --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-04 13:45:21
Autor: limken
Jaki minivan dla 7 osób
LM wrote:

Jeszcze ew. Toyota Verso - ale bardzo mała podaż

Ktoś doradzi?
Może coś pominąłem?

jest Toyota Corolla Verso i Avensis Versso
Ave już chyba duży

poza tym - podaj co to jest minivan - bo w USA Honda Odysey też jest minivanem ;)

--
limken polimken

Data: 2010-02-05 16:35:06
Autor: LM
Jaki minivan dla 7 osób
Użytkownik "limken" <limka999@xxx.xx> napisał w wiadomości news:hkefj7$2fj$1inews.gazeta.pl...
LM wrote:

[...]

Podałem pośrednio - podając przykłady. Coś wielkości Zafiry, C4Grand, S-Maxa

LM

Data: 2010-02-04 14:28:39
Autor: omega_fan
Jaki minivan dla 7 osĂłb

Ford S-Max - silniki TDCI podobno bardzo siĂŞ sypiÂą (wtryski), nie wiem jak automat w tych rocznikach, teÂż duÂże przebiegi

Bardzo się sypią wtryski ????? w silnikach G6Dx ???? ciekawe...

Data: 2010-02-05 16:36:57
Autor: LM
Jaki minivan dla 7 osób
Użytkownik "omega_fan" <omf@nospam.org> napisał w wiadomości news:hkei27$e53$1news.onet.pl...

Ford S-Max - silniki TDCI podobno bardzo sie sypi? (wtryski), nie wiem jak
automat w tych rocznikach, te? du?e przebiegi

Bardzo się sypią wtryski ????? w silnikach G6Dx ???? ciekawe...

Nie wiem czy o tych samych silnikach mówimy, ale znajomy miał po kolei 3 fordy mondeo z silnikami tdci z lat 2005-2007 poniżej 100 tys przebiegu i we wszystkich 3 w ciągu roku użytkowania miał poważne problemy z wtryskami po kilka razy. Na forach też było sporo na ten temat. Może nowe silniki są inne, ale ja patrzę przecież na modele z tamtych lat

LM

Data: 2010-02-04 15:40:54
Autor: Krzysztof Ciepłucha
Jaki minivan dla 7 osób
On 2010-02-04 11:37, LM wrote:

Jeszcze ew. Toyota Verso - ale bardzo mała podaż

w praktyce to jest 5 + dwójka niedużych dzieci. no i w tej konfiguracji bagażnik robi się symboliczny raczej.

Data: 2010-02-04 15:54:06
Autor: Lagod
Jaki minivan dla 7 osób
Ja bym proponował coś ze szczytu testów bezawaryjności, ale starsze:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9374334
Marzyłem o tym autku, jednak trochę za drogie.
Za 60k to byś kupisz pół dwuletniej ;-) (gdyby byłą do ściągnięcia z usa)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-02-04 21:36:59
Autor: Przemek V
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "LM" <leszek_m@go2.pl> napisał w wiadomości news:hke8aa$1rh$1mx1.internetia.pl...
Jak w temacie, rocznik 2007/2008, minivan, musi być w automacie, nie musi być diesel, wersja na 7 osób, do 60 tys. zł.
Planowane przebiegi do 15 tys. rocznie.

Z minivanotworów jestem ex użyszkodnikiem Multipli a od 2 miesięcy mamy w rodzinie S-Maxa 2.5T. Na codzień jeżdżę BMW 530d oraz wydumką z całkiem innej bajki. Jeśli chcesz mieć możliwość okazjonalnego wożenia 7 osób albo 5 + mnóstwo bagaży to pod względem frajdy z jazdy S-Max jest rewelacyjny. Inne auta które wymieniłeś są wszystkie o klasę niżej. Jeździ jak osobówka, ma bardzo dobrze zestrojone zawieszenie pomiędzy komfortem a prowadzeniem i miejsca w środku też ma więcej niż ta cała reszta. Dla mnie no contest. W weekendy zimowe podkradam żonie i mam banana na twarzy.

Data: 2010-02-04 21:08:08
Autor: Waldek Godel
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Thu, 4 Feb 2010 21:36:59 +0100, Przemek V napisał(a):

[...]

Ale S-Max to ekstra 10k zł za samo miejsce (w takiej samej konfiguracji i z
tym samym silnikiem co C4 Grand Picasso)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-04 22:19:05
Autor: Przemek V
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1noxgm4ea9jnq$.dlglepper.institute.com...
[...]

Nie wnikałem w ceny ale z listy aut, którą inicjator podał to S-Max jest zdecydowanie najlepszą opcją dla kogoś kto lubi przyjemność z jazdy a napłodził potomstwa.

Data: 2010-02-04 23:13:12
Autor: Bastion
Jaki minivan dla 7 osób

[...]

Z tych wymienionych aut chyba tylko Zafira ma fabrycznie
montowany 3 rzad siedzen.

Ponadto chyba tylko Zafira ma 3 rzad siedzen chowany w podlodze.
Zalety sa duze, bo w pozostalych autach aby zwiekszyc
przestrzen bagarznika musisz wymontowac fotele i zaniejsc je do garazu
albo do domu/mieszkania. W przypadku Zafiry skladasz albo rozkladasz
3 rzad siedzen. Malo tego potrzebujesz jeszcze wiecej miejsca- zsuwasz
2 rzad siedzen i robisz z Zafiry prawdziwego Flexivana.

W Zafirze, to wszystko: przemiana z 7 osobowego mvana- bagazowego flexivana
mozna zrobic doslownie 30sec.

Z tego co slyszalem, oplowskie (zdaje sie oryginalnie fiatowskie)
silniki CDTi maja dobra opinie, ludkowie narzekaja tylko na
filtr czasteczek stalych i pasek rozrzedu (zamiast lancuszka) no ale
obecnie to jest we wszystkich dieslach.

Zafira jest najpopularniejszym mvanem w Europie, ciekawe dlaczego?
Cena/jakosc/funkcjonalnosc?

Data: 2010-02-04 23:28:08
Autor: Przemek V
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:hkfgve$mb9$1mx1.internetia.pl...

Z tych wymienionych aut chyba tylko Zafira ma fabrycznie
montowany 3 rzad siedzen.

Niestety nie

Ponadto chyba tylko Zafira ma 3 rzad siedzen chowany w podlodze.

Znowu nie

Zalety sa duze, bo w pozostalych autach aby zwiekszyc
przestrzen bagarznika musisz wymontowac fotele i zaniejsc je do garazu
albo do domu/mieszkania.

Też nie

Zafira jest najpopularniejszym mvanem w Europie, ciekawe dlaczego?
Cena/jakosc/funkcjonalnosc?

Cena, konserwatywny design i ogólna stateczność.

Data: 2010-02-04 23:56:00
Autor: Bastion
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:hkfhqk$a08$1atlantis.news.neostrada.pl...

Niestety nie
Znowu nie
Też nie

Rozwin i uzasadnij wypowiedz bo nie bardzo mozna dyskutowac.

Data: 2010-02-05 11:44:17
Autor: osito1963
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:hkfjfn$7be$1mx1.internetia.pl...

[...]

W Grand Picasso dwa tylne siedzenia całkowicie chowają się w podłogę. Po złożeniu jest ona całkowicie płaska.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4837 (20100205) __________

Data: 2010-02-05 10:49:28
Autor: Waldek Godel
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Fri, 5 Feb 2010 11:44:17 +0100, osito1963 napisał(a):

Rozwin i uzasadnij wypowiedz bo nie bardzo mozna dyskutowac.

W Grand Picasso dwa tylne siedzenia całkowicie chowają się w podłogę. Po złożeniu jest ona całkowicie płaska.

w s-max również

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4837 (20100205) __________

byłbyś uprzejmy poprawić swoje podwórko, żeby przestało wysyłać ten spam
reklamowy proszę?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-05 03:07:05
Autor: Przemek V
Jaki minivan dla 7 osób
On 5 Lut, 11:49, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

> W Grand Picasso dwa tylne siedzenia całkowicie chowają się w podłogę. Po
> złożeniu jest ona całkowicie płaska.

w s-max również

i w Toyocie Verso także. Nie wiem co miałem rozwijać i uzasadniać.

Data: 2010-02-05 18:07:35
Autor: RUN
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomości news:22c0f8f7-cb47-4406-858f-a5730de4b044k6g2000prg.googlegroups.com...

> W Grand Picasso dwa tylne siedzenia całkowicie chowają się w podłogę. Po
> złożeniu jest ona całkowicie płaska.

w s-max również

i w Toyocie Verso także. Nie wiem co miałem rozwijać i uzasadniać.

na tym tylnym wsadzanym w podloge siedzeniu fordoowskim jedynie dziedzko moze zasiasc

MAciej

Data: 2010-02-05 21:04:03
Autor: Bastion
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomości news:22c0f8f7-cb47-4406-858f-a5730de4b044k6g2000prg.googlegroups.com...

i w Toyocie Verso także. Nie wiem co miałem rozwijać i uzasadniać.

Toyota Verso za 60 tysiecy:))
Toyota Verso to jest nowy model dostepny od roku 2009
- wersja 7 osobowa to jest dodatkowa opcja
- ceny nowych Verso w wersji 7 osobowej to zaczynaja sie od 85 tysiecy
wiec watpie aby pytajacy znalazl jakis egzemplarz, ktory stracil w ciagu roku
ponad 20% wartosci (no chyba, ze bardzo bedzie szukal;))

Pytajacemu raczej chyba o Toyote Corole Verso albo Avensisa Verso.
A w tych autach fotele nie byly chowane w podlodze.

Data: 2010-02-05 20:49:38
Autor: Bastion
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:11c8so7u1tb4y$.dlglepper.institute.com...
[...]

Tak ale to jest opcja dodatkowa.

Data: 2010-02-05 21:31:36
Autor: Bastion
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "osito1963" <osito1963@wp.pl> napisał w wiadomości news:hkgsq2$t3j$1pippin.nask.net.pl...
W Grand Picasso dwa tylne siedzenia całkowicie chowają się w podłogę. Po złożeniu jest ona całkowicie płaska.

Tak, pewnie masz racje, tego autka nie znam,
dlatego uzylem slowa _chyba_:
"Z tych wymienionych aut chyba tylko Zafira ma fabrycznie"

Data: 2010-02-05 16:41:17
Autor: LM
Jaki minivan dla 7 osób
[...]

To samo jest w s-max i C4 grand.

W Zafirze, to wszystko: przemiana z 7 osobowego mvana- bagazowego flexivana
mozna zrobic doslownie 30sec.

Nie wiem jak s-max, ale c4 ma to samo

[...]

Fiat niedawno był najpopularniejszy w polsce jako osobówka ;-)

Choć pewnie coś w tym racji jest co piszesz

LM

Data: 2010-02-05 21:46:31
Autor: Bastion
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "LM" <leszek_m@go2.pl> napisał w wiadomości news:hkhegn$ib$1mx1.internetia.pl...

To samo jest w s-max i C4 grand.
Nie wiem jak s-max, ale c4 ma to samo

W s-max wersja 7 osobowa to jest dodatkowa opcja.
W C4 grand mozliwe.

Fiat niedawno był najpopularniejszy w polsce jako osobówka ;-)
Wiem, cwiczylem jazde w 126p z pralka Polar i 4 osobami na pokladzie:)

Chodzi mi o cos innego, jezeli np. Niemcy
- narod bardzo praktyczny.
- kraj ze wspanialymi autostradami.
- do niedawna 3 gospodarka swiata (stac ich na dowolne marki i modele).
- kraj 80 milionowy z 40 milionami aut.
- z wysoko rozwinieta technika motoryzacyjna
wybiera Zafire jako mvana to jednak daje do myslenia.

Data: 2010-02-05 21:06:21
Autor: Waldek Godel
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Fri, 5 Feb 2010 21:46:31 +0100, Bastion napisał(a):

[...]

Bo vany kompaktowe są wygodniejsze do miasta - łatwiej się przepchać,
łatwiej zaparkować, a zmęczenie spowodowane mniejszymi rozmiarami nie jest
istotne.
Na trasy wciąż mają Galaxy/Sharany/Sintry. No tak, Sintry już nie mają

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-06 07:57:24
Autor: Przemek V
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:hki039$jja$1news.onet.pl...

[...]

Marudzisz strasznie. Pytający zapytał o to który z kilku 7 osobowych modeli wybrać więc zrobił już badanie i wiedział, że te modele występują w wersjach 7 osobowych. Ty zacząłeś w to powątpiewać. Co z tego, że w S-Max to była opcja? To poszuka sobie egzemplarza z tą opcją, którą ma conajmniej 50% tych aut. Dalej piszesz o wyjmowaniu foteli i płaskiej podłodze jako czymś unikalnym w Zafirze kiedy wszystkie 7 osobowe modele o które pytał mają dokładnie to samo. Zafira jest jak Ritter Sport "quadratisch, praktisch, gut" i do tego billig ale na koniec jest to zwykła Astra V  na sterydach podczas gdy S-Max bazuje na Mondeo VI. Mamy więc dwie różne klasy rozmiarowe i conajmniej jedno pokolenie techniczne różnicy między tymi autami.

Niemcy jako słynący z braku polotu, braku wrażliwości na dobry design oraz historycznej demonstracji pędu stadnego do najbardziej szalonych pomysłów są ostatnią wyrocznią jeśli chodzi o masowy wybór rodzaju samochodu. Takiego z wąsem też zgodnie wybrali.

Data: 2010-02-06 09:06:07
Autor: omega_fan
Jaki minivan dla 7 osób
[...]

Bingo.

Dodam tylko, ze tesc moj ma Zafire B, kolega ma S-Maxa.
Obydwoma autami czasem jezdze i o ile kiedys, kiedy nie mialem
stycznosci z S-Maxem, jeszcze podobala mi sie Zafira, to teraz
moj wybor bylby tylko jeden: S-Max (no, ew. Galaxy MK3, ma wiekszy
bagaznik).

Data: 2010-02-08 10:35:33
Autor: cztery
Jaki minivan dla 7 osób
[...]

Kompleksy ?
Najwyzszy wynik jaki osiagnela partia nazistowska w wolnych wyborach to 33%.
Nigdy Hitler ani jego partia nie zdobyli wiekszosci glosow w wolnych wyborach.
Brak polotu, wrazliwosci na dobry design pewno skutkuje najwieksza iloscia galerii artystycznych w Europie, ktore mieszcza sie w ... Berlinie.
No tak, ale to chamy, prostaki, faszyscy a ich kobiety latwo pomylic z krowami... a wszystko to wiesz na podstawie 4 pancernych i psa czy innego Klossa.

Data: 2010-02-08 20:37:22
Autor: Przemek V
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości news:4b6fdae5$1news.home.net.pl...

No tak, ale to chamy, prostaki, faszyscy a ich kobiety latwo pomylic z krowami... a wszystko to wiesz na podstawie 4 pancernych i psa czy innego Klossa.

Z pracy jako szef na Polskę dużej, znanej niemieckiej firmy ze Szwabii w czasach kiedy ty jeszcze do podstawówki chodziłeś i z mnóstwem kontaktów od tamtego czasu z Niemcami. To co mają dobre to PR. A pod kołderką kręcą takie lody, że w Palermo mogliby się od nich uczyć. Tylko, że zbieracze szparagów i robotnicy budowlani nie widzą dalej niż ten PR i łykają wszystko jak gaskońskie gęsi.

Data: 2010-02-06 13:20:21
Autor: RUN
Jaki minivan dla 7 osób
[...]

wojny tez 2wie swiatowe rozpetali to i zafira moga jezdzic

MAciej

Data: 2010-02-06 15:56:46
Autor: Bastion
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "RUN" <macrogowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hkjmpq$7d2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak ale tylko dlatego, ze  to My mielismy
tajna bron 3 generacji:
- Janosik
- ulanska fantazja (czytaj: jazda dupa po zyletkach)
- Hans Kloss
- Rudy 102 z Jankiem Kosem na pokladzie.:)

Wracajac do tematu:
"Jak w temacie, rocznik 2007/2008, minivan, musi być w automacie, nie musi
być diesel, wersja na 7 osób, do 60 tys. zł.
Planowane przebiegi do 15 tys. rocznie."
Naprawde myslisz, ze jezeli Europa wybrala Zafire to powinnismy kupic cos na F?
Tak to sie wpisuje w nasz charakter

- ulanska fantazja (czytaj: jazda dupa po zyletkach)

Data: 2010-02-06 16:07:18
Autor: Przemek V
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:hkjvvg$cu7$1news.onet.pl...

[...]

Zgłoś wniosek żeby Zafira była na fladze Unii Europejskiej pomiędzy gwiazdkami. Kambodża ma swój największy skarb - Angkor Wat na fladze to my możemy mieć Zafirę.

Data: 2010-02-06 16:25:17
Autor: Bastion
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:hkk18g$3en$1nemesis.news.neostrada.pl...

Zgłoś wniosek żeby Zafira była na fladze Unii Europejskiej pomiędzy gwiazdkami. Kambodża ma swój największy skarb - Angkor Wat na fladze to my możemy mieć Zafirę.

Tak ale realnie to jestesmy na grupie dyskusyjnej p.m.s.

Masz jakis konstruktywny pomysl zeby pomoc pytajacemu:
"rocznik 2007/2008, minivan, musi być w automacie, nie musi
być diesel, wersja na 7 osób, do 60 tys. zł.
Planowane przebiegi do 15 tys. rocznie."

Moim zdaniem Zafira 2007-2008, CDTi 1,9 100KM bedzie optymalna.

Data: 2010-02-06 19:55:15
Autor: Przemek V
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:hkk1ku$hse$1news.onet.pl...

[...]

Z listy, którą podał to S-Max. Ponieważ nie podał Mercedesa GL 55 AMG, który pewnie byłby najlepszy, zakładam, że S-Max jakoś mu mieści się w budżecie.

Data: 2010-02-06 23:25:00
Autor: RUN
Jaki minivan dla 7 osób
Moim zdaniem Zafira 2007-2008, CDTi 1,9 100KM bedzie optymalna.

Z listy, którą podał to S-Max. Ponieważ nie podał Mercedesa GL 55 AMG, który pewnie byłby najlepszy, zakładam, że S-Max jakoś mu mieści się w budżecie.

pewnie bardziej niz ww AMG ;))

MAciej

Data: 2010-02-06 23:56:51
Autor: Bastion
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "RUN" <macrogowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hkkq7e$dpf$1inews.gazeta.pl...
pewnie bardziej niz ww AMG ;))
Merytorycznie!
Masz cos do powiedznia o mvanach?

Data: 2010-02-07 12:29:10
Autor: RUN
Jaki minivan dla 7 osób
pewnie bardziej niz ww AMG ;))
Merytorycznie!
Masz cos do powiedznia o mvanach?

zadnego z ww nie uzytkuje
mam seata alhambre, jezli chcesz poznac o nim moja opinie daj znac

MAciej

Data: 2010-02-08 19:34:08
Autor: Chevy
Jaki minivan dla 7 osób
Chrysler Grand Voyager to jest prawdziwy rodzinny van na dalekie trasy. Mozna dostac za 60.000 - 70.000 tysiecy 3-4 latka w zależnosci od wyposażenia.
Jest diesel jak cie interesuje 2.5 CRD albo nowszy 2.8 CRD benzyniaki 3.3 lub 3.8 (ten drugi pali w trasie 12-14L przy pelnym obciazeniu, miasto 15-18 zalezy od buta)

Data: 2010-02-07 13:29:31
Autor: AL
Jaki minivan dla 7 osób
Bastion pisze:
[...]

czytajac Twoje posty w tym watku, smiew watpic bys cokolwiek sie orientowal w temacie :/

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-02-08 10:36:04
Autor: cztery
Jaki minivan dla 7 osób
wojny tez 2wie swiatowe rozpetali to i zafira moga jezdzic

Niemcy nie rozpetali I wojny swiatowej.

Data: 2010-02-08 10:56:16
Autor: J.F.
Jaki minivan dla 7 osób
On Mon, 8 Feb 2010 10:36:04 +0100,  cztery wrote:
wojny tez 2wie swiatowe rozpetali to i zafira moga jezdzic
Niemcy nie rozpetali I wojny swiatowej.

Co do drugiej tez mozna miec watpliwosci - w koncu mozna bylo wszystko
zalatwic po dobroci, jak w Czechoslowacji, tylko to dazenie Anglikow i
Francuzow do wojny :)

J.

Data: 2010-02-08 11:44:18
Autor: cztery
Jaki minivan dla 7 osób
Co do drugiej tez mozna miec watpliwosci - w koncu mozna bylo wszystko
zalatwic po dobroci, jak w Czechoslowacji, tylko to dazenie Anglikow i
Francuzow do wojny :)

Alez naturalnie ze za II wojne odpowiadaja Niemcy oraz Sowieci.
Ale nie za pierwsza.
Mniej wiecej tak to bylo
http://www.bryk.pl/teksty/liceum/historia/xx_wiek_i_wojna_%C5%9Bwiatowa/3779-i_wojna_%C5%9Bwiatowa_1914_1918_przyczyny_przebieg_i_skutki.html
"23 lipca 1914 roku postawiono Serbii ultimatum: zaprzestania w szkolnictwie, w prasie i innych publikacjach antyaustriackiej propagandy, rozwiazania organizacji, które taka propagande prowadzily i ukarania wspólwinnych zamachu. Serbia zgodzila sie na ultimatum, poza jednym punktem, aby w sledztwie, które mialo na celu wyjasnienie morderstwa, wzieli udzial przedstawiciele wladz austro-wegierskich, jako naruszajace suwerennosc panstwa serbskiego. Austro-Wegry uznaly to za niewystarczajace i 28 lipca 1914 roku wypowiedzialy wojne Serbii, która poparla Rosja, od 30 lipca w stanie wojny z Austro-Wegrami. "

Data: 2010-02-05 13:03:28
Autor: J.F.
Jaki minivan dla 7 osób
On Thu, 4 Feb 2010 11:37:09 +0100,  LM wrote:
Jak w temacie, rocznik 2007/2008, minivan, musi być w automacie, nie musi
[...]
C4 Grand Picasso (full wyposażenie, pneumatic zawieszenie)

A w ogole warto takie maluchy ogladac ? Jesli w tym sie ma miescic 7 osob wygodnie, to IMO - albo prawdziwy
van z amerykanskim rodowodem, albo jakis maly dostawczak.

J.

Data: 2010-02-05 16:44:26
Autor: LM
Jaki minivan dla 7 osób
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n81om5d8h9d6js40mdegcnb4c2m5mmjata4ax.com...
[...]

Może źle sformułowałem pytanie. 5 osób na stałe + 2 dorywczo. Sporo jazdy po mieście - dlatego nie chcę się ładować w dużego amerykańca.

Nie ukrywam, że jeśli chodzi o design, to picasso i s-max dla mnie są zdecydowanie naj. Tylko właśnie boję się diesli forda i awaryjności francuza :-(
Nie wykluczam zafiry - ale trudno o dobrą ofertę. To są konie robocze - i tam przebieg dwulatka to > 120 tys, a francuza znajdę z połową tego.
Dlatego się zastanawiam

LM

Data: 2010-02-05 18:09:39
Autor: RUN
Jaki minivan dla 7 osób
Nie wykluczam zafiry - ale trudno o dobrą ofertę. To są konie robocze - i tam przebieg dwulatka to > 120 tys, a francuza znajdę z połową tego.
Dlatego się zastanawiam

LM

ja dobrze zagadasz ze sprzedajacym to francuza ci na nowke sztuke na zegarach ustawi

MAciej

Data: 2010-02-07 13:17:27
Autor: glang
Jaki minivan dla 7 osób
[...]

a dlaczego nie ma nic o Touranie??
7 os. siedzenia chowane w podłogę, skrzynia DSG za 60 tysia znajdziesz dieselka 1,9 lub 2.0.
pzdr
GL

Data: 2010-02-07 15:27:59
Autor: RUN
Jaki minivan dla 7 osób
a dlaczego nie ma nic o Touranie??
7 os. siedzenia chowane w podłogę, skrzynia DSG za 60 tysia znajdziesz dieselka 1,9 lub 2.0.
pzdr

nie ryzykowalbym wyjazdu 7miu osob + bagaz tym autem
chyba ze do kina , ale popcornu z domu juz bym nie bral

MAciej

Data: 2010-02-08 16:54:34
Autor: LM
Jaki minivan dla 7 osób
Użytkownik "glang" <glang@o2222222.pl> napisał w wiadomości news:hkmblv$99p$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Poniżej dlaczego - uszeregowane wg ważności dla mnie

1. Trochę mały (choć chyba nie mniejszy niż corolla verso)

2. W tej cenie strasznie duże przebiegi

3. Silnik 1.9 podobno nie do zajechania, ale jak jechałem takim, to trochę mi się płakać chciało jak przyspieszał :-(

4. Chyba najmniej ważne - design mi jakoś kompletnie nie leży

LM

P.S.
A może jakaś opinia od kogoś, kto jeździ takiem autem ze 2-3 lata?

Data: 2010-02-11 08:31:11
Autor: Jacek Osiecki
Jaki minivan dla 7 osób
[...]

Jeździłem ostatnio C4 Picasso (nie grand), najwyższa wersja wyposażeniowa z
2008 albo 2009. Bardzo fajne autko, ale automat w nim straaasznie powolny :(
Powolny w porównaniu z Kia Sportage (która ma dosyć starutką, 4biegową
skrzynię) i BMW X5 (bodajże 10letnie - ale bardzo sprawnie mieszał biegami).
Generalnie fajny bajerek, miło jest poczuć się pilotem gwiazdolotu ;)
Na mój gust brakuje mu tylko hydropneumatycznego zawieszenia - przesiadka
z C5 przypomniała mi natychmiast jakie drogi mam w okolicy...

Ford S-Max - silniki TDCI podobno bardzo się sypią (wtryski), nie wiem jak automat w tych rocznikach, też duże przebiegi

Znajomy pracownik salonu Forda czasami jeździ właśnie dość świeżym służbowym
S-Maxem. Generalnie auto bardzo fajne, ale potrafi niespodziewanie zrobić
dyskotekę wszystkimi kontrolkami i alarmami - na tyle niegroźnie, że po
wyłączeniu i włączeniu silnika od razu wszystko jest OK. Z innych uwag to
klimatyzacja, która ledwo wyrabia z chłodzeniem tak wielkiego wnętrza z
wielką szybą.

Ja z podanej przez Ciebie listy bym się wahał między właśnie tymi dwoma -
jakoś na przekór typowym opiniom bardzo lubię zarówno cytryny jak i fordy :)
S-Max wydaje mi się nieco bardziej komfortowy niż C4 picasso, ale nie mam
porównania w praktyce - C4p jeździłem, w Smax tylko siedziałem w salonie.

P.S. Co do 7-osobowych - ja szczerze mówiąc miałbym lekkie opory przed
sadzaniem dzieci w tylnej strefie zgniotu... Może coś nieco większego, typu C8?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-11 12:58:34
Autor: Chevy
Jaki minivan dla 7 osób

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnhn7g2f.stg.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Wg DEKRY najmniej awaryjny samochod rodzinny ... nawet lepszy od Mazdy 5
S-max ma dobre wykonczenie w porownaniu np z Mazda 5 - sam plastik
Jezeli ktoś naprawde dużo podrużuje z rodziną dalej sie upieram na Chrysler Grand Voyager (grand!)
Duży wygodny przestronny samochód.

Jaki minivan dla 7 osób