Jaki minivan dla 7 osób

Data: 2010-02-04 12:30:42
Autor: Waldek Godel
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Thu, 4 Feb 2010 11:37:09 +0100, LM napisał(a):

C4 Grand Picasso (full wyposażenie, pneumatic zawieszenie) - zaleta i jednocześnie wada, dużo bajerów. Sprzęgło zautomatyzowane to podobno porażka, nie wiem jak pełny automat. Są różne opinie na temat awaryjności, ale można znaleźć z małym przebiegiem.

Pneumatyka tylko z tyłu, a dokładnie tylko samopoziomowanie.
Nie ma sprzęgła zautomatyzowanego, jest skrzynia MCP, normalna skrzynia
ręczna ze sterowaniem elektronicznym. Pomijając brak drugiego sprzęgła,
podobna do panzerwagenowskiej DSG.
Również do wyboru normalna manualna skrzynia albo pełny automat.
Skrzynia MCP miała problemy z kulturalnym zachowaniem, pomaga aktualizacja
oprogramowania komputera skrzyni.
Skrzynia automatyczna to ZTCW jest AisinWarner, a jak nie AW, to ZF.

Ford S-Max - silniki TDCI podobno bardzo się sypią (wtryski), nie wiem jak automat w tych rocznikach, też duże przebiegi

to są dokładnie te same silniki co w Citroenie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-04 19:40:00
Autor: KiG
Jaki minivan dla 7 osób

Waldek Godel napisał:

Skrzynia automatyczna to ZTCW jest AisinWarner, a jak nie AW, to ZF.

ZF już chyba nie ma w PSA.

--
KiG

Data: 2010-02-04 18:47:48
Autor: Waldek Godel
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Thu, 4 Feb 2010 19:40:00 +0100, KiG napisał(a):

Skrzynia automatyczna to ZTCW jest AisinWarner, a jak nie AW, to ZF.

ZF już chyba nie ma w PSA.

a to by trzeba było sprawdzić, w małych modelach może jeszcze być.
4-biegowe były z ZF, 6-biegowe AW

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-05 16:34:08
Autor: LM
Jaki minivan dla 7 osób

Ford S-Max - silniki TDCI podobno bardzo się sypią (wtryski), nie wiem jak
automat w tych rocznikach, też duże przebiegi

to są dokładnie te same silniki co w Citroenie.

Na pewno? Bo w Citroenie figuruje jako HDI. Być może to jest to samo co w obecnych fordach, ale prawdę mówiąc myślałem o fordach z lat 2006-2008, a wtedy chyba były inne? Czy TDCI to to samo co HDI? Przecież chyba nie.

LM

Data: 2010-02-05 15:55:10
Autor: Waldek Godel
Jaki minivan dla 7 osób
Dnia Fri, 5 Feb 2010 16:34:08 +0100, LM napisał(a):

Na pewno? Bo w Citroenie figuruje jako HDI. Być może to jest to samo co w

a co to ma do rzeczy? Ten sam silnik będzie się nazywał we Fiacie JTD a w
Oplu CDTI.
Inny silnik będzie się nazywał w Citroenie HDi, w Fordzie TDCI, w
Landroverze TD4, we Fiacie JTDS a w Jaguarze po prostu Diesel. I co z tego?

obecnych fordach, ale prawdę mówiąc myślałem o fordach z lat 2006-2008, a wtedy chyba były inne? Czy TDCI to to samo co HDI? Przecież chyba nie.

Wszystkie obecne oprócz modeli 1.8
Czyli 1.6, 2.0, 2.2 oraz 2.7 są produkowane przez fabryki należące wspólnie
do Forda i PSA. Z tym, że silniki 1.6, 2.0 oraz 2.2 we Francji a silniki
2.7 V6 pod Londynem. Ford dodatkowo do 2.7 V6 dokłada jeszcze dwa cylindry
i robi V8 do Range Roverów --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Jaki minivan dla 7 osób