Jaki modem USB?

Data: 2010-06-22 17:53:57
Autor: Zosia
Jaki modem USB?
Witam i proszę o radę.

Muszę kupić jakiś niedrogi, ale dobry modem USB
bez simlocka do Orange Free na kartę w celu używania
głównie w śródmieściu Warszawy.
Bardzo proszę o podpowiedzi co warto kupić.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-22 19:16:53
Autor: Zosia
Jaki modem USB?
Bardzo dziękuję. Mam jeszcze pytanie - czy każdy modem USB
da się zastosować nie tylko w laptopie, ale także w komputerze
stacjonarnym?

huawei e220

Data: 2010-06-22 19:23:30
Autor: ..::Wiskoler::..
Jaki modem USB?
Dnia Tue, 22 Jun 2010 19:16:53 +0200, Zosia napisał(a):

Bardzo dziękuję. Mam jeszcze pytanie - czy każdy modem USB
da się zastosować nie tylko w laptopie, ale także w komputerze
stacjonarnym?

To już zależy od systemu do jakiego się włoży modem, ale generalna
odpowiedź brzmi TAK.
--
....:::WISKOLER:::...

Stirlitz rano podczas golenia spogląda w swoje odbicie w lustrze.
- Stirlitz - pomyślał Stirlitz.
- Stirlitz - pomyślało lustro.

Data: 2010-06-22 19:29:05
Autor: Zosia
Jaki modem USB?
[...]

Na laptopie - Vista Business, na stacjonarnym - Windows XP Pro.

Każdy modem USB będzie działał na obu?

Pozdrawiam
Zośka?

Data: 2010-06-22 20:36:19
Autor: Zosia
Komórka jako modem?
Chciałabym rozważyć jeszcze jedną możliwość.
Czy połączenie z Internetem byłoby dużo gorsze
(szybkość, stabilność) gdyby zamiast modemu
na przykład Huawei e220 użyć komórki z HSPDA
(Nokia E51) połączonej z laptopem lub komputerem
stacjonarnym przez kabel USB?
W przypadku laptopa można by rozważyć łączenie
komórki z nim przez Bluetooth. Co byłoby lepsze:
połączenie przez USB czy BT?

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-22 21:07:57
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 22-06-10 20:36, Zosia pisze:
[...]

Modem prościej się instaluje, cała różnica.

W przypadku laptopa można by rozważyć łączenie
komórki z nim przez Bluetooth. Co byłoby lepsze:
połączenie przez USB czy BT?

USB jest zdecydowanie szybsze.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-23 00:23:03
Autor: Q
Komórka jako modem?
[...]

bym polemizowal - tzn. jest roznie,
ale tez jestem za osobnym modemem
(brak koniecznosci przekladania karty sim)

Data: 2010-06-23 06:42:34
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 23-06-10 0:23, Q pisze:
[...]

Wkładasz modem do portu, resztę robi komp. Da się prościej?

ale tez jestem za osobnym modemem
(brak koniecznosci przekladania karty sim)

Z czego do czego chcesz SIM przekładać?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-23 09:10:56
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem?
Dnia Wed, 23 Jun 2010 06:42:34 +0200, ALEX napisał(a):

Wkładasz modem do portu, resztę robi komp. Da się prościej?

Sam fakt, że modem ma kawałek pamięci flash i wgrane sterowniki nie zmienia
w zasadzie sposobu i niezawodności instalacji, bo dysk z którego to się
wgra nie ma aż takiego znaczenia. Wgrywanie z cd odbywa się identycznie,
poza jednym ruchem ręki więcej do zrobienia. Jak idzie dobrze, to idzie tak
samo dobrze. Jak są problemy - to są identyczne w obydwu przypadkach.

"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-23 10:26:01
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 23-06-10 10:10, Waldek Godel pisze:

[...]

W przypadku komórki trzeba jeszcze wpisać atdcont cośtam(siakoś tak to leciało), w przypadku modemu tego nie ma.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-23 09:57:33
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem?
Dnia Wed, 23 Jun 2010 10:26:01 +0200, ALEX napisał(a):

W przypadku komórki trzeba jeszcze wpisać atdcont cośtam(siakoś tak to leciało), w przypadku modemu tego nie ma.

ciii... bo jeszcze któreś komórki usłyszą i bedę znów musiał wpisywać, a od
paru lat (i paru komórek) nie musiałem tego robić

"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-23 14:09:28
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 23-06-10 10:57, Waldek Godel pisze:
[...]

Ale raz zrobić *musiałeś*. A zmiana komórki to już drobiazg.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-23 13:18:04
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem?
Dnia Wed, 23 Jun 2010 14:09:28 +0200, ALEX napisał(a):

Ale raz zrobić *musiałeś*. A zmiana komórki to już drobiazg.

Nie, nie musiałem ani razu. Od paru lat. A od czasu Kaisera to już w ogóle
- wystarczy AS na komputerze i Internet Connectio Sharing na Kajzerce, po
paru sekundach pojawia się połączenie. Oczywiście nowsze modele też to
mają, chyba, że operator zażyczył sobie kastracji. Ale jak ktoś używa softu
kastrowanego przez operatora, to sam sobie jest winny. Nokie również tak
się zachowują, tym razem wymagając 2 kliknięć w PC Suite

Data: 2010-06-23 14:37:32
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 23-06-10 14:18, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 23 Jun 2010 14:09:28 +0200, ALEX napisał(a):

Ale raz zrobić *musiałeś*. A zmiana komórki to już drobiazg.

Nie, nie musiałem ani razu. Od paru lat.

A wcześniej?

A od czasu Kaisera to już w ogóle
- wystarczy AS na komputerze i Internet Connectio Sharing na Kajzerce, po
paru sekundach pojawia się połączenie.

Rozumiem że z fonami innych producentów to także działa?

Oczywiście nowsze modele też to
mają, chyba, że operator zażyczył sobie kastracji. Ale jak ktoś używa softu
kastrowanego przez operatora, to sam sobie jest winny.

Oprogramowanie do mojego BT było od BlueSoleil, a ono chyba nie jest kastrowane?

Nokie również tak
się zachowują, tym razem wymagając 2 kliknięć w PC Suite

Nie używam PC/Ovi Suite, jakieś takie niedorobione.
BTW orientujesz się czy OpenOffice Portable to wersja na smartfony?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-23 13:51:58
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem?
Dnia Wed, 23 Jun 2010 14:37:32 +0200, ALEX napisał(a):

A wcześniej?

wcześniej się parę razy zdarzyło

Rozumiem że z fonami innych producentów to także działa?

Nie wiem, na szczęście nie muszę używać do tego celu

Oprogramowanie do mojego BT było od BlueSoleil, a ono chyba nie jest kastrowane?

Oprogramowanie telefonu a nie BT

Nie używam PC/Ovi Suite, jakieś takie niedorobione.

Nie zauważyłem - jeżeli chodzi o PC Suite. Odkąd przejęli Pumę i ich
Intellisync działa bardzo dobrze. Oczywiście podkreślam, że chodzi o PC
Suite a nie popaprane OVI suite.

BTW orientujesz się czy OpenOffice Portable to wersja na smartfony?

nie mam zielonego pojęcia, moje telefony są wyposażone w stosowne
oprogramowanie, więc nie mam żadnej motywacji do szukania zastępników.

"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
"robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-23 15:15:41
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 23-06-10 14:51, Waldek Godel pisze:

A wcześniej?

wcześniej się parę razy zdarzyło

Tak z ciekawości: czego, oprócz HTC, używałeś/używasz?

Rozumiem że z fonami innych producentów to także działa?

Nie wiem, na szczęście nie muszę używać do tego celu

I tu jest pies pogrzebany, Zosia pytała o e51. Tak więc Twoje rozwiązanie jest fajne, ale zupełnie nieprzydatne. Rozwiązanie z BlueSoleil ma tę zaletę że raz konfiguruje się potem podczepia dowolny fon z BT i modemem, bez jakiejkolwiek grzebaniny w czymkolwiek. Poza tym zapominasz o jednym, Twoja wiedza o fonach jest dużo powyżej przeciętnej, ale usilnie popierasz HTC z WM. A nie każdy chce tego używać.

Oprogramowanie do mojego BT było od BlueSoleil, a ono chyba nie jest
kastrowane?

Oprogramowanie telefonu a nie BT

Jak ognia unikam brandowanych fonów.

[...]

Też mam MSOffice Mobile, ale dlaczego nie wgrać alternatywnego Office, jak jest ofkors :-)

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-23 15:43:33
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem?
Dnia Wed, 23 Jun 2010 15:15:41 +0200, ALEX napisał(a):

I tu jest pies pogrzebany, Zosia pytała o e51. Tak więc Twoje rozwiązanie jest fajne, ale zupełnie nieprzydatne. Rozwiązanie z

No jak nie jak tak? Podpiąć do komputera przez PC Suite, kliknąć w "Połącz
z internetem" i "połącz" i zrobione. Żadnego konfigurowania, nic.

Data: 2010-06-23 16:42:17
Autor: Zosia
Komórka jako modem?
Bardzo dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi.
Z góry jednak się przyznam, że nie wszystko rozumiem.

Na razie używam komórki jako modemu. Jest to Nokia E51 na Symbianie.

Mam 2 karty SIM.
Dotychczasową do dzwonienia, SMS-owania i w bardzo ograniczonym
zakresie łączenia z Internetem, głównie do sprawdzania skrzynki pocztowej
i ewentualnie odczytywania na komórce ważnych e-maili. To wszystko
chodziło i chodzi bez problemu. Mam abonament w Orange.
Druga karta SIM to co dopiero kupiona "Orange Free na kartę" z zamiarem
łączenia się przy jej pomocy z Internetem poza domem, to znaczy na komputerze
stacjonarnym, który nie jest i nie będzie połączony z Internetem i na laptopie.

W dalszej dyskusji pominę niedogodność przekładania kart SIM.

Po włożeniu po raz pierwszy karty SIM "Orange Free na kartę" pojawiły się
SMSy z informacją o konieczności konfiguracji kilku punktów dostępowych,
przy czym ta konfiguracja polegała za każdym razem na wybraniu Opcje,
a następnie Zapisz oraz zaakceptowaniu przeze mnie tych (czyli nowych)
ustawień jako domyślnych.
Chyba zrobiam to wszystko dobrze, z naciskiem na słowo "chyba".

Pierwsze próby wykonałam na komputerze stacjonarnym (Win XP Pro),
w śródmieściu Warszawy.
Połączyłam komórkę z komputerem kablem USB i skorzystałam z programu
Nokia PC Suite. Połączenie przebiegło bez problemu.
Dalej zaczęły się schody. Właściwie wyświetliła się tylko strona Orange i to
bez grafiki. Logowanie już się nie udało, pojawił się komunikat "Przekroczono
limit czasu połączenia". Potem próbowałam jeszcze inne strony jak mBanku,
TVP24, itd. i zawsze pojawiał się jeden z komunikatów: "Nie można wyświetlić
strony", "Nie odnaleziono serwera", albo "Bład wczytania strony".
Próby robiłam używając FireFoxa i IExplorera 6.0
Po paru godzinach spróbowałam to samo (kabel USB, program PC Suite)
na laptopie (Vista Business), w południowej części Warszawy.
Pierwsze wejście było obiecujące, strona Orange wyświetliła się w pełnej krasie,
pozwoliła się zalogować, potem jednak czas oczekiwania na wyświetlenie
kolejnych stron na portalu Orange trwało bez końca. To samo z innymi stronami,
Kółeczko "Wczytywanie" kręciło się bez końca, ale mogłam wpisać adres innej
strony. Nie pojawił się żaden komunikat. Próby robiłam także z FF i IE6.

Czy coś robię źle, a jeśli tak, to co. Bardzo proszę o pomoc.
Ponadto będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki związane z takim
sposobem łączenia się z Internetem.
Chciałabym w tej chwili "wycisnąć" z Orange Free na kartę to co można, zatem
proszę powstrzymać się od rad w rodzaju wyrzuć to g ... i kup sobie ....

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-23 15:49:25
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem?
Dnia Wed, 23 Jun 2010 16:42:17 +0200, Zosia napisał(a):

Chciałabym w tej chwili "wycisnąć" z Orange Free na kartę to co można, zatem
proszę powstrzymać się od rad w rodzaju wyrzuć to g ... i kup sobie ....

Więc jeżeli nie chcesz przekładać simów, to kup jakiegoś taniego huaweia i
po kłopocie. Chodzą już poniżej 100 zł więc to nie powinien być wielki
problem

"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-23 16:52:54
Autor: Zosia
Komórka jako modem?
[...]

Ależ na razie chcę przekładać. Nie o to w tej chwili chodzi.
Nie mam wielkich wymagań i nie oczekuję możliwości śmigania po Internecie
przy omawianym połączeniu. Ale chcę mieć możliwość wyświetlenia każdej
potrzebnej strony. I myślę, że nie oczekuję zbyt wiele.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-23 16:02:02
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem?
Dnia Wed, 23 Jun 2010 16:52:54 +0200, Zosia napisał(a):

[...]

możliwość lub brak wyświetlenia stron nie wynika z jakości modemu/telefonu,
tylko z dostępności odpowiednich usług na karcie i prawidłowej/dupiatej
konfiguracji komputera

"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-23 17:16:08
Autor: Zosia
Komórka jako modem?
[...]

Też tak myślę i dlatego, przynajmniej na razie, na etapie prób, chcę przekładać
karty SIM. A swoją drogą to nowego modemu USB poniżej 100 zł nie widziałam.
Możesz podać konkretny adres? I czy potem się nie okaże, że kupiłam modem
do d....  i dlatego nic mi nie wychodzi?

tylko z dostępności odpowiednich usług na karcie i prawidłowej/dupiatej
konfiguracji komputera

Czy z tego ma wynikać, że karta "Orange Free na kartę" nie ma niezbędnych usług
(czyli nikt nie korzysta z takiej karty, bo się nie da???).?
A konfigurację komputera można dopasować (jeśli rzeczywiście w tym jest problem),
trzeba tylko wiedzieć jak. I o takie rady właśnie prosiłam w moim newsie z godz.16.42.
Mam nadzieję, że ktoś przeczyta uważnie tamten news i udzieli mi fachowych rad.
Gdzieś ktoś wspominał o Operze. Mam ją na komórce. Ale czy pod XP lub Vistę
też warto ją z omawianych tu powodów zainstalować?

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-23 20:56:14
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 23-06-10 17:02, Waldek Godel pisze:

[...]

Problem jedynie w tym że jak poprawnie skonfigurujesz połączenie, to wszystko działa, jak źle - nic. Nie słyszałem jeszcze o jakichś "wybiórczych" SIMach.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-24 19:14:39
Autor: Zosia
Pytanie do Waldka Godela
Przeglądając archiwum grupy zauważylam,
że Twoje wypowiedzi tam nie występują,
jest tam natomiast takst:
Autor zabronił archiwizacji wiadomości.

W tej chwili nie jest mi to potrzebne,
ale nigdy nic nie wiadomo. :-)

Napisz proszę jak się takie coś ustawia,
Pytam tutaj, bo na innej grupie pewnie
trudno by mi było wytłumaczyć o co mi
chodzi.

Pozdrawiam
Zośma

Data: 2010-06-24 21:37:47
Autor: Waldek Godel
Pytanie do Waldka Godela
Dnia Thu, 24 Jun 2010 19:14:39 +0200, Zosia napisał(a):

Napisz proszę jak się takie coś ustawia,

w nagłówkach

Data: 2010-06-25 05:51:38
Autor: Zosia
Pytanie do Waldka Godela
Napisz proszę jak się takie coś ustawia,

w nagłówkach

Dzięki za odpowiedź.
Widzę to w Szczegółach Twojej wiadomości,
ale nie wiem gdzie to ustawić.
Przejrzałam wszystkie pozycje w menu
i nie znalazłam takiej opcji.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-23 19:44:31
Autor: Q
Komórka jako modem?
Mam 2 karty SIM.

ALEX, chyba jestem prorokiem ;)

Data: 2010-06-23 21:02:31
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 23-06-10 19:44, Q pisze:
Mam 2 karty SIM.

ALEX, chyba jestem prorokiem ;)

To wyprorokuj jeszcze kiedy będzie wielki powrót iJohnka i kolejne zachwyty nad iWynalazkami ;-) Ja prorokowałem że kolejne posty i ruszanie skórą zaczną się przy premierze iPada. A tu dupa blada, cisza totalna ;-)

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-23 20:49:44
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 23-06-10 16:42, Zosia pisze:

W dalszej dyskusji pominę niedogodność przekładania kart SIM.

Chce Ci się?

[...]

Wygląda że dobrze.

[...]

To wygląda na że to problemy sieci Orange.

Czy coś robię źle, a jeśli tak, to co. Bardzo proszę o pomoc.
Ponadto będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki związane z takim
sposobem łączenia się z Internetem.

Tylko że jak raz dobrze skonfigurujesz połączenie komórki z komputerem to będzie działać bezobsługowo. Próbowałaś łączyć się przez SIMa abonamentowego?

Chciałabym w tej chwili "wycisnąć" z Orange Free na kartę to co można,
zatem
proszę powstrzymać się od rad w rodzaju wyrzuć to g ... i kup sobie ....

Właśnie to chciałem zaproponować.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-24 12:17:47
Autor: Jacek Czerwinski
Komórka jako modem?
Zosia pisze:
[...]

Nie wiem czy padło w tym watku, abonamet i na karte w Orangu ma inne parametry techniczne 'internetu' (apn itd) trzeba w to wejsc dokladniej.
Dla mnie potencjalne zrodlo problemow. Moga sobie modyfikowac konfiguracje itd.
Milion argumentow za wydzielonym modemem, na dzis kosztuje to grosze. Wbrew fanatykom, nie musi koniecznie miec 3G, moze byc nieco starszy (przynajmiej tak patrzymy 'na prowincji').

Data: 2010-06-24 12:36:28
Autor: Zosia
Komórka jako modem?
[...]

Też zaczynam dochodzić do takiego wniosku. Ale nie wiem jak to ustawić
prawidłowo. Gdzie można znaleźć prawidłowe ustawienia?

Milion argumentow za wydzielonym modemem, na dzis kosztuje to grosze. Wbrew fanatykom, nie musi koniecznie miec 3G, moze byc nieco starszy (przynajmiej tak patrzymy 'na prowincji').
Ja też pochodzę z tzw. prowincji, więc przytyk nietrafiony.
Podaj proszę przykład gdzie, za ile i jaki nowy modem USB można kupić.
Nie zależy mi żeby był "wypasiony", ale nie chicałabym potem czytać na grupie,
że przeglądanie stron mi nie chodzi, bo kupiłam kiepski modem.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-24 13:32:24
Autor: Q
Komórka jako modem?
[...]

modemy - karty do laptopa (raczej PCMCIA niz ExpressCard)
mozna juz dostac od 20-30zl (na jednym z portali aukcyjnych);

modemy usb (imho bardziej uniwersalne) stoja po 100zl i wiecej;

ktory wziac? to zalezy:
- ile kasy mozesz wydac na modem
- jakie masz zlacza w laptopie
- jaki jest zasieg (chyba, ze zmieniasz miejsce)
- czy modem ma simlock

Data: 2010-06-24 13:50:36
Autor: Zosia
Komórka jako modem?
[...]

Odpada, bo chcę korzystać zarówno na komputerze stacjonarnym
jak i na laptopie.

modemy usb (imho bardziej uniwersalne) stoja po 100zl i wiecej;
Możesz podać przykład modemu USB: takiego, który sam byś kupił,
nowego, bez simlocka lub simlock Orange za 100 zł.?
Jesteś kolejną osobą która pisze, że można. Gdy pytam o przyklad - cisza.

- jaki jest zasieg (chyba, ze zmieniasz miejsce)
Pytam z ciekawości - co ma lepszy zasięg: modem USB (ewentualnie
od czego zależy jeśli różne modemy mają różny zasięg) czy karta
Express/PCI ?

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-24 14:24:01
Autor: Tomek
Komórka jako modem?

[...]

Allegro. Zwróć uwagę, żeby w opisie było : bez simlocka.
Czy wyszukać też za Ciebie?

Data: 2010-06-24 14:28:57
Autor: Zosia
Komórka jako modem?
[...]

Tak. Taki, który sam byś kupił. Pamiętaj, że czyta to cała grupa.:-)

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-24 14:38:11
Autor: Tomek
Komórka jako modem?
Data: 2010-06-24 15:01:12
Autor: Zosia
Komórka jako modem?
Możesz podać przykład modemu USB: takiego, który sam byś kupił,
nowego, bez simlocka lub simlock Orange za 100 zł.?

za 85pln:
http://allegro.pl/item1094771333_modem_huawei_e220_hsdpa_7_2_mbit_s_bez_simlocka.html

za 95pln:
http://allegro.pl/item1093772459_modem_huawei_e220_hsdpa_7_2_mbit_s_bez_simlocka.html

za 99pln:
http://allegro.pl/item1094926243_nowy_modem_hsdpa_zte_mf100_wszystkie_sieci.html

i niewiele drożej:

za 108pln
http://allegro.pl/item1085431495_modem_gsm_usb_zte_mf100_mobilny_internet_bezloka.html

za 115pln:
http://allegro.pl/item1088665923_modem_usb_3g_huawei_e1550_bez_simlocka_poznan.html

Bardzo Ci dziękuję. Przyjrzę się dokładnie tym ofertom.

A propos braku ustawień w telefonie związanych z APN.
Chyba o to chodzi, bo gdy próbuję wyświetlić jakąś stronę,
to na dolnym pasku ekranu komputera pojawia się napis
"api.mybrowserbar.com"
związany z wyszukiwaniem lub ustaleniem adresu.
Nie wiem jednak jak te ustawienia prawidłowo powinny wyglądać.

Maćku, może mógłbyś napisać jak to masz ustawione w swojej E51?
Nie wiem tylko czy używanie przez Ciebie BE czegoś tu nie zmienia.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-24 18:02:20
Autor: Zosia
Komórka jako modem? - SUKCES!
Usunęłam wszystkie punkty dostępu i od nowa uruchomiłam
to co przyszło w postaci SMS-ów.
Powstał punkt dostępu Internet GPRS APN.
Na laptopie mogę przeglądać strony korzystając z komórki
jako modemu z użyciem programu PC Suite.
Jutro bedę miała okazję sprawdzić czy będzie również
działało na komputerze stacjonarnym.
Oczywiście rozważę zakup modemu USB, bo z pewnością
byłoby wygodniej.
Ale bardzo cieszy mnie, że to już działa.

Dziękuję za wszystkie rady i pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-26 08:54:20
Autor: Zosia
Jaki modem USB
Wracam do rozważań na temat jaki modem USB warto kupić.

Przeglądałam Internet i przy niektórych modemach pojawiają się
pojęcia "wyjście na antenę" lub "antena". Domyślam się, że ma
to wpływ na możliwości modemu, ale nie mogę znaleźć jakichś
dokładniejszych wiadomości na ten temat. Będę zatem wdzięczna
za krótkie wyjaśnienie co to daje i czy warto.

Ponadto nurtuje mnie taka myśl, że na końcową wydajność Internetu
mają wpływ nie tylko parametry modemu. Pamiętam z czasów
pierwszych powszechnie używanych modemów 56Kb/s, że niektóre
marki sprawowały się lepiej w trudniejszych warunkach.
Czy w przypadku obecnych modemów USB też tak jest?
Nie chcę wydawać dużo na modem o wyśrubowanych parametrach
gdyby one nie mogły być wykorzystane w moim konkretnym przypadku
lub gdyby z jakichś powodów miały nawet przeszkadzać.

Pozwolę sobie przypomnieć, że chodzi o modem USB _bez simlocka_,
do zastosowania w laptopie (Vista Business) i komputerze stacjonarnym
(XP Pro). W tej chwili mam Orange Free na kartę. Dopuszczam
w przyszłości zmianę operatora, ale też na kartę. W moim przypadku
abonament nie ma sensu.
Planuję używanie głównie w Warszawie.
Zastosowanie to przeglądanie stron, używanie poczty, w niewielkim
stopniu ściąganie niedużych plików. To nie będzie moje główne źródło
korzystania z Internetu.

Chciałabym kupić nowy modem, nie odsprzedawany przez kogoś, kto
dostał go w jakiejś promocji.

Bardzo proszę o rady.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-26 09:53:56
Autor: ..::Wiskoler::..
Jaki modem USB
Dnia Sat, 26 Jun 2010 08:54:20 +0200, Zosia napisał(a):

[...]

W niektórych miejscach zasięg sieci jest słabszy, np wewnątrz pomieszczeń,
dołączenie anteny powinno poprawić siłę sygnału a tym samym prędkość z jaką
będą ściągane dane.

[...]

IMHO: parametry modemu mogą wpływać na szybkość z jaką są pobierane dane. W
modemie "noname" made in china nie musi być zoptymalizowany kod wykonawczy
pod konkretne wnętrzności fizyczne. Taki modem będzie pracował ale ze
stabilnością i prędkością to już może być różnie.

Bardzo proszę o rady.

Pozdrawiam
Zośka

Zdrawiam...
--
....:::WISKOLER:::...

Gdzie z tym ryjem, no gdzie...
Kazałem Ci się sianem wypchać.
Ale nie do kuńca. (B.Smoleń)

Data: 2010-06-26 13:01:59
Autor: Zosia
Jaki modem USB
[...]

Dzięki.

W moim przypadku będzie to korzystanie głównie wewnątrz pomieszczeń,
a w przypadku komputera stacjonarnego w starym domu z grybymi ścianami
(jeśli grubość ma tu znaczenie).
Czy taką antenkę można zbliżyć do okna lub wystawić za okno?
Nie widziałam nigdy takiego modemu.
Jaki modem USB z antenką byłby najkorzystniejszy biorąc pod uwagę stosunek
możliwości do ceny?

I jeszcze jedno, czy do modemu powinna być dołączona płytka ze sterownikami,
ewentualnie jakimiś aplikacjami?

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-26 14:29:09
Autor: ALEX
Jaki modem USB
W dniu 26-06-10 13:01, Zosia pisze:

I jeszcze jedno, czy do modemu powinna być dołączona płytka ze
sterownikami,
ewentualnie jakimiś aplikacjami?

Nie. W modemie są i sterowniki i oprogramowanie.
BTW Modem może też służyć jako pendrive (acz nie wiem czy każdy)

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-26 15:14:25
Autor: Zosia
Jaki modem USB
[...]

Pytałam poprzednio o wpływ grubości murów, bo zauważyłam,
że przeglądanie stron (oczywiście na razie przy pomocy komórki
w roli modemu) idzie dużo sprawniej na laptopie w domu niż na
komputerze stacjonarnym, który stoi właśnie w takim domu
z grubymi murami.

Ponadto zauważyłam jeszcze jedno. Strony bardzo dobrze się otwierają
zaraz po połączeniu komórki z laptopem. Potem, przy próbie otwarcie
którejś z kolei idzie to już dużo oporniej , a nawet wcale.
Co więcej, nie chcą się otworzyć strony, które zaraz po połączeniu otwierały
się bez problemu.
Gdy się rozłączę i połączę na nowo to strona, na której się poprzednio
"zacięło" otwiera się bez problemu.
Wygląda to tak, jakby zapełniał się jakiś bufor?

Zarówno na laptopie, jak i na komputerze stacjonarnym łączę się przez
Nokia PC Suite. Czy można łączyć się jakoś inaczej?

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-26 15:55:14
Autor: ALEX
Jaki modem USB
W dniu 26-06-10 15:14, Zosia pisze:

Zarówno na laptopie, jak i na komputerze stacjonarnym łączę się przez
Nokia PC Suite. Czy można łączyć się jakoś inaczej?

Ja używałem BT i oprogramowania BlueSoleil. Plus ten, że można "podpiąć" dowolny fon, byle miał BT. Minus BT zdecydowanie wolniejszy niż USB.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-26 15:59:53
Autor: Zosia
Jaki modem USB
[...]

Mimo wszystko ściągnę ten program i spróbuję.
Jest jednak jeszcze jeden minus - komputer stacjonarny nie ma BT.

Dziękuję i pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-26 17:16:25
Autor: ..::Wiskoler::..
Jaki modem USB
Dnia Sat, 26 Jun 2010 15:59:53 +0200, Zosia napisał(a):

Jest jednak jeszcze jeden minus - komputer stacjonarny nie ma BT

Pożycz od kogoś dongla i eksperymentuj.

A co do wpływu grubości ścian na siłę sygnału. Tak ma to znaczenie i to
ogromne. beton/cegła tłumią znacznie sygnał. Przy pomocy antenki na kabelku
można to troche poprawić, ale kabelek też nie może być zbyt długi.
--
....:::WISKOLER:::...

Podczas uroczystej akademii w dniu urodzin Hitlera dostarczono Stirlitzowi
na salę depeszę. "Stirlitz, jesteście zwykła dupa!" - mogły odczytać zbyt
ciekawe oczy. Ale tylko Stirlitz wiedział, że właśnie tego dnia otrzymał
tytuł Bohatera Związku Radzieckiego.

Data: 2010-06-26 17:40:05
Autor: ALEX
Jaki modem USB
W dniu 26-06-10 15:59, Zosia pisze:
[...]

Zewnętrzny BT na USB to koszt dwadzieścia kilka złotych, w cenie jest też oprogramowanie i sterowniki.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-26 18:53:51
Autor: Zosia
Jaki modem USB
Ja używałem BT i oprogramowania BlueSoleil.

Podczas instalacji ciągle się upomina, że System Windows
nie może zweryfikować wydawcy tego oprogramowania sterownika.

Ponadto nie mogę się doczytać jaki to jest program: freeware, shareware ?

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-27 06:48:23
Autor: ALEX
Jaki modem USB
W dniu 26-06-10 18:53, Zosia pisze:

Podczas instalacji ciągle się upomina, że System Windows
nie może zweryfikować wydawcy tego oprogramowania sterownika.

Zignoruj

Ponadto nie mogę się doczytać jaki to jest program: freeware, shareware ?

Nie mam pojęcia, ja dostałem wraz z BT.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-27 08:10:53
Autor: Zosia
Jaki modem USB
Ponadto nie mogę się doczytać jaki to jest program: freeware, shareware ?

Nie mam pojęcia, ja dostałem wraz z BT.

Z takim zewnętrznym na USB dokupionym za dwadzieścia kilka złotych,
o którym pisałeś?

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-27 08:21:47
Autor: ALEX
Jaki modem USB
W dniu 27-06-10 8:10, Zosia pisze:
[...]

Dokładnie.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-24 13:21:48
Autor: PrzemekM
Komórka jako modem?
W dniu 2010-06-23 14:37, ALEX pisze:

BTW orientujesz się czy OpenOffice Portable to wersja na smartfony?

Na pendrajwy :)
--
Przemek

Data: 2010-06-23 10:55:44
Autor: Q
Komórka jako modem?
Wkładasz modem do portu, resztę robi komp. Da się prościej?

tez tak kiedys myslalem, ale zmienilem zdanie
po wlozeniu play-owego huawei e156g do laptopa z win 7...

tzn. po wgraniu nowego firmware do modemu (na kompie z win xp),
sciagnieciu sterow pod win 7 (bo na flashu byly tylko do xp i visty)
i wylaczeniu virtal-cd (czyli flash'a) komenda at
"AT^U2DIAG=256" wyslana z terminala na odpowiedni port com,
to i owszem,
tzn. tak - teraz ow modem jest zawsze wykrywany,
w kazdym porcie usb;
:)

no, ale o tym to nawet pani z warzywniaka wie...

Z czego do czego chcesz SIM przekładać?

myslalem, ze do internetu ma osobna karte sim
"bo tak jest taniej" - a nie? :)

Data: 2010-06-23 14:19:18
Autor: ALEX
Komórka jako modem?
W dniu 23-06-10 10:55, Q pisze:
[...]

Playowy Huawei E1750C, Win7 -> wtykłem do USB, komp zrobił resztę.

no, ale o tym to nawet pani z warzywniaka wie...

Nie wypowiedziała się jakoś w temacie ;-)

Z czego do czego chcesz SIM przekładać?

myslalem, ze do internetu ma osobna karte sim
"bo tak jest taniej" - a nie? :)

Owszem jest, ZTCP nie da się z niej dzwonić, ale gdzie chcesz ją przekładać i po co?
ZTC wyczytałem jedyny sens ma wpakowanie SIMa do fona i sprawdzenie stanu konta.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-24 01:39:02
Autor: Mackenzi
Komórka jako modem?
On 22 Cze, 20:36, "Zosia" <Zo...@komputerZosi.com.pl> wrote:
[...]

Powiem Ci tak, ja zrezygnowałem z modemu na PCMCIA do lapka (mam też
OPTION'a na usb) na rzecz właśnie telefonu, dokładnie Nokia E51 i nie
widzę większej różnicy w transferach. Dzała cacy. Przeniosłem usługę
BE na swój numer i teraz mam pocztę i inne usługi sieciowe w
telefonie, a jak trzeba mi szybko coś ściągnąć z netu to mogę
szybciutko podłączyć się za pomocą kabelka (może być i bluetooth) do
dowolnego kompa i np. w przypadku linux'a mam połączenie w ciągu
minuty chociaż z windowsem też nie ma problemu.
Pewnie zaraz posypią się komentarze, że bateria itd... ale to też nie
problem. Podpinasz telefon jeszcze za pomocą takiego kabla
http://allegro.pl/item1064175413_ladowarka_ca100_nokia_5200_5220_5300_5310_5320_e61.html
i masz zasilanie. Widziałem gdzieś, kiedyś taki kabel za pomocą
którego można było jednocześnie przesyłać dane i ładować ale
przegapiłem... :-( ale pewnie jak by poszukać to można to jeszcze
gdzieś kupić...

Jedyny problem jaki możesz mieć przy takim rozwiązaniu to taki, że
jeżeli nie jesteś w sieci 3G (edge lub co gorsza gprs) to w chwili
nadejścia i realizacji połączenia głosowego transmisja jest zawieszana
ale już w sieci 3G gadasz i normalnie pracujesz sobie w sieci.

Co było by lepsze...? To zależy czy dużo się przemieszczasz czy
bardziej potrzebujesz "stałego" netu w komputerze stacjonarnym. Jeżeli
potrzebujesz raczej "mieć internet przy sobie" to osobiście polecam Ci
rozwiązanie z telefonem jako modem.

Pozdrawiam.
Maciek

Data: 2010-06-24 11:49:51
Autor: Zosia
Komórka jako modem?
[...]

Bardzo Ci dziękuję.

Na razie zależy mi na dobrych wynikach przy użyciu komórki jako modemu,
z zastosowaniem zarówno do komputera stacjonarnego (śródmieście Warszawy),
jak i laptopa (głównie w Warszawie).
Sprawa równoczesnego odbierania rozmów nie jest dla mnie istotna, bo używam
2 kart SIM, tę w "Orange Free na kartę" tylko do Internetu (tego numeru nikt nie zna,
więc nikt nie będzie dzwonił). Jeśli w czasie korzystania z Internetu ktoś będzie
chciał się dodzwonić na tę drugą kartę SIM (z abonamentem), to po prostu się nagra
na sekretarkę. Nie zamierzam przesiadywać w Internecie połączonym przez komórkę
godzinami. Chodzi mi raczej o dostęp w dowolnym momencie, a w przypadku zabrania
ze sobą laptopa także w dowolnym miejscu (głównie Warszawy).
Abonament na Internet jest dla mnie za drogi i właściwie niepotrzebny. Mam Neostradę
w domu na dłuższe potrzeby przebywania w sieci.

Nie wykluczam zakupu modemu USB, ale to w przyszłości. Na razie przekładanie
kart jest dla mnie to przyjęcia.
Także sprawę równoczesnego ładowania komórki zostawiam na później.
Ale czy kabelek pod podanym przez Ciebie adresem pozwala także ładować E51?
Próbowałeś to robić ze swoją komórką?

Twoja wiadomość podniosła mnie na duchu, bo to znaczy, że da się to ustawić i używać.
Mnie ciągle nie udaje mi się zwykłe oglądanie stron.
Chodziło i chodzi powiadamianie mnie o nadchodzących e-mailach i ewentualne
pobieranie ważniejszych e-maili. Dlatego też zaczęłam dzisiaj od przeglądu
punktów dostępu, które utworzyłam kilka miesięcy temu, gdy chciałam zacząć być
powiadamiana o nadchodzących e-mailach.
Podejrzewam, że coś zrobiłam źle gdy nadchodziły SMS z wiadomościami
konfiguracyjnymi po pierwszym włożeniu karty SIM z Orange Free na kartę .
Przychodziły jedna po drugiej, tak że nie zdążyłam skorzystać z jednej gdy pojawiała
się następna. Dwie z nich pojawiły się dwukrotnie. Chyba tutaj coś namieszałam.

Czy gdzieś w Internecie są pokazane wszystkie ustawienia związane z punktami
dostępu niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania Orange Free na kartę?
Szukałam, ale nie znalazłam.

Na komputerze stacjonarnym jest Win XP Pro, a na laptopie Vista Business.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-06-23 20:34:27
Autor: ..::Wiskoler::..
Jaki modem USB?
Dnia Tue, 22 Jun 2010 19:29:05 +0200, Zosia napisał(a):

Każdy modem USB będzie działał na obu?

Tak.
--
....:::WISKOLER:::...

Mueller wiedział, że Rosjanie, zamieszawszy cukier, zostawiają łyżkę w
szklance z herbatą. Chcąc sprawdzić Stirlitza, zaprosił go na herbatę.
Stirlitz wsypał cukier do szklanki, zamieszał, wyjął łyżeczkę, położył ją
na
spodeczku, po czym pokazał Muellerowi język.

Data: 2010-06-22 19:27:40
Autor: Czarek
Jaki modem USB?
W dniu 2010-06-22 19:16, Zosia napisał/a:
Bardzo dziękuję. Mam jeszcze pytanie - czy każdy modem USB
da się zastosować nie tylko w laptopie, ale także w komputerze
stacjonarnym?

Modemy te najczęściej są na USB a USB w komputerze stacjonarnym i przenośnym spełnia te same funkcje.

--
Cz.

Jaki modem USB?