Jaki modem do karty SIM na USB?

Data: 2019-05-08 08:40:41
Autor: Artur S.
Jaki modem do karty SIM na USB?
Potrzebny jest mi modem do karty SIM na USB żeby na wakacjach mieć
dostęp do Internetu z laptopa bez względu na możliwość korzystania z
WiFi. Chodzi o wakacje w Polsce.

Internet będzie mi potrzebny do korzystania z poczty, surfowania po www,
ewentualnie zamawiania biletow itp. Żadnych gier, tym bardziej on-line.

Korzystanie z połaczenia przez WiFi ze smartfonem byłoby zbyt
skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Jak wygląda sprawa zasięgu i jego zależności od operatora karty SIM?
Którzy operatorzy kart SIM dają najlepszą ilość GB w stosunku do ceny?
Ewentualnie jakieś inne tanie rozwiązanie poza takim modemem?

Pzdr.
Artur S.

Data: 2019-05-08 03:49:07
Autor: Kris
W dniu środa, 8 maja 2019 08:40:36 UTC+2 użytkownik Artur S. napisał:
[...]

Korzystanie z wifi telefonu jest prostsze jak korzystanie z zewnętrznego modemu usb
W telefonie ustawiasz hotspot. robisz to raz i działa. W laptopie łączysz sie z siecią wifi z telefonu i działa. Praktycznie bezobsługowe
Z modem usb dla nietechnicznej osoby mogą być problemy

Data: 2019-05-08 04:15:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Jaki modem do karty SIM na USB?
Data: 2019-05-08 13:17:20
Autor: Artur S.

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości

Korzystanie z wifi telefonu jest prostsze jak korzystanie z
zewnętrznego
modemu usb
W telefonie ustawiasz hotspot. robisz to raz i działa.

Sprawdziłem w moim smartfonie i czegoś takiego jak ustawienie hotspotu
w ogóle nie ma.
Jest udostępnianie Internetu albo przez WiFi albo przez BT. Używałem
tego kilka lat temu i pamiętam, że wcale to takie proste nie było i po
konfiguracji i tak przy każdej chęci połączenia trzeba było coś wybierać
zarówno na smartfonie jak i na komputerze. Może od tego czasu coś się
zmieniło, ale nikt nie sygnalizował że jego rozwiązanie dotyczy tylko
najnowszych smartfonów.

Pzdr.
Artur S.

Data: 2019-05-08 13:36:25
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 8 May 2019 13:17:20 +0200, Artur S. napisał(a):

Sprawdziłem w moim smartfonie i czegoś takiego jak ustawienie hotspotu
w ogóle nie ma.
Jest udostępnianie Internetu albo przez WiFi

Czy to przypadkiem nie jest to samo?
--
Jacek
Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

Data: 2019-05-08 13:47:44
Autor: Artur S.

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Być może jest, ale inna nazwa może świadczyć o innej wersji, a także
innej obsłudze.

Pzdr.
Artue S.

Data: 2019-05-08 12:59:55
Autor: Budzik
Jaki modem do karty SIM na USB?
Użytkownik Artur S. Artus@sam.pl. ...

[...]

Hot spot to własnie udostepnianie internetu przez wifi.

W telefonie musisz ustawic dane sieci - tam jest 5 opcji na krzyz - nie da sie nie dac :)))
Potem tylko właczasz i korzystasz i na koncu wyłączasz. (nie mozesz miec właczonego na komórce cały czas tego bo to bardzo zjada baterie.)

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2019-05-09 02:30:54
Autor: Artur S.
Jaki modem do karty SIM na USB?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
W laptopie odszukujesz nazwę swojego telefonu, klikasz na
"połącz", wpisujesz hasło które ustawiłeś w telefonie i jedziesz.
Właśnie w tym problem. Nie pokazuje mi się odpowiednie okno,
w którym telefon mógłby zostać wylistowany.

Pzdr.
Artur S.

Data: 2019-05-09 01:46:40
Autor: Kris
W dniu czwartek, 9 maja 2019 02:30:57 UTC+2 użytkownik Artur S. napisał:

> "połącz", wpisujesz hasło które ustawiłeś w telefonie i jedziesz.
Właśnie w tym problem. Nie pokazuje mi się odpowiednie okno,
w którym telefon mógłby zostać wylistowany.

Szukaj tam gdzie masz wybór sieci wifi

Data: 2019-05-09 07:44:12
Autor: jb
W dniu 09-05-2019 o 02:30, Artur S. pisze:

[...]

Pewnie w ustawieniach hotspota w telefonie masz zaptaszkowane okienko "ukryj urządzenie" i dlatego go nie widać na lapku.
Jaki to telefon w końcu?

Data: 2019-05-09 07:48:11
Autor: tck
W dniu 09.05.2019 o 07:44, jb pisze:
[...]

tu sprawa bardziej skomplikowana;)
w komputerze 'nie pokazuje się okno' a nie 'w oknie nie widać sieci'

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-05-09 07:59:16
Autor: jb
W dniu 09-05-2019 o 07:48, tck pisze:
[...]

No to trzeba najpierw uruchomic sieciówke wifi na lapku.

Data: 2019-05-09 08:09:23
Autor: Artur S.

Użytkownik "jb" <sp4fsy@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

To znaczy? (pod Windows)
Wifi cały czas jest włączone i korzysta z routera połączonego ze
śwatłowodem. Podczas tych prób wyłączyłem sieć z routera,
ale to niczego nie zmieniło.
Wiem, że powinno pokazać się okno, w którym będzie mój telefon  i po
kliknięciu na telefon powinno się pokazać okno z pytaniem o hasło,
które wyświetliło mi się na telefonie. To okno na lapku się nie
pokazuje. Nie wiem jak je wywołać.

Pzdr.
Artue S.

Data: 2019-05-09 08:31:07
Autor: jb
W dniu 09-05-2019 o 08:09, Artur S. pisze:

[...]

1. prawym p.m. klikasz na dolnym pasku (win 7)
2.klikasz na wlasciwości
3.otworzy sie okno własciwosci paska zadan
4.klikasz dostosuj
5.w oknie ktore sie otworzy wyszukaj "sieć" i tam wybierasz "pokaż ikony i powiadomienia"
6.Ok
na pasku zadań po prawej powinna się ukazać ikonka wifi klikasz i widzisz wszystkie sieci

Data: 2019-05-09 09:03:30
Autor: Artur S.

[...]

Listę wszystkich sieci (z okolicy) zawsze mogłem oglądać, ale przeważnie
nie było na niej nazwy podanej przez mój telefon. Na tyle prób nazwa z
telefonu pokazała się tylko 2 razy i gdy na nią klikałem, to odpisywało
(zrobiłem zrzut ekranu) :
Sieć "Windows Phone5411" wymaga klucza sieciowego (nazywanego także
kluczem WEP lub WPA. Klucz sieciowy pomaga zapobiec łączeniu się
nieznanym intruzom z tą sięcią.
Wpisz klucz, a następnie kliknij przycisk Połącz.
Wpisywałem to haslo podane na telefonie, ale z góry mogłem przewidzieć że
to nie zadziała.
Pamiętam, że gdy korzystałem z Internetu z tego samego smartfona parę
lat temu, to, tak jak pisałeś, pokazywało mi się inaczej wyglądające
okienko ze znalezionymi urządzeniami i po kliknięciu na telefon prosiło o wpisanie hasła.
Tylko teraz nie dam już głowy czy to było przez WiFi czy przez BT, bo
próbowałem wtedy obu.
Ale w końcu coś zadziałało, bo tego używałem. Na pewno.
Teraz chciałbym żeby chociaż jedno z nich zadziałało.

Pzdr.
Artur S.

Data: 2019-05-09 09:17:29
Autor: LordBluzg(R)
Jaki modem do karty SIM na USB?
W dniu 2019-05-09 o 09:03, Artur S. pisze:
[...]
[...]

Przejdź zatem do zakładki "Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi" (Centrum sieci i udostepniania) w komputerze, znajdź sieć która ma nazwę z Twojego telefonu i ja usuń. Po usunięciu spróbuj ponownie się podłączyć.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-05-09 14:49:36
Autor: Artur S.

[...]

No ale trzeba to hasło wpisać DOKŁADNIE, z przestrzeganiem czy
wpisujesz duże/małe litery - ma być tak samo jak w telefonie
ustawione.

To hasło podane w smartfonie  - na lapku nazywa się kluczem WEP
lub WPA ???
Pomimo skromności mojej wiedzy, nie wydaje mi się.

Wpisywałem to haslo podane na telefonie, ale z góry mogłem
przewidzieć że to nie zadziała.
Dlaczego mogłeś z góry przewidzieć że nie zadziała?
To ma właśnie tak działać - tu nie ma żadnych czarów!
j.w. hasło nie jest kluczem WEP lub WPA.
Zresztą wpisywałem 2-krotnie, BARDZO DOKŁADNIE.
Pomimo, że może jest Tobie trudno sobie wyobrazić, że wiem,
że  wpisywanie dużych/małych liter ma znaczenie. No ale nie każdy
ma wyobraźnię.

A propos wyobraźni.
Zerknij na obrazki z tego linka:
https://www.msftnext.com/hide-neighborhood-wifi-network-windows-10/
Niektórzy nie wyobrażają sobie, że nie wszyscy używają Wondows 10.
Widocznie swoją przygodę z komputerem zaczęli dopiero od tego.

O kuźwa, to z modemem będzie już Sajgon nie do przejścia tu na grupie.
Daj sobie spokój, naprawdę... odpuść bo szkoda czasu i nerwów.
Tez tak my

Data: 2019-05-09 15:32:47
Autor: Adam
W dniu 2019-05-09 o 14:49, Artur S. pisze:

[...]

Jest kilka typów zmiany hasła (WPA, WPA2, EAP) i kilka typów autentykacji (TLS, TTLS, PEAP, LEAP, Kerberos).

Urządzenia, aby się skomunikowały, muszą rozmawiać "tym samym językiem".
Przykładowo, jeśli Twój "nadajnik sygnału" - czyli router, telefon z HotSpot czy inny wynalazek sieje sygnał w WPA2, a laptop jest stary i umie tylko WPA, to się nie dogadają, nawet, pomimo wpisania prawidłowego hasła.
Trzeba znaleźć wspólne ustawienia.

[...]

Albo WPA2.
A później TKIP albo EAP, albo inny twór.

[...]

Jaki telefon?
Jaka karta sieciowa w kompie? Jaki OS w kompie?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-05-09 15:43:01
Autor: Artur S.

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:qb1a60$86f$1$Adamnews.chmurka.net...
Jaki telefon?
Jaka karta sieciowa w kompie? Jaki OS w kompie?

Telefon: Lumia 535 DS z systemem Windows Phone 8.1 Update.
Karta seciowa: Intel Wireless WiFi Link 4965AGN
OS w kompie: Windows XP Pro SP3

Pzdr.
Artur S.

Data: 2019-05-09 19:26:57
Autor: Adam
W dniu 2019-05-09 o 15:43, Artur S. pisze:

[...]

Tu nie pomogę.
Kilka razy miałem w rękach telefony z tym czymś (ktoś chciał, by mu coś zrobić/ustawić/pokazać), ale dla mnie jest to niestrawne.
I to mimo tego, że od lat obsługuję i instaluję różne urządzenia z WinCE i Win Mobile.

Karta seciowa: Intel Wireless WiFi Link 4965AGN
OS w kompie: Windows XP Pro SP3

Dla kart Intel do środowiska Win XP (oraz Win7) jest bardzo dobry program, podmieniający systemowy manager WiFi.
Może on zapamiętać dowolną liczbę sieci, można dość głęboko ustawiać parametry połączenia, m.in. rodzaje autentykacji i szyfrowania, moc, preferowane punkty AP (ważne przy AP Switch), ustawienia IP, VPN, proxy i jeszcze co najmniej kilka innych. I to osobno dla każdego połączenia, ponadto przykrywając ustawienia serwowane przez DHCP.

Myślę, że zbyt zaawansowanych ustawień w swoim przypadku nie musisz stosować (praca dorywcza z HotSpotem w telefonie) - wystarczy jak ustawisz najprostsze: zwykły stały klucz WEP. To obsługują praktycznie wszystkie urządzenia od 20 lat.
Uwaga: - jest dość łatwy do zdeszyfrowania. Wystarczy, że ktoś będzie Cię podsłuchiwał przez kilkadziesiąt minut. Ale telefon jako AP dużego zasięgu nie ma, poza tym nie będziesz siedział w irańskim hotelu, więc raczej nie ma się co martwić.

W drugiej kolejności ewentualnie próbuj WPA w różnych konfiguracjach szyfrowania.
Ustawiaj to na telefonie - komputer powinien się do tych ustawień "przykleić".
Starsze karty sieciowe Intela miały jakiś problem, bodajże z WPA2/PSK - więc jak jedno ustawienie nie zadziała, to próbuj następnego.
Możesz innym telefonem androidowym z jakimś skanerem sieciowym (np. WiFi Analyzer) albo skanerem uruchomionym pod Windowsem sprawdzić, czy na pewno Twój telefon daje to, co pokazuje. Spotykałem się, że telefon miał ustawiony PSK a tak naprawdę jechał w TKIP.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-05-09 21:15:44
Autor: Artur S.

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:qb1nt2$fq4$1$Adamnews.chmurka.net...
[...]

Bardzo Ci dziękuję. Muszę to wszystko przeanalizować.

Pzdr.
Artur S,

Data: 2019-05-10 10:06:47
Autor: P.B.
Dnia Thu, 9 May 2019 15:43:01 +0200, Artur S. napisał(a):

[...]

Telefon do śmietnika. Na Lumii 535 nie działa już udostępnianie internetu.
Mam taką Lumię - mimo poprawnej konfiguracji nie działa. Kiedyś działało,
ale teraz już cały Windows Phone szlag trafił. Szkoda, bo to fajny system
był.
Jeżeli możesz skądś pozyskać za darmo/kilka złotych jakikolwiek telefon z
Androidem, to jego użyj. Ja używam LG K8 LTE z rozbitym ekranem jako
modemu. Jeżeli chcesz mieć prosto i komfortowo to:
https://www.hurt.com.pl/modemy-3g-4g-c323.html Pierwsze 3GB dostaniesz z
modemem, potem wymień kartę na Aero2 i kup jakieś pakiety, żeby mieć bez
kodów i szybkie połączenie.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2019-05-10 11:59:49
Autor: Artur S.

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Jestem już w zasadzie pewny, że moje kłopoty wynikają z używania
Win XP po stronie laptopa i Win Phone po stronie smartfona.
Najwyższy czas zmienić i laptopa i smartfona. Od tego muszę zacząć.

Pzdr.
Artur S.

Data: 2019-05-10 05:27:17
Autor: Pszemol
"Artur S." <Artus@sam.pl.> wrote in message news:5cd54bc9$0$532$65785112news.neostrada.pl...
Jestem już w zasadzie pewny, że moje kłopoty wynikają z używania
Win XP po stronie laptopa i Win Phone po stronie smartfona.
Najwyższy czas zmienić i laptopa i smartfona. Od tego muszę zacząć.

To była moja lekka sugestia gdy wysłałem Ci zrzuty ekranu z Win10.
Microsoft wycofał wsparcie dla XP wiele lat temu. W styczniu 2020
wycofuje wsparcie dla systemu Windows 7. Pora przesiąść się na 10.
Na rynku smartfonów dziś zostały tylko dwie platformy: Android i iOS.

Data: 2019-05-10 12:40:25
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 10 May 2019 11:59:49 +0200, Artur S. napisał(a):

że moje kłopoty wynikają z używania
Win XP

Zanim polecisz do sklepu kupić kolejną windę, zainstaluj sobie na tym
lapku Minta 19.1 (bo to ostatni wypust). I sprawdź, jak ci się podoba.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-05-10 15:25:23
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 10 May 2019 06:02:30 -0500, Pszemol napisał(a):

"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:1woyrvh8tc66a.jf8p4ih7t4xl.dlg40tude.net...
[...]

On nie potrzebuje nowej windy, on potrzebuje nowego fajnego lapka.

Nowy lapek nie wyklucza Minta. Może sobie kupić bez OS-a co mu taniej
wyjdzie. A na starym ma wypróbować, nawet bez instalacji. Może się nawet
okazać że ta jego Lumia dogada się z mincianą aplikacją od wi-fi.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-05-10 17:38:18
Autor: Artur S.

Użytkownik "Artur S." <Artus@sam.pl.> napisał w wiadomości
Jestem już w zasadzie pewny, że moje kłopoty wynikają z używania
Win XP po stronie laptopa i Win Phone po stronie smartfona.
Najwyższy czas zmienić i laptopa i smartfona. Od tego muszę zacząć.

Stwierdzę nawet więcej, że wina leży przede wszystkim po stronie
smartfona z WinPhone 8.1 Update.
Zrobilem próbę na Win 10 z tym samym smartfonem.
Na smartfonie, tak samo jak poprzednio, po włączeniu udostępniania
Intenetu przez WiFi pokazała się rozgłaszana nazwa i HASŁO (nie WEP
czy  WPA)
Ta nazwa rozgłaszana pokazała się także na liście sieci na Win 10.
Po jej wybraniu pokazał się napis:
Wprowadź KLUCZ ZABEZPIECZEŃ SIECIOWYCH i pole do jego
wpisania. Po wpisaniu tam powyższego HASŁA pokazał się napis:
Klucz zabezpieczeń sieci nie jest nieprawidłowy. Ponów próbę.
Oczywiście ponowiłem, to samo.

Jeszcze raz powtarzam: moim zdaniem HASŁO nie jest KUCZEM
ZABEZPIECZEŃ, jak mi próbowano wmówić, sugerując, że nie potrafię
prawidłowo wpisać, bo nie rozróżniam dużych i małych liter.

Podsumowanie: Smartfon z WinPnone 8.1 Update przy udostępnianiu
Internetu podaje hasło, a nie klucz zabezpieczeń i nie jestem w stanie
tego zmienić.

Pzdr.
Arur S.

Data: 2019-05-10 17:46:55
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 10 May 2019 17:38:18 +0200, Artur S. napisał(a):

Podsumowanie: Smartfon z WinPnone 8.1 Update przy udostępnianiu
Internetu podaje hasło, a nie klucz zabezpieczeń i nie jestem w stanie
tego zmienić.

Zgadza się. Dlatego zmień system operacyjny na lapku na taki w kórym w
aplikacji w-fi przewidziano łączenie się z hotspotem który oferuje
właśnie hasło a nie klucz. Mint ten warunek spełnia, co sprawdziłem. Jak
w10 nie, to tym gorzej dla niego :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-05-11 16:17:05
Autor: Artur S.
Jaki modem do karty SIM na USB?
Zastanawiam się jeszcze nad takim rozwiązaniem z modemem USB,
że  podłączę go nie bezpośrednio do laptopa, ale na przedłużaczu USB,
tak, że będzie leżał np. na oknie, dla lepszego zasięgu. Czy ma to sens?
Jak długi mógłby być taki przedłużacz?

Pzdr.
Artur S.

Data: 2019-05-11 18:54:40
Autor: ALEX MR
W dniu 11.05.2019 o 16:17, Artur S. pisze:
Zastanawiam się jeszcze nad takim rozwiązaniem z modemem USB,

Poszukaj takiego który jest widziany przez OS jako karta sieciowa(może ktoś podrzuci nazwę, chwilowo nie pamętam), a nie jako modem. Tych się w ogóle nie konfiguruje. Tylko wtyka do gniazda USB kompa i korzysta :-)

że  podłączę go nie bezpośrednio do laptopa, ale na przedłużaczu USB,
tak, że będzie leżał np. na oknie, dla lepszego zasięgu. Czy ma to sens?

Jak jesteś daleko od stacji. W mieście w zasadzie bezużyteczne.

Jak długi mógłby być taki przedłużacz?

1m działa bez problemu.

--
ALEX MR
"I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii"

Data: 2019-05-09 11:24:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-09 o 08:09, Artur S. pisze:
No to trzeba najpierw uruchomic sieciówke wifi na lapku.
To znaczy? (pod Windows)

Przypomina mi się powiedzenie prowadził ślepy kulawego :) Fajnie, że chcesz pomóc rodzicom, ale jeśli nie masz wiedzy nawet w temacie podstaw łączenia przez wifi, to tym bardziej z modemem im nie pomożesz, bo się raz modem zwiesi, trzeba będzie zrestartować, i będziesz się pytał na internetach, o jakiejś wstępnej konfiguracji już nie wspominając.

Może po prostu poproście o pomoc córkę sąsiada? Jak skończyła 12 lat, to powinna dać sobie radę.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-09 14:38:01
Autor: Filip454
W dniu 2019-05-09 o 11:24, Liwiusz pisze:
[...]

Ale pociekło.

--
Filip454
[filip454.newsgroups@gmail.com]

Data: 2019-05-09 07:53:16
Autor: Artur S.

[...]

Nie pokazuje się w ogóle okienko, w którym powinny być widoczne
urządzenia gotowe do współpracy, a nie puste okienko, bo telefon jest
ukryty.
Telefon docelowy będzie inny, chciałem sobie przypomnieć na moim
telefonie na ile to wtedy było skomplikowane.
Idziemy w kierunku modemu.

Pzdr.
Artur S.

Data: 2019-05-09 14:54:45
Autor: Artur S.

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:qb16h5$r56$1dont-email.me...

O kuźwa, to z modemem będzie już Sajgon nie do przejścia tu na grupie.
Daj sobie spokój, naprawdę... odpuść bo szkoda czasu i nerwów.
Też tak myślę, że lepiej dać sobie spokój z pisaniem na tę grupę.

Artur S.

Data: 2019-05-08 18:58:34
Autor: Pszemol
"Artur S." <Artus@sam.pl.> wrote in message news:5cd2babd$0$17364$65785112news.neostrada.pl...
Sprawdziłem w moim smartfonie
i czegoś takiego jak ustawienie hotspotu w ogóle nie ma.
Jest udostępnianie Internetu albo przez WiFi albo przez BT.

Dobre. Wygrałeś internet dzisiaj.

Data: 2019-05-08 10:54:24
Autor: Adam
W dniu 2019-05-08 o 08:40, Artur S. pisze:
[...]

Dostałeś odpowiedzi na pl.comp.pecet
Po kiego grzyba utrudniać sobie życie podłączaniem modemu i zestawianiem połączenia?
Włączyć HotSpot w telefonie (2 sekundy - jedno lub dwa naciśnięcia) i już. Prostsze, niż korzystanie z modemu USB. Oczywiście wymaga wstępnej jednorazowej konfiguracji (np. hasło).
A jak telefon głodny (co ktoś sugerował), to go kablem do laptoka na ładowanie podpiąć. Moje Galaxy od S3 do S9 mogą ładnych kilka godzin działać jako Hot-Spoty, wcale tak szybko nie żrą baterii.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-05-08 11:04:20
Autor: Artur S.

[...]

Dziękuję. Pójdziemy w tym kierunku.
Jednak jakiś opis odnośnie ustawień w smartonie by się przydał.
To jest Android, ale w tej chwili nie wiem który. Mogę się dowiedzieć
jeśli to jest potrzebne.

Pzdr.
Artur S.

Data: 2019-05-08 11:11:10
Autor: mirekc
W dniu 08.05.2019 o 08:40, Artur S. pisze:
[...]

Ja bym polecał zainwestowanie w jakiś router MiFi (Mobile WiFi) zintegrowany z modemem albo zestaw router + kompatybilny modem.
Sam na wyjazdy używam zestawu: chiński routerek (taki wielkości pendrive-a), modem, ładowarka (wada - jest trochę kabli).

Obsługuje się to (po skonfigurowaniu) bardzo prosto: włączamy router, włączamy laptopa i już. Każdy da radę.

Jeśli chodzi o SIM, to w takich zastosowaniach jak wymienione spokojnie sprawdzi się Aero2. No limit za darmo, jeśli tylko wpisywanie kodu CAPTCHA co godzinę nie jest problemem. Jak jest, to można wykupić pakiet.

Data: 2019-05-10 14:42:35
Autor: J.F.
Użytkownik "mirekc"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qau6ff$vcd$1@dont-email.me...
W dniu 08.05.2019 o 08:40, Artur S. pisze:
Ja bym polecał zainwestowanie w jakiś router MiFi (Mobile WiFi) zintegrowany z modemem albo zestaw router + kompatybilny modem.

Router MiFi OK, ale taki zestaw ... czy to nie bedzie ostra jazda bez trzymanki ?

dobrac cos o gwarantowanej kompatybilnosci ...

Jeśli chodzi o SIM, to w takich zastosowaniach jak wymienione spokojnie sprawdzi się Aero2. No limit za darmo, jeśli tylko wpisywanie kodu CAPTCHA co godzinę nie jest problemem. Jak jest, to można wykupić pakiet.

Jak rozumiem - moze byc problemem.
W dodatku to przerywa w niespodziewany sposob ... to raczej nie zajecie dla niezorientowanych.

P.S. Jaka macie opinie o Play ? Znow mialem akcje w samochodzie - janosik przestal sie laczyc z serwerem.
Ale tym razem inne aplikacje zdawaly sie dzialac, wiec chyba nie w internecie problem.

Po zresetowaniu telefony przeszlo.
Poki numer byl w plusie, to nie bylo takich problemow.

J.

Data: 2019-05-09 13:23:30
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 8 May 2019 08:40:41 +0200, Artur S. napisał(a):

Potrzebny jest mi modem do karty SIM na USB żeby na wakacjach mieć
dostęp do Internetu z laptopa bez względu na możliwość korzystania z
WiFi. Chodzi o wakacje w Polsce.

Wypraktykowałem właśnie ustawianie hotspota na komórze. Komóra to K&M
Move 8 z androidem, komp korzystający z hotspota to lapek z Mintem 19.1.
Czynności na komórze ograniczyły się do włączenia wi-fi oraz
skonfigurowania hotspota a właściwie tylko do ustawienia hasła dostępu.
Czynności na lapku ograniczyły się do wybrania nazwy sieci wi-fi z listy
oraz wklepania ustawionego hasła. No i zadziałało.

Data: 2019-05-09 22:10:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki modem do karty SIM na USB?

"Pszemol" qb16ke$rre$1@dont-email.me

To tak jak z podlewaniem kwiatków - niby wszystko proste a jednak
u pewnych ludzi wszystko rośnie i się zieleni a u innych wszystko
usycha lub gnije... nie poradzisz na wrodzone talenty lub ich brak...

Słusznie prawisz! Gdzieś czytałem (ale nie pamiętam, gdzie)
o takim, któremu W10 nie dał zainstalować się na Plusie.

BTW -- od tygodni korzystam z W10 zainstalowanego na HDD.
Evo nadal jest (i są tam dwie chodzące/sprawne kopie W10)
ale system wystartował z HDD (dość dawno -- od tygodni
hibernuję) nie z SSD. Na SSD jest trochę programów...

I jakoś da się żyć, ale z RAMdyskiem i junkami...

Gdy znudzę się -- przebootuję na SSD...
(albo znów przekopiuję cały system z HDD na SSD?)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-05-11 00:29:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki modem do karty SIM na USB?

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5cd48951$0$507$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Uderzyłem w stół -- i odezwały się... Wilki tuż tuż?...
[chyba coś poplątałem...]

Właśnie miałem mrożącą nieprzyjemność... W10 zaczął
aktualizację -- wszystko zamarło... [dając czas na przelew?]

Poza takimi sytuacjami jak średnio poważna aktualizacja,
bez SSD można obyć się...

Dostałem kolejną przesyłkę z Chin... 150 grafitów HB 0.3 mm...

   https://pl.aliexpress.com/item/5-sztuk-0-3-0-5-0-7-0-9mm-HB-2B-wk-ad-do-realizacji/32978964063.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.39da1e45yj33FW

Ale zdołałem już zapomnieć, gdzie odłożyłem jedyny ołówek na 0.3 mm... ;)
Być może będę zmuszony do kupna ołówka 0.3 mm... :) Oczywiście
w Chinach, bo w Polsce -- nie znajduję...

Wagi 500 g ze wskazaniem 0.01 g nadal nie mam, ale te dwie,
które (wskazanie 1 g i 0.1 g) mam, nie wykazały problemów
z odważnikami...

W10 nadal mrozi... Póki nie ma mrożonki -- dręczy mnie pytanie typu:

 -- po co mi ten SSD?

ale wystarczy kilka[naście] zmrożonych minut, by wątpliwości rozwiać...

BTW -- gdy system startuje nie z SSD, lecz z HDD, TBW nie
notuje zużycia. (kiedyś pisałem, że notuje, bo tak wskazywały
programy monitorujące -- dogłębne ;) oględziny wykazują, że
nie notuje) Natomiast kompresja NTFS z niepojętego dla mnie
powodu daje makabryczne narzuty TBW przy czytaniu z SSD...

W10 po aktualizacji zaproponował mi przebootowanie...
Przebootować do HDD czy iść do SSD?... Dylemat. ;)
Startując z SSD nie zobaczę, czy aktualizacja powiodła
się... Po starcie z HDD, znów zahibernuję?... :)
I tak znów stracę parę tygodni do kolejnego restartu?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-05-10 14:36:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Artur S."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cd279e2$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak skonfigurujesz dobrze, to nawet latwiejsze niz przez ten modem.

Mozesz tez routerek GSM-wifi kupic - ale to juz kwestia czy chce drugiego sim, czy nie ...

Albo stary telefon z Androidem - tez swietnie robi za taki routerek.

J.

Data: 2019-05-11 00:25:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki modem do karty SIM na USB?

"J.F." 5cd57097$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nowy telefon z Androidem też nie jest zły. ;)

--