Jaki monitor

Data: 2019-04-30 17:59:56
Autor: Budzik
Jaki monitor
Obecnie pracuje na monitorze 17 calowym na matrycy TN (HP L1710) wiec pewnie wszystko bedzie lepsze :)))

Chciałbym coś wiekszego.
Monitor stoi na biurku w odległosci ponizej metra od oczu.

Czy rozmiar 24" nie bedzie za duzy?

Dodatkowy warunek: ma miec głosniki.

Co polecacie?
HP LP2475W

Czytałem ze ciekawym kompromisem w rodzaju matryc są matryce MVA
AOC M2470SWH
?

Cos innego? Mogą być uzywane. Ten chwalony HP mozna w granicahc 500zł kupic wiec powiedzmy ze to jest oczekiwany pułap cenowy maks.

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2019-04-30 20:14:17
Autor: Szyk Cech
Jaki monitor
Cos innego? Mogą być uzywane.

Wszystko z Ips.

Ten chwalony HP mozna w granicahc 500zł kupic wiec powiedzmy ze to jest
oczekiwany pułap cenowy maks.

W tej cenie tylko szmelc...

Data: 2019-04-30 20:59:55
Autor: Budzik
Jaki monitor
Użytkownik Szyk Cech szykcech@spoko.pl ...

Cos innego? Mogą być uzywane.

Wszystko z Ips.

W sensie ze brac cokolwiek, byle z ips?

Ten chwalony HP mozna w granicahc 500zł kupic wiec powiedzmy ze to
jest oczekiwany pułap cenowy maks.

W tej cenie tylko szmelc...

:)
OK, co polecasz i dlaczego?

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2019-05-01 22:00:54
Autor: PiteR
Jaki monitor
Budzik pisze tak:

Cos innego? Mogą być uzywane.

Wszystko z Ips.

W sensie ze brac cokolwiek, byle z ips?

Cokolwiek byle nie z IPS :)

kup sobie VA jako ja i kupię wk. moim IPS
Czarna czerń bezcenna...

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-05-06 05:00:00
Autor: Budzik
Jaki monitor
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

[...]

A co sądzicie o:
- Eizo 24'' S2431W PVA

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2019-05-06 10:59:34
Autor: ń
Jaki monitor
O monitory to pytaj na jakimś forum dla grafików lub fotografów.
Tutaj Ci mogę doradzić, ze funkcje Eco trzymają mojego Eizo przy mnie, a odstawiłem Della.

-- -- -
A co sądzicie o

Data: 2019-04-30 21:45:01
Autor: ToMasz
Jaki monitor
W dniu 30.04.2019 o 19:59, Budzik pisze:
[...]

siedzę przed takim od paru lat. same pozytywy, ale bez rewelacji. rewelacyjny jest zestaw gniazd, bo sa wszystkie jakie mogą być. tyle że dostęp do nich - taki sobie. ale niema głośników.
24 cale to nie jest za duży monitor. następny pewno będzie większy. mnie na stare lata przydałby się monitor o _niższej_ rozdzielczości, bo nie wszystko da sie wygodnie powiększyć.

ToMasz
ja za niego dałem ze 4 stówy w amso w katowicach.

Data: 2019-04-30 21:51:47
Autor: Animka
Jaki monitor
W dniu 2019-04-30 o 19:59, Budzik pisze:
[...]

W Komputroniku kosztuje 2199 zł, a na Allegro używane za ponad 500 zł. Skoro takie dobre te używane to dlaczego sprzedają? Ciekawa jestem skąd je sprowadzają.

--
animka

Data: 2019-04-30 22:09:21
Autor: Filip454
Jaki monitor
W dniu 2019-04-30 o 21:51, Animka pisze:
[...]

Uszkodzenia tu i tam, różne defekty. Czasem po prostu używane.

Pochodzą np. od firm - kiedy firma wymienia sprzęty na nowe.

--
Filip454
[filip454.newsgroups@gmail.com]

Data: 2019-04-30 22:10:25
Autor: Filip454
Jaki monitor
[...]

Ja polecam monitor z ratio 16:10.

Najbardziej niedocenione proporcje w całym IT.

Data: 2019-04-30 22:34:27
Autor: Adam
Jaki monitor
W dniu 2019-04-30 o 22:10, Filip454 pisze:
[...]

Potwierdzam.

Osobiście w domu do stacji dokującej laptopa mam podpięte 2 szt. HP LP2475w. Trzeci służy do pozostałych urządzeń.
Całkiem dobra matryca IPS, "tysiąc" wejść, pivot, regulacja wysokości i kąta pochylenia.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-05-01 21:23:06
Autor: JDX
Jaki monitor
On 2019-04-30 22:34, Adam wrote:
[...]
[...]
Ja od prawie 8 lat katuję w chacie dwa Delle U2412M podpięte do jednego
kompa i jestem zadowolony. Też 16:10, 1920x1200.

24" to nie jest za dużo, ale 27" to IMO może już być za dużo, bez
względu czy 1 monitor czy 2 obok siebie. Z drugiej strony, 17" to
masochizm, prawie jak smartfon czy podobne gówno. :-D

Data: 2019-05-01 21:59:53
Autor: Budzik
Jaki monitor
Użytkownik JDX jdx@onet.pl ...

Ja od prawie 8 lat katuję w chacie dwa Delle U2412M podpięte do jednego
kompa i jestem zadowolony. Też 16:10, 1920x1200.

Dzieki za podpowiedz.
Szkoda że brak głosników :(

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2019-05-02 16:36:16
Autor: JDX
Jaki monitor
On 2019-05-01 23:59, Budzik wrote:
Użytkownik JDX jdx@onet.pl ...

Ja od prawie 8 lat katuję w chacie dwa Delle U2412M podpięte do jednego
kompa i jestem zadowolony. Też 16:10, 1920x1200.

Dzieki za podpowiedz.
Szkoda że brak głosników :(
Nigdy nie miałem do czynienia z monitorem LCD z głośnikami, ale sądząc
po telewizorach, i to tych nie najtańszych, montowane tam głośniki to
dziadostwo. Miejsca w obudowie na porządne głośniki nie ma, a jak mówi
stare przysłowie, z gówna bata nie ukręcisz... Więc IMO nie ma czego żałować.

Data: 2019-05-02 16:59:51
Autor: Budzik
Jaki monitor
UĹźytkownik JDX jdx@onet.pl ...

Ja od prawie 8 lat katuję w chacie dwa Delle U2412M podpięte do
jednego kompa i jestem zadowolony. TeĹź 16:10, 1920x1200.

[...]

Ale to nie ma byc do odsłuchu muzyki czy do ogladania filmów tylko np. włączam filmik instruktarzowy na yt i chce usłyszec co gadają i zrozumiec. Tylko tyle.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2019-05-02 16:47:45
Autor: ń
Jaki monitor
Akurat do Della jest lepsza opcja: głośniki (beleczka) podpinane o całkiem niezłej jakości.

-- -- -
Szkoda że brak głosników

Data: 2019-05-02 17:04:36
Autor: JDX
Jaki monitor
On 2019-05-02 16:47, ń wrote:
Akurat do Della jest lepsza opcja: głośniki (beleczka) podpinane o
całkiem niezłej jakości.
Rzeczywiście, do moich można podpiąć soundbara, ale nigdy nie miałem
zamiaru, aby go dokupić.

Data: 2019-05-02 16:54:09
Autor: ń
Jaki monitor
Wbudowane głośniczki ma Eizo EVG2455, ale nie chciałbyś ich słuchać, wolę już dźwięk z lapka.
BTW doskonały do pracy (np. ustawienia Eco czy ostrość obrazu nawet z wejścia D-Sub), mniej do filmów (do filmów to jednak IPS z nieuniknioną srebrną poświatą się IMHO nie nadaje no i 3x8 bit na kolana nie rzuca).
Do wideo i zdjęć szukałbym z głębią kolorów 3x10 bit.

Data: 2019-05-02 16:59:51
Autor: Budzik
Jaki monitor
Użytkownik ń ku@ta.sie ...

[...]
Do oglądania filmó to mam TV.
Na monitorze tylko praca, głosniki w celu aby usłyszec co gadaja na yt wiec jakosc jest bez znaczenia.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2019-05-02 19:09:28
Autor: ń
Jaki monitor
Pytanie jak chcesz ten dźwięk na monitor przesłać, bo zwykle tylko HDMI i rzadko DP (zależnie od Twojej karty graficznej) przenoszą dźwięk.

-- -- -
głosniki w celu aby usłyszec co gadaja

Data: 2019-05-02 17:41:00
Autor: Mateusz Viste
Jaki monitor
On Thu, 02 May 2019 19:09:28 +0200, ń wrote:
Pytanie jak chcesz ten dźwięk na monitor przesłać, bo zwykle tylko HDMI
i rzadko DP (zależnie od Twojej karty graficznej) przenoszą dźwięk.

Te "głośnikowe" monitory które dane mi było oglądać zawsze miały wejście na zwyczajny kabelek z jackiem...

Mateusz

Data: 2019-05-02 20:28:51
Autor: RadoslawF
Jaki monitor

[...]

Te nowe bez złącz DSub i DVI też?

Pozdrawiam

Data: 2019-05-02 18:38:03
Autor: Mateusz Viste
Jaki monitor
On Thu, 02 May 2019 20:28:51 +0200, RadoslawF wrote:
[...]

Znaczy z gołym jednym HDMI? To takie już są? W takim razie nie, takich nie oglądałem. Ostatnie które macałem to miały DVI+VGA lub HDMI+DVI.

Mateusz

Data: 2019-05-03 15:37:44
Autor: RadoslawF
Jaki monitor

[...]

Widziałem monitory mające tylko HDMI i DisplayPort.
Fakt ze głośników nie miały.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2019-05-02 21:32:08
Autor: ń
Jaki monitor
Czyli i tak potrzebny kabelek, więc nie potrzeba głośników w monitorze, a wystarczą dowolne od Chińczyka za 8,88 zł.
BTW znane mi monitory wcale nie mają wejścia na głośniki, natomiast mają wyjście słuchawkowo-głośnikowe (dekodują cyfrowy dźwięk z HDMI i wypuszczają go analogowo).

-- -- -
Te "głośnikowe" monitory które dane mi było oglądać zawsze miały wejście na zwyczajny kabelek z jackiem.

Data: 2019-05-03 05:49:42
Autor: Mateusz Viste
Jaki monitor
On Thu, 02 May 2019 21:32:08 +0200, ń wrote:
Czyli i tak potrzebny kabelek, więc nie potrzeba głośników w monitorze,
a wystarczą dowolne od Chińczyka za 8,88 zł.

Jak kto lubi mieć na biurku porządek, to takie szwendające się chińskie głośniczki są mało pożądane. Szczególnie jeśli biurko niewielkie.

Mateusz

Data: 2019-05-03 08:47:56
Autor: JDX
Jaki monitor
On 2019-05-03 07:49, Mateusz Viste wrote:
[...]

Dlatego ja mam normalne, 80-centymetrowe ,,kolumny". Po obu stronach
biurka. I trochę z tyłu. :-D

Data: 2019-05-03 11:16:23
Autor: Budzik
Jaki monitor
UĹźytkownik JDX jdx@onet.pl ...

[...]

Do muzyki to ja mam coś wiekszego :)))
Dlatego tu wystarczy to co oferowałby monitor.

Ale zaskoczył mnie sposób przesyłania dzwieku do monitora.

Rozumiem, ze skoro monitory nie maja wejscia jack, to dzwiek idzie tylko po HDMI?

W moim kompie nie mam wyjscia hdmi. tylko DVI oraz standardowe, stare wyjscie monitorowe.
Czyli i tak dupa?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2019-05-03 11:59:49
Autor: Budzik
Jaki monitor
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

[...]

W specyfikacji NEC  EA244WMi znalazłem:
złacza audio: HDMI, analogowe wejście i wyjście dźwięku (mini jack 3,5 mm)

Rozumiem ze kolega ń po prostu się pomylił...?

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2019-05-03 14:50:23
Autor: Stregor
Jaki monitor
Rozumiem ze kolega ń po prostu się pomylił...?

Kolega ń tak po prostu to się nie myli... :D

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2019-05-03 16:04:22
Autor: ń
Jaki monitor
Sprawdź, czy i co wychodzi z analogowego gniazda audio monitora przy połączeniu z komputerem wyłącznie kablem HDMI.
Prawdopodobnie zdekodowany z D na A dźwięk.
Co do wyjścia DP w komputerach to czasem dźwięk z komputera do monitora przenoszą, czasem nie przenoszą.
Do mojego Eizo EV2455 z jednego HP z nVidii Quadro FX 880M dźwięk po DP idzie (ale jak się okazało jest i tak znacznie gorszej jakości niż z głośników laptopa), z drugiego niemal identycznego też HP z niezwykle podobną i mocniejszą nVidią Quadro FX 3800M i na tym samym sterowniku do Win 10 dźwięk nie idzie.
Ta sama sytuacja przy zastosowaniu aktywnej (niby, bo nie wiem co w środku Chińczycy za $17 włożyli) przejściówki DP -> HDMI, która nie pomaga i w uzyskaniu dźwięku z FX 880M na smart TV Samsung.

-- -- -
Rozumiem ze kolega ń po prostu się pomylił...?

Data: 2019-05-03 13:50:25
Autor: JaNus
Jaki monitor
W dniu 03.05.2019 o 13:16, Budzik pisze:
W moim kompie nie mam wyjscia hdmi. tylko DVI

Niektóre, ale dość rzadkie, wyjścia DVI -- transmitują też i dźwięk.
Acz to nie wystarczy, bo potrzebna jest potem przejściówka DVI -> HDMI
W Wikipedii jest o tym akapit:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
(patrz DVI-D)

Data: 2019-05-03 16:22:17
Autor: ń
Jaki monitor
Najlepiej więc kup monitor z wejściem też DVI i d-Sub.
Do tego na dobrym Eizo FlexScan na wejściu d-Sub nie zobaczysz różnicy (ale tu przewody mają większe znaczenie, niż kable HDMI, no i nie wiadomo co u ciebie karta graficzna na wyjściu d-Sub daje, sprawdź to wszystko w instrukcjach - czasem się zdarzało, ze DVI to 1600x1200 a d-Sub coś w rodzaju 2000x1500).
Do pracy Eizo EV2455 byłby doskonałym wyborem.
Jeśli to nie laptop, to może warto zmienić kartę na taką z HDMI.

-- -- -

Data: 2019-05-03 22:49:38
Autor: Filip454
Jaki monitor
W dniu 2019-05-03 o 16:22, ń pisze:
[...]

Przecież nie musi kupować żadnego monitora.

Wystarczy mu przejściówka HDMI do DVI: https://hniesfp.imgix.net/8/images/detailed/74/84522.jpg

Data: 2019-05-04 09:59:47
Autor: Budzik
Jaki monitor
Użytkownik Filip454 filip454.newsgroups@gmail.com ...

Przecież nie musi kupować żadnego monitora.

Wystarczy mu przejściówka HDMI do DVI: https://hniesfp.imgix.net/8/images/detailed/74/84522.jpg

Na wyjsciu DVI z komputera jest obraz plus dzwiek?

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2019-05-05 01:57:30
Autor: JaNus
Jaki monitor
W dniu 04.05.2019 o 11:59, Budzik pisze:
Na wyjsciu DVI z komputera jest obraz plus dzwiek?

Nie, "bywa"! Już o tym pisałem:

W dniu 03.05.2019 o 13:50, JaNus pisze:
Niektóre, ale dość rzadkie, wyjścia DVI -- transmitują też i dźwięk.

Czyli są karty graficzne które na to wyjście przesyłają i dźwięk, ale są
i "uboższe" pod tym względem. Np. moja, choć dość mocna, nie ma nigdzie
żadnych ustawień co do dźwięku przez DVI

Data: 2019-05-05 07:38:06
Autor: Filip454
Jaki monitor

https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2562/~/if-i-am-using-a-dvi-to-hdmi-cable-will-audio-be-transmitted-over-this-cable-to

Data: 2019-05-08 04:07:19
Autor: JaNus
Jaki monitor
W dniu 04.05.2019 o 11:59, Budzik pisze:
Na wyjsciu DVI z komputera jest obraz plus dzwiek?

Jak już pisałem 3 razy (czyżbyś nie mógł czytać moich postów via
Neostrada?) nie "jest", a "bywa", czyli tylko w niektórych kartach
graficznych "tak", a w innych "nie".
Podobnie z monitorami, ale to jeszcze rzadszy przypadek, aby monitor,
posiadający wejście DVI -- łapał nim i dźwięk. Dlatego lepiej jest, gdy
ma się monitor z HDMI i wtedy trzeba użyć przejściówki DVI -> HDMI, o
takiej:
https://allegro.pl/oferta/adapter-przejsciowka-dvi-na-hdmi-fullhd-gold-6720009588
za 3,68 złocisza.
Potwierdź, czy przeczytałeś!

Data: 2019-05-08 12:12:09
Autor: ń
Jaki monitor
Nie było, nie ma i nie będzie.

-- -- -
Na wyjsciu DVI z komputera jest obraz plus dzwiek?

Data: 2019-05-08 12:59:56
Autor: Budzik
Jaki monitor
UĹźytkownik JaNus piszcie_sobie_n@berdyczow.pl ...

Na wyjsciu DVI z komputera jest obraz plus dzwiek?

Jak już pisałem 3 razy (czyżbyś nie mógł czytać moich postów via
Neostrada?) nie "jest", a "bywa", czyli tylko w niektĂłrych kartach
[...]

Potwierdzam :)
Monitor kupiony, z wejsciem DVI, dzwiek pojdzie po kablu z minichinch. Dzieki wszystkim za podpowiedzi.

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2019-05-08 15:38:23
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki monitor
Dnia 08 May 2019 12:59:56 GMT, Budzik napisał(a):

Monitor kupiony

To jaki w końcu? :)
--
Jacek
Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

Data: 2019-05-08 16:59:53
Autor: Budzik
Jaki monitor
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Monitor kupiony

To jaki w końcu? :)

Eizo na matrycy PVA - S2431W

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2019-05-11 01:30:57
Autor: Animka
Jaki monitor
W dniu 2019-05-08 o 18:59, Budzik pisze:
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Monitor kupiony

To jaki w końcu? :)

Eizo na matrycy PVA - S2431W

Częstotliwość odświeżania: 60 Hz. Szkoda, że nie 75 Hz.

--
animka

Data: 2019-05-05 10:02:39
Autor: ń
Jaki monitor
Nareszcie ktoś odpowiedział na temat.

-- -- -
Przecież nie musi kupować żadnego monitora.

Data: 2019-05-05 10:19:28
Autor: Czarek
Jaki monitor

W dniu 05.05.2019 o 10:02, ń pisze:
Nareszcie ktoś odpowiedział na temat.

I nadal jakiś kretyn nie umie poprawnie cytować.

--
Czarek

Data: 2019-05-02 00:35:10
Autor: Marcin Debowski
Jaki monitor
On 2019-05-01, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
24" to nie jest za dużo, ale 27" to IMO może już być za dużo, bez
względu czy 1 monitor czy 2 obok siebie. Z drugiej strony, 17" to
masochizm, prawie jak smartfon czy podobne gówno. :-D

Nie do końca. wysokość 17" 4:3 -> wysokość 22" 16:9. Dobrze o tym pamiętać przechodząc właśnie ze starszych 4:3 bo kupno takiego 19-21" (16:9) na miejsce 17", o, to może być wtopa.

--
Marcin

Data: 2019-08-30 19:51:02
Autor: Grzegorz Tomczyk
Jaki monitor
W dniu 02.05.2019 o 02:35, Marcin Debowski pisze:

Nie do końca. wysokość 17" 4:3

Sorry, że tak późno odpowiadam. 17 i 19-calowe monitory zwykle miały propocje obrazu 5:4.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-08-31 02:21:36
Autor: Marcin Debowski
Jaki monitor
On 2019-08-30, Grzegorz Tomczyk <grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote:
W dniu 02.05.2019 o 02:35, Marcin Debowski pisze:

Nie do końca. wysokość 17" 4:3

Sorry, że tak późno odpowiadam. 17 i 19-calowe monitory zwykle miały propocje obrazu 5:4.

Aż spojrzałem na specyfikację Philipsa 170s, które miałem (wciąż jeden w użyciu) i faktycznie, wynika, że 5:4. Z tym, że to niewiele w tej dyskusji zmienia.

--
Marcin

Data: 2019-08-31 11:14:30
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki monitor
To nie kwestia wielkości przekątnej ekranu, lecz rozdzielczości.
Mogły być np. 1280x1024 (na dobrą sprawę to jedna jedyna popularna rozdzielczość w proporcjach 5:4), albo 1024x768 czy 1600x1200 (4:3), a nawet 1920x1200 (16:10) czy 1920x1080 (16:9).
Do tego bywały ekrany o prostokątnych (niekwadratowych) pikselach.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Vector_Video_Standards8.svg

-- -- -
17 i 19-calowe monitory zwykle miały propocje obrazu 5:4.

Data: 2019-05-02 07:06:17
Autor: Mateusz Viste
Jaki monitor
On Wed, 01 May 2019 21:23:06 +0200, JDX wrote:
Z drugiej strony, 17" to masochizm, prawie jak smartfon czy
podobne gówno. :-D

E tam, wymówki aby wymigać się od pracy ("to nie ja, to monitor za mały! klawiatura zła! myszka zwariowała! itd).
Od lat pracuję na pojedynczym 15" i więcej mi nie potrzeba.

Mateusz

Data: 2019-05-02 14:18:06
Autor: z
Jaki monitor
E tam, wymówki aby wymigać się od pracy ("to nie ja, to monitor za mały!
klawiatura zła! myszka zwariowała! itd).
Od lat pracuję na pojedynczym 15" i więcej mi nie potrzeba.

Ale próbowałeś podłączyć choćby drugi taki za 50 zł?

Napisz jaka ta praca.
Ja mam na jednym pocztę, zamówienia i menadżer plików na drugim podstawowy program do pracy a na trzecim do niego paletki dodatkowe, podgląd na maszynę produkcyjną.
Może się starzeję po 20 latach pracy na jednym monitorze moja wydajność SPADA (nie wspominając o pojawiających się błędach) Próbowałem
Kiedy monitory są w tak śmiesznie niskich cenach używanaie tylko jednego do PRACY to masochizm i niegospodarność ;-)

PS. Ostatnio na moim biurku stoją:
NEC EA244WMi 24''
https://amso.pl/product-pol-64048-Monitor-NEC-EA244WMi-24-LED-1920x1200-IPS-PIVOT-Bialy-Klasa-A.html

340 zł sztuka. Grzech nie kupić ;-)

Data: 2019-05-02 13:34:50
Autor: Mateusz Viste
Jaki monitor
On Thu, 02 May 2019 14:18:06 +0200, z wrote:
[...]

Jasne. kilkanaście lat temu pracowałem na kilku monitorach z mnóstwem pootwieranych okienek. Wiem jak to jest.

Napisz jaka ta praca.

Pisanie kodu. C89.

Ja mam na jednym pocztę, zamówienia i menadżer plików na drugim
podstawowy program do pracy a na trzecim do niego paletki dodatkowe,
podgląd na maszynę produkcyjną.

Też tak kiedyś robiłem. I wcale nie pracowałem lepiej. Ok, mogłem mieć otwartych milion okienek - ale co z tego, skoro mózg i tak mam tylko jeden? Jedne co mi to dawało to wrażenie, że jestem KW (Kimś Ważnym).

[...]

Moje doświadczenie jest wręcz odwrotne. Na jednym monitorku 15" jestem znacząco wydajniejszy niż na trzech 21" z dziesiątkami migających ikonek. W moim przypadku słowo klucz to skupienie. Wielowątkowość jest szkodliwa - mając kilka otwartych aplikacji tracę czas na "przestawianiu się" i myśli mi się gubią. Kiedy natomiast mam jeden ekranik, z jednym biało-
czarnym notatnikiem i nic poza tym - pisanie idzie mi znacząco szybciej przy jednocześnie niższej ilości błędów (np. kod niejednokrotnie kompiluje mi się od strzału, co kiedyś było dla mnie nie do pomyślenia).

PS. Ostatnio na moim biurku stoją:
NEC EA244WMi 24''
https://amso.pl/product-pol-64048-Monitor-NEC-EA244WMi-24-LED-1920x1200-
IPS-PIVOT-Bialy-Klasa-A.html

340 zł sztuka. Grzech nie kupić ;-)

To tak jak z samochodami. Przemysł jest w stanie wmówić człowiekowi że jazda do warzywniaka po buraki wymaga SUVa z turbo-doładowaniem. Z monitorami najwidoczniej jest podobnie.

Mateusz

Data: 2019-05-02 16:51:01
Autor: z
Jaki monitor
Jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę albo...
robisz coś zupełnie innego niż ja ;-) Kiedyś uczyłem się programować ale zapotrzebowanie było gdzie innedziej
Zdaję sobie sprawę że ludzie są różni.
Ja muszę mieć w tle muzykę. MUSZĘ bo inaczej nie mogę się skupić.
Innych może to rozpraszać.
Ja nie siedzę nonstop prze komputerem bo to BARDZO NIEZDROWE JEST :-)
Robię też inne rzeczy a żeby wiedzieć kiedy wystarczy rzucić okiem a nie przełączać się na inne okno. Czas to pieniądz ;-)

Data: 2019-05-02 15:23:39
Autor: Mateusz Viste
Jaki monitor
On Thu, 02 May 2019 16:51:01 +0200, z wrote:
Ja muszę mieć w tle muzykę. MUSZĘ bo inaczej nie mogę się skupić.

I ja tak mam - przy czym muzyka sama w sobie nie służy do skupienia, ale raczej do zagłuszenia ewentualnych zewnętrznych dźwięków (w zestawie z nausznikami ochronnymi).

Ale jaki ma to związek z wielkością lub ilością monitorów? Grajek działa przecież w jakimś terminalu w tle... Albo może w ogóle być całkiem zewnętrzny :) https://www.youtube.com/watch?v=8ssDGBTssUI

Robię też inne rzeczy a żeby wiedzieć kiedy wystarczy rzucić okiem a nie
przełączać się na inne okno.

No i być może tu jest pies pogrzebany. Moje doświadczenie wskazuje, że praca twórcza wyklucza robienie kilku rzeczy naraz. Moje typowe środowisko pracy to notatnik na połowie ekranu i jedna lub dwie konsole (kompilacja, man, testy) na drugiej połowie. Do tego naprawdę nie potrzeba więcej jak 15" ekranu.

Mateusz

Data: 2019-05-02 20:27:10
Autor: z
Jaki monitor
No i być może tu jest pies pogrzebany. Moje doświadczenie wskazuje, że
praca twórcza wyklucza robienie kilku rzeczy naraz.

Racja.
Unikam tworzenia bo mnie to męczy nie lubię projektować a i "dzieła" marnej jakości. Dlatego jestem rzemieślnikiem i raczej "przetwarzam" dane. zgodnie ze "sztuką zawodową"

I to praca i to praca ;-)

Akurat teraz w domu mam przed sobą 3 monitory.(TV, www, TB poczta i grupy)
Nie z powodu bicia rekordu ale ceny.
Jeden duży 32" będzie DUŻO droższy niż kilka mniejszych ;-)

PS. A do podłączenia tych wszystkich monitorów za 120 zł nVidia Quadro NVS450. Także grzech nie kupić ;-)

Data: 2019-05-02 16:53:37
Autor: JDX
Jaki monitor
On 2019-05-02 15:34, Mateusz Viste wrote:[...]
Pisanie kodu. C89.
Serio?! Bo jak tez z tej branży i po 15+ latach pracy w konfiguracji
dwumonitorowej po prostu nie wyobrażam sobie, jak można (w tej branży)
działać na jednym, zwłaszcza tak małym. :-)

[...]
Ale jaka wielowątkowość, jakie migające ikonki? Masz dwa monitory i dwa
okna - na jednym monitorze masz jakieś IDE na pełnym ekranie, a na
drugim przeglądarkę/Acrobat Readera z dokumentacją, też na pełnym
ekranie. Oczywiście gdzieś tam pod spodem jest program pocztowy i Total
Commander, bo z nich również co jakiś czas się korzysta.

Data: 2019-05-17 16:43:52
Autor: Mateusz Viste
Jaki monitor
On Thu, 02 May 2019 16:53:37 +0200, JDX wrote:
[...]

Nie korzystam z dokumentacji, poza *naprawdę* wyjątkowymi sytuacjami, a moje "IDE" to systemowy notatnik. Być może dlatego lepiej mi pracować na jednym ekranie - ten drugi służył wyłącznie do niepotrzebnych, rozpraszających rzeczy.

A wielkość ekranu należy postrzegać w funkcji jego odległości od oczu. Czy lepiej się pracuje na 15" w odległości 30cm, czy na 22" w odległości 60cm? Mi dużo bardziej odpowiada pierwsza opcja, ale to zapewne kwestia gustu.

Mateusz

Data: 2019-05-18 10:26:41
Autor: ń
Jaki monitor
Daj spokój, ja wybieram 24'' i 100 cm.

Co to za nowy zwyczaj pisania skrótu jednostek bez odstępu, i roku bez odstępu (wszystkie sądy i urzędy piszą "2019r.")?

-- -- -
lepiej się pracuje na 15" w odległości 30cm

Data: 2019-05-18 09:50:55
Autor: Mateusz Viste
Jaki monitor
On Sat, 18 May 2019 10:26:41 +0200, ń wrote:
Co to za nowy zwyczaj pisania skrótu jednostek bez odstępu, i roku bez
odstępu (wszystkie sądy i urzędy piszą "2019r.")?

W moim wypadku - nawykowa walka z automatycznym łamaniem linii. :)
Niezwykle łyso się czyta, kiedy coś złośliwego postanowi złamać linię po wartości, a przed jednostką. Likwidując spację między jednym a drugim, problem znika.

Co do sądów to nie wiem, ale istotnie też to zauważyłem - należałoby ich zapytać, jakie mają ku temu powody. Mateusz

Data: 2019-05-18 15:25:30
Autor: ń
Jaki monitor
Pytałem.
Odp. ździwka "a tak się nie pisze?"

Sklejanie się przydaje w wyszukiwarkach jak eBay itp., łatwiej szukasz parametru 4GB gorzej "4 GB", bo nie każda wyszukiwarka (mam wrażenie, że coraz mniej) wyszukuje dobrze wyrażenia, a nie pojedyncze słowa.

-- -- -
Co do sądów to nie wiem, ale istotnie też to zauważyłem - należałoby ich zapytać, jakie mają ku temu powody.

Data: 2019-05-18 22:59:12
Autor: Kubuś Puchatek
Jaki monitor
W dniu 18.05.2019 o 11:50 Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> pisze:

On Sat, 18 May 2019 10:26:41 +0200, ń wrote:
Co to za nowy zwyczaj pisania skrótu jednostek bez odstępu, i roku bez
odstępu (wszystkie sądy i urzędy piszą "2019r.")?

Napisał to gość odpowiadający nad cytatem.

Mateusz

Data: 2019-05-02 16:59:51
Autor: Budzik
Jaki monitor
Użytkownik z z@z.pl ...

PS. Ostatnio na moim biurku stoją:
NEC EA244WMi 24''
https://amso.pl/product-pol-64048-Monitor-NEC-EA244WMi-24-LED-1920x12
00-IPS-PIVOT-Bialy-Klasa-A.html

Tez zwrocił moja uwage.
Chwalisz?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2019-05-02 20:52:30
Autor: z
Jaki monitor
W dniu 2019-05-02 o 18:59, Budzik pisze:

Do tej pory kupowałem Delle. Ten monitor wskazał przemądrzały ;-) nowy dyrektorek. W zastosowaniu poligraficznym (składy i montaże) nie mam uwag.
Żeby nie było. Wzorniki kolorystyczne drukujemy na proofiarce :-)

Data: 2019-05-02 16:29:41
Autor: JDX
Jaki monitor
On 2019-05-02 09:06, Mateusz Viste wrote:
[...]

No obok tych moich monitorów na biurku stoi też mój zabytkowy laptok
Lenovo T61p z ekranikiem 15,4". Nie wiem jak na czymś takim można na
dłuższą metę pracować... :-D Chociaż , z drugiej strony, kiedyś to i zboże
sierpami się żęło, a nie kosiło kombajnami. Więc i na monitorku 15"
można pracować... :-D

Data: 2019-05-02 18:12:46
Autor: ń
Jaki monitor
Paradoksalnie na ekranie 15'' 4:3 nie pracuje się tak źle, zło zaczęło się od 15'' 15:9 i o zgrozo nawet 14''.

-- -- -

Data: 2019-05-02 16:43:20
Autor: ń
Jaki monitor
Na pojedynczym to jeszcze rozumiem, ale na 15'' to przegięcie - dla mnie 17'' za małe niestety, a 15'' to jak pocztówka czy tablet.

-- -- -
Od lat pracuję na pojedynczym 15"

Data: 2019-05-02 14:06:44
Autor: z
Jaki monitor
W dniu 2019-04-30 o 22:10, Filip454 pisze:
Ja polecam monitor z ratio 16:10.

Najbardziej niedocenione proporcje w całym IT.

Każdy myślący użyszkodnik docenia 1200 w pionie ;-)

Ja już jednak pomału przechodzę na 1440

Data: 2019-05-01 19:31:11
Autor: kriters
Jaki monitor
[...]

Matyce VA to nie kompromis. W domu mam EIZO na VA, w pracy sporo droższy EIZO na IPS, i
zdecydowanie wolę ten domowy. IPS (a zwłaszcza te najtańsze pseudo IPS) są mocno
przereklamowane. Kiepska czerń, dziwne odbicia światła przy złym oświetleniu.  Na pewno
nie traktowałbym tego jak jakiś 8 cud świata. Ma swoje zalety i wady.

A monitor 24 nie jest za duży. Może tak się wydawać przez kilka godzin.

Data: 2019-05-02 14:27:00
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki monitor
Dnia 30 Apr 2019 17:59:56 GMT, Budzik napisał(a):

Czy rozmiar 24" nie bedzie za duzy?
Będzie. Ja używam 21" 3x4. Mam go 0,5 m przed nosem  i większego chyba
nie chcę :)

Dodatkowy warunek: ma miec głosniki.
Eee, no co ty...

Co polecacie?
HP LP2475W

Czytałem ze ciekawym kompromisem w rodzaju matryc są matryce MVA
AOC M2470SWH
Byle nie TN. --