Jaki monitor 24" 16:10?

Data: 2014-12-24 09:55:36
Autor:
Jaki monitor 24" 16:10?
Jaki monitor 24" (ew. 27") polecacie?
Preferencje:
- format 16:10 (~1900x1200 zamiast ~1900x1000)
- matryca IPS
- cena do 2000zl (no chyba, ze da sie za 1000zl :)

PS
TN-y odpadaja za kiepskie barwy a VA/AMVA za czas reakcji (smuzenie).

Data: 2014-12-24 10:05:57
Autor: jg
Jaki monitor 24" 16:10?
Dnia Wed, 24 Dec 2014 09:55:36 +0100, john.doe@gov.us napisał(a):

[...]

ceneo, skapiec...

--
jg

Data: 2014-12-29 09:14:09
Autor: nadporucznik
Jaki monitor 24" 16:10?
Użytkownik "jg" <fake@fake.pl> napisał w wiadomości news:17jdsoryqugsm.1106tmebwkhrq.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 24 Dec 2014 09:55:36 +0100, john.doe@gov.us napisał(a):

ceneo, skapiec...

Nie ma takich monitorów.
--
nadporucznik
starszy.porucznik@wojsko.pl

Data: 2014-12-24 12:30:44
Autor: Przemysław Ryk
Jaki monitor 24" 16:10?
[...]

EIZO FlexScan EV2455.

[ Kobiety nie zmienisz. Możesz zmienić kobietę, ale to i tak niczego       ]
[ nie zmieni.                                      (Andrzej Poniedzielski) ]

Data: 2014-12-24 13:11:17
Autor: Robert Wańkowski
Jaki monitor 24" 16:10?
"Przemysław Ryk"
EIZO FlexScan EV2455.
Tak patrzę z ciekawości i podają grubość ramki i obwódki. Wychodzi, że po zestawieniu dwóch monitorów będzie dobry 1 cm.
Jakie są obecnie najmniejsze obwódki? Chyba ostani piksel na krwędzi nie jest osiągalny?

Robert

Data: 2014-12-24 16:18:20
Autor: jakson
Jaki monitor 24" 16:10?
[...]

Eizo FS2434

"Foris FS2434, 24" (1920 x 1080) monitor dedykowany głównie dla pasjonatów gier o różnym stopniu zaawansowania. Nowe bardzo wąskie (6mm) ramki pozwalają na tworzenie stanowisk wielomonitorowych o niemal jednolitym obrazie z minimalnymi połączeniami."

Data: 2014-12-24 17:45:44
Autor: Robert Wańkowski
Jaki monitor 24" 16:10?
"jakson"
(6mm) ramki
To daje powyżej 1 cm. Myślałem, że po złaczeniu będą 1-2 mm. :-)

Robert

Data: 2014-12-24 18:44:20
Autor: ww
Jaki monitor 24" 16:10?
On 2014-12-24 16:18, jakson wrote:
EIZO FlexScan EV2455.
[...]

I masz ten monitor ? Bo ja mam FS2331 na VA i jest rewelacyjny. Nie jest już produkowany a potrzebowałbym drugi i nie chce się w jakieś gówno
wpakować. Bardzo często spotykam się z opiniami, że IPS do domu się kompletnie nie nadaje (zwłaszcze te tanie IPS) ze względu na srebrzenie, gówniany
poziom czerni i tak dalej.

Data: 2014-12-25 00:52:35
Autor: Przemysław Ryk
Jaki monitor 24" 16:10?
Dnia Wed, 24 Dec 2014 18:44:20 +0100, ww napisał(a):

[...]

gĂłwniany poziom czerni i tak dalej.

Pieprzenie kotka. Miałem w rękach i FS2331, FS2333, FS2434, jak i parę
innych modeli EIZO. Jeżeli ktoś szuka monitora do gier - to owszem, FORIS.
Jeżeli czegoś ogólnego zastosowania - sugeruję FlexScan EV. Poza tym był
wymóg, że ma mieć proporcje 16:10, a FS2434 ma 16:9. :)

[ Paradoks kobiecych urodzin: zawsze trzeba o nich pamiętać, ale nigdy     ]
[ o kolejnej cyfrze…                                     (demotywatory.pl) ]

Data: 2014-12-25 09:22:53
Autor: ww
Jaki monitor 24" 16:10?
On 2014-12-25 00:52, Przemysław Ryk wrote:
[...]
Ĺťe niby co ?

Miałem w rękach i FS2331, FS2333, FS2434, jak i parę
innych modeli EIZO.
Mieć w rękach to trochę mało. Ja ten monitor testuje od kilku lat.

Jeżeli ktoś szuka monitora do gier - to owszem, FORIS.
Jeżeli czegoś ogólnego zastosowania - sugeruję FlexScan EV.
NIBY CZEMU ?
  Poza tym był
wymóg, że ma mieć proporcje 16:10, a FS2434 ma 16:9. :)
A ja teraz pytam o monitor dla siebie i mogę mieć inne wymogi.

Data: 2014-12-25 12:47:40
Autor: Przemysław Ryk
Jaki monitor 24" 16:10?
Dnia Thu, 25 Dec 2014 09:22:53 +0100, ww napisał(a):

[...]
Że niby co ?

Że niby gadanie o tym, jak to IPS się do domu nie nadaje, to jest pieprzenie
kotka.

Miałem w rękach i FS2331, FS2333, FS2434, jak i parę
innych modeli EIZO.
Mieć w rękach to trochę mało. Ja ten monitor testuje od kilku lat.

Jak mi wpada jakiś model do rąk i do testów, to naprawdę mam możliwość
pokorzystania z niego dłużej, niż pięć minut. :)

Jeżeli ktoś szuka monitora do gier - to owszem, FORIS.
Jeżeli czegoś ogólnego zastosowania - sugeruję FlexScan EV.
NIBY CZEMU ?

Stabilniejsza podstawa, pivot, więcej możliwości podłączenia (co przy okazji
przekłada się na wygodniejsze tworzenia konfiguracji wielomonitorowych,
szczególnie mając do dyspozycji jedną kartę graficzną), nie wiadomo do czego
potrzebne głośniki nie wydłużają dolnej krawędzi obudowy. Grało mi się
równie przyjemnie na EV, jak i na FORISie. Ale ja nie jestem zawodowym
graczem, nie wymagam czasów reakcji na poziomie 1 ms. :) W amatorskiej,
domowej obróbce grafiki (jeżeli trzymać się przestrzeni sRGB) też sobie
radzą.

Poza tym był wymóg, że ma mieć proporcje 16:10, a FS2434 ma 16:9. :)
A ja teraz pytam o monitor dla siebie i mogę mieć inne wymogi.

To zaznaczaj, że pytasz o monitor dla siebie. :)

[ Jeżeli czujesz, że życie chce ci dać kopa w dupę, to raczej się nie      ]
[ odwracaj - jaja zdecydowanie bardziej będą bolały.  (znalezione w necie) ]

Data: 2014-12-25 13:11:54
Autor: ww
Jaki monitor 24" 16:10?
On 2014-12-25 12:47, Przemysław Ryk wrote:
[...]

No tak. W zasadzie to można przyjąć, że każdy monitor się nadaje do domu. Większość
ludzi nie widzi żadnej różnicy.

[...]
Ale autor wątku zasugował, że chętnie zszedłby z ceną do 1000 zł. Za to kompletnie nie
wspomniał o pivotach, konfiguracjach wielomonitorowych i innych cudach.

Podstawa w tych forisach rzeczywiście jest tragiczna.  Po 2 dniach to dziadostwo odkręciłem
i zamontowałem podstawę ze starego Fujitsu-Siemens P19-1. Teraz mam regulację wysokości,
obrót, pochylenie, pivot (no prawie bo postawa jest za niska żeby go odwrócić do końca). Nawiasem
mówiąc osobiście pivota używam tylko po to żeby mieć lepszy dostęp do kabli na dole.

Data: 2014-12-25 19:37:39
Autor: Przemysław Ryk
Jaki monitor 24" 16:10?
Dnia Thu, 25 Dec 2014 13:11:54 +0100, ww napisał(a):

On 2014-12-25 12:47, Przemysław Ryk wrote:
[...]

Ja akurat jestem mocno wybredny. To, czy dany monitor się nadaje do danych
zastosowań, czy nie, nie wynika li tylko z rodzaju matrycy, którą wybrano do
jego budowy.
[...]

Jak by miał na monitor wydać 1000 PLN, to by stwierdził, że taki ma budżet.
:) Ja polecam EV2455 - jeżeli 16:10 jest warunkiem koniecznym. Jeżeli nie,
to sporo tańszy jest EV2450, a jeżeli chodzi o parametry wyświetlania, to
zasadniczo to samo.

[...]

FORISowej brakuje zasadniczo tylko pivot'a, aczkolwiek nie podoba mi się, że
lekkie puknięcie w górną ramkę monitora, a ten się zaczyna kołysać.

[...]

To już przegląd masz. :)

[ Jeśli jakaś kobieta później staje się głupia, można być pewnym, że       ]
[ zawsze taka była.                                           (Sean Combs) ]

Data: 2015-01-06 15:26:07
Autor: ww
Jaki monitor 24" 16:10?
On 2014-12-25 19:37, Przemysław Ryk wrote:
.
[...]

Chyba żartujesz. Jej brakuje wszystkiego. Przynajmniej tej z FS2331. Gdybym ta z F/S tak fajnie
nie spasowała to po maksymalnie tygodniu kupuje to:

http://monitory.mastiff.pl/podstawa-fs-czarna.html

Oryginalna podstawa to TRAGEDIA.

Data: 2014-12-25 13:14:19
Autor: Poldek
Jaki monitor 24" 16:10?
On 2014-12-25 00:52, Przemysław Ryk wrote:
Jeżeli ktoś szuka monitora do gier - to owszem, FORIS.
Jeżeli czegoś ogólnego zastosowania - sugeruję FlexScan EV.
NIBY CZEMU ?

Mam akurat EC2450, czyli to samo, co 2455, tylko że 1920×1080 i 450 zł mniej. Ja go polecam dla ludzi, którzy wpatrują się w monitor przez długie godziny, wiele dni. Mniej męczy oczy. Obraz jest ok, czy lepszy od innych trudno powiedzieć.

Data: 2014-12-25 00:52:35
Autor: Przemysław Ryk
Jaki monitor 24" 16:10?
Dnia Wed, 24 Dec 2014 13:11:17 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

[...]

Wyświetlany obraz od krawędzi ekranu to jakieś 6 mm. Tak na oko, jak na
niego patrzę (a stoi u mnie na biurku). :D

[ Hańba Ci, albowiem ledwo się gibiesz!        (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2014-12-25 15:11:21
Autor: the_foe
Jaki monitor 24" 16:10?
W dniu 2014-12-24 o 12:30, Przemysław Ryk pisze:
[...]

wewnetrzny zasilacz...
Ktos jeszcze robi monitory z zewnetrznym zasilaczem? Teraz się chwalą wszyscy jak to dobrze ludziom robią chowając grzałkę do obudowy bez śrubek. A wewnetrzny zasilacz to totalna pomyłka

--
@foe_pl

Data: 2014-12-25 19:37:39
Autor: Przemysław Ryk
Jaki monitor 24" 16:10?
Dnia Thu, 25 Dec 2014 15:11:21 +0100, the_foe napisał(a):

[...]

Aż dziwne, że w EIZO o tym nie wiedzą i tam zewnętrzne zasilacze robią tylko
dla monitorów do zastosowań w medycynie, a i też nie wszystkich.

[ Imam: I have already prayed with the others. It is painless.             ]
[ Riddick: It is pointless.            (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

Data: 2014-12-25 01:10:20
Autor: Abulafia
Jaki monitor 24" 16:10?
W dniu 2014-12-24 o 09:55, john.doe@gov.us pisze:
Jaki monitor 24" (ew. 27") polecacie?
Preferencje:
- format 16:10 (~1900x1200 zamiast ~1900x1000)
- matryca IPS
- cena do 2000zl (no chyba, ze da sie za 1000zl :)

Polecam HP Z24i, który daje bardzo ładny obraz, mam porównanie do przeszło dwukrotnie droższego NEC na PVA. Bardzo przystępna cena.

Pozdrawiam,
Abulafia

Data: 2014-12-25 18:15:15
Autor: Abulafia
Jaki monitor 24" 16:10?
W dniu 2014-12-25 o 13:15, Poldek pisze:
Abulafia wrote:
[...]

Jasność o wartości luminancji ~50 cd/m^2 wypala Ci oczy?

Pozdrawiam,
abulafia

Data: 2014-12-26 11:00:55
Autor: Poldek
Jaki monitor 24" 16:10?
Abulafia wrote:
[...]

Taką jasność uzyskuje się błyskając w oczy 5000 cd przez ułamek sekundy i potem wygaszając diodę na 100 ułamków sekundy, potem błysk atomowy przez ułamek sekundy i gasimy. I tak kilkaset razy na sekundę. Jak mierzysz średnią, to jest 50 cd. Za to oczy dostają błyskami 5000 cd w otwartą na maks. "przysłonę". W ten sposób działa wypalarka do oczu.

Data: 2014-12-26 12:42:37
Autor: the_foe
Jaki monitor 24" 16:10?
Abulafia wrote:
[...]

bzdury. Zrenica jest sterowana przez miedzymózgowie za pomocą informacji z siatkówki. Jej rozwarcie jest wiec, dokladnie takie jakie sobie "zazyczy" siatkówka na postawie energii jaką zakumuluje. Efekt szkodzącego błysku jest tylko na w pierszym momencie z wyjscia z mroku bo informacja ma bufor chemiczny i przez to wystarczajace opoznienie w reakcji teczówki. W przypadku stałej pulsacji chemiczny bufor "wyprostowuje" ten efekt chyba ze spadnie ponizej pewnej wartosci czestotliwosci.

--
@foe_pl

Data: 2014-12-27 17:41:56
Autor: Poldek
Jaki monitor 24" 16:10?
the_foe wrote:

[...]

Gdyby tak było, to źrenica przymykałaby się do wartości odpowiadającej sile błysku i na ekranie widziałbyś ciemność, albo prawie ciemność.

"wyprostowuje" ten efekt chyba ze spadnie ponizej pewnej wartosci
czestotliwosci.

Właśnie o to chodzi, że drogie monitory mają częstotliwość błysku bardzo wysoką, typu 85 kHz. Tanie monitory mają niską częstotliwość błysku. Wystarczy wrzucić hasło PWM w popularną wyszukiwarkę filmów wideo i jest pełno filmików z różnymi monitorami postawionymi obok siebie i sfilmowanymi kamerą wideo. Na tanim widać pulsację - wynika to z interferencji błysków monitora i sposobu rejestracji obrazu przez kamerę - na drogim, który stoi obok nie widać pulsacji: błyski są zbyt częste, żeby było je widać.
W każdym razie Eizo chwali się, że w serii EV ma "hybrydowy" system przygaszania, cokolwiek to znaczy.

Data: 2014-12-27 20:05:55
Autor: z
Jaki monitor 24" 16:10?
W dniu 2014-12-27 o 17:41, Poldek pisze:
[...]

Używam od lat dość tanich monitorów LCD zazwyczaj z matrycami IPS.
Jako migrenowiec od urodzenia z kilkuletnim stażem na monitorach CTR potrafię zauważyć "mruganie" które będzie dla mnie złe/denerwujące/szkodliwe. Tak samo jak odróżniam odświeżanie 60 - 100Hz na Trinitronach ;-)
Nigdy żadnego takiego "mrugania" nie zauważyłem na LCD ledowych.
Generalnie życie jest szkodliwe :-)

PS. A podobno już są badania co do powiązania częstego używania komórki z rakiem mózgu.

Data: 2014-12-26 14:56:25
Autor: R.e.m.e.K
Jaki monitor 24" 16:10?
Dnia Fri, 26 Dec 2014 11:00:55 +0100, Poldek napisał(a):

[...]

A czy dioda na pewno "umie" tak blyskac? Nie ma tam jakiejs bezwladnosci w np. gasnieciu?
Nie wiem, pytam. --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-12-26 19:54:01
Autor: JoteR
Jaki monitor 24" 16:10?
"R.e.m.e.K" napisał:

I tak kilkaset razy na sekundę.

A czy dioda na pewno "umie" tak blyskac?
Nie ma tam jakiejs bezwladnosci w np. gasnieciu?
Nie wiem, pytam.

Dioda elektroluminescencyjna ma bardzo małą bezwładność (przy gaśnięciu ok 200 ns, przy zaświeceniu połowę tego), ewentualne bezwładności mogłyby mieś jakiś wpływ przy częstotliwości rzędu megaherców.
BTW: jeszcze nie tak dawno temu panikę siały opowieści o możliwości podejrzenia, jakie dane są transmitowane z i do dysku poprzez obserwację (?) diodki kontrolnej tegoż dysku na obudowie komputera ;->

JoteR

Data: 2014-12-25 11:26:27
Autor: gawfron
Jaki monitor 24" 16:10?
[...]

Jeśli w miarę budżetowo i jeden, to Benq BL2411 - po długim grzebaniu w opiniach, forach spec. itd wyszło, że lepszy od Delli w tej kategorii.

Data: 2014-12-25 13:15:53
Autor: Poldek
Jaki monitor 24" 16:10?
gawfron wrote:
[...]

Kolejna wypalarka do oczu.

Data: 2014-12-27 11:32:31
Autor: gawfron
Jaki monitor 24" 16:10?
gawfron wrote:
[...]

Prawdziwe Flicker Free, więc ja mam ustawioną jasność na 1 albo 0.

Jaki monitor 24" 16:10?