Jaki monitor 24 cale.

Data: 2015-02-22 23:38:19
Autor: marsel
Jaki monitor 24 cale.
Szukam monitora 24 lub nawet więcej cali jeżeli się da ale ogranicza mnie cena, mogę wydać max 700-750 zł.
Poprzeglądałem poprzednie wątki o monitorach i nie stać mnie na jakieś Eizo czy wypasione DELL-e, ale nie chciałbym kupić też jakiejś wypalarki, jak to niektórzy je nazywają.
Komputer do którego będzie podłączony używają w domu 3 osoby, jedna gra, drugą przegląda internet, czasem leci jakiś film.
Jest coś rozsądnego w tej cenie da się zakupić?

Data: 2015-02-23 08:32:45
Autor: Budzik
Jaki monitor 24 cale.
U¿ytkownik marsel marsel@com.pl ...

Szukam monitora 24 lub nawet wiêcej cali je¿eli siê da ale ogranicza mnie cena, mogê wydaæ max 700-750 z³.
Poprzegl±da³em poprzednie w±tki o monitorach i nie staæ mnie na jakie¶ Eizo czy wypasione DELL-e, ale nie chcia³bym kupiæ te¿ jakiej¶ wypalarki, jak to niektórzy je nazywaj±.
Komputer do którego bêdzie pod³±czony u¿ywaj± w domu 3 osoby, jedna gra, drug± przegl±da internet, czasem leci jaki¶ film.
Jest co¶ rozs±dnego w tej cenie da siê zakupiæ?

aiiyama nadal robi dobry sprzet?
Moze cos takiego?
http://allegro.pl/monitor-iiyama-24-prolite-b2403ws-i5100364120.html

To ogolnie taka sugestia ze moze cos uzywanego.

Data: 2015-02-25 11:35:14
Autor: marsel
Jaki monitor 24 cale.
W dniu 23.02.2015 o 09:32, Budzik pisze:
To ogolnie taka sugestia ze moze cos uzywanego.
W sumie czemu nie, mo¿e byæ u¿ywany je¿eli nie jest jako¶ mocno styrany.
Tylko nadal pozostaje kwestia, który model nie wypali mi oczu?

Data: 2015-02-25 11:58:15
Autor: Juda Ben Hur
Jaki monitor 24 cale.
W dniu 2015-02-25 o 11:35, marsel pisze:
[...]

nowy samsung S24D590PL

nie wypali oczu, bardzo szeroka regulacja jasno¶ci, ³adne kolorki, matryca szerokie k±ty

Data: 2015-02-25 13:08:14
Autor: Tasiorsa
Jaki monitor 24 cale.
[...]
Ja bym tego kupil http://goo.gl/7f7Zdn
Sam mam HP PL3065, tato 2465 rewelacyjne monitory z przepieknym obrazem. Ojca byl kupowany z firmy ktora ci dalem wyglada i dziala jak nowka sztuka

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-02-25 12:10:30
Autor: Chris
Jaki monitor 24 cale.
W dniu 2015-02-22 o 23:38, marsel pisze:
[...]
drugÄ… przeglÄ…da internet, czasem leci jakiÅ› film.
Jest coś rozsądnego w tej cenie da się zakupić?

http://allegro.pl/monitor-iiyama-e2483hs-b1-led-full-hd-2ms-hdmi-dvi-i5088231653.html

650zł

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-02-26 10:02:22
Autor: ww
Jaki monitor 24 cale.
W dniu 2015-02-25 o 12:10, Chris pisze:
[...]

Typ matrycy: LED

No na pewno...

Data: 2015-02-26 10:05:54
Autor: Chris
Jaki monitor 24 cale.
W dniu 2015-02-26 o 10:02, ww pisze:
[...]

Typ matrycy: TN LED-backlit

Ma być tanio, nie pamiętasz pierwszego posta? nie każdy jest grafikiem.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-02-26 10:51:03
Autor: Heraklit
Jaki monitor 24 cale.
By³ sobie taki dzieñ: 22 luty (niedziela), gdy o godzinie 23:38 *marsel*
naskroba³(a):

Jest co¶ rozs±dnego w tej cenie da siê zakupiæ?
Ca³kiem niez³e robi monitory Benq na przyk³ad: EW2430.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2015-02-26 10:50:04

Data: 2015-02-26 14:41:59
Autor: Poldek
Jaki monitor 24 cale.
marsel wrote:
[...]

Albo zwiększ budżet, albo zmniejsz rozmiar monitora, albo zrezygnuj z założenia, że ma nie wypalić oczu. Ew. używki, ale w przypadku używanego zalecam najpierw osobiście oglądnąć porządnie monitor, bo przysyłają różności.

Data: 2015-02-27 10:34:38
Autor: marsel
Jaki monitor 24 cale.
W dniu 26.02.2015 o 14:41, Poldek pisze:
marsel wrote:
[...]

Do ilu bym musiał zwiększyć budżet na 24-calowy?
Oglądałem ostatnio jakiś monitor 22 cale i taki też w sumie może być.

Data: 2015-02-28 20:22:14
Autor: Poldek
Jaki monitor 24 cale.
marsel wrote:
[...]

Kupiłem nowe Eizo za niecałe 1500, ale to jest 1920×1080. Nie każdemu taka rozdzielczość pasuje. Nowe Eizo 1920×1200 to już ponad 1800 i to jest prawdziwe, "pełne" 24 cale. Na monitorze bardzo przyjemnie się pracuje, szczególnie odczuwa się różnicę przy wielogodzinnych sesjach przed ekranem. Mi się zdarzało przesiadywać ponad 8 godzin dziennie, codziennie przez 6 tygodni i teraz na pewno nie chciałbym już powtarzać czegoś takiego przed bylejakim ekranem. Obraz jest wyraźny i nie wypala oczu, ale nie należy się spodziewać kolorów na najwyższym poziomie. Oczywiście porównuję tu do prawdziwych monitorów do grafiki, a nie do 24-rek po 599 zł, w opisach których krzyczą jaka to super reprodukcja koloru.
Mam też starszą 19-tkę Eizo na matrycy PVA. Kupiłem ją na używańcu za niewielkie pieniądze. Kolory są super, nie krzyczące, ogólnie obraz jest piękny i pracuje się super, ale to tylko 19 cali i 1280×1024. Dla wielu osób w dzisiejszych czasach to za mała rozdzielczość i za mały monitor.

Data: 2015-03-02 08:44:22
Autor: Chris
Jaki monitor 24 cale.
W dniu 2015-02-28 o 20:22, Poldek pisze:

Kupiłem nowe Eizo za niecałe 1500, ale to jest 1920×1080. Nie każdemu
taka rozdzielczość pasuje. Nowe Eizo 1920×1200 to już ponad 1800 i to
jest prawdziwe, "pełne" 24 cale.

NEC-a będzie miał za 1350 i to już powinno być OK.

http://allegro.pl/monitor-nec-24-1-ea244wmi-ips-hdmi-usb-glosniki-i5126092975.html

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-03-02 10:14:06
Autor: 666
Jaki monitor 24 cale.
Ten NEC ma wejście VGA (D-Sub) i to może być zaletą (np. dla osób z laptopami bez wyjścia cyfrowego).
Pytanie, czy ten NEC aby nie "mruga" (opisywane na forach)?

-- -- -

Data: 2015-03-02 19:04:20
Autor: 666
Jaki monitor 24 cale.
Jest taki monitor:
HP EliteDisplay E241e (1920*1200).
Ma wejścia VGA, DVI-D oraz DisplayPort (obydwa wspierają HDCP).
Gdzie lepiej wejść w niego z wyjścia HDMI (obraz i dźwięk): w DVI-D czy w DisplayPort?

Data: 2015-03-08 08:22:10
Autor: Poldek
Jaki monitor 24 cale.
Chris wrote:
[...]

Jeżeli nie będzie mrugał szarościami, to ok.

Data: 2015-03-02 09:47:48
Autor: 666
Jaki monitor 24 cale.
A może Dell MT IPS LCD LED U2415 - 24", IPS panel, 1920x1200, 300cd/m, HDMI / MHL, DP, USB, pivot ?

-- -- -
Nowe Eizo 1920×1200 to już ponad 1800 i to jest prawdziwe, "pełne" 24 cale.

Data: 2015-03-08 09:18:14
Autor: solar
Jaki monitor 24 cale.
Do ilu bym musiał zwiększyć budżet na 24-calowy?
Oglądałem ostatnio jakiś monitor 22 cale i taki też w sumie może być.

Ja celuję w 16:10 (16:9 będą ciut tańsze) i 24" to, jak dla mnie, min. 1000-1100 - http://www.ceneo.pl/23762146, http://www.ceneo.pl/;szukaj-u2412m, http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/7757920, http://www.ceneo.pl/22745099

"Jest coś pięknego w widoku wielu ubogich, których przyjmuję. Muszą cierpieć, jak Chrystus na krzyżu. Świat zyskuje wiele dzięki cierpieniu."
                                 Matka Teresa z Kalkuty

Data: 2015-03-08 10:45:24
Autor: 666
Jaki monitor 24 cale.
www.ceneo.pl/22745099

No własnie ten NEC jest cholernie drogi, i pytanie co nam daje 300 zł wyższej ceny (jak dla mnie to złącza VGA/D-sub oraz HDMI + wbudowane głośniki).

www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/7757920

Jaka jest różnica pomiędzy powyższym HP Z24i, a HP EliteDisplay E241e?

Data: 2015-03-11 13:44:46
Autor: Poldek
Jaki monitor 24 cale.
  666 wrote:
[...]

Nie zgłębiałem tego HPka, ale zasadniczo to tylko Eizo i NEC robią monitory z 10 bitowym LUTem.
Różnica między tanimi i drogimi monitorami, polega na tym, że tanie potrafią ostro jarać po gałach oczojebnymi kolorami, a drogie potrafią nie wypalić oczu przy wielogodzinnych posiadówkach przed monitorem w niekoniecznie bardzo mocno oświetlonej świetlicy.

Data: 2015-03-08 09:07:49
Autor: Tom
Jaki monitor 24 cale.

[...]

za 619zł ma samsunga S24D590 na VA bez flickeringu i z potężną regulacją jasności, nic do oczu więcej nie potrzeba a i żaden droższy nie będzie miał lepiej pod tym względem

LG omijaj jeśli chodzi o oczy

Data: 2015-03-08 10:47:56
Autor: Poldek
Jaki monitor 24 cale.
Tom wrote:

[...]

Czy ta potężna regulacja jasności daje równie potężny efekt wypalający dla oczu?

Jaki monitor 24 cale.