Jaki monitor kupić do gier i filmów

Data: 2012-04-30 11:40:55
Autor: Gajos
Jaki monitor kupić do gier i filmów
Hello,
Taaaak wiem, że to pytanie pewnie z milion razy słyszeliście, czy czytaliście, ale mnie już ręce opadają szukając "najlepszego z możliwych" aktualnie LCD-ków :)

Może więc komuś uda mi się pomóc. Monitor zmieniam jakieś 1 raz na 10 lat, więc... staram się wybrać na prawdę najlepiej jak się da.
Aktualnie mam kupionego daaaawno, daaawno temu 19" Fujitsu Siemens P19-2:
http://fujitsu-siemens.katalog-monitorow.pl/monitor/fujitsu-siemens-scenicview-p19-2#!prettyPhoto

Teraz chce się przesiąść na jakiegoś ~24" z full HD. Ponieważ mój aktualny ma matrycę S-PVA powstaje pytanie czy mam od razu odrzucić matryce TN, bo obniżenie jakości mnie zabije, czy dla niewprawnego ludzkiego oka to jest w zasadzie bez znaczenia? Monitor będzie mi tylko służył do grania / oglądania filmów / oglądania meczy / surfowania po internecie. Żadnych zabaw grafiką, itp.
Chciałbym do tego matową matrycę (i obudowę też najlepiej...), aby miał złącze HDMI, w miarę przyzwoite możliwości regulacji (w pionie + przechyły), no i żeby reszta parametrów zapewniła mi bezproblemowe (komfortowe) użytkowanie do w/w rzeczy.

Przy okazji taka uwaga, siedzę od monitora jakieś 60-75 cm. Czy przy tak dużym, panoramicznym monitorze (24") oczy nie wyjdą mi za uszy?

Z góry dzięki za pomoc i pozdro

--
GJS

Data: 2012-04-30 12:07:50
Autor: Andrzej Lawa
Jaki monitor kupić do gier i filmów
W dniu 30.04.2012 11:40, Gajos pisze:

Przy okazji taka uwaga, siedzÄ™ od monitora jakieÅ› 60-75 cm. Czy przy tak
dużym, panoramicznym monitorze (24") oczy nie wyjdą mi za uszy?

Przy przy monitorach zawsze powtarzam: pójść i przekonać się własnoocznie.

W każdym razie ja parę lat temu (już z 7) kupiłem EIZO i jestem zadowolony.

Data: 2012-04-30 11:06:35
Autor: januszek
Jaki monitor kupić do gier i filmów
Andrzej Lawa napisa?(a):

W każdym razie ja parę lat temu (już z 7) kupiłem EIZO i jestem zadowolony.

Pytanie nie dotyczyło marki ale wielkosci ekranu ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-04-30 12:25:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 30.04.2012 12:07, Andrzej Lawa pisze:
[...]

No fakt, ale odpowiedź nadal jest ważna ;) (pomijając jej drugą część)

Data: 2012-04-30 14:33:31
Autor: Gajos
W dniu 2012-04-30 12:07, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Taa, tylko że to sporo łażenia (nie wszędzie mają wszystkie modele), poza tym takie pokazówki w sklepie a potem rzeczywiste użytkowanie to potrafią być 2 różne światy (w sklepie wszystko wygląda "zajebiście"). No i zawsze to lepiej poczytać opinie tych, którzy już użytkują, albo nacieli się na jakieś modele. W końcu nie każdy zmienia monitor raz na 10 lat, są pewnie i tacy co raz na rok ;-)

--
GJS

Data: 2012-04-30 14:40:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 30.04.2012 14:33, Gajos pisze:

Taa, tylko że to sporo łażenia (nie wszędzie mają wszystkie modele),

poza tym takie pokazówki w sklepie a potem rzeczywiste użytkowanie to
potrafią być 2 różne światy (w sklepie wszystko wygląda "zajebiście").

Zawsze możesz wziąć swojego laptopa i sprawdzić z nim.

No i zawsze to lepiej poczytać opinie tych, którzy już użytkują, albo
nacieli się na jakieś modele. W końcu nie każdy zmienia monitor raz na
10 lat, sÄ… pewnie i tacy co raz na rok ;-)

Ja mam od 7 lat, a zmieniłem tylko dlatego, że przez jakiś czas miałem
baaaaaaaardzo mało miejsca (przeprowadzki) i musiałem się pozbyć
znakomitego kineskopowego Hitachi.

Za rok, dwa pomyślę ewentualnie o zmianie tego, bo w tej chwili to moje
jedyne "centrum medialne" i do oglądania filmów solo jest OK, ale jak
się tłoczy więcej osób... ;)

Data: 2012-04-30 12:26:30
Autor: Chris
Jaki monitor kupić do gier i filmów
Gajos nabazgrał(a):

[...]

MONITOR SAMSUNG 55" UE55A  :)

Typ matrycy  S-PVA
PodÅ›wietlenie matrycy  LED
Format obrazu  16:9
PrzekÄ…tna ekranu  55 cale
Nominalna rozdzielczość  1920 x 1080
Jasność  380 cd/m2
Kontrast  5000 :1
Czas reakcji matrycy  4 ms

Data: 2012-04-30 13:29:40
Autor: Mateusz
Użytkownik Chris napisał:

[...]

Cena: od 11 tys pln ;)

Data: 2012-04-30 12:33:15
Autor: januszek
Jaki monitor kupić do gier i filmów
Mateusz napisa?(a):

[...]

Cena: od 11 tys pln ;)

Na raty 300x0% sobie weźmie ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-04-30 13:34:44
Autor: Chris
Jaki monitor kupić do gier i filmów
januszek nabazgrał(a):

Mateusz napisa?(a):
[...]
Cena: od 11 tys pln ;)
Na raty 300x0% sobie weźmie ;P

Jak by co :)

Stan magazynowy:

Mała ilość towaru na stanie magazynowym
Ilość na magazynie : 1 szt.

Data: 2012-04-30 21:08:54
Autor: Mateusz
Jaki monitor kupić do gier i filmów
Użytkownik Chris napisał:
januszek nabazgrał(a):

Mateusz napisa?(a):
[...]
[...]

pewnie obmacany pulkownik ;)

Data: 2012-05-02 00:46:50
Autor: Chris
Jaki monitor kupić do gier i filmów
W dniu 2012-04-30 21:08, Mateusz pisze:

[...]
[...]

Same nówki na magazynie mamy :) my nie MM :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-04-30 14:34:28
Autor: Gajos
Jaki monitor kupić do gier i filmów
W dniu 2012-04-30 12:26, Chris pisze:

MONITOR SAMSUNG 55" UE55A :)

Typ matrycy S-PVA
Podświetlenie matrycy LED
Format obrazu 16:9
PrzekÄ…tna ekranu 55 cale
Nominalna rozdzielczość 1920 x 1080
Jasność 380 cd/m2
Kontrast 5000 :1
Czas reakcji matrycy 4 ms

Hehe, to przynajmniej mogli się postarać i 16:10 zrobić ;-))

--
GJS

Data: 2012-04-30 14:53:29
Autor: Chris
[...]

Do filmów jak znalazÅ‚ 16:9  :)

Data: 2012-05-01 10:47:13
Autor: Gajos
Jaki monitor kupić do gier i filmów
W dniu 2012-04-30 14:53, Chris pisze:
Gajos nabazgrał(a):

[...]

Do filmów jak znalazł 16:9 :)

No właśnie, a to nie da się filmu w 16:9 obejrzeć na monitorze 16:10? Poza czarnymi paskami na górze/dole to niby coś zmienia?

--
GJS

Data: 2012-05-01 22:07:20
Autor: maX

Użytkownik "Gajos" <chcialbys@to.com> napisał w wiadomości news:jno7ug$tlu$1node2.news.atman.pl...

No właśnie, a to nie da się filmu w 16:9 obejrzeć na monitorze 16:10? Poza czarnymi paskami na górze/dole to niby coś zmienia?

W dodatku na tym czarnym pasie można wyświetlać napisy.

Data: 2012-05-02 00:47:59
Autor: Chris
W dniu 2012-05-01 22:07, maX pisze:

No właśnie, a to nie da się filmu w 16:9 obejrzeć na monitorze 16:10?
Poza czarnymi paskami na górze/dole to niby coś zmienia?

W dodatku na tym czarnym pasie można wyświetlać napisy.

Po to są proporcje 16:9 żeby nie było pasów a filmy ogląda się w oryginale :P

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-05-02 00:56:24
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-02 00:47, Chris wrote:
[...]

dobra dobra, 16:9 i 1366x768 to najwieksza tragedia 2011/2012 ;)

Ostatnio jak pamietam monitory mialy 768 w pionie gdzies w okolicach 2001, teraz 95% ma 1366x768.. jezeli dla TV ma to srednie znaczenie, dla pracy wieksze.

pomyslec, ze 10 lat pozniej 1600x900 to jakis rarytas.. hmmm, wracajac to watku - kazdy mniej durny player moze przeskalowac obraz tak by wypelnial caly ekran, traci sie niewiele, zyskuje na wielkosci.

Data: 2012-05-02 10:52:40
Autor: JDX
On 2012-05-02 00:56, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
dobra dobra, 16:9 i 1366x768 to najwieksza tragedia 2011/2012 ;)

Ostatnio jak pamietam monitory mialy 768 w pionie gdzies w okolicach
2001, teraz 95% ma 1366x768..
Poważnie?! :-8 Wiem, że do notebooków powszechnie wsadza się tego typu
badziew, ale gdy niecały rok temu poszukiwałem w miarę taniego ale też i
w miarÄ™ przyzwoitego monitora 24" to nie przypominam sobie abym podczas
poszukiwań zauważył jakikolwiek wynalazek o takiej rozdzielczości. :-D
Standard to chyba jest jednak 1080 w pionie; zdaje się, że niektóre
wynalazki maja też 1050.

Data: 2012-05-02 11:43:52
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-02 10:52, JDX wrote:
On 2012-05-02 00:56, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
[...]

Miałem na mysli notebooki i to jest imho jakis absurd.

Data: 2012-05-02 10:35:48
Autor: JDX
On 2012-05-02 00:47, Chris wrote:
[.....]
Po to są proporcje 16:9 żeby nie było pasów a filmy ogląda się w
oryginale :P
Filmy to siÄ™ oglÄ…da na telewizorze a nie na monitorze. Poza ten monitor
nie jest raczej adresowany do ziutków chcących sobie pooglądać filmiki.
Z kolei te dodatkowe 120 pikseli w pionie robi różnicę w niektórych
zastosowaniach - np. w zarobkowej grze w pokera online. Tak więc 1080 w
pionie w takim sprzęcie to jest pomyłka. W ogóle monitor o takich dużych
rozmiarach i tak niskiej rozdzielczości to jest jedna wielka pomyłka. :-D

Data: 2012-05-07 13:05:07
Autor: robot
Jaki monitor kupić do gier i filmów
On Wed, 02 May 2012 10:35:48 +0200, JDX wrote:

Filmy to siê ogl±da na telewizorze a nie na monitorze.

Raczej na projektorze.

--
pozdro

Data: 2012-05-07 13:15:26
Autor: Chris
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
robot nabazgra³(a):

On Wed, 02 May 2012 10:35:48 +0200, JDX wrote:
Filmy to siê ogl±da na telewizorze a nie na monitorze.
Raczej na projektorze.

W kinie :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2012-05-07 13:48:04
Autor: RadoslawF
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
Dnia 2012-05-07 13:15, U¿ytkownik Chris napisa³:

On Wed, 02 May 2012 10:35:48 +0200, JDX wrote:
Filmy to siê ogl±da na telewizorze a nie na monitorze.
Raczej na projektorze.

W kinie :)

Czego¶ takiego pewne z bliska nie widzia³e¶.
Ludzie zaczynaj± tego u¿ywaæ w domach do ogl±dania filmów
lub dogrania.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-07 13:58:08
Autor: Chris
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
RadoslawF nabazgra³(a):

[...]

W piêkny s³oneczny dzieñ  :)

Data: 2012-05-07 14:07:55
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
Dnia 2012-05-07, o godz. 13:58:08
"Chris" <spam@spam.net> napisa³(a):

RadoslawF nabazgra³(a):

> Dnia 2012-05-07 13:15, U¿ytkownik Chris napisa³:
> Czego¶ takiego pewne z bliska nie widzia³e¶.
> Ludzie zaczynaj± tego u¿ywaæ w domach do ogl±dania filmów
> lub dogrania.

W piêkny s³oneczny dzieñ  :)

W piêkny s³oneczny dzieñ to i na TV za wiele nie widaæ. Do ogl±dania
przydaj± siê rolety/¿aluzje i porz±dny ekran - wtedy to ma sens. Wiele
te¿ zale¿y od projektora a tu z kolei wiele zale¿y od ceny. Ile razy
ju¿ s³ysza³em p³akanie ¿e kto¶ sobie kupi³ ³adny projektor a obraz
kiepski bo za ma³a jasno¶æ. Albo kupi³ projektor nie sprawdziwszy w
jakiej wielko¶ci pomieszczeniu to ma pracowaæ i jakiej wielko¶ci mo¿e
byæ wy¶wietlany obraz. Albo ¿e po 1000h pracy musi kupiæ lampê która
kosztuje tyle ile projektor. Tanio nie znaczy dobrze - tu akurat bardzo
wyra¼nie to widaæ. I dziwi± siê potem ¿e mój 9-letni rzutnik ma lepszy
obraz w jasnym pomieszczeniu ni¿ ich super-hiper-ultra nowoczesne
urz±dzenie. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-05-07 14:48:29
Autor: Chris
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
Maciek Babcia Dobosz nabazgra³(a):

[...]

No i wracamy do mojej pierwszej odpowiedzi: zaciemnione pomieszczenie, dobry projektor ... jak w modrê strzeli³ kino :)

Data: 2012-04-30 15:26:35
Autor: m4rkiz
Jaki monitor kupić do gier i filmów
"Gajos" <chcialbys@to.com> wrote in message news:jnlmn7$9ou$1node2.news.atman.pl...
Monitor zmieniam jakieÅ› 1 raz na 10 lat

nie przyzwyczajaj sie do mysli ze to co teraz kupisz wytrzyma 10 lat

Data: 2012-04-30 21:09:22
Autor: Mateusz
Użytkownik m4rkiz napisał:
"Gajos" <chcialbys@to.com> wrote in message news:jnlmn7$9ou$1node2.news.atman.pl...
Monitor zmieniam jakieÅ› 1 raz na 10 lat

nie przyzwyczajaj sie do mysli ze to co teraz kupisz wytrzyma 10 lat

chyba ze eizo lub coe nietaniego.

Data: 2012-05-02 10:38:14
Autor: JDX
On 2012-04-30 11:40, Gajos wrote:
[.....]
Przy okazji taka uwaga, siedzÄ™ od monitora jakieÅ› 60-75 cm. Czy przy tak
dużym, panoramicznym monitorze (24") oczy nie wyjdą mi za uszy?
Siedzę cały czas przed dwoma takimi i mi nie wychodzą. :-D

Data: 2012-05-02 15:50:31
Autor: Q
[...]

Jak juz sie przesiadasz, to moze cos 27"?
(filmy / gry - im wiekszy tym lepszy :)

Jesli juz musisz te 24", to moze to:
http://www.digitalversus.com/lcd-monitor/asus-pa246q-p10727/test.html
tylko, ze nie jest na LED przez co jest nieco pradozerny,
ale nie smuzy i ma dopuszczalny input lag.

I uwazaj na matryce *VA - widze, ze sam miales taka matryce
i chwalisz ja sobie, ale ja ostatnio nacialem sie na cos takiego:
http://www.digitalversus.com/lcd-monitor/iiyama-prolite-x2775hds-p12146/test.html
- malo pradu zuzywa, ale smuzy jak cholera - gry czy filmy odpadaja,
nawet przegladanie stron / przewijanie tekstu z deka irytuje.

Data: 2012-05-04 21:12:31
Autor: Michal
W dniu 2012-04-30 11:40, Gajos pisze:

Taaaak wiem, że to pytanie pewnie z milion razy słyszeliście, czy
czytaliście, ale mnie już ręce opadają szukając "najlepszego z
możliwych" aktualnie LCD-ków :)
Może więc komuś uda mi się pomóc.

To ja zasugeruję coś trochę innego innego, ale o tym niżej.

Monitor zmieniam jakieś 1 raz na 10 lat, więc... staram się wybrać na prawdę najlepiej jak się da.

Wiesz, sam też dopiero co sprzedałem 20-letni CRT 21" Sony na Trinitronie (cały jeszcze z czasów gdy i kineskop i resztę od początku do końca w środku jest made in USA, a nie made in PRC) - przez ten czas nawet nie "pierdnął" dalej dobrze służy nowemu właścicielowi a jak go po 3 latach nieużywania włączyłem to aż szkoda mi się trochę zrobiło, bo takich naturalnych kolorów nie mają ani obecne IPSy, ani plazmy. Nie przyzwyczajałbym się jednak do myśli że obecnie produkowany, nawet niezły monitor na "superekologicznych" lutach bezołowiowych pożyje 10 lat. "Ekologiczne" to jest zwłaszcza jak przez taki lut po 3-4 latach (zgodnie z harmonogramem producenta) całośc idzie na śmietnik a klient po kolejny model ;>

[...]

Nie chcę krakać, ale jeśli masz zamiar oglądać na tym filmy TV, to TNki, choć ostatnio wyraźnie lepsze modele się poprawiły, odbiegają jednak od *VA. Z drugiej strony jak chcesz grać to pewnie kompromisem będzie jakiś szybki IPS - nie tak szybki jak TNki, ale jak jesteś zaprawiony z leciwym S-PVA to i tak będzie to skok ;)

Monitor będzie mi tylko
służył do grania / oglądania filmów / oglądania meczy / surfowania po
internecie. Żadnych zabaw grafiką, itp.

No i tu docieramy do sedna:

A skoro takie zastosowania i masz już typowy monitor komputerowy z którego będziesz pewnie nadal korzystał nie myślałeś nad drugim wyświetlaczem czysto multimedialnym do powyższych zastosowań?

Sam pracuję teraz w takiej konfiguracji: jako "primary" typowo komputerowy LG W2252TQ 22" 16:10 1680x1050 i do zastosowań multimedialno-rozrywkowych LG DM2780D - 27" 16:9 1920x1080
monitor-TV 3D z tunerem DVB-T.
Absolutnie nie polecam jako jedyny monitor, ale jako drugi multimedialny - bardzo fajna sprawa. A to można obejrzeć na szybko program informacyjny bez włączenia komputera czy walki o polota na głównej 50" plazmie (na dłuższą metę nic nie zastąpi dużego ekranu i dobrego nagłośnienia ze stacjonarmym cyfrowym amplitunerem do filmów),
*VA/IPS to nie jest, ale trailery FHD z Apple Trailers całkiem fajnie na nim wyglądają. Odtarzanie z USB przy wyłączonym komputerze działa bez zarzutu, no i na koniec: o ile filmy 3D to taki bajer, to już głębia 3D w grach profilami TriDef3D i dośc wygodnymi okularami/nakładkami pasywnymi daje wielu tytułom drugie życie.
Do tego stopnia że musiałem odstawić przedmioty za sobą - grając w nocy
na nim w Left4Dead z dźwiękiem 7.1 w pewnym momencie niemal kiepsko się to nie skończyło, bo odruchowo odjechałem z całym krzesłem do tyłu gdy z zza rogu wypadła horda zombie ;)
W normalnych "płaskich" grach 3D (tzn. nie na monitorach stereoskopowych) nigdy nie miałem takiej jazdy. Dość spceptycznie podchodziłem do tego rozwiązania, ale sprawdza się nieźle na typowym biurku - 22" 16:10 + 27" 16:9 fajnie sprawdza się nie tylko do multimediów - otworzenia na drugim monitorze arkusza kalkulacyjnego na takiej powierzchni roboczej czy praca z edytorem tekstu a na drugim 27"
masa tekstu ustawy czy wyroku z Lexa to zupełnie inna jakość niż dotychczasowa praca w duecie 22" LCD + 17" CRT.

[...]

http://www.lg.com/pl/sprzet-komputerowy/monitory/LG-z-tunerem-tv-DM2780D-PZ.jsp

Nie twierdzę że to jakiś wybitny monitor, absolutnie nie - to zwykła TNka, ale do zastosowań o jakich piszesz sprawdza się idealnie. Sam wziąłem pod takie zastosowania jako drugi monitor i jestem zadowolony, choć miałem pewne obawy co do wielkości.
Kolejny plus że teraz sypnęło ich sporo po promocji cyfry - ludzie odsprzedają nawet bez otwarcia fabrycznych taśm (z normalną gwarancją - trzeba upomnieć się o umowę). PRzy odrobinie ciepliwości realne jest 800-850 zł i nie robienie sobie złudzeń że dzisiejszy sprzęt będzie funkcjonował bez zarzutu 20 lat - zresztą wtedy pewnie będziemy już
się bawić 8k w następcach OLEDów, prawdziwymi hologramami czy czego
tam się jeszcze nie wymyśli.

Przy okazji taka uwaga, siedzÄ™ od monitora jakieÅ› 60-75 cm. Czy przy tak
dużym, panoramicznym monitorze (24") oczy nie wyjdą mi za uszy?

Wziąłem taśmę mierniczą - zmierzyłem - teraz od tej 22" siedzę równo 58cm, a od 27" 68 cm i ten drugi wcale nie jest za duży, choć na początku po postawieniu go na biurku w miejsce 17" był efekt "WOW - jak moje oczy to przeżyją". Teraz nie mam wrażenia że jest choć trochę za duży. To samo zresztą było z 50" plazmą - "ale to wielkie", a po pewnym czasie i obejrzeniu filmu u znajomych na ich nowym 64" TV chyba Samsunga spuściłem w domu po sobie uszy "dlaczego to jest tylko 50" - na 64" filmy wyglądają dużo fajniej ;)

--
/MB

Data: 2012-05-05 22:32:42
Autor: WAM
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
On Fri, 04 May 2012 21:12:31 +0200, Michal <usenet@invalid.pl> wrote:

Nie przyzwyczaja³bym siê jednak do my¶li ¿e obecnie produkowany, nawet niez³y monitor na "superekologicznych" lutach bezo³owiowych po¿yje 10 lat. "Ekologiczne" to jest zw³aszcza jak przez taki lut po 3-4 latach (zgodnie z harmonogramem producenta) ca³o¶c idzie na ¶mietnik a klient po kolejny model ;>
LCD Hyundai z 2006 r. pracuj±ce w systemie ci±g³ym 24/7/365 - 20-30%
pad³o mi po ok 3-4 latach u¿ytkowania (czê¶æ za³apa³a siê na wymianê w
ramach 3-letniej gwarancji).

WAM

Jaki monitor kupić do gier i filmów