Jaki monitor kupić do gier i filmów

Data: 2012-04-30 12:26:30
Autor: Chris
Jaki monitor kupić do gier i filmów
Gajos nabazgrał(a):

Hello,
Taaaak wiem, że to pytanie pewnie z milion razy słyszeliście, czy czytaliście, ale mnie już ręce opadają szukając "najlepszego z możliwych" aktualnie LCD-ków :)
Może więc komuś uda mi się pomóc. Monitor zmieniam jakieś 1 raz na 10 lat, więc... staram się wybrać na prawdę najlepiej jak się da.
Aktualnie mam kupionego daaaawno, daaawno temu 19" Fujitsu Siemens P19-2:
http://fujitsu-siemens.katalog-monitorow.pl/monitor/fujitsu-siemens-scenic
view-p19-2#!prettyPhoto
Teraz chce się przesiąść na jakiegoś ~24" z full HD. Ponieważ mój aktualny ma matrycę S-PVA powstaje pytanie czy mam od razu odrzucić matryce TN, bo obniżenie jakości mnie zabije, czy dla niewprawnego ludzkiego oka to jest w zasadzie bez znaczenia? Monitor będzie mi tylko służył do grania / oglądania filmów / oglądania meczy / surfowania po internecie. Żadnych zabaw grafiką, itp.
Chciałbym do tego matową matrycę (i obudowę też najlepiej...), aby miał złącze HDMI, w miarę przyzwoite możliwości regulacji (w pionie + przechyły), no i żeby reszta parametrów zapewniła mi bezproblemowe (komfortowe) użytkowanie do w/w rzeczy.
Przy okazji taka uwaga, siedzę od monitora jakieś 60-75 cm. Czy przy tak dużym, panoramicznym monitorze (24") oczy nie wyjdą mi za uszy?

MONITOR SAMSUNG 55" UE55A  :)

Typ matrycy  S-PVA
PodÅ›wietlenie matrycy  LED
Format obrazu  16:9
PrzekÄ…tna ekranu  55 cale
Nominalna rozdzielczość  1920 x 1080
Jasność  380 cd/m2
Kontrast  5000 :1
Czas reakcji matrycy  4 ms

Data: 2012-04-30 13:29:40
Autor: Mateusz
Użytkownik Chris napisał:

[...]

Cena: od 11 tys pln ;)

Data: 2012-04-30 12:33:15
Autor: januszek
Jaki monitor kupić do gier i filmów
Mateusz napisa?(a):

[...]

Cena: od 11 tys pln ;)

Na raty 300x0% sobie weźmie ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-04-30 13:34:44
Autor: Chris
Jaki monitor kupić do gier i filmów
januszek nabazgrał(a):

Mateusz napisa?(a):
[...]
Cena: od 11 tys pln ;)
Na raty 300x0% sobie weźmie ;P

Jak by co :)

Stan magazynowy:

Mała ilość towaru na stanie magazynowym
Ilość na magazynie : 1 szt.

Data: 2012-04-30 21:08:54
Autor: Mateusz
Jaki monitor kupić do gier i filmów
Użytkownik Chris napisał:
januszek nabazgrał(a):

Mateusz napisa?(a):
[...]
[...]

pewnie obmacany pulkownik ;)

Data: 2012-05-02 00:46:50
Autor: Chris
Jaki monitor kupić do gier i filmów
W dniu 2012-04-30 21:08, Mateusz pisze:

[...]
[...]

Same nówki na magazynie mamy :) my nie MM :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-04-30 14:34:28
Autor: Gajos
Jaki monitor kupić do gier i filmów
W dniu 2012-04-30 12:26, Chris pisze:

MONITOR SAMSUNG 55" UE55A :)

Typ matrycy S-PVA
Podświetlenie matrycy LED
Format obrazu 16:9
PrzekÄ…tna ekranu 55 cale
Nominalna rozdzielczość 1920 x 1080
Jasność 380 cd/m2
Kontrast 5000 :1
Czas reakcji matrycy 4 ms

Hehe, to przynajmniej mogli się postarać i 16:10 zrobić ;-))

--
GJS

Data: 2012-04-30 14:53:29
Autor: Chris
[...]

Do filmów jak znalazÅ‚ 16:9  :)

Data: 2012-05-01 10:47:13
Autor: Gajos
Jaki monitor kupić do gier i filmów
W dniu 2012-04-30 14:53, Chris pisze:
Gajos nabazgrał(a):

[...]

Do filmów jak znalazł 16:9 :)

No właśnie, a to nie da się filmu w 16:9 obejrzeć na monitorze 16:10? Poza czarnymi paskami na górze/dole to niby coś zmienia?

--
GJS

Data: 2012-05-01 22:07:20
Autor: maX

Użytkownik "Gajos" <chcialbys@to.com> napisał w wiadomości news:jno7ug$tlu$1node2.news.atman.pl...

No właśnie, a to nie da się filmu w 16:9 obejrzeć na monitorze 16:10? Poza czarnymi paskami na górze/dole to niby coś zmienia?

W dodatku na tym czarnym pasie można wyświetlać napisy.

Data: 2012-05-02 00:47:59
Autor: Chris
W dniu 2012-05-01 22:07, maX pisze:

No właśnie, a to nie da się filmu w 16:9 obejrzeć na monitorze 16:10?
Poza czarnymi paskami na górze/dole to niby coś zmienia?

W dodatku na tym czarnym pasie można wyświetlać napisy.

Po to są proporcje 16:9 żeby nie było pasów a filmy ogląda się w oryginale :P

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-05-02 00:56:24
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-02 00:47, Chris wrote:
[...]

dobra dobra, 16:9 i 1366x768 to najwieksza tragedia 2011/2012 ;)

Ostatnio jak pamietam monitory mialy 768 w pionie gdzies w okolicach 2001, teraz 95% ma 1366x768.. jezeli dla TV ma to srednie znaczenie, dla pracy wieksze.

pomyslec, ze 10 lat pozniej 1600x900 to jakis rarytas.. hmmm, wracajac to watku - kazdy mniej durny player moze przeskalowac obraz tak by wypelnial caly ekran, traci sie niewiele, zyskuje na wielkosci.

Data: 2012-05-02 10:52:40
Autor: JDX
On 2012-05-02 00:56, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
dobra dobra, 16:9 i 1366x768 to najwieksza tragedia 2011/2012 ;)

Ostatnio jak pamietam monitory mialy 768 w pionie gdzies w okolicach
2001, teraz 95% ma 1366x768..
Poważnie?! :-8 Wiem, że do notebooków powszechnie wsadza się tego typu
badziew, ale gdy niecały rok temu poszukiwałem w miarę taniego ale też i
w miarÄ™ przyzwoitego monitora 24" to nie przypominam sobie abym podczas
poszukiwań zauważył jakikolwiek wynalazek o takiej rozdzielczości. :-D
Standard to chyba jest jednak 1080 w pionie; zdaje się, że niektóre
wynalazki maja też 1050.

Data: 2012-05-02 11:43:52
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-02 10:52, JDX wrote:
On 2012-05-02 00:56, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
[...]

Miałem na mysli notebooki i to jest imho jakis absurd.

Data: 2012-05-02 10:35:48
Autor: JDX
On 2012-05-02 00:47, Chris wrote:
[.....]
Po to są proporcje 16:9 żeby nie było pasów a filmy ogląda się w
oryginale :P
Filmy to siÄ™ oglÄ…da na telewizorze a nie na monitorze. Poza ten monitor
nie jest raczej adresowany do ziutków chcących sobie pooglądać filmiki.
Z kolei te dodatkowe 120 pikseli w pionie robi różnicę w niektórych
zastosowaniach - np. w zarobkowej grze w pokera online. Tak więc 1080 w
pionie w takim sprzęcie to jest pomyłka. W ogóle monitor o takich dużych
rozmiarach i tak niskiej rozdzielczości to jest jedna wielka pomyłka. :-D

Data: 2012-05-07 13:05:07
Autor: robot
Jaki monitor kupić do gier i filmów
On Wed, 02 May 2012 10:35:48 +0200, JDX wrote:

Filmy to siê ogl±da na telewizorze a nie na monitorze.

Raczej na projektorze.

--
pozdro

Data: 2012-05-07 13:15:26
Autor: Chris
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
robot nabazgra³(a):

On Wed, 02 May 2012 10:35:48 +0200, JDX wrote:
Filmy to siê ogl±da na telewizorze a nie na monitorze.
Raczej na projektorze.

W kinie :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2012-05-07 13:48:04
Autor: RadoslawF
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
Dnia 2012-05-07 13:15, U¿ytkownik Chris napisa³:

On Wed, 02 May 2012 10:35:48 +0200, JDX wrote:
Filmy to siê ogl±da na telewizorze a nie na monitorze.
Raczej na projektorze.

W kinie :)

Czego¶ takiego pewne z bliska nie widzia³e¶.
Ludzie zaczynaj± tego u¿ywaæ w domach do ogl±dania filmów
lub dogrania.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-07 13:58:08
Autor: Chris
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
RadoslawF nabazgra³(a):

[...]

W piêkny s³oneczny dzieñ  :)

Data: 2012-05-07 14:07:55
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
Dnia 2012-05-07, o godz. 13:58:08
"Chris" <spam@spam.net> napisa³(a):

RadoslawF nabazgra³(a):

> Dnia 2012-05-07 13:15, U¿ytkownik Chris napisa³:
> Czego¶ takiego pewne z bliska nie widzia³e¶.
> Ludzie zaczynaj± tego u¿ywaæ w domach do ogl±dania filmów
> lub dogrania.

W piêkny s³oneczny dzieñ  :)

W piêkny s³oneczny dzieñ to i na TV za wiele nie widaæ. Do ogl±dania
przydaj± siê rolety/¿aluzje i porz±dny ekran - wtedy to ma sens. Wiele
te¿ zale¿y od projektora a tu z kolei wiele zale¿y od ceny. Ile razy
ju¿ s³ysza³em p³akanie ¿e kto¶ sobie kupi³ ³adny projektor a obraz
kiepski bo za ma³a jasno¶æ. Albo kupi³ projektor nie sprawdziwszy w
jakiej wielko¶ci pomieszczeniu to ma pracowaæ i jakiej wielko¶ci mo¿e
byæ wy¶wietlany obraz. Albo ¿e po 1000h pracy musi kupiæ lampê która
kosztuje tyle ile projektor. Tanio nie znaczy dobrze - tu akurat bardzo
wyra¼nie to widaæ. I dziwi± siê potem ¿e mój 9-letni rzutnik ma lepszy
obraz w jasnym pomieszczeniu ni¿ ich super-hiper-ultra nowoczesne
urz±dzenie. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-05-07 14:48:29
Autor: Chris
Jaki monitor kupiæ do gier i filmów
Maciek Babcia Dobosz nabazgra³(a):

[...]

No i wracamy do mojej pierwszej odpowiedzi: zaciemnione pomieszczenie, dobry projektor ... jak w modrê strzeli³ kino :)