Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?

Data: 2009-04-08 05:47:27
Autor: bieleckim
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?
Witam

Posiadam Kross Level A2, chce żeby kierownica byla bliżej mnie. Co
muszę wymienić żeby osiągnąć ten cel? Linki do sprzętu mile widziane :)

Data: 2009-04-08 12:56:13
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-08, bieleckim@o2.pl <bieleckim@o2.pl> wrote:
Witam

Posiadam Kross Level A2, chce żeby kierownica byla bliżej mnie. Co
muszę wymienić żeby osiągnąć ten cel? Linki do sprzętu mile widziane :)

Znaleźć sobie krótszego mostka nie potrafisz sam?

Data: 2009-04-08 06:03:52
Autor: bieleckim
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?

Znale sobie kr tszego mostka nie potrafisz sam?

o widzisz teraz wiem, że mostek musi być krótszy, czyli wpierw
inwestuje w mostek (btw jakie są najkrótsze?) jeżeli to nie pomoże to
kiera?

Data: 2009-04-08 13:59:53
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-08, bieleckim@o2.pl <bieleckim@o2.pl> wrote:

Znale sobie kr tszego mostka nie potrafisz sam?

o widzisz teraz wiem, że mostek musi być krótszy, czyli wpierw
inwestuje w mostek (btw jakie są najkrótsze?)

Na obejmę 25.4mm najkrótsze w miarę dostępne to 60mm (np Truvativ XR -
tani, lekki i solidny), na obejmę 31.8mm będą jeszcze krótsze,
downhillowe, ale mogą być ciężkawe.

Zwracaj też uwagę na mocowanie tego mostka - kierownica powinna być
mocowana na 4 śruby (dwie potrafią być niestabilne), rura sterowa
najlepiej na dwie przeciwstawne (choć wspomniany Truvativ siedzi na
jednej dużej i nie mogę narzekać).

Data: 2009-04-08 16:40:52
Autor: dziki
Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrngtpbep.d35.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

[...]

z tym bym polemizowal; mam starusienkiego tranz-x na 2 sruby + 1 na rure (jest tam taki klin), kiedys mialem pancernego profile na 3 sruby. Nic sie z nimi nie dzialo. Mowa oczywiscie o zastosowaniu w XC.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-08 15:10:55
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-08, dziki <ten.adres@jest.nieprawdziwy> wrote:
[...]

Napisałem "potrafią". :P

Miałem Zooma na dwie śruby i regularnie się luzował. Dziewczyna ma w
rowerze jakiegoś Kalloya czy coś takiego i problem jest identyczny.

Data: 2009-04-08 16:53:22
Autor: Artur
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliĹźenia?
środa, 08 kwi, Jan Srzednicki:
[...]

Nie ma problemu z dostaniem downhillowych mostków (czyli jakieś 50mm) i na 25.4.

[...]

Mi się akurat zdarzyło przekręcić kierownicę na tym mostku, teraz co jakiś
czas sprawdzam.

Co do oryginalnego pytania: PRO i Woodman robi firmowe mostki nie tylko
krótkie ale i z dużym wznosem np. 35st. Można też kupić tani mostek regulowany
aby się przekonać jaki kąt będzie najlepszy.

Data: 2009-04-08 15:00:01
Autor: dobrov
bieleckim@o2.pl pisze:
Witam

Posiadam Kross Level A2, chce żeby kierownica byla bliżej mnie. Co
muszę wymienić żeby osiągnąć ten cel? Linki do sprzętu mile widziane :)

Krótszy mostek, gięta kierownika. A linek nie musisz wymieniać.

Data: 2009-04-08 06:09:02
Autor: bieleckim
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?

Krótszy mostek, gięta kierownika. A linek nie musisz wymieniać.

linki to były potrzebne bo jestem w tej materii zielony jak kosmita :(
czy taki mostek będzie do mojego roweru ok (brałbym długość 60)?
http://allegro.pl/item601954853_mostek_truvativ_3d_forged_xr_31_8mm_super_cena.html

Data: 2009-04-08 06:21:53
Autor: thebat
On 8 Kwi, 15:09, bielec...@o2.pl wrote:
> Krótszy mostek, gięta kierownika. A linek nie musisz wymieniać.

linki to były potrzebne bo jestem w tej materii zielony jak kosmita :(
> [...]

Sprawdź czy średnica mocowania kierownicy jest taka sama jak w mostku
- 31,8 mm
I zdajesz sobie sprawę że skrócenie mostka wpłynie na prowadzenie
roweru, nie?

Data: 2009-04-08 06:25:07
Autor: bieleckim
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?
siedzenie mam przesuniete juz

Sprawdź czy średnica mocowania kierownicy jest taka sama jak w mostku
- 31,8 mm

OK

I zdajesz sobie sprawę że skrócenie mostka wpłynie na prowadzenie
roweru, nie?

nie... jaka jest różnica? Generalnie mam ciutke przydużą ramę i stąd
te zmiany

Data: 2009-04-08 20:15:37
Autor: MadMan
Dnia Wed, 8 Apr 2009 06:25:07 -0700 (PDT), bieleckim@o2.pl napisał(a):

I zdajesz sobie sprawę że skrócenie mostka wpłynie na prowadzenie
roweru, nie?

nie... jaka jest różnica?

Zyskujesz na zwrotności, tracisz nieco na stabilności (to moje
spostrzeżenia). --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-04-09 00:21:38
Autor: Kuba Stasiak
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?

Generalnie mam ciutke przydużą ramę i stąd
te zmiany

A czym się objawia ta ciut przyduża rama? Jakiś dyskomfort odczuwasz? W ciele czy w głowie?

Data: 2009-04-08 23:45:42
Autor: bieleckim
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?
A czym się objawia ta ciut przyduża rama? Jakiś dyskomfort odczuwasz? W
ciele czy w głowie?

21 cali na 180cm ;), ręce są dosyć obciążone, po godzinie zaczynam
czuć szyje od trzymia głowy do góry

Data: 2009-04-09 10:04:03
Autor: Kuba Stasiak
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?

21 cali na 180cm ;), ręce są dosyć obciążone, po >godzinie zaczynam
czuć szyje od trzymia głowy do góry

W sumie mam taka samą sytuację, plus drętwienie jednej ręki. Też zmienie mostek na krótszy. Jak już Ci się uda, proszę napisz jaki efekt. Dzieki.

Data: 2009-04-09 16:22:06
Autor: chary
Kuba Stasiak wrote:
[...]

Na bol szyi to faktycznie podniesienie/skrocenie mostka pomaga (przynajmniej u mnie), natomiast na zbyt obciazone/dretwiejace rece pomoglo u mnie nieznaczne uniesienie przodu siodelka (bylo dosyc mocno pochylone).

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"Inside my heart is breaking
My make-up may be flaking
But my smile still stays on..."

Data: 2009-04-09 10:45:30
Autor: artek
bieleckim@o2.pl pisze:
A czym się objawia ta ciut przyduża rama? Jakiś dyskomfort odczuwasz? W
ciele czy w głowie?

21 cali na 180cm ;), ręce są dosyć obciążone, po godzinie zaczynam
czuć szyje od trzymia głowy do góry

ha, masz zdecydowanie za dużą ramę. sam przy 182 cm jeżdżę na 19" rowerze (nie krossie ;)
ale w temacie - żonie (175 cm) kupiłem kross level 2 w rozmiarze 17". i też musiałem wymienić mostek, przy czym bardziej chodziło tu o wygodną pozycją i wyższą kierownicę, niż zbyt dużą ramę.
kupiłem więc do kompletu truvativ xr 75 mm o wzniosie 12 stopni, o taki:

http://www.allegro.pl/item604786472_truvativ_xr_9_wersji_xc_mtb_fr_enduro_hit_wys_0.html

--
artek

Data: 2009-04-09 11:27:44
Autor: dobrov
artek pisze:
bieleckim@o2.pl pisze:
[...]

Za dużą tak ale nie koniecznie za długą.
Jak przesiadałem się z 21 cali na 18 cali to nowa rama była dłuższa od starej
(minimalnie). Bardziej sportowe ramy są dłuższe od tych bardziej rekreacyjnych.

Data: 2009-04-09 11:25:28
Autor: dobrov
bieleckim@o2.pl pisze:
A czym się objawia ta ciut przyduża rama? Jakiś dyskomfort odczuwasz? W
ciele czy w głowie?

21 cali na 180cm ;), ręce są dosyć obciążone, po godzinie zaczynam
czuć szyje od trzymia głowy do góry

Ta... też tak kiedyś miałem. Odwróciłem mostek, bo pierwotnie miałem
go w pozycji niższej. Potem się jeszcze przemęczyłem a potem zmieniłem rower :)
Kupując mostek sprawdź jego kąt podniesienia. Jeżeli będzie nieco krótszy ale
za to dużo bardziej "płaski" niż posiadany obecnie to nic nie zyskasz.
Spróbuj poszukać jakiegoś mostka z wyższym kątem uniesienia niż twój obecny.
Do agresywnej jazdy od wielkiego dzwonu można go zwykle odwrócić "do góry
nogami" żeby mieć "sportowiej" :)

Data: 2009-04-08 15:18:52
Autor: fabian
bieleckim@o2.pl wrote:
Witam

Posiadam Kross Level A2, chce żeby kierownica byla bliżej mnie. Co
muszę wymienić żeby osiągnąć ten cel? Linki do sprzętu mile widziane :)

Możesz jeszcze przesunąć siodełko do przodu.

Fabian.

Data: 2009-04-10 07:53:58
Autor: Svolken
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?
Data: 2009-04-09 23:21:10
Autor: bieleckim
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?
On 10 Kwi, 07:53, "Svolken" <mikolaj.svol...@gmail.com> wrote:
http://www.syntace.de/index.cfm?pid=3&pk=1560

oooo to jest ciekawe rozwiązanie :)

Data: 2009-04-10 08:24:46
Autor: Svolken
Jaki mostek lub kiera w celu jej przybli?enia?

Jaki mostek lub kiera w celu jej przybliżenia?