Jaki najszybszy SSD pod W7?

Data: 2011-01-30 17:24:42
Autor: Marek
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Witam,

Chciałbym nabyć dysk SSD z przeznaczeniem pod system W7 Pro x64. Wystarczy
120GB. Na rynku tyle tego jest, że tydzień musiałbym porównywać modele.
Jedna firma np. OCZ potrafi wygenerować bardzo podobne do siebie modele
(nie wiem po co).

Interesuje mnie kategoria cenowa poniżej 1000zł. Chyba, że jest coś
spektakularnego na co warto zaczekać z zakupem aż będzie tańsze...

Data: 2011-01-30 17:30:54
Autor: Gupik
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Data: 2011-01-30 17:46:45
Autor: Jacek
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Dnia Sun, 30 Jan 2011 17:30:54 +0100, Gupik napisał(a):

http://pclab.pl/news44661.html :)

Ale dlaczego autor nazywa to napedami???
Co napedzaja?

Data: 2011-01-30 17:52:40
Autor: MC
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Użytkownik "Jacek" <ala@ola.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1quj775q0mawx$.1coz1mvvynwi4$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 30 Jan 2011 17:30:54 +0100, Gupik napisał(a):

http://pclab.pl/news44661.html :)

Ale dlaczego autor nazywa to napedami???

Napęd jest zwi±zany z dyskiem, który się kręcił. SSD też ma w nazwie dysk. Faktem jest, że jeszcze nie maj± dobrej nazwy. Zaproponuj co¶.

Data: 2011-01-30 18:00:22
Autor: Radosław Sokół
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 30.01.2011 17:52, MC pisze:
Napęd jest zwi±zany z dyskiem, który się kręcił. SSD też ma w nazwie dysk. Faktem jest, że jeszcze nie maj± dobrej nazwy. Zaproponuj co¶.

SSD = Solid State Drive. Więc nie ma "dysk" w nazwie, choć
ma ten nieszczęsny "napęd". Z drugiej strony "drive" to nie
tylko napęd, ten wyraz ma wiele znaczeń. A wystarczy to roz-
win±ć jako "Solid State Device" i problem znika :)

Jak dla mnie w języku polskim powinno się SSD nazywać no¶ni-
kami (danych), zdecydowanie nie dyskami i nie napędami.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-01-30 20:20:02
Autor: MC
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2011013017002200grush.one.pl...
[...]

Np. wikipedia wspomina także o rozwinięciu skrótu SSD jako Solid State Disk. Tak czy inaczej jedno warte drugiego.

Z drugiej strony "drive" to nie
tylko napęd, ten wyraz ma wiele znaczeń. A wystarczy to roz-
win±ć jako "Solid State Device" i problem znika :)

Urz±dzenie ciała stałego. My¶lisz, że to się przyjmie?

Jak dla mnie w języku polskim powinno się SSD nazywać no¶ni-
kami (danych), zdecydowanie nie dyskami i nie napędami.

Tylko jak to odróżnić od innych no¶ników? Nie mamy nazwy dla pendrajwa, teraz jest kolejny bezimienny.

Data: 2011-01-30 20:41:53
Autor: Radosław Sokół
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 30.01.2011 20:20, MC pisze:
Tylko jak to odróżnić od innych no¶ników? Nie mamy nazwy dla pendrajwa, teraz jest kolejny bezimienny.

"No¶nik SSD" lub "urz±dzenie SSD".

Na pen-drive faktycznie nie ma nazwy. Ja nazywam je w ksi±ż-
kach najczę¶ciej "urz±dzeniami typu pen-drive" albo "przeno¶na
pamięć masowa typu pen-drive". Na pewno nie idealnie, ale chy-
ba lepiej, niż powielanie anglicyzmu lub wymy¶lanie koszmarków
w stylu piórkonapędów czy pędraków.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-01-30 21:17:54
Autor: MC
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2011013019415300grush.one.pl...
W dniu 30.01.2011 20:20, MC pisze:
Tylko jak to odróżnić od innych no¶ników? Nie mamy nazwy dla pendrajwa, teraz jest kolejny bezimienny.

"No¶nik SSD" lub "urz±dzenie SSD".

Redundancja. Co¶ jak dysk CD.

Data: 2011-01-30 21:51:24
Autor: RedLite
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 2011-01-30 21:17, oskarżony *MC*, zeznał co następuje:

"No¶nik SSD" lub "urz±dzenie SSD".

Redundancja. Co¶ jak dysk CD.

Raczej pleonazm :]

--
signature

Data: 2011-01-30 22:25:46
Autor: MC
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Użytkownik "RedLite" <siete@ocho.es> napisał w wiadomo¶ci news:ii4ivv$i2n$2news.onet.pl...
W dniu 2011-01-30 21:17, oskarżony *MC*, zeznał co następuje:

"No¶nik SSD" lub "urz±dzenie SSD".

Redundancja. Co¶ jak dysk CD.

Raczej pleonazm :]

Tu nie miejsce na dyskusję językow±, ale pleonazm jest jedn± z form redundancji.

Data: 2011-01-30 22:55:48
Autor: RedLite
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 2011-01-30 22:25, oskarżony *MC*, zeznał co następuje:

Tu nie miejsce na dyskusję językow±, ale pleonazm jest jedn± z form
redundancji.

http://sjp.pwn.pl/szukaj/redundancja
http://sjp.pwn.pl/szukaj/pleonazm

Porównaj i przemy¶l

--
signature

Data: 2011-01-31 03:55:14
Autor: MC
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Użytkownik "RedLite" <siete@ocho.es> napisał w wiadomo¶ci news:ii4mon$40q$1news.onet.pl...
[...]

Jak ja lubię takie odzywki. Przeważnie ich autorami s± go¶cie, którzy nie maj± nic do powiedzenia. Przecież w przeciwnym razie napisaliby jasno o co im chodzi.

Data: 2011-01-30 18:00:48
Autor: Krzysztof Kucharski
Jaki najszybszy SSD pod W7?

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ii450t$i6q$1node1.news.atman.pl...
[...]

[...]

Dysk krzemowy / silikonowy. Aka cegła ;-)

MSPANC - Krzysztof Kucharski

Data: 2011-01-30 17:55:28
Autor: marfi
Jaki najszybszy SSD pod W7?
[...]

  Może koniunkturę?

--
marfi

Data: 2011-01-30 19:04:25
Autor: Pan Piskorz
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 2011-01-30 17:55, marfi pisze:

  Może koniunkturę?

:-)
IMHO bardzo trafne.

P.

Data: 2011-01-30 19:13:42
Autor: marfi
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ii497a$hme$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-30 17:55, marfi pisze:

  Może koniunkturę?

:-)
IMHO bardzo trafne.

  W ub. tygodniu byłem bliski zakupu SSD i analizowałem pod tym k±tem swoje potrzeby - w efekcie analiz zamiast 128GB SSD zakupiłem 2TB NAS.

--
marfi

Data: 2011-01-30 21:41:28
Autor: BartekK
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 2011-01-30 19:13, marfi pisze:
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
W dniu 2011-01-30 17:55, marfi pisze:

MoĹĽe koniunkturÄ™?

:-)
IMHO bardzo trafne.

W ub. tygodniu byłem bliski zakupu SSD i analizowałem pod tym kątem
swoje potrzeby - w efekcie analiz zamiast 128GB SSD zakupiłem 2TB NAS.
Ja również analizowałem, i w efekcie zamiast 128GB SSD kupiłem głośniki do komputera.
Takie porĂłwnywanie ma taki sam sens ;)

Data: 2011-01-30 22:17:50
Autor: Mich@l
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 2011-01-30 21:41, BartekK pisze:

Ja również analizowałem, i w efekcie zamiast 128GB SSD kupiłem gło¶niki
do komputera.
Takie porównywanie ma taki sam sens ;)

Zgadza się. Jak w zeszły weekend zacz±łem analizować to wczoraj dopiero wytrzeĽwiałem. Co kupiłem - możecie mnie pokroić i posolić, ale i tak nie pamiętam :)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-01-31 10:46:59
Autor: Marek
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Dnia Sun, 30 Jan 2011 17:30:54 +0100, Gupik napisał(a):

http://pclab.pl/news44661.html :)

O, dzięki ! :-)

W tym artykule zastanowił mnie jeden akapit:

SSD Intel 510 będą za to w stanie przeprowadzić mniejszą liczbę operacji
wejścia-wyjścia w ciągu jednej sekundy. Wartość IOPS podczas odczytu
losowych bloków 4-kilobajtowych ma wynieść 20 tysięcy, a podczas zapisu –
około 4 tysiące. Obecny czempion Intela oferuje odpowiednio minimum 35
tysięcy i 3,3 tysiąca IOPS. Może czegoś nie zrozumiałem: czy mniejsza liczba IO/s mozliwych do
zrealizowania jest zaletÄ… w/g autora?

Data: 2011-01-31 18:56:12
Autor: Tomasz B±tor
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Dnia Mon, 31 Jan 2011 10:46:59 +0100, Marek napisał(a):

Może czego¶ nie zrozumiałem: czy mniejsza liczba IO/s mozliwych do
zrealizowania jest zalet± w/g autora?

Transfery będ± większe, za to ilo¶ć IOPS mniejsza :)

Obecnie króluj± SSD napędzane kontrolerem SandForce pierwszej generacji
(OCZ Vertex 2 na przykład), natomiast ja bym poczekał na tego Intela, może
nieĽle zamieszać.

t.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2011-02-01 09:13:20
Autor: Marek
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Dnia Mon, 31 Jan 2011 18:56:12 +0100, Tomasz Bątor napisał(a):

Transfery będą większe, za to ilość IOPS mniejsza :)

A jak to się przekłada na praktyczne eksploatowanie? Producenci chwalą się,
ĹĽe dyski majÄ… 10k, 50k... IOPS Czy systemy operacyjne wykorzystujÄ… aĹĽ tak
wielkie ilości operacji?

Obecnie królują SSD napędzane kontrolerem SandForce pierwszej generacji
(OCZ Vertex 2 na przykład), natomiast ja bym poczekał na tego Intela, może
nieźle zamieszać.

Ok, więc przechodzę w stan oczekiwania :-)

Data: 2011-02-01 20:15:53
Autor: Tomasz B±tor
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Dnia Tue, 1 Feb 2011 09:13:20 +0100, Marek napisał(a):

Transfery będ± większe, za to ilo¶ć IOPS mniejsza :)

A jak to się przekłada na praktyczne eksploatowanie? Producenci chwal± się,
że dyski maj± 10k, 50k... IOPS Czy systemy operacyjne wykorzystuj± aż tak
wielkie ilo¶ci operacji?

No cóż, wszystko zależy od tego jak bardzo ten system obci±żysz :). Mnie
się wydaje, że IOPS mamy juz wystarczaj±co dużo, teraz jeszcze wysycić SATA
6Gbps i będzie fajnie :)

t.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2011-01-30 17:46:32
Autor: m4rkiz
Jaki najszybszy SSD pod W7?

http://allegro.pl/i1430371362.html

Data: 2011-01-30 21:39:57
Autor: BartekK
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 2011-01-30 18:46, m4rkiz pisze:

[...]

tylko że to pod systemem się zjawia jako dodatkowy kontroler soft-raid, i dwa dyski w raid (stąd prędkość). Za tą cenę to można już wziąść 2x "zwykły" dysk ssd typu agility2 czy vertex i użyć raidu na posiadanej płycie gł. (jeśli posiada). Przynajmniej rozwiązanie bardziej skalowalne.

Data: 2011-01-31 10:56:58
Autor: Marek
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Dnia Sun, 30 Jan 2011 21:39:57 +0100, BartekK napisał(a):

tylko że to pod systemem się zjawia jako dodatkowy kontroler soft-raid, i dwa dyski w raid (stąd prędkość).

Ha! Dobre! Dzięki za cenną uwagę.

Za tą cenę to można już wziąść 2x "zwykły" dysk ssd typu agility2 czy vertex i użyć raidu na posiadanej płycie gł. (jeśli posiada). Przynajmniej rozwiązanie bardziej skalowalne.

A tak na marginesie: przypuszczam, że Raid 0 masz na myśli. Czy w przypadku
zawodności SSD nie jest to igranie z ogniem? Pytam w kontekscie takim, że
niby z jednej strony SSD majÄ… sporo gwarancji i w/g danych technicznych -
długą żywotność, a z drugiej jest praktyka. Czytałem jakiś czas temu
wypowiedź kogoś, kto kontrolery jakieś produkował i musił wrócić do
zwykłych dysków bo SSD gubiły dane po pół roku eksploatacji.

Data: 2011-02-01 09:57:01
Autor: CUT_INZ
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 31-01-2011 10:56, Marek pisze:

[...]

Ja używam w laptopie SSD vertex2 (od dłuższego czasu). Jednym słowem - polecam.

Data: 2011-02-01 12:38:47
Autor: Marek
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Dnia Tue, 01 Feb 2011 09:57:01 +0100, CUT_INZ napisał(a):

Ja używam w laptopie SSD vertex2 (od dłuższego czasu). Jednym słowem - polecam.

Tak, czytałem pozytywne opinie o tym modelu. IBM jednak szykuje sporo
szybsze rozwiÄ…zanie. Obecnie korzystam z 2 tradycyjnych dyskĂłw, ktĂłre w
Raidzie 0 majÄ… po 260M tranferu w obie strony. Zmiana na SSD to skrĂłcenie
czasu dostęp w zasadzie i szybszy transfer małych plików. Waham się nad
zainwestowaniem w SSD - może to być drogi eksperyment, który nie wniesie
wymiernych skutków. Tymczasem IBM nawet ciągły transfer będzie miał szybszy
(na SATA3). Dlatego chyba jednak warto pójść za sugestią Bartka i zaczekać,
szczególnie że ciśnienia nie mam.

Data: 2011-02-01 17:22:06
Autor: BartekK
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 2011-02-01 12:38, Marek pisze:
[...]

Chyba intel a nie ibm ?

Data: 2011-02-01 20:29:47
Autor: Marek
Jaki najszybszy SSD pod W7?
Dnia Tue, 01 Feb 2011 17:22:06 +0100, BartekK napisał(a):

Chyba intel a nie ibm ?

Ups, tak, oczywiście :-) Chodziło mi o Intela.

Data: 2011-02-01 13:50:10
Autor: Tomaszek
Jaki najszybszy SSD pod W7?
W dniu 2011-02-01 09:57, CUT_INZ pisze:
Ja używam w laptopie SSD vertex2 (od dłuższego czasu). Jednym słowem -
polecam.

Pytanie jeszcze: jak używasz? Do czego?

Data: 2011-02-01 18:55:02
Autor: m4rkiz
Jaki najszybszy SSD pod W7?
[...]

na iboodzie dzisiaj vertex2 180gb za 1k pln
prawie cztery stowki taniej niz w sklepach

http://www.ibood.com/pl/pl/product_specs/4688/Dysk_twardy_OCZ_SSD_Verte_2_180GB/

Jaki najszybszy SSD pod W7?