Jaki nawilżacz powietrza ?

Data: 2009-09-16 13:55:52
Autor: krzysiek
Jaki nawilżacz powietrza ?
Witam

Zastanawiam się nad kupnem nawilżacza powietrza .Znalazłem takie 2 modele; Konfor SPS 828 nawilżacz ultradźwiękowy (http://www.euro.com.pl/nawilzacze/konfor-sps-828.bhtml ) i  DeLonghi VH 400
nawilżacz parowy (http://www.euro.com.pl/nawilzacze/delonghi-vh-400.bhtml ) ..

Nawilżacz parowy ma moc aż 400 W ,ale można tam dodać olejki eteryczne , ultradźwiękowy ma moc 25 W , ale tu nic nie pisze o olejkach eterycznych ..Tak sobie myślę , że  możliwość dodania olejków to przyfatna funkcja  . Który polecacie , a może jest  inny model wart zakupu ?

Data: 2009-09-16 14:22:35
Autor: witek
Jaki nawilżacz powietrza ?
krzysiek pisze:
[...]

Na pewno parowy jest zdrowszy, chociaż prądu ciągnie kilkakrotnie więcej, niż ultradźwiękowy. Z parowego wydostaje się tylko para wodna plus ew. olejki, a z ultradźwiękowego wszystko, co jest w wodzie rozpuszczone (kamień) i co się w niej zalęgło (bakterie, grzybki).
W każdym bądź razie, jeśli woda stoi w pojemniku kilka dni, względnie pojemnik nie jest regularnie dezynfekowany, to taka np. legionella ma idealne warunki do rozwoju. No i ten pył kamienny na wszystkich meblach.
Mój nawilżacz ultradźwiękowy już parę lat leży w piwnicy. Na szczęście dzieci już duże a w domu ostatnio nie jest bardzo sucho, więc nie mam potrzeby używania, ale jak bym miał kupić dzisiaj, to bym wybrał parowy.

Witek

Data: 2009-09-17 22:32:35
Autor: Wojciech Skrzypinski
Jaki nawilżacz powietrza ?
witek pisze:

[...]

Dobry nawilzacz ultradzwiekowy bedzie posiada :
- filtr wody
- funkcje podgrzewania wody (wlacza sie podgrzewanie, a po zapaleniu odpowiedniej lampki mozna rozpoczac rozpylanie... lub wczesniej, ale na wlasne ryzyko)

W każdym bądź razie, jeśli woda stoi w pojemniku kilka dni, względnie pojemnik nie jest regularnie dezynfekowany, to taka np. legionella ma idealne warunki do rozwoju.

Potwierdzam.

No i ten pył kamienny na wszystkich meblach.

Na wszystkich moze nie, ale na niektorych powierzchniach rzeczywiscie...

Mój nawilżacz ultradźwiękowy już parę lat leży w piwnicy. Na szczęście dzieci już duże a w domu ostatnio nie jest bardzo sucho, więc nie mam potrzeby używania, ale jak bym miał kupić dzisiaj, to bym wybrał parowy.

Wstyd sie przyznac, ale moj wypasiony nawilzacz ultradzwiekowy (z podgrzewaniem wody, filtrem, higrostatem) rowniez lezy odlogiem... tylko jeden sezon byl uzywany, a tak to wole wywiesic pranie albo powiesic mokra szmate na grzejniku :)

W.

Jaki nawilżacz powietrza ?