Jaki (nie pierwszy) moto do turystyki?

Data: 2009-10-01 13:10:59
Autor: Ritchie
Jaki (nie pierwszy) moto do turystyki?
Witam,
Zainspirowany reportazem zamieszczonym na grupie z podrozy do Afganistanu, mam pytanie do grupowych 'turystow' i 'endurystow'. Jaki moto proponowalibyscie do tego typu (chociaz na poczatek pewnie troche mniej hardcorowych) wyjazdow? Chodzi mi o jakies mozliwie swieze modele, np. od roku 2007. Poki co, z turystykow siedzialem i przejechalem sie na V-Stormie 650 i bylo calkiem fajnie, ale moze macie jakies inne propozycje? Z gory dzieki za sugestie. Pozdroovka. Ritchie.

Data: 2009-10-01 07:51:32
Autor: Nikanor
Jaki (nie pierwszy) moto do turystyki?
On 1 Paź, 15:10, "Ritchie " <td...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
...do Afganistanu...,
...z turystykow siedzialem i przejechalem sie na V-Stormie

V-Stroma 650 nie polecam do Afganistanu.

--
Nikanor [DL650, DR 350, Agility 125]

Data: 2009-10-01 17:08:07
Autor: de Fresz
On 2009-10-01 15:10:59 +0200, "Ritchie " <tdepa@NOSPAM.gazeta.pl> said:

[...]

Z jako tako nadających się w teren i w miarę nowych dużych turystyków wybór jest oszałamiający: Buma Adventure i KTM 950/990 Adventure, może jeszcze Buma F800GS. Z mniej terenowych - MG Stelvio, Ducati Multistrada, V-Stromy duży i mały, Varadero, Aprilia Caponord. Z lżejszych nowy Trampek i Tenera, mały KTM Adv (LC4) się chyba też łapie w roczniki. Coś pominąłem? Chyba nie.
A na wycieczki na totalne zadupia najlepiej sprawdzają się sprzety o konstrukcji cepa - Afryki, od biedy Super Tenery czy starsze Bumy (jeszcze przed 1100), DR BIG. Ewentualnie w opcji light TT-R, XR600/650R, LC4 (przed wyjazdem rozkręcić i skręcić).

Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-10-02 15:15:36
Autor: kocyk
de Fresz wrote:
On 2009-10-01 15:10:59 +0200, "Ritchie " <tdepa@NOSPAM.gazeta.pl> said:

[...]

Hehe, ja bym chcial zobaczyc poczatkujacego na lc8. IMO, jesli malo terenowo i blizej niz dalej- transalp, jesli dalej i bardziej terenowo - tenere.
k.

Data: 2009-10-01 17:23:11
Autor: tomek

"Ritchie " <tdepa@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:ha29p3$43r$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak sie wczytasz we wpomniane forum to wychodzi na to, ze kazde, a im bardziej zblizone do panheada'62 albo triumpha scramblera tym wiecej frajdy. A tak na powazniem to prywatnie sklaniam sie do starej tenery ale za malo mam doswiadczenia, zeby w tej dziedzinie doradzac, do tego rocznikowo nie pasuje.
--
T.

Data: 2009-10-01 23:22:09
Autor: Sambor
Ritchie  <tdepa@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Czuje sie troche kompetentny ;)
Hm z mojego doswiadczenia, nie liczac motocykla, ktorym podrozuje sugerowalbym
chyba BMW 650 Dakar. Ale zupelnie nie rozumiem tej checi do swiezszych modeli.
Po co wiecej placic za gorszy motocykl? Oczywiscue relatywnie gorszy - bo na
tamte drogi.
A na tamtych zadupiach zepsuje sie wszystko co za ma konstrukcje bardziej
skomplikowana od mlotka. Sugeruje jak najmniej elektroniki, zero
katalizatorow, wysoko filtr powietrza, sprawdzone zawieszenie (tu akurat
bywaja problemy z tylem Dakara). No i sensowne opony. Osobiscie rozwazylbym
jeszcze tenery. Sorki, ale do KTMow nie mam zaufania. Ale nie jest to poparte
zadnymi przejsciami osobistymi.
Nie wykluczam tez 800GS, ale z reguly nie instaluje nowych systemow
operacyjnych i nie uzywam motocykli, ktore wypuszczono w ostatnich 3 latach.
Ktos wrzucal juz ten link? http://picasaweb.google.pl/Sambor1965/CentralAsia2009#
pozdrowka

Data: 2009-10-02 00:25:01
Autor: Gawron
On 2 Paź, 01:22, "Sambor" <sambor1965.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Czuje sie troche kompetentny ;)

Niezly eufemizm. ;-)

A z opon co bys polecil na wyjazd tego typu? Tylko takich
produkowanych i realnych do dostania! I na ile circa ebaut Ci
starczaja?

Pozdr
Gawron
Afri

Data: 2009-10-02 13:59:38
Autor: Sambor
Gawron <mgawronski@gmail.com> napisał(a):
A z opon co bys polecil na wyjazd tego typu? Tylko takich
produkowanych i realnych do dostania! I na ile circa ebaut Ci
starczaja?

W dwie osoby zawsze jezdzilem na komplecie TKC. Wystarczaly niestety na 6000
km tylko. A Solo to tyl Mitas E09 Dakar nie wiem na jak dlugo. Po 7000 wyglada bardzo
dobrze. Z przodu byl Trelleborg Army Special. Byl, bo sie skonczyl po jakchs
5000.  Ale poza tym ze sie arcywyzabkowal to bez uwag...
Jak jest sucho i szutrowo/kamieniscie to jest to idealny uklad. Nie testowalem
(i nie bede) w blocie...

Data: 2009-10-02 08:34:14
Autor: Ireneusz Dyła
Użytkownik "Sambor"  napisał w wiadomości

Czuje sie troche kompetentny ;)

Dobrze, że jesteś bo jeszcze sami musielibyśmy się tłuc
po tych miejscach, a tak to wystarczy Cię uznac za dobro narodowe,
objąć szczególną ochroną i wysyłać na wszystkie misje ;-)

Ktos wrzucal juz ten link? http://picasaweb.google.pl/Sambor1965/CentralAsia2009#

Ta mała Afganka to faktycznie jak z National Geografic

Irek i ktm-y

Data: 2009-10-02 09:05:16
Autor: newrom
Jaki (nie pierwszy) moto do turystyki?
On Fri, 2 Oct 2009 08:34:14 +0200, "Ireneusz Dyła"
<idyla@opole.gddkia.gov.pl> wrote:

Dobrze, że jesteś bo jeszcze sami musielibyśmy się tłuc
po tych miejscach, a tak to wystarczy Cię uznac za dobro narodowe,
objąć szczególną ochroną i wysyłać na wszystkie misje ;-)

Dobro narodowe sie u nas 1. sprzedaje 2. zakopuje 1,5m pod ziemia
3. zamyka w skarbcu

Nie wiem czy sie Sambor zgodzi ;)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-10-02 11:06:56
Autor: Magic
Ritchie pisze:
[...]

To takich raczej nie ma. Powtóze tu zdanie Koca, z którym się w pełni zgadzam, że na takie wypady to tylko moto ze stalową ramą i elektroniką w postaci GPSa i może kwarcowego zegarka, tak żeby dało się naprawić elektrodą otuloną i kwałkiem drutu. Klamki moga byc aluminiowe, bo i tak bierze sie na zapas.
A w średnio hardcorowe wypady to chyba wziąłbym Afrykę.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-10-02 11:07:52
Autor: Magic
Magic pisze:
Ritchie pisze:
[...]

Aha, szprychowe koła i przód 21 cali.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-10-08 06:16:31
Autor: zbooY
On 2 Paź, 11:07, Magic <maciejsajeckiCIA...@wp.pl> wrote:
Magic pisze:

> [...]
> bierze sie na zapas.
> A w średnio hardcorowe wypady to chyba wziąłbym Afrykę.

"test" ST vs AT vs BIG w 3 odcinkach
http://www.youtube.com/watch?v=HDZIjuw_j6k&feature=channel
czyli Dakar do 1500GBP
chyba bedzie cykliczny programik