Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Jaki nie rz±d takie i tzw firmy kogucik -Autostrady z³odziei

Jaki nie rz±d takie i tzw firmy kogucik -Autostrady z³odziei

Data: 2013-03-01 01:57:07
Autor: muto2100
Jaki nie rz±d takie i tzw firmy kogucik -Autostrady z³odziei
Data: 2013-03-01 17:11:48
Autor: u2
Jaki nie rząd takie i tzw firmy kogucik -Autostrady złodziei
W dniu 2013-03-01 10:57, muto2100 pisze:
http://wyborcza.pl/piatekekstra/1,129976,13482156,Autostrady_zlodziei.html


Sprzedawali asfalt na boku, zawyżali koszty, partaczyli robotę, dawali łapówki. Złodziejstwo i korupcja na budowie polskich dróg przyjęły rozmiary, w które trudno uwierzyć
  Dopiero teraz wychodzi to na jaw, bo drogi siÄ™ sypiÄ…. Wciąż czytamy o remontach kilkuletnich nawierzchni, pÄ™kajÄ…cych wiaduktach itp. Dlaczego?

  - Irlandczycy z A1 kursowali po okolicy, zajeżdżali na każdÄ… przyzwoicie wyglÄ…dajÄ…cÄ… posesjÄ™ - opowiada toruÅ„ski biznesmen z branży komputerowej. - ChciaÅ‚em akurat kÅ‚aść kostkÄ™ brukowÄ…. Zaoferowali asfalt poÅ‚owÄ™ taniej. Donice i dziesięć worków angielskiej trawy dostaÅ‚em gratis.

  - Na A1 kto mógÅ‚, ten kradÅ‚. Od stróża po menedżera - mówi przedsiÄ™biorca z Wielkopolski, dostawca piasku dla firm budujÄ…cych autostrady. - Brygady asfaltowe byÅ‚y przynajmniej trzy, dziaÅ‚aÅ‚y z peÅ‚nym bÅ‚ogosÅ‚awieÅ„stwem kierownictwa. Ci, którzy napÄ™dzali klientów na asfalt, jeździli w teren w ciÄ…gu dnia, sÅ‚użbowymi samochodami.

  Irlandzkie przekrÄ™ty to kropla w morzu afer drogowych, które w ostatnich latach zalaÅ‚y PolskÄ™. Zbigniew K., byÅ‚y szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, powoÅ‚any przez rzÄ…d PiS, zostaÅ‚ już zatrzymany przez ABW. Prokuratura zarzuca mu udziaÅ‚ w zmowie cenowej - tej samej, przez którÄ… Komisja Europejska zamroziÅ‚a nam prawie 4 mld zÅ‚ na budowÄ™ dróg. Nie wiadomo, kiedy te pieniÄ…dze zostanÄ… odblokowane. Ale dziÄ™ki podsÅ‚uchom ABW wiemy, jakiego szyfru używali prezesi spółek budowlanych. Nie mówili np. o cenie robót w milionach, tylko o numerach pokojów w hotelu. Pod hasÅ‚em "podciÄ…gnąć gumÄ™ od majtek" kryli sztuczne podwyższanie wartoÅ›ci robót. Teraz oskarżenie dotyczy budowy ekspresówki Jeżewo - BiaÅ‚ystok, przebudowy gierkówki na odcinku Piotrków Trybunalski - Rawa Mazowiecka oraz budowy podkarpackiego odcinka autostrady A4 Radymno - Korczowa. Na Å‚awie oskarżonych zasiada 11 osób, wiÄ™kszość to przedstawiciele drogowych gigantów.

  Krzysztofowi R. - byÅ‚emu dyrektorowi Å›lÄ…skiego oddziaÅ‚u GDDKiA - oraz jego zastÄ™pcy Henrykowi P. prokuratura katowicka zarzuca przyjÄ™cie prawie 2 mln zÅ‚ Å‚apówek. Zasada byÅ‚a prosta - firma wykonujÄ…ca usÅ‚ugi utrzymywania dróg musiaÅ‚a doliczyć do każdej faktury pięć procent na wziÄ…tkÄ™. I tak przez dziewięć lat.

  - Patologie miaÅ‚y miejsce do 2009 roku - twierdzi Urszula Nelken, rzeczniczka prasowa Generalnej Dyrekcji. - Teraz zainwestowaliÅ›my w doposażenie nowoczesnych laboratoriów ponad 100 mln zÅ‚. Specjalistyczne samochody wjadÄ… w każde miejsce na budowie. W 2009 roku pobieraliÅ›my 700 próbek, dzisiaj jest ich ponad 60 tys. I widać efekty. Na autostradzie A2 koÅ‚o Strykowa trzeba byÅ‚o rozebrać ponad 9 km warstwy wiążącej asfaltu i poÅ‚ożyć od nowa. Pod koniec ubiegÅ‚ego roku podsumowaliÅ›my Å‚Ä…czny koszt robót poprawkowych - wyszÅ‚o 670 mln zÅ‚.

Kto tak naprawdę zarobił na polskich autostradach? - czytaj w "Gazecie Wyborczej'' na stronach ''Piątek Ekstra". Cały magazyn jest dostępny dla abonentów PIANO. Przejdź do pełnej wersji artykułu.Sprzedawali asfalt na boku, zawyżali koszty, partaczyli robotę, dawali łapówki. Złodziejstwo i korupcja na budowie polskich dróg przyjęły rozmiary, w które trudno uwierzyć
  Dopiero teraz wychodzi to na jaw, bo drogi siÄ™ sypiÄ…. Wciąż czytamy o remontach kilkuletnich nawierzchni, pÄ™kajÄ…cych wiaduktach itp. Dlaczego?

  - Irlandczycy z A1 kursowali po okolicy, zajeżdżali na każdÄ… przyzwoicie wyglÄ…dajÄ…cÄ… posesjÄ™ - opowiada toruÅ„ski biznesmen z branży komputerowej. - ChciaÅ‚em akurat kÅ‚aść kostkÄ™ brukowÄ…. Zaoferowali asfalt poÅ‚owÄ™ taniej. Donice i dziesięć worków angielskiej trawy dostaÅ‚em gratis.

  - Na A1 kto mógÅ‚, ten kradÅ‚. Od stróża po menedżera - mówi przedsiÄ™biorca z Wielkopolski, dostawca piasku dla firm budujÄ…cych autostrady. - Brygady asfaltowe byÅ‚y przynajmniej trzy, dziaÅ‚aÅ‚y z peÅ‚nym bÅ‚ogosÅ‚awieÅ„stwem kierownictwa. Ci, którzy napÄ™dzali klientów na asfalt, jeździli w teren w ciÄ…gu dnia, sÅ‚użbowymi samochodami.

  Irlandzkie przekrÄ™ty to kropla w morzu afer drogowych, które w ostatnich latach zalaÅ‚y PolskÄ™. Zbigniew K., byÅ‚y szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, powoÅ‚any przez rzÄ…d PiS, zostaÅ‚ już zatrzymany przez ABW. Prokuratura zarzuca mu udziaÅ‚ w zmowie cenowej - tej samej, przez którÄ… Komisja Europejska zamroziÅ‚a nam prawie 4 mld zÅ‚ na budowÄ™ dróg. Nie wiadomo, kiedy te pieniÄ…dze zostanÄ… odblokowane. Ale dziÄ™ki podsÅ‚uchom ABW wiemy, jakiego szyfru używali prezesi spółek budowlanych. Nie mówili np. o cenie robót w milionach, tylko o numerach pokojów w hotelu. Pod hasÅ‚em "podciÄ…gnąć gumÄ™ od majtek" kryli sztuczne podwyższanie wartoÅ›ci robót. Teraz oskarżenie dotyczy budowy ekspresówki Jeżewo - BiaÅ‚ystok, przebudowy gierkówki na odcinku Piotrków Trybunalski - Rawa Mazowiecka oraz budowy podkarpackiego odcinka autostrady A4 Radymno - Korczowa. Na Å‚awie oskarżonych zasiada 11 osób, wiÄ™kszość to przedstawiciele drogowych gigantów.

  Krzysztofowi R. - byÅ‚emu dyrektorowi Å›lÄ…skiego oddziaÅ‚u GDDKiA - oraz jego zastÄ™pcy Henrykowi P. prokuratura katowicka zarzuca przyjÄ™cie prawie 2 mln zÅ‚ Å‚apówek. Zasada byÅ‚a prosta - firma wykonujÄ…ca usÅ‚ugi utrzymywania dróg musiaÅ‚a doliczyć do każdej faktury pięć procent na wziÄ…tkÄ™. I tak przez dziewięć lat.

  - Patologie miaÅ‚y miejsce do 2009 roku - twierdzi Urszula Nelken, rzeczniczka prasowa Generalnej Dyrekcji. - Teraz zainwestowaliÅ›my w doposażenie nowoczesnych laboratoriów ponad 100 mln zÅ‚. Specjalistyczne samochody wjadÄ… w każde miejsce na budowie. W 2009 roku pobieraliÅ›my 700 próbek, dzisiaj jest ich ponad 60 tys. I widać efekty. Na autostradzie A2 koÅ‚o Strykowa trzeba byÅ‚o rozebrać ponad 9 km warstwy wiążącej asfaltu i poÅ‚ożyć od nowa. Pod koniec ubiegÅ‚ego roku podsumowaliÅ›my Å‚Ä…czny koszt robót poprawkowych - wyszÅ‚o 670 mln zÅ‚.

Kto tak naprawdę zarobił na polskich autostradach? - czytaj w "Gazecie Wyborczej'' na stronach ''Piątek Ekstra". Cały magazyn jest dostępny dla abonentów PIANO. Przejdź do pełnej wersji artykułu.

--

"Główną motywacją mojej aktywności publicznej była potrzeba władzy
i żądza popularności. Ta druga była nawet silniejsza od pierwszej,
bo chyba jestem bardziej próżny, niż spragniony władzy. Nawet na pewno..."

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15–16 października 2005

Jaki nie rz±d takie i tzw firmy kogucik -Autostrady z³odziei

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona