Jaki niedrogi LCD do cyfrowej kablowki

Data: 2011-08-03 10:56:34
Autor: Mark
Jaki niedrogi LCD do cyfrowej kablowki
Jako że mój obecny TV zaczyna świrować, potrzebuje w trybie w miare pilnym
kupić inny TV. Ale jak przegladam rozne opinie, rankingi i opisy, to im
wiecej czytam tym mniej wiem:)

Wiec zalozenia sa takie:
Cena do 1500 zl.
Przeznaczenie - cyfrowa TV kablowa (UPC)plus oczywiscie DVD (zwykle, nie BR)
Z zalozenia odrzucam rozne Funaje czy Oriony (chyba ze ktos ma dobry
argument by mnie przekonac, ale naprawde dobry, poza cena:) )
Z tego co czytam to dominuja dwa obozy - zwolennikow Samsunga i Sony, czasem
doskoczy Panasonic czy Sharp, ale zapewne model modelowi nierowny
Aha, co do wielkosci - obecnie posiadalem 32 cale, i do takiej wielkosci sie
przymierzalem, choc w tej cenie to i jakiegos LG-ka 37 mozna dostac.
Odpada wszysto ponizej 32 cali
Co do rozdzielczosci - obecnie mam HD-Ready (kilka kanalow HD z pakietu UPC,
plus kanaly HD C+) i pytanie, czy w cyfrowej kablowce rzeczywiscie leci full
HD, czy HD ready nie jest jakims ograniczeniem?

Wpadly mi w oko takie modele:
Samsung LE32D400E
Samsung LE32D450
Sony KDL-32BX400
Sony KDL-32EX301

--
Mark

Data: 2011-08-04 10:36:51
Autor: pawell32
W dniu 03.08.2011 10:56, Mark pisze:
[...]

o ile wiem, tv nie wykorzystuje fullHD, a jedynie 1080i
co do przedstawionych poniżej tv to ja optuje za sony.
nie uważam że w ich przypadku płaci się przede wszystkim za logo.
samsung oferuje ciut więcej, np. ich tv obsługują mkv i nieco lepszy
odtwarzacz medialny.
co do jakości obrazu - z obydwóch będziesz zadowolony.

lg bym sobie odpuścił

Wpadly mi w oko takie modele:
Samsung LE32D400E
Samsung LE32D450
Sony KDL-32BX400
Sony KDL-32EX301

Data: 2011-08-04 10:47:47
Autor: Mark
Dnia Thu, 04 Aug 2011 10:36:51 +0200, pawell32 napisał(a):

[...]

Dzieki za podpowiedz
No wlasnie tez jakos LG mnie nie ciagnie, u znajomych jest taki i
specjalnego wrazenia nie robi.
A co do sony - to jaka jest rzeczywista roznica miedzy seria BX a EX, ktora
lepsza?

--
Mark

Data: 2011-08-04 11:10:37
Autor: pawell32
W dniu 04.08.2011 10:47, Mark pisze:

[...]

EX - ledtv
BX - lcd.
który lepszy? pewnie EX, cięńszy, lżejszy i pobiera nieco mniej prądu.

Data: 2011-08-04 12:09:54
Autor: Mark
Dnia Thu, 04 Aug 2011 11:10:37 +0200, pawell32 napisał(a):

EX - ledtv
BX - lcd.
który lepszy? pewnie EX, cięńszy, lżejszy i pobiera nieco mniej prądu.

Aha, ok, myslalem ze jedna linia to moze byc jakies "econo", "Value" czy jak
tam sobie producenci oznaczaja slabsze modele. Wiec teraz mam jasnosc.

--
Mark

Data: 2011-08-06 23:22:25
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-08-04 11:10, *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Powolutku zaczynasz popadać w żartobliwy ton, a człowiek pyta poważnie :)
Jeszcze nie widziałem LCD z krawędziowym podświetleniem LED, który by dorównywał w czymkolwiek odpowiednikowi z lampami poza zużyciem energii - obraz zawsze był gorszy.
Sam myślę, o zmianie swojego "lampowego" LCD na nowszy model, ale nie ma chwilowo (mam nadzieję, że LEDowa moda szybko minie) niczego wartego zawieszenia oka w rozsądnej cenie.

Pozdrawiam - Mirek
PS.
No tak - prawie zapomniałem, że są cieńsze :)
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-08-06 23:45:33
Autor: pawell32
W dniu 06.08.2011 23:22, Mirek Ptak pisze:
> Powolutku zaczynasz popadać w żartobliwy ton, a człowiek pyta poważnie :)

jestem śmiertelnie poważny ;-)

> Jeszcze nie widziałem LCD z krawędziowym podświetleniem LED, który by
> dorównywał w czymkolwiek odpowiednikowi z lampami poza zużyciem energii
> - obraz zawsze był gorszy.

to nie oglądaj za dużo LG ;-)
lcd czy tego chcesz czy nie i tak zastąpi świetlówki czy "lampy"
jak to nazywasz na ledy, choć by z powodu mniejszego poboru prądu.
to trochę tak jak luty bezołowiowe.
nie zauważyłem by obraz był gorszy. przecież matryce są te same,
zmienia się podwietlenie, a co za tym idzie - inna temperatura barwowa.
wiele zależy od procesora obrazu.
wiele rozpisywano się o zaletach led (nawet edge led!) jaki to daje
lepszy obraz, ja widzę poprawę ale to kwestia nowej elektroniki,
a nie podświetlenia.

> Sam myślę, o zmianie swojego "lampowego" LCD na nowszy model, ale nie ma
> chwilowo (mam nadzieję, że LEDowa moda szybko minie) niczego wartego
> zawieszenia oka w rozsądnej cenie.

sam lcd i nie zmieniam.

> No tak - prawie zapomniałem, że są cieńsze :)

to też zaleta

Data: 2011-08-07 18:00:22
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-08-06 23:45, *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

 > Jeszcze nie widziałem LCD z krawędziowym podświetleniem LED, który by
 > dorównywał w czymkolwiek odpowiednikowi z lampami poza zużyciem energii
 > - obraz zawsze był gorszy.

to nie oglądaj za dużo LG ;-)

Oglądam okazyjnie - jeden 32" w sypialni, a drugi 37" u szwagra - raczej mnie nie spaczają :)

lcd czy tego chcesz czy nie i tak zastąpi świetlówki czy "lampy"
jak to nazywasz na ledy, choć by z powodu mniejszego poboru prądu.
to trochę tak jak luty bezołowiowe.

http://hdtvmania.pl/2011/05/08/lcd-czy-led-grubsze-telewizory-wracaja-do-lask
Tu wprawdzie więcej piszą o aspekcie finansowym, ale ludzie coraz częściej zauważają główny problem krawędziowców i zaczynają pytać o CCFL.
To tak jak kiedyś ze srebrnymi TV - ile się naszukałem zanim znalazłem czarny :) - teraz czarne znów w natarciu :)

nie zauważyłem by obraz był gorszy. przecież matryce są te same,
zmienia się podwietlenie, a co za tym idzie - inna temperatura barwowa.
wiele zależy od procesora obrazu.

I o podświetlenie właśnie chodzi - zwłaszcza o jego nierównomierność.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-08-07 19:00:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:

To tak jak kiedyś ze srebrnymi TV - ile się naszukałem zanim znalazłem czarny :) - teraz czarne znów w natarciu :)

I dobrze.
Widziałem ostatnio szajsunga z całkowicie srebrnym, jakby chromowanym obramowaniem.
Jak jest wyłączony wygląda fajnie, ale że gość zabudował sobie szafkę na nim kolorowymi diodami led (żeby nie oglądać tv w ciemnym pokoju - ja też tak nie lubię), to oglądać się na nim nic nie dało - widać było tylko te diody odbijające się w ramce tv.

Pytałem mu się na cholerę ten chrom na tv,nie bardzo wiedział co powiedzieć.

Data: 2011-08-05 07:57:20
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail tajny@adres.w.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

No wlasnie tez jakos LG mnie nie ciagnie, u znajomych jest taki i
specjalnego wrazenia nie robi.

co masz na mysli?

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2011-08-05 10:19:35
Autor: pawell32
W dniu 05.08.2011 09:57, Budzik pisze:
[...]

to zależy o chcesz o nich uslyszeć

Data: 2011-08-06 09:45:52
Autor: jerzu
Jaki niedrogi LCD do cyfrowej kablowki
On Fri, 05 Aug 2011 10:19:35 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

to zależy o chcesz o nich uslyszeć

To Ty napisałeś "lg bym sobie odpuścił". Więc może to jakoś byś
umotywował?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-06 16:28:51
Autor: pawell32
wrote:

to zależy o chcesz o nich uslyszeć

To Ty napisałeś "lg bym sobie odpuścił". Więc może to jakoś byś
umotywował?

powiem tylko tyle:
jakość obrazu daje wiele do życzenia i często spotykana
koszmarna poświata.
pomijam fakt oprogramowania (kwestia gustu), czy jakieś dziwne
brzęczenia na minimalnej głośości.

do małych tv o przekątnej do 22 cali i monitorów
nie ma co się specjalnie przyczepiać.

Data: 2011-08-06 10:57:19
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail pawell@net-sat.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

No wlasnie tez jakos LG mnie nie ciagnie, u znajomych jest taki i
specjalnego wrazenia nie robi.

co masz na mysli?

to zależy o chcesz o nich uslyszeć

pytam z ciekawosci, co masz mysli piszac, ze nie robi specjalnego wrazenia.
Jakie przyjąłeś kryteria oceny?

Data: 2011-08-06 16:56:57
Autor: pawell32
W dniu 06.08.2011 12:57, Budzik pisze:
pytam z ciekawosci, co masz mysli piszac, ze nie robi specjalnego wrazenia.
Jakie przyjąłeś kryteria oceny?

czytaj uważnie, bo to nie ja napisałem.

Data: 2011-08-07 08:57:14
Autor: Budzik
[...]

się było nie odzywać na pytanie zadane Markowi ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2011-08-08 08:50:24
Autor: Mark
Dnia Sun, 7 Aug 2011 08:57:14 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

się było nie odzywać na pytanie zadane Markowi ;-)

Ja mam spostrzerzenia podobne do pawell32
Po prostu obraz wydawal mi sie jakis taki.. rozmyty.

--
Mark

Data: 2011-08-08 21:57:13
Autor: Budzik
[...]

jakis taki... hmmm.
porównywałes rózne Tv na tym samym zródle sygnału?
Przecwiczyłes ustawienia TV?

--
Pozdrawia... Budzik
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2011-08-10 15:34:47
Autor: Mark
Jaki niedrogi LCD do cyfrowej kablowki
Dnia Mon, 8 Aug 2011 21:57:13 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

jakis taki... hmmm.

Jest to moja subiektywna ocena i tyle:) to nie jest tak ze coz bylo razaco
zle - przeciwnie, niby ok, ale calosc sprawiala wrazenie takie.. Hm, wlasnie
wrazenie. Na innych TV podobalo mi sie bardziej:)
To nie jest tak ze potrafie mu cos konkretnie zarzucic, po prostu
wyswietlany obraz jakos srednio mi sie podoba - w porownaniu do soniakow czy
szajsungow.

porównywałes rózne Tv na tym samym zródle sygnału?

Na kablowce UPC? Tak. U siebie mam dogorywajacy Daewoo plazma, na matrycy notabene LG :) i wyglada
to o niebo lepiej..no ale to plazma. Moze tez to "dogorywanie" powoduje
niechec do LG :D

Przecwiczyłes ustawienia TV?

No ba. Od razu jak mi tylko pozwolono dorwac sie do pilota :D

--
Mark

Data: 2011-08-06 23:15:35
Autor: Mirek Ptak
Jaki niedrogi LCD do cyfrowej kablowki
Dnia 2011-08-04 10:36, *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

lg bym sobie odpuścił

Ja wręcz przeciwnie - na pewno odpuścił bym sobie Samsunga - Sharp, Sony i LG są OK z mojego doświadczenia.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-08-06 23:42:38
Autor: pawell32
W dniu 06.08.2011 23:15, Mirek Ptak pisze:

lg bym sobie odpuścił

Ja wręcz przeciwnie - na pewno odpuścił bym sobie Samsunga - Sharp, Sony
i LG są OK z mojego doświadczenia.

i to jest najważniejsze, jak właściciel jest zadowolony.
to co ja napisałem to są moje spostrzeżenia i wybacz, ale
z mojej strony tak to wygląda.

Data: 2011-08-07 17:50:51
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-08-06 23:42, *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Wybaczam :), choć trudno mi wyobrazić sobie zadowolonego użytkownika sprzętu Samsunga ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-08-07 20:41:31
Autor: pawell32
W dniu 07.08.2011 17:50, Mirek Ptak pisze:
Wybaczam :), choć trudno mi wyobrazić sobie zadowolonego użytkownika
sprzętu Samsunga ;)

czemu nie?
wielu "sprzedawców" twierdzi, że to najlepsze tv na świecie ;-)

Data: 2011-08-08 20:55:44
Autor: jerzu
Jaki niedrogi LCD do cyfrowej kablowki
On Sun, 07 Aug 2011 20:41:31 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

wielu "sprzedawców" twierdzi, że to najlepsze tv na świecie ;-)

Dobrze wiesz dlaczego.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-08 21:57:11
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

wielu "sprzedawców" twierdzi, że to najlepsze tv na świecie ;-)

Dobrze wiesz dlaczego.

ja nie wiem.
dlaczego?

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2011-08-09 22:53:51
Autor: jerzu
Jaki niedrogi LCD do cyfrowej kablowki
On Mon, 8 Aug 2011 21:57:11 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

ja nie wiem.
dlaczego?

Zapytaj się sprzedawcy. Chodzi o to, że producenci/dystrybutorzy, aby
zwiększyć sprzedaż, organizują różnego rodzaju konkursy dla
sprzedawców. Za odpowiednią sprzedaż mozna w nagrodę dostać nawet TV.
I w zależności od tego jaki producent aktualnie jest "na fali", jego
sprzęt jest "the best".

P.S. Za moich czasów najlepiej promował sprzedawców Thomson.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-10 07:57:07
Autor: Budzik
[...]

rozumiem. Ja kupiłem samsunga online bez wizyty w sklepie :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2011-08-12 22:58:12
Autor: boxfish
W dniu 2011-08-07 17:50, Mirek Ptak pisze:

Wybaczam :), choć trudno mi wyobrazić sobie zadowolonego użytkownika
sprzętu Samsunga ;)

Musisz uwierzyć :-)

Zadowolony z:

LE40B551 oraz dvd Hd-850 (SACD/DVD-Audio)

Data: 2011-08-12 22:06:55
Autor: Waldek Godel
Jaki niedrogi LCD do cyfrowej kablowki
Dnia Sat, 06 Aug 2011 23:15:35 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Ja wręcz przeciwnie - na pewno odpuścił bym sobie Samsunga - Sony  są OK z mojego doświadczenia.

.... czyli Samsungi...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-08-15 12:47:14
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Waldek Godel wrote:
Dnia Sat, 06 Aug 2011 23:15:35 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Ja wręcz przeciwnie - na pewno odpuścił bym sobie Samsunga -
 Sony są OK z mojego doświadczenia.

... czyli Samsungi...

Od dość dawna to nieprawa. w 2006 roku "się pisało"
o możliwym rozstaniu Sony z Samsungiem - że ma ono
nastąpić, gdy chodzi o wykorzystywanie matryc przez
Sony.

Od 2008 roku Sony "używa" matryc od firmy Sharp, w
zasadzie nie tyle używa, ale jest współudziałowcem
w fabryce
http://nt.interia.pl/news/sharp-i-sony-sojusz-lcd,1065628
i korzysta z owoców tej współpracy.

W samych Samsungach (poza "wysokimi" modelami, a i
to bez gwarancji, tylko duże szanse) też wcale nie
masz pewności że będzie użyta matryca Samsunga.

Poszperaj w sieci, to się zdziwisz.

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-08-04 11:08:08
Autor: adresss
On Wed, 3 Aug 2011 10:56:34 +0200, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:

Przeznaczenie - cyfrowa TV kablowa (UPC)plus oczywiscie DVD (zwykle, nie BR)

a te tv to chcesz odbierac na wbudowanym cyfrowym tunerze czy daja
dekoder z UPC?

--
ThinkXtra

Data: 2011-08-04 12:08:13
Autor: Mark
Dnia Thu, 04 Aug 2011 11:08:08 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

[...]

Oczywiscie na dekoderze z UPC.
W pryzpadku UPC sprawa jest prosta - mozna korzystac tylko z ich dekoderow,
gdyz karty sa parowane z dekoderami. Na innym nie pojdzie.

--
Mark

Jaki niedrogi LCD do cyfrowej kablowki