Jaki notbook korporacyjny?

Data: 2009-10-13 15:27:57
Autor: MK
Jaki notbook korporacyjny?
Ponad 5 lat temu kupiłem laptopa. Wtedy laptopy dzieliły się na korporacyjne i kał. Teraz znowu muszę kupić laptopa. I widzę, że jest bez zmian. Są laptopy korporacyjne (od 4000 zł) - pięknie wykonane, solidne, nietrzesczące oraz kał (do 4000 zł) - tandetne, po wieśniacku błyszczące, skrzypiące plastiki, gówniane klawiatury, głośne wiatraki itd. Odnośnie kałów mam tylko jedno pytanie: czy ich obudowy są całkowicie plastikowe, czy mają metalowy szkielet?

Myślę nad laptopem 14" lub ewentualnie 15,4". Laptop ma być solidny, lekki, cichy, z lepszym prockiem (tylko "pełne" procesory Core 2 Duo lub odpowiednik AMD, nie żadne zdziadowane celerony itp.). Nie interesują mnie badziwne gadżety typu kamerka itp. Który z laptopów korporacyjnych byście polecili? Myślę nad poniższymi. Może jakiś jeszcze?

Dell Latitude E6400 (lub E6500)
Lenovo T400 (lub T500)
HP serii Compaq
Fujitsu Lifebook serii E lub S

Chciałbym mieć Windows w wersji 64-bitowej. Widzę, że niemal wszyscy oferują Windows 32-bitowy. Kto poza Dellem oferuje Windows 64-bitowy?

Data: 2009-10-13 16:38:14
Autor: Doxent
Jaki notbook korporacyjny?
Użytkownik "MK" <dfdsf@sdfgdg.wct> napisał w wiadomości news:hb1vsk$rnl$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ponad 5 lat temu kupiłem laptopa. Wtedy laptopy dzieliły się na korporacyjne i kał. Teraz znowu muszę kupić laptopa. I widzę, że jest bez zmian. Są

hehe nie ma jak post na rozbawienie humoru ;-)

[...]

z wymienionych wyrzuciłbym Fujitsu, sporo tego sprzętu trafiło do mnie na stół i prawie w połowie przypadków walnęły w nich dyski twarde. Fujitsu ma do nich wyraźnie pecha mimo iż sami już dysków nie robią to do lapków pchają jakieś pechowe egzemplarze. Co do HP to ostatnio serwisowałem u nich 'kałowatego' 6735s i wymienili popękaną matrycę wraz z zawiasami, oraz padnięty twardziel. Na naprawę czekałem tylko 2 dni od wysłania.

Chciałbym mieć Windows w wersji 64-bitowej. Widzę, że niemal wszyscy oferują Windows 32-bitowy. Kto poza Dellem oferuje Windows 64-bitowy?
poczekaj na premierę 7-ki ze 2 tygodnie jeszcze. Pchanie się w Vistę uważam obecnie za bezsens.
Niektóre HP oferowały 64-bit. a wybór możliwy był przy pierwszym uruchomieniu.

Data: 2009-10-13 21:11:42
Autor: Igor Adamiak
Jaki notbook korporacyjny?
[...]

Hmm, u mnie w firmie kupili ponad 200 Lifebooków E i żadnych problemów.

IA

Data: 2009-10-13 23:35:17
Autor: Doxent
Jaki notbook korporacyjny?

Użytkownik "Igor Adamiak" <igor_ad@wp.pl> napisał w wiadomości news:hb2jdg$bpr$1news.wp.pl...
[...]

kiedy ? zobaczymy za 2 lata ile z tych lifebooków będzie na chodzie.

Data: 2009-10-14 20:56:52
Autor: Grzegorz S
Jaki notbook korporacyjny?
Igor Adamiak <igor_ad@wp.pl> wrote:
> [...]

Hmm, u mnie w firmie kupili ponad 200 Lifebooków E i żadnych problemów.

Po 3 latach 90% Lifebooków S 7010 i 7020 ma bądź nie działające bądź to ekstremalnie
głośne wiatraki (nie ma ani jednego działającego).
7110 S zaczyna być to samo w obecnie działających. Dyski padały w mniej więcej 20% z nich.

HP 6910P - jak dotychczas żadnych problemów.
HP 2510P - no problem tylko dysk przeraźliwie wolny
Lenovo T400 - tak samo (chociaż mogę ponarzekać na słabą jakość wbudowanego modemu HSDPA
w miejscach gdzie telefony bądź modemy Option mają kilka kresek UMTS ten ciągle trzyma się
EDGE.

Lenowo X200 - będę miał pod koniec miesiąca to mogę zobaczyć.

--
gs

Data: 2009-10-14 00:46:14
Autor: Saiko Kila
Jaki notbook korporacyjny?
Proces Doxent <doxent@gazeta.pl> zwrócił błąd:

Niektóre HP oferowały 64-bit. a wybór możliwy był przy pierwszym uruchomieniu.

W korporacyjnych HP Compaq to wybór wersji Visty powinien być za każdym
razem kiedy człowiek chce zainstalować, a zainstalować może kiedy chce.
Jak jest inaczej to znaczy że pogorszyli warunki.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-10-14 11:38:20
Autor: MK
Jaki notbook korporacyjny?
Użytkownik "Doxent" <doxent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hb23cv$d0e$1inews.gazeta.pl...
[...]

Co w tym śmiesznego? Widziałem dużo notebooków i wiem, o czym piszę. Laptopy korporacyjne to klasa. Super wykonane, porządne plastiki, ciche. Kiedyś były tylko takie notebooki. Domowe laptopy pojawiły się dopiero kilka lat temu. Musiały być gorsze, żeby były tańsze i mogły konkurować cenowo z desktopami. Mało kto do domu kupi notebooka za 5000-6000 zł. Większość chce wydać około 2000 zł. I stąd wysyp tego badziewia.

Data: 2009-10-14 23:10:05
Autor: Konrad Kosmowski
Jaki notbook korporacyjny?
** MK <dfdsf@sdfgdg.wct> wrote:

hehe nie ma jak post na rozbawienie humoru ;-)

Co w tym śmiesznego?

Że nie ma czegoś takiego jak "laptop korporacyjny". Można mówić o
profesjonalnym i domowym. Wierz mi, że korporacje również potrafią zakupić np.
500 szt. laptopów klasy domowej (budget) - czy w takim układzie taki laptop
klasy domowej zakupionyu przez korporację będzie korporacyjnym?

Poza tym korporacje nie kupują na sztuki i mają zupełnie inne warunki u
dostawców niż taki gostek co chce kupić jeden laptop "korporacyjny".

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-15 14:54:07
Autor: kamil
Jaki notbook korporacyjny?

"MK" <dfdsf@sdfgdg.wct> wrote in message news:hb46ar$5f8$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Notebook za 4.999 jest juz korporacyjny, czy jeszcze nie? A tanszy, ale z metalowa rama to korporacyjny, czy domowy?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-15 16:13:48
Autor: Grzegorz S
Jaki notbook korporacyjny?
kamil <kamil@spamwon.com> wrote:

Notebook za 4.999 jest juz korporacyjny, czy jeszcze nie? A tanszy, ale z metalowa rama to korporacyjny, czy domowy?

Ja korporacyjność oceniam po możliwości dokupu i podłączenia stacji dokującej,
bądź też replikatora portów.
W domowych laptopach taka funkcjonalność rzadko występuje.

--
gs

Data: 2009-10-16 08:05:21
Autor: Waldek M.
Jaki notbook korporacyjny?
Dnia 15 Oct 2009 16:13:48 GMT, Grzegorz S napisał(a):
Ja korporacyjność oceniam po możliwości dokupu i podłączenia stacji dokującej,
bądź też replikatora portów.
W domowych laptopach taka funkcjonalność rzadko występuje.

Z nowości: Logitech właśnie wymyślił zestaw typu "stacja dokująca
dla ubogich": http://techfever.net/2009/10/15/logitech-notebook-kit-mk605-comes-with-a-laptop-stand/
I z tego co widzę, to ma pasować do dowolnego laptopa.

Pozdrawiam,
Waldek

Data: 2009-10-14 23:07:23
Autor: Konrad Kosmowski
Jaki notbook korporacyjny?
** Doxent <doxent@gazeta.pl> wrote:

[...]

Jak robisz zakup dla przedsiębiorstwa i jest to kilkadziesiąt sztuk to w
zasadzie składają to dla Ciebie, wybór czegoś takiego jak zainstalowany obraz
systemu to sprawy podstawowe, generalnie w hapowni to możesz sobie nawet opcje
portów jakie chcesz powybierać z dostępnych.

Co do 7 to się zgadzam. Ale premiera już była. :-) Mowa o korporacjach, a te
mają stosowne umowy i już od pewnego czasu testują (kto miał Vistę i jest
cokolwiek świadomy to czym prędzej chce wymienić na 7) 7. Są też opcje z
upgrade na 7 jak zakup musi być na jutro.

Zgadzam się też co do śmieszności wypowiedzi. :) Gościu myśli, że 4K to górna
półka. ;)))

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-15 09:51:52
Autor: MK
Jaki notbook korporacyjny?
Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości news:b5rhq6-1h2.ln1kosmosik.net...
** Doxent <doxent@gazeta.pl> wrote:

Zgadzam się też co do śmieszności wypowiedzi. :) Gościu myśli, że 4K to górna
półka. ;)))

Nigdzie tak nie napisałem.

Data: 2009-10-14 02:58:46
Autor: astro
Jaki notbook korporacyjny?
On Tue, 13 Oct 2009 15:27:57 +0200, MK wrote:
Dell Latitude E6400 (lub E6500)
Lenovo T400 (lub T500)

Tylko jeden z tych dwoch. Dell kusi gwarancja Next Business Day On-site. Od 9. mc uzyszkodnikuje ThinkPada T500 i jestem z niego bardzo zadowolony. Na biurku wyglada dostojnie
http://i122.photobucket.com/albums/o254/rziomber/Sprzet/Elektronika/thinkpad.jpg
choc ma pewne  wady:
news:gjj24l$iu$1news3.onet http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/msg/e8706e70939c84b8
Koledze 10 miesiecy po zakupie HP NX**** padl zawias (akurat ten z tasma sygnalowa). http://images34.fotosik.pl/342/d30ab181eb7c4265.jpg
Slyszalem jeszcze o dwoch identycznych przypadkach, wszystkie dotyczyly serii NX. NC sa podobno lepiej zrobione.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-10-16 22:06:51
Autor: MarKol
Jaki notbook korporacyjny?
Hej!

MK wrote:
Dell Latitude E6400 (lub E6500)
Lenovo T400 (lub T500)
HP serii Compaq
Fujitsu Lifebook serii E lub S

Moim zdaniem jakis bogato wyposazony E6500 - wyjdzie jakies 7-9k

Moze byc jeszcze jakis T500 - ale wydaje mi sie ze to jednak nie to co Dell.

Dosc oryginalnie to ujales - kał. Niestety on zalewa nas ze wszystkich stron i naprawde nie jest tak latwo znalesc porzadnego lapka.

Pozdrawiam!

Jaki notbook korporacyjny?