Jaki nowy SUV?

Data: 2015-03-06 18:12:56
Autor: Cavallino
Jaki nowy SUV?

Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mdcm6l$g6l$1@node1.news.atman.pl...
Przymierzam się do zakupu nowego SUVa i mam zamiar wydać +/- 100 tys.
Ewentualnie leasing, to wtedy możemy mówić o przedziale 100-130 tys.
Na BMW i Audi mnie nie stać, a z kolei Dacia Duster jakoś do mnie nie przemawia. Co byście doradzili sensownego w tej cenie?

Oprócz szpanu, czegoś jeszcze od niego oczekujesz?
Teren pewnie Cię nie interesuje, skoro Duster nie pasuje?

Data: 2015-03-06 19:28:47
Autor: Jacek
Jaki nowy SUV?
W dniu 2015-03-06 o 18:12, Cavallino pisze:
Oprócz szpanu, czegoś jeszcze od niego oczekujesz?
Szpan mnie nie interesuje, ale interesuje mnie np. parkowanie tam, gdzie są wysokie krawężniki i gdzie urwałem już niejeden spojler. Do tego lubię nieco wyżej siedzieć i mieć duży bagażnik, bo często wożę towar np. 300-400 kg.
Co do terenu, to sporadycznie odwiedzam znajomego, który ma domek letniskowy w lesie, ale tam się da dojechać (ostrożnie) każdym autem.
Co do Dacii, to trochę słabe silniki dają, a wolałbym tak min 120 KM.
Jacek

Data: 2015-03-06 19:35:07
Autor: Cavallino
Jaki nowy SUV?

Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mdcrkt$m4k$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Czyli 4x4 nie musi być?
A wielkość?
Bo generalnie bagażniki w suvach zazwyczaj są mniejsze niż w kombi o podobnych rozmiarach.

Co do terenu, to sporadycznie odwiedzam znajomego, który ma domek letniskowy w lesie, ale tam się da dojechać (ostrożnie) każdym autem.
Co do Dacii, to trochę słabe silniki dają, a wolałbym tak min 120 KM.

To i masz Dustera 125 KM - więc w czym problem?

Data: 2015-03-06 19:52:04
Autor: AL
Jaki nowy SUV?
On 2015-03-06 19:35, Cavallino wrote:

[...]

SUV bez 4x4 to jak kobieta bez piersi

Data: 2015-03-06 23:22:48
Autor: Cavallino
Jaki nowy SUV?

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mdcsv8$v0h$1@dont-email.me...
On 2015-03-06 19:35, Cavallino wrote:

[...]

Wiem, ja mam 4x4 z tego właśnie powodu, ale z ankiety przedpiszcy nie wyniknęła tak potrzeba.

Data: 2015-03-07 00:11:34
Autor: Tomasz Pyra
Jaki nowy SUV?
Dnia Fri, 06 Mar 2015 19:52:04 +0100, AL napisał(a):

Czyli 4x4 nie musi być?

SUV bez 4x4 to jak kobieta bez piersi

Niby tak, chociaż prawdę mówiąc jeśli chodzi o teren czy zimę, to prześwit
zazwyczaj więcej wart niż napęd.

A ludzie kochają SUVy nie za napędy, a za wyższą pozycję za kierownicą co
daje poczucie bezpieczeństwa i trochę lepszą widoczność.

Data: 2015-03-09 14:59:47
Autor: masti
Jaki nowy SUV?

On 2015-03-06 19:35, Cavallino wrote:

[...]

mylisz SUVa z terenówką. SUV z definicji słuzy do jazdy po asfalcie.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-09 17:50:08
Autor: AL
Jaki nowy SUV?

On 2015-03-06 19:35, Cavallino wrote:

[...]

mam SUVa i doceniam naped 4x4 (zwlaszcza zima jak i w wyjazdach letnich   - na niektorych drogach, nawet glownych, tez doceniam ;)

kwestia czego ktos oczekuje od samochodu - moze lepszym bedzie podswyzszone kombii.

Data: 2015-03-09 19:35:39
Autor: Cavallino
Jaki nowy SUV?

On 2015-03-06 19:35, Cavallino wrote:

[...]

Bzdura.
Do jazdy po asfalcie służy zwykła osobówka.

SUV z definicji jest POŁĄCZENIEM osobówki z terenówką, więc również z definicji musi sobie radzić zarówno na asfalcie, jak i w lekkim terenie.
Inaczej to nie żaden suv, tylko szpanowóz.
Albo bulwarówka jak kto woli.

mam SUVa i doceniam naped 4x4 (zwlaszcza zima jak i w wyjazdach letnich - na niektorych drogach, nawet glownych, tez doceniam ;)

kwestia czego ktos oczekuje od samochodu - moze lepszym bedzie podswyzszone kombii.

Dokładnie.
Zresztą czasem wystarcza ten wyższy prześwit suva, a 4x4 nie jest koniecznością.
W jednym z rajdów terenowych widziałem kiedyś Dustera 4x2, jakoś sobie radził, zanim dojechał na żwirownię.
Tam już zakopywał się co chwila, podczas gdy wersją 4x4 nie miałem z tym obiektem żadnych kłopotów.

Ale nie każdy wjeżdża do żwirowni - jak masz dojechać leśną, dziurawą drogą na ryby, to 4x2 może wystarczyć.
Zwłaszcza, że nie każdy daje tak jak Dacia czy Suzuki napęd 4x4 za kilka tys zł.
A jeśli trzeba dopłacić 30 tys, to już często wyklucza ofertę ekonomicznie.

Data: 2015-03-10 14:09:04
Autor: AL
Jaki nowy SUV?

On 2015-03-06 19:35, Cavallino wrote:

[...]

w zeszłę wakacje wyciągałem w Czarnogórze z plaży pare pseudo suwów (2x4) czy inne wynalazkki, które za głęboko się zagalopowały by być bliżej brzegu (Długa Plaża tuż obok granicy z Albania - AdaBojana).
W Albanii na drogach objazdowych czyli o różnej nawierzchni (po deszczach) wyciągałem osobówki, które utknęły.
Potem na drodze jak spotykałem te 'uratowane' samochody - to było miło jak każdy Cie pozdrawiał i trąbił (trąbienie w krajach południowych to normalność) :-D
I to jest włąśnie żywioł dla SUVa.
Jak chcesz coś podwyższonego tylko - to Crossover czyli podwyższone kombii (większość crossoveró to jedynie 2wd).

Data: 2015-03-10 19:24:23
Autor: Cavallino
Jaki nowy SUV?

[...]

Nie musisz mnie przekonywać - dlatego mam 4x4, że też tak uważam.
Ale potrafię zrozumieć brak takiej potrzeby, albo niechęć do przepłacania.
Choć zgadzam się, że 4x2 to zupełnie inna para kaloszy, która poza szczególnymi przypadkami każe podejrzewać zwykłe zapotrzebowanie na szpan.

Data: 2015-03-09 15:27:24
Autor: radekp@konto.pl
Jaki nowy SUV?
Fri, 06 Mar 2015 19:52:04 +0100, w <mdcsv8$v0h$1@dont-email.me>, AL

On 2015-03-06 19:35, Cavallino wrote:

> Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:mdcrkt$m4k$1@node1.news.atman.pl...
>
> Czyli 4x4 nie musi być?

SUV bez 4x4 to jak kobieta bez piersi

A przedpiśca aby na pewno chce kupić SUV-a?

Jaki nowy SUV?