Jaki nowy SUV?

Data: 2015-03-09 13:08:05
Autor: Trybun
Jaki nowy SUV?
W dniu 2015-03-06 o 17:55, Jacek pisze:
Przymierzam się do zakupu nowego SUVa i mam zamiar wydać +/- 100 tys.
Ewentualnie leasing, to wtedy możemy mówić o przedziale 100-130 tys.
Na BMW i Audi mnie nie stać, a z kolei Dacia Duster jakoś do mnie nie przemawia. Co byście doradzili sensownego w tej cenie?
Jacek

Kia Sportage.

Data: 2015-03-09 15:26:21
Autor: radekp@konto.pl
Jaki nowy SUV?
Mon, 09 Mar 2015 13:08:05 +0100, w
<54fd8ce1$0$2178$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <ilih@jachu.ru>
napisał(-a):

> [...]
> Na BMW i Audi mnie nie stać, a z kolei Dacia Duster jakoś do mnie nie > przemawia. Co byście doradzili sensownego w tej cenie?

Kia Sportage.

A jednak ktoś mnie uprzedził.
Wersja z automatem jest ciekawa, ale może być niewielki problem ze
zmieszczeniem się w 100 tys.

Data: 2015-03-09 16:19:45
Autor: Trybun
Jaki nowy SUV?
napisał(-a):

[...]

Z tego co znajomy mówił to cena przekroczyła lekko 100tys. Ale wyposażenie naprawdę full-wypas. Sam nie wiem czego więcej bym sobie jeszcze mógł zażyczyć.

Data: 2015-03-09 17:51:33
Autor: AL
Jaki nowy SUV?
napisał(-a):

[...]

w Kia Sportage - mógłbyś sobie życzyć np. większego bagażnika i niższego poziomu załadunku do niego.

Data: 2015-03-09 19:37:40
Autor: Cavallino
Jaki nowy SUV?

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

I prześwitu.
Jej 17 cm to nie wystarcza nawet na lekki teren - co najwyżej nada się do pokonywania wyższych krawężników.
17 cm to ma w standardzie zwykła Dacia Sandero, która SUV-em nie jest.
Jej lekko uterenowiona wersja (Stepway) ma już 20 cm.

Data: 2015-03-17 14:30:18
Autor: radekp@konto.pl
Jaki nowy SUV?
Mon, 9 Mar 2015 19:37:40 +0100, w <mdkp9h$dms$1@node2.news.atman.pl>,
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

17 cm to ma w standardzie zwykła Dacia Sandero, która SUV-em nie jest.
Jej lekko uterenowiona wersja (Stepway) ma już 20 cm.

W tych SUV-ach nie tyle duży prześwit ma znaczenie, co niskie nawisy z przodu i
z tyłu.
Jeep Renegade też ma prześwit ok. 17cm i starcza tam gdzie osobówki mające
również 17cm mają już problemy.

Data: 2015-03-17 15:43:46
Autor: Trybun
Jaki nowy SUV?
W dniu 2015-03-17 o 14:30, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Co Ci po niskich nawisach skoro będziesz się zawieszał na drogach wyjeżdżonych przez traktory?

Data: 2015-03-17 15:56:05
Autor: radekp@konto.pl
Jaki nowy SUV?
Tue, 17 Mar 2015 15:43:46 +0100, w
<55083d94$0$14115$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <ilih@jachu.ru>
napisał(-a):

> [...]
> również 17cm mają już problemy.

Co Ci po niskich nawisach skoro będziesz się zawieszał na drogach wyjeżdżonych przez traktory?

Do takich dróg te te "SUV-y" niezbyt się nadają.

Data: 2015-03-17 16:27:52
Autor: Trybun
Jaki nowy SUV?
napisał(-a):

[...]

Skoro mój Chevrolet Rezzo się nadaje, to dlaczego coś dodatkowo z napędem 4x4 by się miało nie nadawać? Już rok jeżdżę takim miniwanem i jak na razie z każdego bezdroża wyszedłem bez niczyjej pomocy. Wystarcza mi jego wysoki prześwit. Ale faktem jest to że on ma większy prześwit niż większość tzw SUWów.

Data: 2015-03-14 18:21:48
Autor: AL
Jaki nowy SUV?
On 2015-03-14 09:43, Trybun wrote:
[...]

pytanie w stylu: a po co Ci auto?

Data: 2015-03-17 15:42:47
Autor: Trybun
Jaki nowy SUV?
W dniu 2015-03-14 o 18:21, AL pisze:

[...]

Nie odpowiada się pytaniem na pytanie.

Po to aby dojechać nad wodę, pociągnąć przyczepę z łodzią, bagażnik tylko do sprzętu wędkarsko-myśliwskiego, ew. zakupy... W bagażniku Sportage miejsca jest na to, można powiedzieć aż za dużo.

Data: 2015-03-17 15:54:53
Autor: AL
Jaki nowy SUV?
On 2015-03-17 15:42, Trybun wrote:
[...]

kupujesz tej wielkości auto by było ona jak najbardziej funkcjonalne a nie tylko wyglądało.
na wakacje z rodziną - nie wiem czy starczy (ale to zależy od przyzwyczajeń) - ale ok powiedzmy, że starczy,
dla psa - za wysoko,
krawędź wysoko - jak coś ciężkiego będziesz chciał zapakować, to poczujesz to w krzyżach ;)
nie ma gdzie usiąść - nawet jak dojedziesz na te ryby, czy w zimę przebrać buty narciarskie (dlatego preferuje klapy dwudzielne - z półeczką do siedzenia)

Widać każdy ma własny punkt widzenia - w zależności od dotychczasowych przyzwyczajeń :D

Data: 2015-03-17 16:27:19
Autor: Trybun
Jaki nowy SUV?
W dniu 2015-03-17 o 15:54, AL pisze:

[...]

No i inne jak widać potrzeby. Dla rodziny psa i w perspektywie wypadów wakacyjnych, to faktycznie lepiej zaopatrzyć się w jakieś pojemne kombi. No ale przecież nie kupuje się  SUWa po to by nim się rozbijać po bezdrożach z dziećmi i psem..
Zresztą nie będę tu zajmował zbyt daleko idącego zdania o tym Sportage, miałem okazję zaledwie kilka razy się nim przejechać i to w większości przypadków jako pasażer.

Data: 2015-03-17 16:34:32
Autor: J.F.
Jaki nowy SUV?
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości
Po to aby dojechać nad wodę, pociągnąć przyczepę z łodzią, bagażnik tylko do sprzętu wędkarsko-myśliwskiego, ew. zakupy... W bagażniku Sportage miejsca jest na to, można powiedzieć aż za dużo.

Majac w pespektywie urlop na kempingu nad woda ?
Maly ten bagaznik, oj maly.

A do dachu wysoko, nie da sie z boxa skorzystac :-)

J.

Data: 2015-03-17 16:45:42
Autor: AL
Jaki nowy SUV?
On 2015-03-17 16:34, J.F. wrote:
[...]

dlatego zimą do boxa wożę składaną plastikową drabinkę trzystopniową

latem do deski windsurfingowej zresztą również :)

Data: 2015-03-23 09:42:18
Autor: Trybun
Jaki nowy SUV?
W dniu 2015-03-17 o 16:34, J.F. pisze:
[...]

Bo i Sportage to nie dostawczak czy jakaś mała ciężarówka.

Jaki nowy SUV?