Data: 2011-06-06 22:08:18 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
W dniu 2011-06-06 13:30, wojtekl pisze:
[cut] Audi A4 Avant 2.0TFSI quattro 211KM, manual 6b - 6,6s do setki, największe w swojej klasie - 149k PLN. Ewentualnie ten sam silnik z S-tronicem - 6,5s do setki ale cena 157k PLN. IMHO duża zaleta, że chcesz kombi - Audi robi najładniejsze kombiaki ;) Alfa 159 jak i BMW 3 sedan są ładniejsze od A4 sedana ale kombi bezapelacyjnie A4 Avant. 1750 TBi lepszy od 2.0TFSI 211? W którym miejscu? Dane mówią same za siebie, Alfa 159 Sportwagon 7,9s, Audi A4 Avant 6,6/6,5s (manual/s-tronic). -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-06-06 22:10:06 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
W dniu 2011-06-06 22:08, Maciej Browarczyk pisze:
[cut] Zapomniałem podkreślić, że dostajesz napęd quattro (torsen w A4) czyli idziesz pełnym ogniem czy lato czy zima. Nie to co 159 co może w lato pojedzie ale w zimę lepiej nie wystawiać, bo jak już ledwo ruszy to tą "włoską delikatność" zeżre sól ;) -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-06-06 23:23:06 | |
Autor: Bugatti | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości:
W dniu 2011-06-06 22:08, Maciej Browarczyk pisze: Alfa 159 ma w standardzie elektroniczną "szpere" czyli przyblokowuje koła o większym uślizgu hamulcem w sumie nic nowego ;-p stosowane od lat...więc tak łątwo się nie zakopie. Fakt to nie to samo co torsen...ale nie oszukujmy się torsen też ma swoje wady na śniegu (nie zawsze przekazuje większą część momentu na to koło o większym tarciu). W nowym S4 B8 dopiero zastosowano nową genereację torsena i tam podobno daję radę..podobno ;-) Siedziałem w Alfe i A4 ...smiem twierdzi że A4 jest lepiej wykonane ale jeśli chodzi o jakoś użytych materiałów w dotyku jak i w przełańczaniu przycisków. W 156 skrzynia troszkę nie chodziło precyzyjnie ... szczególnie z 2 na3 i 4 na 5...ale w 159 to poprawili i jest IMO bdb ;-) Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-06-06 23:30:17 | |
Autor: Bugatti | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:
<ale jeśli chodzi o jakoś użytych materiałów w dotyku jak i w przełańczaniu przycisków. zapomniałem dopisać: to lepsza w tej kwestii jest AR 159 ;-) Pozdr. No sam siebie pozdrawiał nie będę ;-P -- Bugatti |
|
Data: 2011-06-07 00:12:14 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 23:23:06 +0200, Bugatti napisał(a):
Siedziałem w Alfe i A4 ...smiem twierdzi że A4 jest lepiej wykonane ale jeśli chodzi o jakoś użytych materiałów w dotyku jak i w przełańczaniu przycisków. Pytanie w której 159 siedziałeś. Progression czy Distinctive? W tej drugiej wykończenie jest znacznie lepsze. Choćby aluminium zamiast plastiku. W 156 skrzynia troszkę nie chodziło precyzyjnie ... szczególnie z 2 na3 i 4 na 5...ale w 159 to poprawili i jest IMO bdb ;-) Nie popełniaj błędu porównując 156 do 159. To zupełnie inne auta. AT w 159 nie znam w ogóle, tu nie pomogę. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2011-06-07 00:50:31 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
W dniu 2011-06-06 23:23, Bugatti pisze:
Alfa 159 ma w standardzie elektroniczną "szpere" czyli przyblokowuje Elektroniczna szpera IMHO należy do wad, szybko można zagotować hamulce. Torsen generalnie radzi sobie wszędzie w rzeczywistości, pseudo-wady są obnażane tylko w 'syntetycznych' testach, które mają się nijak do rzeczywistości :) -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-06-07 19:00:08 | |
Autor: Bugatti | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości:
Elektroniczna szpera IMHO należy do wad, szybko można zagotować hamulce. Torsen generalnie radzi sobie wszędzie w rzeczywistości, pseudo-wady są obnażane tylko w 'syntetycznych' testach, które mają się nijak do rzeczywistości :) Własnie wady torsena są obnażane w rzeczywistości - w prostych przypadkach na śniegu i lodzie gdzie wszystkie koła mają podobnie niską przyczepność choć czasem i zdarzają się wpadki że jedna strona kół ma większą przyczepność a i tak sobie nie radzi...było/jest wiele filmików na youtubie. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-06-07 13:16:44 | |
Autor: Mario | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
w przełańczaniu
przycisków. ale o co Ci chodzi? pozdrawiam mario |
|
Data: 2011-06-07 19:03:15 | |
Autor: Bugatti | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości:
w przełańczaniu O dotyk ;-p pozdrawiam Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-06-08 08:13:58 | |
Autor: news-gazeta | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Zapomniałem podkreślić, że dostajesz napęd quattro (torsen w A4) czyli idziesz pełnym ogniem czy lato czy zima. Nie to co 159 co może w lato pojedzie ale w zimę lepiej nie wystawiać, bo jak już ledwo ruszy to tą "włoską delikatność" zeżre sól ;) No to popatrz sobie jak ten Twoj napęd quattro działa: http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2011-06-08 08:43:45 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
W dniu 2011-06-08 08:13, news-gazeta pisze:
No to popatrz sobie jak ten Twoj napęd quattro działa: Przecież napisałem wcześniej - testy 'syntetyczne' są g* warte. Można tak dostosować przeszkodę, że quattro przejedzie a xDrive nie ruszy ale co z tego? -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-06-08 08:57:31 | |
Autor: news-gazeta | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Nie mówię że xDrive jest zajebisty, ale quattro z powyższego linku (sytuacji) to porażka. Napisz jak trzeba by skonstruować przeszkodę, by xDrive nie ruszył a quattro przejechało. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2011-06-08 10:34:44 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
W dniu 2011-06-08 08:57, news-gazeta pisze:
Nie mówię że xDrive jest zajebisty, ale quattro z powyższego linku Jasne. Tylko weź pod uwagę, że spór quattro vs xDrive trwa od dłuższego czasu i marketoidy prześcigają się w wymyślaniu testów - znaleźli haka na quattro - po prostu wyłączają ESP, nikt z przeprowadzających test tego nie napisze, dwa to, że na większości tych filmów osoba jadąca Audi nie potrafi chyba wcisnąć gazu ;) Jak coś chce się udowodnić to stworzy się takie warunki, że będzie to możliwe. Tak jak pisałem, testy 'syntetyczne' są g* warte. Tutaj masz film bardziej rzeczywisty niż syntetyki aczkolwiek moim zdaniem też nie jest do końca obiektywny. http://www.youtube.com/watch?v=Dx2mgPw33r4 -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-06-07 00:09:45 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Dnia Mon, 06 Jun 2011 22:10:06 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):
Zapomniałem podkreślić, że dostajesz napęd quattro (torsen w A4) 159 Q4 to AFAIR też jest torsen. czyli idziesz pełnym ogniem czy lato czy zima. Nie to co 159 co może w lato pojedzie ale w zimę lepiej nie wystawiać, bo jak już ledwo ruszy to tą "włoską delikatność" zeżre sól ;) Spokojna Twoja rozczochrana. U mnie nic nie żre. :) Zaś Audi ma ceny od czapy, delikatnie mówiąc. Ostatnio znajomy mi wkleił jakieś A1. 120 tys. zł. NETTO! -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2011-06-07 01:01:32 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
W dniu 2011-06-07 00:09, Borys Pogoreło pisze:
159 Q4 to AFAIR też jest torsen. http://www3.alfaromeo.pl/katalogi/alfaromeo/159/159_cennik_2011.pdf Tutaj nic nie wiedzą nt. ceny 159 Q4. Jasne, Alfa ma napęd na 4 koła, tylko, że w jednej, topowej wersji. Ja na to mogę przytoczyć S4 B8 ze szperą i 3.0TFSI. Tyle, że to nic nie wnosi do dyskusji - od dłuższego czasu Alfa przegrywa 'wyścig zbrojeń' jeśli chodzi o osiągi, więc nie ma co się licytować. Zaś Audi ma ceny od czapy, delikatnie mówiąc. To tak samo jakbyś napisał, że Rolex ma ceny od czapy. Nie ma co się oszukiwać, nie ta klasa aut, nie ten 'target', nie ta opinia wypracowywana przez lata. Po prostu Alfa kilkoma wpadkami przypięła sobie miano awaryjnej marki - muszą coś sprzedawać, więc muszą zejść z ceny, bo inaczej tylko 'alfisti' by kupowali Alfy - marka by padła :) Ostatnio znajomy mi wkleił jakieś A1. 120 tys. zł. NETTO! 1.4TFSI 185KM (topowy silnik) kosztuje 106k PLN, pewnie dołożone niepotrzebnych bajerów w opór. Szczerze to wolałbym A3, A1 mi się niezbyt podoba - to trochę podobnie jak z Audi A2. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-06-07 01:49:43 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Dnia Tue, 07 Jun 2011 01:01:32 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):
159 Q4 to AFAIR też jest torsen. O, faktycznie. Nawet nie wiedziałem, że ten MY nie ma już Q4. Pewnie wyleciało razem z Euro 5 i mocnymi silnikami. na to mogę przytoczyć S4 B8 ze szperą i 3.0TFSI. Tyle, że to nic nie wnosi do dyskusji - od dłuższego czasu Alfa przegrywa 'wyścig zbrojeń' jeśli chodzi o osiągi, więc nie ma co się licytować. Alfa ogólnie sama nie wie, czego chce. Ale są jakieś jaskółki - 4C i zapowiadane silniki w Giulii, w tym V6 300KM. Pożywiom, uwidim. To tak samo jakbyś napisał, że Rolex ma ceny od czapy. Nie ma co się oszukiwać, nie ta klasa aut, nie ten 'target', nie ta opinia wypracowywana przez lata. Co nie zmienia tego, że ceny są IMO od czapy w stosunku do tego, co auto oferuje. :) Ot, podatek od snobizmu. 1.4TFSI 185KM (topowy silnik) kosztuje 106k PLN, Chyba wersja "4 koła i wlew paliwa"? Na szybko wrzuciłem w Allegro "Audi A1" i wszystkie >100k mają 1.4 122KM, strach pomyśleć ile by to 185KM kosztowało. Np.: http://otomoto.pl/audi-a1-1-4-tfsi-122-km-stronic-C16900149.html http://otomoto.pl/audi-a1-ambition-testowy-od-dealera-C16161708.html Jedyne co tu widzę z "bajerów" to ksenony. Nawet automatyczną klimę ma tylko jeden z nich. Chora cena jak za małe, miejskie toczydło. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2011-06-07 08:24:38 | |
Autor: Myjk | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Tue, 7 Jun 2011 01:49:43 +0200, Borys PogoreĹo
Co nie zmienia tego, Ĺźe ceny sÄ IMO od czapy w stosunku do tego, co auto MyĹlÄ, Ĺźe to jest cena za praktycznie dowolnÄ moĹźliwoĹÄ konfiguracji auta. Tego nie daje Ĺźadna inna marka. Mazda dla przykĹÄ du ma 2-3 schematy i jedyne co moĹźesz wybraÄ to czy mieÄ zwykĹe radio czy nawigacjÄ. Na tym, pomijajÄ c naturalnie kolor nadwozia, tapicerki i felg, konfiguracja siÄ koĹczy. "Schematy" sÄ natomiast zaleĹźne od regionu. StÄ d w 2008-2009 Mazda poniosĹa nieco klÄskÄ na polskim rynku, bo przyjechaĹy do nas kompletnie Ĺyse wersje samochodĂłw, a ludzie kupujÄ cy salonowÄ M6 majÄ juĹź nieco wiÄcej kasy i co za tym idzie wiÄksze potrzeby. Na korzyĹÄ Audi przemawia takĹźe jakoĹÄ wykonania i tu nie ma siÄ z czym spieraÄ. PoczÄ wszy od A4 nie ma siÄ do czego przyczepiÄ, dĹugo nie usĹyszy siÄ w Ĺrodku skrzypienia, trzeszczenia czy telepania. Moja Mazda6 *od* *nowoĹci* w zimne dni haĹasuje gdzieĹ przy styku deski z przedniÄ szybÄ , wyciszenie przednich nadkoli pozostawia wiele do Ĺźyczenia (jadÄ c po kaĹuĹźach ma siÄ wraĹźenie, Ĺźe woda wlewa siÄ do Ĺrodka). SÄ to oczywiĹcie pierdoĹy, do ktĂłrych nawet ja, jestem w stanie siÄ przyzwyczaiÄ. Mimo to w Audi takich prostych skuch siÄ nie doĹwiadcza i za to siÄ wĹaĹnie pĹaci. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2011-06-07 22:24:59 | |
Autor: Bugatti | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości:
Tyle, że to nic nie wnosi do dyskusji - od dłuższego czasu Alfa przegrywa 'wyścig zbrojeń' jeśli chodzi o osiągi, więc nie ma co się licytować. Selespeed im nie wyszedł. Ale Delta Integralle, 156, 159 a obecnie Giulietta QV nieco schłostała na Nurburgringu Golfa GTi VI o 4 sekundy - http://www.racingforum.pl/Alfa-Romeo-Giulietta-QV-vs-VW-Golf-VI-GTI-t87786.html Owa Julia również we wnętrzu jest piękna w stosunku do ww. Gofera 5.5. W środku wykończenie miażdży za tą cenę. Śmiem twierdzić że ta czerwona skóra jest lepszej jakości niż w C-Classie 204 (przed liftem bo w takiej siedziałem) i w SLK za które Zasada winszuje sobie ponad 200 k zł co jest żałosne. Jedyna wada tejże pięknej Julii to, to że pomimo iż ma 4 miejsca to jeśli kierowca ma ponad 190 cm to z tyłu _n i e_ ma już miejsca na nóżki nawet dla 5-letniego dziecka w foteliku. Ale kurcze za taką cenę, którą za 3 lata będzie niższa o 50 % (czyli podobnie co Gofer) to kurka wodna Julia jest cudna ;D Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-06-07 22:31:28 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
W dniu 2011-06-07 22:24, Bugatti pisze:
Owa Julia również we wnętrzu jest piękna w stosunku do ww. Gofera 5.5. Dziwne porównanie, przecież rozmawiamy o Audi a nie VW ;) Chcesz porównywać topową Alfę tego rozmiaru to porównaj do (prawie) topowego Audi S3. Z RS3 nie ma co porównywać, bo to przepaść. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-06-06 23:03:45 | |
Autor: Bugatti | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości:
W dniu 2011-06-06 13:30, wojtekl pisze: 0-100 to nie jest jedyny parametr świadczący o wskaźnikach trakcyjnych samochodu. 80 to 120 km/h TBi: 4.8s 2.0 TFSI (200PS): 5.5s 80 to 180 km/h TBi: 18.7 s 2.0 TFSI (200PS): 21.3 s Ww. czasy ważne przy wyprzedzaniu. Zresztą kupi co będzie chciał ;-) -- Bugatti |
|
Data: 2011-06-07 00:51:58 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN | |
W dniu 2011-06-06 23:03, Bugatti pisze:
Ww. czasy ważne przy wyprzedzaniu. Skąd te dane? Zresztą kupi co będzie chciał ;-) Jego pieniądze :) -- Pozdrawiam, Maciek |
|