Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN

Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN

Data: 2011-06-06 22:08:18
Autor: Maciej Browarczyk
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
W dniu 2011-06-06 13:30,  wojtekl pisze:

[cut]

Audi A4 Avant 2.0TFSI quattro 211KM, manual 6b - 6,6s do setki, największe w swojej klasie - 149k PLN. Ewentualnie ten sam silnik z S-tronicem - 6,5s do setki ale cena 157k PLN.
IMHO duża zaleta, że chcesz kombi - Audi robi najładniejsze kombiaki ;) Alfa 159 jak i BMW 3 sedan są ładniejsze od A4 sedana ale kombi bezapelacyjnie A4 Avant.
1750 TBi lepszy od 2.0TFSI 211? W którym miejscu? Dane mówią same za siebie, Alfa 159 Sportwagon 7,9s, Audi A4 Avant 6,6/6,5s (manual/s-tronic).

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-06-06 22:10:06
Autor: Maciej Browarczyk
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
W dniu 2011-06-06 22:08, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Zapomniałem podkreślić, że dostajesz napęd quattro (torsen w A4) czyli idziesz pełnym ogniem czy lato czy zima. Nie to co 159 co może w lato pojedzie ale w zimę lepiej nie wystawiać, bo jak już ledwo ruszy to tą "włoską delikatność" zeżre sól ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-06-06 23:23:06
Autor: Bugatti
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości:

W dniu 2011-06-06 22:08, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Zapomniałem podkreślić, że dostajesz napęd quattro (torsen w A4) czyli idziesz pełnym ogniem czy lato czy zima. Nie to co 159 co może w lato pojedzie ale w zimę lepiej nie wystawiać, bo jak już ledwo ruszy to tą "włoską delikatność" zeżre sól ;)

Alfa 159 ma w standardzie elektroniczną "szpere" czyli przyblokowuje koła o większym uślizgu hamulcem w sumie nic nowego ;-p stosowane od lat...więc tak łątwo się nie zakopie. Fakt to nie to samo co torsen...ale nie oszukujmy się torsen też ma swoje wady na śniegu (nie zawsze przekazuje większą część momentu na to koło o większym tarciu). W nowym S4 B8 dopiero zastosowano nową genereację torsena i tam podobno daję radę..podobno ;-)

Siedziałem w Alfe i A4 ...smiem twierdzi że A4 jest lepiej wykonane ale jeśli chodzi o jakoś użytych materiałów w dotyku jak i w przełańczaniu przycisków. W 156 skrzynia troszkę nie chodziło precyzyjnie ... szczególnie z 2 na3 i 4 na 5...ale w 159 to poprawili i jest IMO bdb ;-)

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2011-06-06 23:30:17
Autor: Bugatti
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości:

<ale jeśli chodzi o jakoś użytych materiałów w dotyku jak i w przełańczaniu
przycisków.

zapomniałem dopisać:

to lepsza w tej kwestii jest AR 159 ;-)

Pozdr.

No sam siebie pozdrawiał nie będę ;-P


--
Bugatti

Data: 2011-06-07 00:12:14
Autor: Borys Pogoreło
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Dnia Mon, 6 Jun 2011 23:23:06 +0200, Bugatti napisał(a):

Siedziałem w Alfe i A4 ...smiem twierdzi że A4 jest lepiej wykonane ale jeśli chodzi o jakoś użytych materiałów w dotyku jak i w przełańczaniu przycisków.

 Pytanie w której 159 siedziałeś. Progression czy Distinctive?
 W tej drugiej wykończenie jest znacznie lepsze. Choćby aluminium zamiast
plastiku.

W 156 skrzynia troszkę nie chodziło precyzyjnie ... szczególnie z 2 na3 i 4 na 5...ale w 159 to poprawili i jest IMO bdb ;-)

 Nie popełniaj błędu porównując 156 do 159.
 To zupełnie inne auta.

 AT w 159 nie znam w ogóle, tu nie pomogę.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-07 00:50:31
Autor: Maciej Browarczyk
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
W dniu 2011-06-06 23:23, Bugatti pisze:

Alfa 159 ma w standardzie elektroniczną "szpere" czyli przyblokowuje
koła o większym uślizgu hamulcem w sumie nic nowego ;-p stosowane od
lat...więc tak łątwo się nie zakopie. Fakt to nie to samo co
torsen...ale nie oszukujmy się torsen też ma swoje wady na śniegu (nie
zawsze przekazuje większą część momentu na to koło o większym tarciu). W
nowym S4 B8 dopiero zastosowano nową genereację torsena i tam podobno
daję radę..podobno ;-)

Elektroniczna szpera IMHO należy do wad, szybko można zagotować hamulce. Torsen generalnie radzi sobie wszędzie w rzeczywistości, pseudo-wady są obnażane tylko w 'syntetycznych' testach, które mają się nijak do rzeczywistości :)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-06-07 19:00:08
Autor: Bugatti
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Użytkownik "Maciej Browarczyk"  napisał w wiadomości:

Elektroniczna szpera IMHO należy do wad, szybko można zagotować hamulce. Torsen generalnie radzi sobie wszędzie w rzeczywistości, pseudo-wady są obnażane tylko w 'syntetycznych' testach, które mają się nijak do rzeczywistości :)

Własnie wady torsena są obnażane w rzeczywistości - w prostych przypadkach na śniegu i lodzie gdzie wszystkie koła mają podobnie niską przyczepność choć czasem i zdarzają się wpadki że jedna strona kół ma większą przyczepność a i tak sobie nie radzi...było/jest wiele filmików na youtubie.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2011-06-07 13:16:44
Autor: Mario
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
w przełańczaniu
przycisków.

ale o co Ci chodzi?

pozdrawiam
mario

Data: 2011-06-07 19:03:15
Autor: Bugatti
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Użytkownik "Mario"  napisał w wiadomości:

w przełańczaniu
przycisków.

ale o co Ci chodzi?

O dotyk ;-p

pozdrawiam
mario

Pozdr.


--
Bugatti

Data: 2011-06-08 08:13:58
Autor: news-gazeta
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Zapomniałem podkreślić, że dostajesz napęd quattro (torsen w A4) czyli idziesz pełnym ogniem czy lato czy zima. Nie to co 159 co może w lato pojedzie ale w zimę lepiej nie wystawiać, bo jak już ledwo ruszy to tą "włoską delikatność" zeżre sól ;)

No to popatrz sobie jak ten Twoj napęd quattro działa:

http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE


Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-06-08 08:43:45
Autor: Maciej Browarczyk
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
W dniu 2011-06-08 08:13, news-gazeta pisze:

No to popatrz sobie jak ten Twoj napęd quattro działa:

Przecież napisałem wcześniej - testy 'syntetyczne' są g* warte. Można tak dostosować przeszkodę, że quattro przejedzie a xDrive nie ruszy ale co z tego?

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-06-08 08:57:31
Autor: news-gazeta
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN

No to popatrz sobie jak ten Twoj napęd quattro działa:

Przecież napisałem wcześniej - testy 'syntetyczne' są g* warte. Można tak dostosować przeszkodę, że quattro przejedzie a xDrive nie ruszy ale co z tego?

Nie mówię że xDrive jest zajebisty, ale quattro z powyższego linku (sytuacji) to porażka.
Napisz jak trzeba by skonstruować przeszkodę, by xDrive nie ruszył a quattro przejechało.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-06-08 10:34:44
Autor: Maciej Browarczyk
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
W dniu 2011-06-08 08:57, news-gazeta pisze:

Nie mówię że xDrive jest zajebisty, ale quattro z powyższego linku
(sytuacji) to porażka.
Napisz jak trzeba by skonstruować przeszkodę, by xDrive nie ruszył a
quattro przejechało.

Jasne. Tylko weź pod uwagę, że spór quattro vs xDrive trwa od dłuższego czasu i marketoidy prześcigają się w wymyślaniu testów - znaleźli haka na quattro - po prostu wyłączają ESP, nikt z przeprowadzających test tego nie napisze, dwa to, że na większości tych filmów osoba jadąca Audi nie potrafi chyba wcisnąć gazu ;)
Jak coś chce się udowodnić to stworzy się takie warunki, że będzie to możliwe. Tak jak pisałem, testy 'syntetyczne' są g* warte. Tutaj masz film bardziej rzeczywisty niż syntetyki aczkolwiek moim zdaniem też nie jest do końca obiektywny.
http://www.youtube.com/watch?v=Dx2mgPw33r4

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-06-07 00:09:45
Autor: Borys Pogoreło
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Dnia Mon, 06 Jun 2011 22:10:06 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):

Zapomniałem podkreślić, że dostajesz napęd quattro (torsen w A4)

 159 Q4 to AFAIR też jest torsen.

czyli idziesz pełnym ogniem czy lato czy zima. Nie to co 159 co może w lato pojedzie ale w zimę lepiej nie wystawiać, bo jak już ledwo ruszy to tą "włoską delikatność" zeżre sól ;)

 Spokojna Twoja rozczochrana. U mnie nic nie żre. :)

 Zaś Audi ma ceny od czapy, delikatnie mówiąc.
 Ostatnio znajomy mi wkleił jakieś A1. 120 tys. zł. NETTO!

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-07 01:01:32
Autor: Maciej Browarczyk
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
W dniu 2011-06-07 00:09, Borys Pogoreło pisze:

  159 Q4 to AFAIR też jest torsen.

http://www3.alfaromeo.pl/katalogi/alfaromeo/159/159_cennik_2011.pdf
Tutaj nic nie wiedzą nt. ceny 159 Q4.
Jasne, Alfa ma napęd na 4 koła, tylko, że w jednej, topowej wersji. Ja na to mogę przytoczyć S4 B8 ze szperą i 3.0TFSI. Tyle, że to nic nie wnosi do dyskusji - od dłuższego czasu Alfa przegrywa 'wyścig zbrojeń' jeśli chodzi o osiągi, więc nie ma co się licytować.

  Zaś Audi ma ceny od czapy, delikatnie mówiąc.

To tak samo jakbyś napisał, że Rolex ma ceny od czapy. Nie ma co się oszukiwać, nie ta klasa aut, nie ten 'target', nie ta opinia wypracowywana przez lata. Po prostu Alfa kilkoma wpadkami przypięła sobie miano awaryjnej marki - muszą coś sprzedawać, więc muszą zejść z ceny, bo inaczej tylko 'alfisti' by kupowali Alfy - marka by padła :)

  Ostatnio znajomy mi wkleił jakieś A1. 120 tys. zł. NETTO!

1.4TFSI 185KM (topowy silnik) kosztuje 106k PLN, pewnie dołożone niepotrzebnych bajerów w opór. Szczerze to wolałbym A3, A1 mi się niezbyt podoba - to trochę podobnie jak z Audi A2.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-06-07 01:49:43
Autor: Borys Pogoreło
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Dnia Tue, 07 Jun 2011 01:01:32 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):

  159 Q4 to AFAIR też jest torsen.

http://www3.alfaromeo.pl/katalogi/alfaromeo/159/159_cennik_2011.pdf
Tutaj nic nie wiedzą nt. ceny 159 Q4.

 O, faktycznie. Nawet nie wiedziałem, że ten MY nie ma już Q4.
 Pewnie wyleciało razem z Euro 5 i mocnymi silnikami.

na to mogę przytoczyć S4 B8 ze szperą i 3.0TFSI. Tyle, że to nic nie wnosi do dyskusji - od dłuższego czasu Alfa przegrywa 'wyścig zbrojeń' jeśli chodzi o osiągi, więc nie ma co się licytować.

 Alfa ogólnie sama nie wie, czego chce.

 Ale są jakieś jaskółki - 4C i zapowiadane silniki w Giulii, w tym V6
300KM. Pożywiom, uwidim.

To tak samo jakbyś napisał, że Rolex ma ceny od czapy. Nie ma co się oszukiwać, nie ta klasa aut, nie ten 'target', nie ta opinia wypracowywana przez lata.

 Co nie zmienia tego, że ceny są IMO od czapy w stosunku do tego, co auto
oferuje. :) Ot, podatek od snobizmu.

1.4TFSI 185KM (topowy silnik) kosztuje 106k PLN,

 Chyba wersja "4 koła i wlew paliwa"?

 Na szybko wrzuciłem w Allegro "Audi A1" i wszystkie >100k mają 1.4 122KM,
strach pomyśleć ile by to 185KM kosztowało. Np.:

 http://otomoto.pl/audi-a1-1-4-tfsi-122-km-stronic-C16900149.html
 http://otomoto.pl/audi-a1-ambition-testowy-od-dealera-C16161708.html

 Jedyne co tu widzę z "bajerów" to ksenony. Nawet automatyczną klimę ma
tylko jeden z nich. Chora cena jak za małe, miejskie toczydło.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-07 08:24:38
Autor: Myjk
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Tue, 7 Jun 2011 01:49:43 +0200, Borys Pogoreło
 Co nie zmienia tego, Ĺźe ceny są IMO od czapy w stosunku do tego, co auto
oferuje. :) Ot, podatek od snobizmu.

Myślę, że to jest cena za praktycznie dowolną możliwość konfiguracji auta.
Tego nie daje żadna inna marka. Mazda dla przykłądu ma 2-3 schematy i
jedyne co możesz wybrać to czy mieć zwykłe radio czy nawigację. Na tym,
pomijając naturalnie kolor nadwozia, tapicerki i felg, konfiguracja się
kończy. "Schematy" są natomiast zależne od regionu. Stąd w 2008-2009 Mazda
poniosła nieco klęskę na polskim rynku, bo przyjechały do nas kompletnie
łyse wersje samochodów, a ludzie kupujący salonową M6 mają już nieco więcej
kasy i co za tym idzie większe potrzeby. Na korzyść Audi przemawia także
jakość wykonania i tu nie ma się z czym spierać. Począwszy od A4 nie ma się
do czego przyczepić, długo nie usłyszy się w środku skrzypienia,
trzeszczenia czy telepania. Moja Mazda6 *od* *nowości* w zimne dni hałasuje
gdzieś przy styku deski z przednią szybą, wyciszenie przednich nadkoli
pozostawia wiele do życzenia (jadąc po kałużach ma się wrażenie, że woda
wlewa się do środka). Są to oczywiście pierdoły, do których nawet ja,
jestem w stanie się przyzwyczaić. Mimo to w Audi takich prostych skuch się
nie doświadcza i za to się właśnie płaci.

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-07 22:24:59
Autor: Bugatti
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości:

Tyle, że to nic nie wnosi do dyskusji - od dłuższego czasu Alfa przegrywa 'wyścig zbrojeń' jeśli chodzi o osiągi, więc nie ma co się licytować.

Selespeed im nie wyszedł. Ale Delta Integralle, 156, 159 a obecnie Giulietta QV nieco schłostała na Nurburgringu Golfa GTi VI o 4 sekundy -
http://www.racingforum.pl/Alfa-Romeo-Giulietta-QV-vs-VW-Golf-VI-GTI-t87786.html


Owa Julia również we wnętrzu jest piękna w stosunku do ww. Gofera 5.5.
W środku wykończenie miażdży za tą cenę. Śmiem twierdzić że ta czerwona skóra jest lepszej jakości niż w C-Classie 204 (przed liftem bo w takiej siedziałem) i w SLK za które Zasada winszuje sobie ponad 200 k zł co jest żałosne.
Jedyna wada tejże pięknej Julii to, to że pomimo iż ma 4 miejsca to jeśli kierowca ma ponad 190 cm to z tyłu _n i e_ ma już miejsca na nóżki nawet dla 5-letniego dziecka w foteliku. Ale kurcze za taką cenę, którą za 3 lata będzie niższa o 50 % (czyli podobnie co Gofer) to kurka wodna Julia jest cudna ;D

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2011-06-07 22:31:28
Autor: Maciej Browarczyk
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
W dniu 2011-06-07 22:24, Bugatti pisze:

Owa Julia również we wnętrzu jest piękna w stosunku do ww. Gofera 5.5.
W środku wykończenie miażdży za tą cenę. Śmiem twierdzić że ta czerwona
skóra jest lepszej jakości niż w C-Classie 204 (przed liftem bo w takiej
siedziałem) i w SLK za które Zasada winszuje sobie ponad 200 k zł co
jest żałosne.
Jedyna wada tejże pięknej Julii to, to że pomimo iż ma 4 miejsca to
jeśli kierowca ma ponad 190 cm to z tyłu _n i e_ ma już miejsca na nóżki
nawet dla 5-letniego dziecka w foteliku. Ale kurcze za taką cenę, którą
za 3 lata będzie niższa o 50 % (czyli podobnie co Gofer) to kurka wodna
Julia jest cudna ;D

Dziwne porównanie, przecież rozmawiamy o Audi a nie VW ;) Chcesz porównywać topową Alfę tego rozmiaru to porównaj do (prawie) topowego Audi S3. Z RS3 nie ma co porównywać, bo to przepaść.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-06-06 23:03:45
Autor: Bugatti
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
Użytkownik "Maciej Browarczyk"  napisał w wiadomości:
W dniu 2011-06-06 13:30,  wojtekl pisze:

[cut]

Audi A4 Avant 2.0TFSI quattro 211KM, manual 6b - 6,6s do setki, największe w swojej klasie - 149k PLN. Ewentualnie ten sam silnik z S-tronicem - 6,5s do setki ale cena 157k PLN.
IMHO duża zaleta, że chcesz kombi - Audi robi najładniejsze kombiaki ;) Alfa 159 jak i BMW 3 sedan są ładniejsze od A4 sedana ale kombi bezapelacyjnie A4 Avant.
1750 TBi lepszy od 2.0TFSI 211? W którym miejscu? Dane mówią same za siebie, Alfa 159 Sportwagon 7,9s, Audi A4 Avant 6,6/6,5s (manual/s-tronic).

0-100 to nie jest jedyny parametr świadczący o wskaźnikach trakcyjnych samochodu.
80 to 120 km/h
TBi:  4.8s
2.0 TFSI (200PS): 5.5s

80 to 180 km/h
TBi: 18.7 s
2.0 TFSI (200PS): 21.3 s

Ww. czasy ważne przy wyprzedzaniu.

Zresztą kupi co będzie chciał ;-)

--
Bugatti

Data: 2011-06-07 00:51:58
Autor: Maciej Browarczyk
Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN
W dniu 2011-06-06 23:03, Bugatti pisze:


Ww. czasy ważne przy wyprzedzaniu.

Skąd te dane?

Zresztą kupi co będzie chciał ;-)

Jego pieniądze :)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Jaki nowy firmowy do 150 tys. PLN

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona