Jaki odbiornik BLUETOOTH kupić?

Data: 2016-10-25 10:21:04
Autor: z
Jaki odbiornik BLUETOOTH kupić?
Wiem że najlepszy efekt dałaby wymiana radia samochodowego na takie z bluetooth.
Ale chciałbym mieć też uniwersalne urządzenie do przesyłania dźwięku również do wieży audio w domu po AUX.
Co kupić? Ceny nawet od 20 zł ale jaki to daje dźwięk?
Macie jakiś sprawdzony model który gra znośnie żeby zęby nie bolały?

Data: 2016-10-25 11:21:51
Autor: sirapacz
W dniu 2016-10-25 o 10:21, z pisze:
[...]

Mam chinczyka z aliexpress za jakies 2 czy 3 dolce - nawet nie odpakowalem:) lezy tak już pół roku:) zasilane z usb

Jak się zmotywuję to może zrobie ci test :)

Natomiast kupilem i sprawdziłem transmiter fm wpinany do telefonu w gniazdo słuchawek - bateria rozsadziła urządzenie:)

Data: 2016-10-25 13:08:31
Autor: z
W dniu 2016-10-25 o 11:21, sirapacz pisze:
Natomiast kupilem i sprawdziłem transmiter fm wpinany do telefonu w
gniazdo słuchawek - bateria rozsadziła urządzenie:)

Nieeee transmiter to stara technologia.
Teraz musi być cyfrowo po bluetooth ze smartfona i legalnie ;-) z Tidala
Takie promocje... :-)

Data: 2016-10-25 14:40:13
Autor: sirapacz
Jaki odbiornik BLUETOOTH kupić?

Nieeee transmiter to stara technologia.
Teraz musi być cyfrowo po bluetooth ze smartfona i legalnie ;-) z Tidala
Takie promocje... :-)

transmitter z fm to sprawdzilem a odbiornik BT zamieniajacy audio na sygnał we wtyczce minijack to lezy i czeka:)
tobie o to drugie chodzilo jak rozumiem:)

Data: 2016-10-25 11:22:51
Autor: Sebastian Biały
On 2016-10-25 10:21, z wrote:
Co kupić? Ceny nawet od 20 zł ale jaki to daje dźwięk?

W samochodzie podczas jazdy nie maznaczenia jak szumi. Kup za 20zł i tyle. Na postoju znowu jak szumi nie ma znaczenia bo to przecież jakieś gufwno typu hiphop a nie Vivaldi. Kup za 20zł i tyle.

Macie jakiś sprawdzony model który gra znośnie żeby zęby nie bolały?

Taki za 20zł?

Data: 2016-10-25 16:50:50
Autor: re
Jaki odbiornik BLUETOOTH kupić?

Użytkownik "Sebastian Biały"

[...]

-- -
"

Data: 2016-10-25 18:54:27
Autor: Sebastian Biały
On 2016-10-25 16:50, re wrote:
[...]

No i wlaśnie o takim za 20zł mowa. Jakość dzwięku będzie dokladnie taka na jaką pozwoli bluetooth. Czyli brak krągłości konturów basów i wypłaszczone dzwonki fazy z podźwiękiem lampowym ECC83.

Data: 2016-10-25 21:03:13
Autor: z
[...]

W mordę :-)

A jeśli już jestem gotów na te niedogodności to czy jakość analogowa wychodząca z takich urządzeń będzie zawsze taka sama?

Ostatnio się zdziwiłem jak źle gra wypasiona nokia 1020 po wyjściu słuchawkowym kiedy ten sam dźwięk puszczony przez słuchawki bezprzewodowe (SE) był o niebo lepszy.

Data: 2016-10-25 21:56:29
Autor: Sebastian Biały
On 2016-10-25 21:03, z wrote:
[...]

Nie. Te tanie szumią. Te drogie mniej, ale za to słychać jakieś artefakty kompresji. Ja to odpalam na CAT CS907 czyli najwiekszym badziewiu pod słońcem i w najtańszej wersji za 20zł z allegro i szczęsliwie szumu przelotki nie słychać w szumach własnych wzmacniacza. Ale przyjdzie audiofil i zaraz zacznie wykrywać rezonanse fazowe w harmonicznych szumu niebieskiego z poświatą okarynową.

Data: 2016-10-25 22:39:56
Autor: z
[...]

:-) Ostatnio bawię się magnetofonem kasetowym z wyłączonymi Dolby BC...
Dźwięk jest przyjemny a szumy miłe dla ucha :-)

Za to mam niemiłe doświadczenia z transmiterami FM. Nawet od SE.

Data: 2016-10-26 08:37:33
Autor: Sebastian Biały
On 2016-10-25 22:39, z wrote:
:-) Ostatnio bawię się magnetofonem kasetowym z wyłączonymi Dolby BC...

No widzisz, ja swój deck dolby kupiłem 2tyg temu. Nie wiem po co. Pewno żeby ładnie wyglądał.

Dźwięk jest przyjemny a szumy miłe dla ucha :-)

Źle. Ma być "lampowa jakość dzwieku". Opchniesz za kilka stówek.

Data: 2016-10-26 12:10:21
Autor: z
Jaki odbiornik BLUETOOTH kupić?
Źle. Ma być "lampowa jakość dzwieku". Opchniesz za kilka stówek.

A najbardziej podoba mi się kręcąca się kaseta w Condorze i mrugający wskaźnik diodowy. Poezja :-)

PS. Dźwięk 20 letniego sprzętu oczywiście najbardziej :-)

Data: 2016-10-26 12:29:09
Autor: J.F.

Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:580fc31f$0$654$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ja tam szumow nie lubie.  Na inne wady pewnie nie zwroce uwagi, ale szumy mnie draznia.
(podobnie jak rozmycie pikseli na ekranie).

W samochodzie to jednak bez znaczenia - silnik halasuje, opony halasuja - szumy z kasety juz prawie nieslyszalne :-)

Za to mam niemiłe doświadczenia z transmiterami FM. Nawet od SE.

Czy takie niemile ... troche dzialaja.
Najbardziej narzekalem na niska moc - trudno znalezc wolny kanal, a jak sie jedzie przez Polske, to coraz to inne sa zajete.
Zmienianie uciazliwe.

J.

Data: 2016-10-26 17:28:30
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:580fac74$0$15206$65785112@news.neostrada.pl...
Ostatnio się zdziwiłem jak źle gra wypasiona nokia 1020 po wyjściu słuchawkowym kiedy ten sam dźwięk puszczony przez słuchawki bezprzewodowe (SE) był o niebo lepszy.

A nie jest to kwestia jakis filtrow w Nokii ?
Sam kiedys obcialem pasmo pod e-booki, a potem sie mozna zdziwic, ze taka kiepska muzyka.

Ewentualnie fitrow "polepszajacych".
Bo ogolnie, to nie powinni miec klopotu z poprawnym odtworzeniem na wyjsciu sluchawkowym, wiec ciekawym co zawiodlo.

J.

Data: 2016-10-27 07:18:04
Autor: z
W dniu 2016-10-26 o 17:28, J.F. pisze:
[...]

Win8.1 Nawet niespecjalnie jest w czym tu grzebać. Ustawienia domyślne a jednak słuchawki SE grają lepiej.

Data: 2016-10-27 11:34:56
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58118e0d$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czekaj czekaj, bo zaczelo sie od:
"Ostatnio się zdziwiłem jak źle gra wypasiona nokia 1020 po wyjściu
słuchawkowym kiedy ten sam dźwięk puszczony przez słuchawki
bezprzewodowe (SE) był o niebo lepszy."

Jak to porownujesz, bo jesli na dwoch roznych sluchawkach, to sensu nie ma - od sluchawek bardzo duzo zalezy.
I od glosnikow tez.

J.

Data: 2016-10-27 12:48:23
Autor: z
W dniu 2016-10-27 o 11:34, J.F. pisze:
Jak to porownujesz, bo jesli na dwoch roznych sluchawkach, to sensu nie
ma - od sluchawek bardzo duzo zalezy.
I od glosnikow tez.

Już wyjaśniam :-)
Słuchałem nie na jakiś słuchawkach a na zewnętrznym tym samym wzmacniaczu (radiomagnetofonie Condor)
Sygnał raz bezpośrednio z telefonu kablem a drugi raz bezprzewodowo do odbiornika słuchawek a potem znowu kablem do wzmacniacza (ten zestaw słuchawkowy ma gniazdo jack i można podpiąć co się chce)

Nie jestem audiofilem ale zauważyłem różnicę w jakości.
Inne urządzenia które testowałem to Galaxy S2 i tablet Dell Venue.
Nie było takich różnic w jakości.

Data: 2016-10-27 13:20:32
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5811db78$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czyli prawidlowo ... to ciekaw jestem, co w tej nokii sp*, ze po kabelku gorzej.

No chyba, ze jak sugerowalem - masz tam jakis filtr/equalizer na sluchawki kabelkowe, a na BT nie dziala i slychac oryginal :-)

J.

Data: 2016-10-25 14:05:49
Autor: ToMasz
W dniu 25.10.2016 o 10:21, z pisze:
[...]

ja mam taki chiński wynalazek za parę dolców. działa. no to tyle dobrego. Podczas załączania gra melodyjkę. nie może być ładowany i odtwarzać  muzyki jednocześnie (trzeba go rozkręcić i ładować bateryjkę bezpośrednio, albo wywalić bateryjkę całkiem - jeszcze tego nie sprawdzałem) PRzejmuje na siebie rozmowy telefoniczne, i wtedy stojąc w korku wszyscy słyszą mojego rozmówce, mnie też, bo mikrofon porażka, więc muszę drzec ryja na maksa.

ToMasz

Data: 2016-10-25 15:19:30
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:580f15f2$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
Wiem że najlepszy efekt dałaby wymiana radia samochodowego na takie z bluetooth.
Ale chciałbym mieć też uniwersalne urządzenie do przesyłania dźwięku również do wieży audio w domu po AUX.

Radio w samochodzie jak rozumiem masz z AUX ?
I chcesz kupic dwa odbiorniki, czy przenosic dom-samochod ?

Co kupić? Ceny nawet od 20 zł ale jaki to daje dźwięk?

Ogolnie dzwiek przez BT jest taki sobie.
W profilu A2DP predkosc jest za mala, a kompresja taka sobie. Do samochodu starczy.

Inne profile HSP/HFP sa jeszcze gorsze - ale tez je potrzebujesz, na wypadek rozmowy.
No chyba, ze absolutnie nie potrzebujesz, zeby glos nie szedl na glosniki.

Do tego pamietaj o zasilaniu - konwerter trzeba zasilic lub regularnie ladowac ... moze sie przeprosic z kablem sluchawkowym ?
Albo kupic lepsze radio/samochod/prawdziwy zestaw glosnomowiacy :-)

J.

Data: 2016-10-25 21:11:19
Autor: z
W dniu 2016-10-25 o 15:19, J.F. pisze:
I chcesz kupic dwa odbiorniki, czy przenosic dom-samochod ?

Na razie jeden i przenosić. Jak się spodoba dokupię drugi.

Wiem że są stacjonarne urządzenia za 100 zł ale czy warto?

Ogolnie dzwiek przez BT jest taki sobie.
W profilu A2DP predkosc jest za mala, a kompresja taka sobie. Do
samochodu starczy.

Na co dzień w pracy używam SONY ERICSSON MW600:
http://www.ceneo.pl/7374563
Jestem bardzo zadowolony.
WADA: Albo ładujesz albo słuchasz :-(
Szukam czegoś porównywalnego ale bez tej wady :-)
i taniego bo przecież już parę lat minęło jak płaciłem 150 zł za te słuchawki :-)

Data: 2016-10-26 09:51:38
Autor: quent
On 25.10.2016 10:21, z wrote:
Wiem że najlepszy efekt dałaby wymiana radia samochodowego na takie z
bluetooth.
Ale chciałbym mieć też uniwersalne urządzenie do przesyłania dźwięku
również do wieży audio w domu po AUX.

Zdecydowanie lepiej jest do domu kupić Chromecast Audio.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2016-10-26 10:30:21
Autor: T.
[...]

Jeśli zależy Ci na jakości dźwięku, powinieneś zainwestować w jakiś porządny sprzęt. Mam tu na myśli np. wzmacniacz analogowy (lampowy) z Bluetooth. Wtedy będziesz miał gwarancję czystego dźwięku. Oczywiście sam wzmacniacz to jedno, ale należałoby zaopatrzyć się w jakieś porządne głośniki, a nie te pierdziawki, jakie są seryjnie montowane w autach. Wydaje się, że optymalnym rozwiązaniem będą zestawy głośników (najlepiej czterodrożnych). Powinny mieć co najmniej 1,5 raza większą moc od wzmacniacza. Oczywiście w komplecie subwoofer.
Generalnie powinieneś się zamknąć się w kwocie kilku tys. zł, ale będziesz z tego bluetootha zadowolony.
Aha - ponieważ takie wzmacniacze raczej nie są zasilane z instalacji 12 V, więc będziesz też musiał kupić przetwornicę.
;-)
T.

Data: 2016-10-26 09:52:00
Autor: masti
T. wrote:

[...]

same kable kierunkowe do zasilania tego BT będą tyle kosztować :)

Data: 2016-10-26 11:47:53
Autor: Sebastian Biały
On 2016-10-26 10:30, T. wrote:
porządny sprzęt. Mam tu na myśli np. wzmacniacz analogowy (lampowy)

Koniecznie z wyświetlaczem na nixie wbudowana zamiast poduszki w kierownicy. Bez tego raczej żałośnie charczą.

Data: 2016-10-27 12:49:52
Autor: Adam
On 2016-10-26 10:30, T. wrote:
porządny sprzęt. Mam tu na myśli np. wzmacniacz analogowy (lampowy)

Koniecznie z wyświetlaczem na nixie wbudowana zamiast poduszki w
kierownicy. Bez tego raczej żałośnie charczą.

Ale środek kierownicy musi być nieruchomy - jak w niektórych Citroenach.
Oczywiście nie można też zapomnieć o EM84 jako wskaźniku prawidłowego ustawienia polaryzacji sygnału BT.

--
Pozdrawiam.

Adam

Jaki odbiornik BLUETOOTH kupić?