[OT] Jaki odtwarzacz mp3 (koniecznie flac) =>8GB

Data: 2010-09-11 19:46:42
Autor: Piotr M
[OT] Jaki odtwarzacz mp3 (koniecznie flac) =>8GB
Witam.

Przepraszam za OT, ale tu jest dużo fachowców i zapewne znających temat.
Jaki polecacie odtwarzacz mp3 z możliwością odtwarzania Flac i =>8GB?  Właściwie tylko te pliki będą odtwarzane, napisałem mp3 aby było bardziej  wiadomo o co chodzi
Nie z najwyższej półki za, nie wiem, 500zł, ale też taki aby dobrze grał.
No i może są też przy okazji z radiem?
Bateria tez aby nie była taka z najsłabszych, a może stosuje się  akumulatorki typu paluszki?
Dzięki za poradę jaki kupić.

PS.
W ostateczności jak nie będzie wyboru to 4GB też bym kupił..
A może jest taki, co można by włożyć w niego kartę micro SDHC?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-09-11 20:23:16
Autor: KILu
[OT] Jaki odtwarzacz mp3 (koniecznie flac) =>8GB
Jaki polecacie odtwarzacz mp3 z możliwością odtwarzania Flac i =>8GB?
[...]
No i może są też przy okazji z radiem?
[...]
A może jest taki, co można by włożyć w niego kartę micro SDHC?

Sansa Clip. Gra bardzo ladnie i ma wszystko, czego szukasz, choc wzmacniacz nie nalezy do najmocniejszych, wiec nieco wiekszych sluchawek tym nie wysterujesz. Jesli chcesz cos z gornej polki, kup chociazby starego iAudio X5. Albo po prostu przejrzyj liste odtwarzaczy wspolpracujacych z oprogramowaniem Rockbox.

--
KILu

Data: 2010-09-11 21:51:47
Autor: Piotr M
Dnia 11-09-2010 o 20:23:16 KILu <byter@wp.pl> napisał(a):

[...]

No faktycznie, ma chyba wszystko, super :D Bo właściwie to nie zależy mi  na żadnych ekranach dotykowych, ani w ogóle ekranach jakiś tam  graficznych, chociaż.. może gdybym nacieszył oko okładką to by było  przyjemnie.. Ale najważniejsze aby ekran był w miarę funkcjonalny i  dlatego może być liniowy.

A w odtwarzaczach SanDisk oferuje dobrą jakość? Myślałem też o jakimś  iRiver, dobra firma?

Widzę, że te Sanse Clip są w miarę niedrogie - 2GB ok 130zł, 4GB ok 170zł,  a 8GB ok 200zł. No i każdemu można przywalić kartę 16GB :) Czy ta karta  będzie miała taki sam czas dostępy jak wewnętrzna pamięć? W ogóle jakaś  różnica jest? Czy w jakiś sposób odczuwa się, z jakiej pamięci korzystamy,  w takiego typu odtwarzaczu?

wzmacniacz nie nalezy do najmocniejszych, wiec nieco wiekszych sluchawek  tym nie wysterujesz.

Będę używał douszne oraz Koss Porta Pro
http://www.skapiec.pl/site/cat/49/comp/82025
tych Koss jeszcze nie kupiłem, ale chyba na nie się zdecyduje, nie wiem.

Czyli słuchaweczki nie są duże i dadzą radę, nie?

Douszne używam poczciwe Creative EP-630, ale są już chyba wyeksploatowane  bo grają ponad 3 lata i właściwie to chcę kupić też jakieś co je zastąpią,  następczyni :) i niekoniecznie Creative, co polecasz? Tak do max stówki,  zgodnie z cenami sklepów internetowych?

Jesli chcesz cos z gornej polki, kup chociazby starego iAudio X5.

Tylko gdzie go szukać.. a widzę że nowe modele iAudio to już pułap cenowy  nie dla mnie.. Cenowo to jedynie iAudio E2..

Albo po prostu przejrzyj liste odtwarzaczy wspolpracujacych z  oprogramowaniem Rockbox.

A np gdzie przejrzeć?

PS.
Ogólnie, to zakupy zrobię raczej w sklepie internetowym, boję się, że na  Allegro jakieś podróbę trafię. Jak myślisz?

Data: 2010-09-12 11:47:15
Autor: KILu
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał:
Ale najważniejsze aby ekran był w miarę funkcjonalny i  dlatego może być liniowy.

W Clipie jest dostatecznie funkcjonalny, choc maly, za to pomimo, ze to OLED, obraz jest w miare czytelny nawet na sloncu. Samo urzadzenie ma dosc specyficzne menu - mi ono odpowiada, ale niektorzy narzekaja. Muzyke wrzucasz rzecz jasna jak na dysk wymienny, choc po kazdym podpieciu do PC musisz poczekac kilkadziesiat sekund (w zaleznosci od ilosci muzyki) na odswiezenie listy przez odtwarzacz.

A w odtwarzaczach SanDisk oferuje dobrą jakość?

Wykonanie - znakomite (choc to "lekki" plastik - jest leciutki, ale bardzo porzadnie wykonany, nic nie trzeszczy, nie zgrzyta, jest tez zaskakujaco wytrzymaly), jakosc dzwieku rowniez mnie pozytywnie zaskoczyla. Wydaje mi sie, ze poziom jest wyzszy, niz w przypadku wiekszosci iPodow (lepsza "rozdzielczosc" dzwieku - jedynie Shuffle moim zdaniem graja rewelacyjnie), nie ma tez problemu z przesterami i mozna spokojnie zrezygnowac z zabawy equalizerem. Tyle, ze FLAC gra wyraznie ciszej, niz MP3 - moze sie okazac, ze dla Ciebie bedzie za cichy. Nie wiem, jak bedzie w porzypadku Rockboksa - uzywam go tylko iAudio.

Myślałem też o jakimś iRiver, dobra firma?

Kiedys najlepsza obok iAudio (Cowon). Od paru lat maja tez w ofercie kilka wyraznie slabszych modeli, choc i tak jest lepiej, niz w przypadku konkurencji. Z moich obserwacji wynika, ze oprocz tego jedynie Sony trzyma poziom (znakomity dzwiek!), choc tu z kolei problem stanowic moze obsluga egzotycznych formatow i zazwyczaj energochlonny wyswietlacz, trzeba tez przywyknac do menu, poza tym Sony dba o pozycjonowanie swoich produktow i z tanszych modeli wycina ciekawsze funkcje.

[...]

Jedyne ograniczenie to wspomniane odswiezanie listy, choc zdaje sie, ze dotyczy to rowniez wbudowanej pamieci. Poza tym nie ma zadnego opoznienia, piosenki przelaczaja sie bez zadnego czekania, choc nie jest to odtwarzacz gaplessowy - w przypadku koncertow bedziesz slyszec przerwe pomiedzy utworami. W menu poruszasz sie "po folderach" (w roocie masz pamiec wewnetrzna i karte) - chyba nawet nie mozna wlaczyc segregowania wg tagow. Oczywiscie np. opcja random potrafi korzystac jednoczesnie z obu rodzajow pamieci.

Będę używał douszne oraz Koss Porta Pro
http://www.skapiec.pl/site/cat/49/comp/82025
tych Koss jeszcze nie kupiłem, ale chyba na nie się zdecyduje, nie wiem.

Nie ma sie nad czym zastanawiac - KPP to jedne z najlepszych sluchawek, jakie da sie kupic w rozsadnej cenie. Sam uzywam ich od lat, mam dwa egzemplarze. Tyle, ze FLAC na Clipie bedzie na nich cichy... musialbys posluchac.
Jesli chodzi o douszne, mam Sony Groove i one sa calkiem OK (ladne niskie tony, obcieta gora), czasem korzystam z takich smiesznych zoltych pchelek Sony sprzed kilkunastu lat (graja zaskakujaco fajnie, choc oczywiscie zapomnij o niskich tonach), jakichs Philipsow za 30 zl (niezle, nieco lepsze, niz pchelki dodawane do Sansy - jedne i drugie polecam), Sennheiserow... bodajze MX-350 (slabe - "plastikowy" dzwiek)... w zasadzie wszystkie pchelki graja dramatycznie slabo w porownaniu do KPP, jedynie te dodawane do iPodow wyraznie wybijaja sie ponad przecietnosc (choc na Allegro same podrobki...). Alternatywa to dokanalowki, ale tu tez jest bardzo duzy rozrzut jakosciowy, poza tym trzeba przywyknac do silnego tlumienia oraz faktu, ze mamy cos w uchu.

Tylko gdzie go szukać.. a widzę że nowe modele iAudio to już pułap cenowy nie dla mnie.. Cenowo to jedynie iAudio E2..

Nie mialem z nim do czynienia, ale chyba lepsza bedzie Sansa... podobna cena, a masz duzo wieksza funkcjonalnosc i zapewne nie gorsza jakosc. E2 to taki iPod Shuffle.

A np gdzie przejrzeć?

www.rockbox.org

PS.
Ogólnie, to zakupy zrobię raczej w sklepie internetowym, boję się, że na Allegro jakieś podróbę trafię. Jak myślisz?

Sansy i inne odtwarzacze mozesz smialo brac na Allegro - nawet te refurbished sa z reguly OK. W przypadku sluchawek lepiej uwazac - Apple, Creative i Sennheiser sa podrabiane masowo, ostatnio widzialem tez w ofercie jakiegos handlarza podrobki Kossow PortaPro... podstawa to paragon.

--
KILu

[OT] Jaki odtwarzacz mp3 (koniecznie flac) =>8GB