Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jaki olej?

Jaki olej?

Data: 2011-08-11 21:37:55
Autor: Agent
Jaki olej?


Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j217su$iv4$1@news.onet.pl...
Witam!

Spróbuje opisać problem najkrócej jak sie da :)

Kupiłem Opla Omege 2.0 16V '94 z 240kkm na budziku. Zaraz po zakupie zmieniłem olej z półsyntetyka na mineralny (10W40). Po paru tysiącach zaczęły się problemy. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika kontrolka oleju nie gaśnie przez ~10 sekund. Gdy na zewnątrz jest ciepło kontrolka gaśnie w miarę szybko, gdy chłodniej świeci dłużej, a silnik do momentu zgaśnięcia kontrolki pracuje jakby "na sucho". Przy ciepłym silniku owego problemu nie ma. Od czasu do czasu jeden z popychaczy zaworu lubi sobie poklikać. Nie wiem od czego to zależy, czasem tydzień jest cisza, a czasem 1-2 dni pod rząd przez cały dzień cyka z pod maski.

Samochód obecnie jeździ na Castrolu 15W/40 bo taki został polecony przez mechanika. Na innym forum otrzymałem poradę by, mimo tego ze auto rok jeździ na mineralce, zalać z powrotem półsyntetykiem bo to poprostu źle dobrany olej. Co o tym myślicie?

Ja leję zawsze taki jak w instrukcji i nie kombinuję. I jak piszą że zalecają syntetyk to leję syntetyk obojętnie czy ma 100 czy 200 tys na liczniku. U Ciebie zastanowiłbym się jeszcze nad filtrem oleju. Jaki założyłeś, oryginał, dobry zamiennik czy no name? Bo może być tak że to właśnie filtr oleju powoduje dziwne zachowanie kontrolki.

Data: 2011-08-11 22:02:55
Autor: Rafal
Jaki olej?

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.eu> napisał w wiadomości news:j21b2u$uqh$1news.onet.pl...


Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j217su$iv4$1@news.onet.pl...
Witam!

Spróbuje opisać problem najkrócej jak sie da :)

Kupiłem Opla Omege 2.0 16V '94 z 240kkm na budziku. Zaraz po zakupie zmieniłem olej z półsyntetyka na mineralny (10W40). Po paru tysiącach zaczęły się problemy. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika kontrolka oleju nie gaśnie przez ~10 sekund. Gdy na zewnątrz jest ciepło kontrolka gaśnie w miarę szybko, gdy chłodniej świeci dłużej, a silnik do momentu zgaśnięcia kontrolki pracuje jakby "na sucho". Przy ciepłym silniku owego problemu nie ma. Od czasu do czasu jeden z popychaczy zaworu lubi sobie poklikać. Nie wiem od czego to zależy, czasem tydzień jest cisza, a czasem 1-2 dni pod rząd przez cały dzień cyka z pod maski.

Samochód obecnie jeździ na Castrolu 15W/40 bo taki został polecony przez mechanika. Na innym forum otrzymałem poradę by, mimo tego ze auto rok jeździ na mineralce, zalać z powrotem półsyntetykiem bo to poprostu źle dobrany olej. Co o tym myślicie?

Ja leję zawsze taki jak w instrukcji i nie kombinuję. I jak piszą że zalecają syntetyk to leję syntetyk obojętnie czy ma 100 czy 200 tys na liczniku. U Ciebie zastanowiłbym się jeszcze nad filtrem oleju. Jaki założyłeś, oryginał, dobry zamiennik czy no name? Bo może być tak że to właśnie filtr oleju powoduje dziwne zachowanie kontrolki.

Przy wspomnianej wymiane z półsyntetyka na mineralkę założyłem jakiś noname z Biltemy, ale przy zmianie na Castrola założyli Filtrona. To chyba nie jakiś tragiczny?

Data: 2011-08-15 17:45:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki olej?
Hello Rafal,

Thursday, August 11, 2011, 10:02:55 PM, you wrote:

[...]

Samochód obecnie jeździ na Castrolu 15W/40 bo taki został polecony przez

[...]

Przy wspomnianej wymiane z półsyntetyka na mineralkę założyłem jakiś noname
z Biltemy, ale przy zmianie na Castrola założyli Filtrona. To chyba nie
jakiś tragiczny?

Jeździsz na starym Castrolu GTX High Mileage 15W40 (białe opakowanie)?
I polecil to mechanik?



--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Jaki olej?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona