Jaki olej?

Data: 2015-09-29 18:24:51
Autor: Drzewo
Jaki olej?

-- -- -Oryginalna wiadomość-- -- - From: Yogi(n)
Sent: Tuesday, September 22, 2015 6:36 PM Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Jaki olej?

Producent mówi o specyfikacji SAE 10W40, JASO MA, API SG. Do tej pory lałem półsyntetycznego motula 5100 10W40, nic się nie działo, ale może jest jakiś lepszy olej (cena bez znaczenia, to znaczy, nie robi różnicy czy będzie kosztował 100 czy 200, ale np. 600 PLN to już nie zamierzam płacić). Możecie polecić coś lepszego od tego motula, czy też nie powinienem sie przejmować i lać go nadal? Kiedy wybierałem go po raz pierwszy (w 2011), w zasadzie nic innego nie było dostępne w lokalnym motoryzacyjnym, może warto poszukać i zalać coś lepszego? Podpowiedzcie, bo jestem zielony w temacie motocyklowo-olejowym.

Ciężko obiektywnie porównywać oleje, bo zmieniasz przepracowany na nowy i
zawsze na początku jest o wiele lepiej :) Ja przetestowałem Bel-Raya, Motula
5100, 7100, 300V, Liqui Moly Racing Synth, a teraz będe lał Shell Advance
Ultra - http://sklep.moto-opinie.info/?v=1506,olej_motocyklowy_shell_advance_ultra_4t_10w40_1_litr

Przy przejściu ze starego na nowy zawsze była róznica na korzyść, ale
gdybym zmienił startego 7100 na nowy 7100 to pewnie też by tak było. Ogólnie
jak jest dobry to nie zmieniaj, no chyba że masz żyłke do eksperymentów.

--
Drzewo
http://www.moto-opinie.info - Portal motocyklowy Moto Opinie

Jaki olej?