Jaki olej do Micry dci?

Data: 2009-06-17 07:36:06
Autor: wk
Jaki olej do Micry dci?
Witam,
samochód Nissan Micra K12 dci, 1,5. Silnik chyba renault? Przebieg 80000,
sprowadzony z Niemiec, znajoma nie może się dodzwonić do niemieckiego serwisu
jaki olej był wlany, a w książce nie napisali. Zatem moje pytanie, jaki olej
proponujecie wlać? Jakie parametry?

Data: 2009-06-17 09:17:19
Autor: kamil
Jaki olej do Micry dci?

"wk" <wkat.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h1a6d6$i1n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Skoro masz ksiazke, to masz pewnie instrukcje..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-06-17 10:23:27
Autor: Mikolaj Rydzewski
Jaki olej do Micry dci?
wk wrote:
[...]

A nie moze znajoma umowic sie w polskim serwisie Nissana? Pewnie beda wiedzieli co wlac.

Data: 2009-06-17 08:32:17
Autor: wk
Jaki olej do Micry dci?
Odpowiadam Wam: serwis kiepski, że szok, koleś mówi, że dowolny 10W40... no
niby okej, ale chce by był taki sam jak jest wlany. A co do książki to jest
tylko odfajkowane, że był wymieniany olej... Mam kolejne pytanko, czy w tym silniku jest łańcuch rozrządu? W serwisie
powiedziano, że tak... a w necie co innego czytam...

Data: 2009-06-18 07:19:44
Autor: wk
Jaki olej do Micry dci?
A nie moze znajoma umowic sie w polskim serwisie Nissana? Pewnie beda wiedzieli co wlac.

Tak wiedzą co wlać... dowolny 10W40... super...

Data: 2009-06-18 14:02:10
Autor: kamil
Jaki olej do Micry dci?

"wk" <wkat.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h1cpqg$rdf$1inews.gazeta.pl...
A nie moze znajoma umowic sie w polskim serwisie Nissana? Pewnie beda
wiedzieli co wlac.

Tak wiedzą co wlać... dowolny 10W40... super...

10w40 zaleca Nissan, a producent oleju juz naprawde dowolny. To nie jest mocno wysilony silnik w samochodzie rajdowym tylko popierdolka na zakupy i uwierz, ze lejac dowolny markowy olej o wymaganych parametrach reszta samochodu rozpadnie sie duzo szybciej, niz silnik. Lepiej zmieniaj dwa razy w roku co tam warsztat w beczce ma, niz kupuj Mobil-Castrol-Super-Duper-Szmuper i jezdzij do oporu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-06-17 20:40:30
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Jaki olej do Micry dci?
wk pisze:
[...]
Silnik 1.5D to konstrukcja PSA (Citroen/Peugeot)
Olej zalecany przez producenta to półsyntetyczny
Total Quartz Diesel 7000 10W40 lub 15W40

Oczywiście może być inny olej o tych parametrach.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl

Data: 2009-06-17 21:05:07
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Jaki olej do Micry dci?
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
[...]

1.5dCi to jest konstrukcja renault a nie PSA. PSA z CR ma 1.4, 1.6, 2.0, 2.2 i 2.7

Data: 2009-06-17 22:58:27
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Jaki olej do Micry dci?
Marcin J. Kowalczyk pisze:

1.5dCi to jest konstrukcja renault a nie PSA. PSA z CR ma 1.4, 1.6, 2.0, 2.2 i 2.7
Zgadza sie, mój błąd - nałożyło mi się na poprzednią Micrę K11 - tam był właśnie TUD5 - stary klasyczny wolnossący klekocik.
A w K12 rzeczywiście jest K9K ze stajni Reanult.

Do listy CR-ów z PSA dopisz jeszcze 3.0 :)-
http://www.francuskie.pl/francuskie/modules.php?name=News&file=article&sid=4491 ale to OT ...

Data: 2009-06-18 07:17:58
Autor: wk
Jaki olej do Micry dci?
Czyli nadal nic nie wiem:-(

Data: 2009-06-18 09:45:38
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Jaki olej do Micry dci?
wk pisze:
Czyli nadal nic nie wiem:-(

po wpisaniu w google 1.5dci olej wyrzuca ze Renault wlewa 4l Elf 5W40

Data: 2009-06-18 11:57:09
Autor: wk
Jaki olej do Micry dci?
Marcin J. Kowalczyk <kowalma@kowalma.kom> napisał(a):
wk pisze:
> Czyli nadal nic nie wiem:-(

po wpisaniu w google 1.5dci olej wyrzuca ze Renault wlewa 4l Elf 5W40

Jeśli już to 4,6 litra...

--

Jaki olej do Micry dci?