Jaki operator e-płatności?

Data: 2012-01-23 12:25:17
Autor: Grejon
Jaki operator e-płatności?
Cześć, jakiego operatora e-płatności polecilibyście dla sklepu internetowego? Korzytamy obecnie z przelewy24, ale przez ich system weryfikacji wypada nam za dużo transakcji kartowych, dlatego zastanawiam się nad zmianą.

Chodzi mi głównie o:

  - płatności kartami VISA, VE, MasterCard, Maestro (jeśli możliwe to bez limitu, ew. z limitem na 7000)
  - szybkie płatności bankowe (mTransfer, Płacę z Inteligo, iPKO itp.)
  - WAŻNE! - prosta do bólu weryfikacja płatności kartowej (klient ma podać numer karty, nazwisko, kod cvc, ew. swój adres)
  - możliwość renegocjacji prowizji po "wykręceniu" odpowiednio wysokich obrotów
- mile widziane płatności przez PayPal.

Myślałem o dotpayu, chciałem też sprawdzić allpay, ale już się z tamtymi połączyli :) Może znacie jeszcze jakiś?
--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-01-23 04:04:48
Autor: krzysztofsf
Jaki operator e-płatności?
On 23 Sty, 12:25, Grejon <grejo...@gmail.com> wrote:

- mile widziane płatności przez PayPal.

A co z paypal.pl ?

Kiedys placilem w sklepie obslugiwanym przez paypal nie majac tam
konta i obsluzyl platnosc poprzez formatke z miejscamui na dane KK

Data: 2012-01-23 04:11:41
Autor: krzysztofsf
Jaki operator e-płatności?
On 23 Sty, 13:04, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:
> [...]

Kiedys placilem w sklepie obslugiwanym przez paypal nie majac tam
konta i obsluzyl platnosc poprzez formatke z miejscamui na dane KK

nie zauwazylem

" - szybkie płatności bankowe (mTransfer, Płacę z Inteligo, iPKO itp.)"

Data: 2012-01-23 13:22:34
Autor: Grejon
Jaki operator e-płatności?
W dniu 2012-01-23 13:04, krzysztofsf pisze:
[...]

Pomyślę nad tym. Myślałem, że klient musi mieć konto w paypalu :)

Rozumiem, że to był polski sklep?

Data: 2012-01-23 04:32:26
Autor: krzysztofsf
Jaki operator e-płatności?
On 23 Sty, 13:22, Grejon <grejo...@gmail.com> wrote:

> [...]

> konta i obsluzyl platnosc poprzez formatke z miejscamui na dane KK

Pomyślę nad tym. Myślałem, że klient musi mieć konto w paypalu :)

Polski. Przejrzałem maile i pisze przy pierwszej platnosci paypal
"nastepnym razem zaloz konto".

Z tym, ze pamietaj ze nei obsluza chyba "- szybkie płatności bankowe
(mTransfer, Płacę z Inteligo, iPKO itp.)"

Data: 2012-01-23 19:55:49
Autor: Borys Pogoreło
Jaki operator e-płatności?
Dnia Mon, 23 Jan 2012 12:25:17 +0100, Grejon napisał(a):

Myślałem o dotpayu, chciałem też sprawdzić allpay, ale już się z tamtymi połączyli :) Może znacie jeszcze jakiś?

 O dotpay zapomnij, chyba, że lubisz czekać tygodniami na pieniądze i się
przypominać o nie. Tam jest jeszcze tak, że pod jedną nazwą działa
angielski DotPay Ltd. i polski. Ten drugi podobno szybciej wypłaca.

 Na naszym rynku masz jeszcze platnosci.pl/PayU (najwięksi), przelewy24,
eCard. Negocjować możesz wszędzie, widełki z reguły zaczynają się od
obrotów ~5k/mies. Z tym, że ich rozpiętość jest różna. Do ~2% prowizji w
PayU zejdziesz przy obrotach rzędu kilkadziesiąt tysięcy na miesiąc. U nich
to się liczy automatycznie na podstawie obrotów z poprzedniego miesiąca.
Warunków eCard nie znam.

 Płatność kartą w PayU ma ten minus, że przy "protected payment" (większa
odpowiedzialność pośrednika za ew. przekręty kosztem wolniejszej relizacji
transakcji) klient musi dodatkowo podać PESEL dla weryfikacji (zagraniczni
numer telefonu).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-01-23 20:16:31
Autor: Grejon
Jaki operator e-płatności?
W dniu 2012-01-23 19:55, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Hm... I can live with that. Ważne, żeby nasi klienci mogli zapłacić bez większych ceregieli :) Ale tzn. nie mają jakiegoś systemu, który automatycznie przelewa jak się uzbiera jakaś większa kwota, albo minie x dni od ostatniej wypłaty?

  Na naszym rynku masz jeszcze platnosci.pl/PayU (najwięksi), przelewy24,

Nie przypominaj mi proszę o przelewy24.

[...]

Ale to "protected payment" jest domyślne dla każdej transakcji czy mogę sam zdecydować?

Data: 2012-01-23 21:17:37
Autor: Papkin
Jaki operator e-płatności?
[...]

PayU tak ma, dotpay tez. PayU wyplaca kase nawet co 24h, szybko i bez bolu. Na poczatku dzialalnosci (jestem z nimi od poczatku prawie) jedna wplate przyfilowalem ze nie przyszla ale doslali, moze byl jakis blad. Obecnie dziala ok choc weryfikuje wyrywkowo;)

Ale to "protected payment" jest domyślne dla każdej transakcji czy
mogę sam zdecydować?

Ogolnie dla umowy lub danego POS (sklepu) nigdy nie mialem z tym problemu (z zabraniem mojej kasy bo cos tam). Bierz fast wersje, podpisz umowe i tyle.

Jest jeszcze nowosc: transferuj.pl wyglada ok prowizje na 1 rok bardzo OK... ale jak to dziala nie wiem. PayU tanie nie jest ale jest >>> od dotpay.pl (mialem dziwne manka na koncie, nie moglem sie polapac czy oby na pewno wsio z utargow trafia do mnie itd). W dodatku dziwne bledy, nie kumaty BOK (albo nabierajacy wody w usta). Do tego PayU sle SMS o transakcji na kilka numerow a nie tylko na jeden numer - jak dotpay.

PayPal jest dla **** z UK albo ameryki ale jak takich klientow masz margines to olej. PayPal jest niezwykle drogi(!!), zabiera kase wg wlasnego widzi mi sie, nie mozesz sie praktycznie bronic!!!

PayU kiedys mial wlasna bramke do placenia kartami - minimum danych chcieli, dzialala szybko, byla ladna. Ale obecnie mi to wylaczyli (chyba wszedzie) i jest Polcard... czyli podajesz nawet numer buta :| Ecard chyba ma latwiejsza bramke kartowa ale nie korzystalem jako sprzedajacy.

Jak mowie duet PayU z polcardem nigdy mi nie cofnal kasy z byle powodu a PayPal robi to raz na jakis czas, na szczescie nigdy towaru nie wydalem przed tym "reversed payment". Na naszym rynku kroluje PayU, wala miliony transakcji dziennie a system jest bardzo stabilny.

Data: 2012-01-23 21:33:27
Autor: Borys Pogoreło
Jaki operator e-płatności?
Dnia Mon, 23 Jan 2012 21:17:37 +0100, Papkin napisał(a):

Ogolnie dla umowy lub danego POS (sklepu) nigdy nie mialem z tym problemu (z zabraniem mojej kasy bo cos tam). Bierz fast wersje, podpisz umowe i tyle.

 Ja jednak wolę protected payment. Co prawda fraudów dużo u nas jeszcze nie
ma, ale wolę tego nie testować :)

Jest jeszcze nowosc: transferuj.pl wyglada ok prowizje na 1 rok bardzo OK... ale jak to dziala nie wiem.

 Poczytaj dokładnie na ich stronach i pogooglaj po różnych forach. To jest
system na zasadzie "tu masz kliencie informację na jakie dane zrobić do nas
przelew". Automatycznie wypełnione formularze przelewu są dostępne tylko w
kilku bankach (tłumaczą się kosztem takiej usługi). To mnie wystarczająco
zniechęciło, by nie testować na własnej skórze.

[...]

 Mogliby jednak zainwestować w choćby podstawowy przewodnik po tym ich
systemie. Nie mówiąc już o dziurawej dokumentacji technicznej (ostatnie
odkrycie z własnej praktyki - stan transakcji, który miał być ostateczny,
wcale taki nie był).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-01-24 10:19:41
Autor: Papkin
Jaki operator e-płatności?
Ja jednak wolę protected payment. Co prawda fraudów dużo u nas
jeszcze nie ma, ale wolę tego nie testować :)

zaczne sie martwic jak beda, kwoty nie duze wiec...

[...]

a to racja, swoja droga jak chcialem mtransfer dodac sam (by prowizji PayU nie bulic ) to sie okazalo ze to i tak platne i do tego drozsze niz PayU, a niby bez posrednikow winno byc taniej. To juz wole zintegrowac jeden system i sie nie martiwc o nic.

[...]

Jaki status? 99 nigdy nie zmienil sie na inny u mnie, 4 (rozpoczeta) tylko kilka razy (ulamek procenta) przeszlo na 2, ogolnie 4 _prawie_ zawsze jest po kilku godzinach 99.

Z ciekawostek to czasami wysylaja dwa razy status np 1, ten sam trans_id - doslownie duplikat statusu (aplikacja przyjmuje status poprawnie).

Co w PayU szwankuje: CHOLERNIE WOLNY panel obslugi do przegladania transakcji, muli zanim wejdzie z pol minuty. Filtry ktore umozliwiaja przegladanie konkretnych transakcji, np ogranicznie czasu, kwot wg mnie nie dzialaja - czasami nawet aplikacja wywala sie jakims bledem ale z tego nie musze korzystac wiec nie marudze :)

Data: 2012-01-24 17:39:15
Autor: Borys Pogoreło
Jaki operator e-płatności?
Dnia Tue, 24 Jan 2012 10:19:41 +0100, Papkin napisał(a):

[...]

 mTransfer czy mTransfer PRO? Bo ten drugi dodatkowo zwraca stan transakcji
pod wybrany adres. Ale pewnie tym samym kosztuje więcej niż 5zł/mies. (nie
chcieli zdradzić żadnych szczegółów przed podpisaniem umowy).

Jaki status? 99 nigdy nie zmienil sie na inny u mnie, 4 (rozpoczeta) tylko kilka razy (ulamek procenta) przeszlo na 2, ogolnie 4 _prawie_ zawsze jest po kilku godzinach 99.

 Ot taki przypadek, trochę skrajny, ale jednak: klientka wybrała "zwykły
przelew", czyli wpłatę na konto PayU. Czekała z tym blisko dwa tygodnie, w
końcu wpłaciła. I okazało się, że po 10 dniach stan transakcji przełączył
się na ostateczny "anulowane" i przez to informacja o wpłacie nie została
przekazana dalej. ALE pojawiła się możliwość ręcznego przepchnięcia tej
wpłaty przez kliknięcie linku przy transakcji, który to link się pojawił po
tej spóźnionej wpłacie. I to też spowodowało wygenerowanie normalnego
komunikatu do naszego systemu.

 Pozostałych problemów nie pamiętam na tyle szczegółowo. Ale było trochę
innych niespodzianek.

[...]

 U mnie w domu wszystko działa podobnie wolno ;) Ale fakt, te filtry są
jakieś dziwne. Na szczęście rzadko trzeba w tym dłubać, a po tytule
transakcji zawsze wyszukuje poprawnie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-02-01 11:47:42
Autor: yoss
Jaki operator e-płatności?

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:19sv0hu61k11c.1de9hhv01i0jw.dlg40tude.net...
Ja jednak wolę protected payment. Co prawda fraudów dużo u nas jeszcze nie
ma, ale wolę tego nie testować :)

a tak z ciekawości... wie ktos jak wygląda procedura weryfikacji tego pesel'a i po co to tak naprawdę się podaje? Ja osobiście podaje zawsze ten, który jest na wikipedii ;-) i do tej pory zawsze przechodziło, wiec słowo "protected" ja chyba inaczej rozumiem ;-)

yossarian

Data: 2012-02-04 23:17:58
Autor: Papkin
Jaki operator e-płatności?
[...]

podales zly wiec w razei co sprzedawca beknie bo przeciez nie visa czy payu (zarabiajacy lekko pol miliona, lekko dziennie mysle).

Data: 2012-01-23 21:24:43
Autor: Borys Pogoreło
Jaki operator e-płatności?
Dnia Mon, 23 Jan 2012 20:16:31 +0100, Grejon napisał(a):

Hm... I can live with that. Ważne, żeby nasi klienci mogli zapłacić bez większych ceregieli :)

 Jeśli lubisz się szarpać o kasę przez miesiąc... Różne są rozrywki ;)

Ale tzn. nie mają jakiegoś systemu, który automatycznie przelewa jak się uzbiera jakaś większa kwota, albo minie x dni od ostatniej wypłaty?

 AFAIR jest. W PayU też jest.

Ale to "protected payment" jest domyślne dla każdej transakcji czy mogę sam zdecydować?

 Definiujesz to dla każdego "punktu płatności" oddzielnie. Przez "punkt
płatności" w uproszczeniu można rozumieć sprzedaż w danym serwisie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-01-23 21:26:43
Autor: Borys Pogoreło
Jaki operator e-płatności?
[...]

Hm... I can live with that. (...)

 A, jeszcze taki detal - w Dotpay wypłata jest płatna, 1zł/szt. Przy
częstej automatycznej wypłacie mniejszych kwot można trochę stracić. W PayU
wypłata jest za darmo, pieniądze póki co zawsze miałem na następny dzień
roboczy.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-01-23 21:31:34
Autor: Grejon
Jaki operator e-płatności?
W dniu 2012-01-23 21:26, Borys Pogoreło pisze:

[...]

W P24 jest 2 zł od wypłaty więc i tak to postęp. Przy 2 wypłatach na miesiąc można przeboleć, zwłaszcza, że jednym przelewem idzie w najgorszym razie kilkaset złotych.

Mamy z P24 ten problem, że transakcje kartowe pchają przez MoneyBookers (obecnie Skrill), nie chcą tego robić przez Polcard (bo nie) i jak system wychwyci, że klient ma konto w MB (po adresie e-mail albo numerze karty) to mu się każe logować. Problem jest taki, że wielu klientów nie pamięta haseł, albo nie pamięta, że kiedyś konto w MB zakładali :(

Data: 2012-01-23 21:59:45
Autor: mvoicem
Jaki operator e-płatności?
(23.01.2012 21:31), Grejon wrote:
[...]

Albo konto ma w dziwnej walucie której się w MB zmienić nie da.

Przy czym, czy przypadkiem tak się nie stało także w dotpay'u?

Ja z DP przestałem współpracować po tym, jak klientowi nie przeszło kilka płatności bo "error processing payments". Jak zacząłem drążyć - okazało się że muszę podpisać jakaś nową umowę, bo właśnie przeszli na moneybookers (i w ten właśnie sposób zostałem o tym poinformowany - klient nie mógł zapłacić).

p. m.

Jaki operator e-płatności?