Jaki operator i smartfon?

Data: 2015-01-16 16:28:41
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Potrzebuję Waszej rady.

Od lat korzystam ze starej komórki i poł±czeń na kartę.
Niestety gniazdo do wł±czania komórki tak się wyrobiło,
że gdy komórka mi się rozładuje, to nie wiem czy po
ładowaniu znowu uda mi się wł±czyć. Zreszt± bateria też
jest kiepska, a kupowanie nowej o tyle nie ma sensu,
że poł±czenie z ładowark± często się zrywa.

W sumie chyba czas na zakup nowej komórki/smartfona.

Problem w tym, że moje korzystanie z komórki jest
bardzo nieregularne, czasem używam jej więcej i czę¶ciej,
a czasami s± dłuższe przerwy. Ponadto w sumie więcej
poł±czeń odbieram niż sama dzwonię. SMS-ów wysyłam
niewiele. MMS-ów jeszcze mniej.
Dlatego do tej pory korzystałam z poł±czeń na kartę,
a będ±c w Orange mogłam ważno¶ć karty przedłużyć nawet
do roku, gdy wcze¶niejsze doładowania nie były mi potrzebne.

Jednak chc±c nadal korzystać z poł±czeń na kartę nie mogę
liczyć na możliwo¶ć zakupu niedrogiej komórki.
Zniżka w cenie komórki/smartfona wi±że się bowiem
z zawarciem umowy na abonament - na odpowiednio dużo
minut i długi okres czasu.

Co w takiej sytuacji radzicie mi zrobić?
Jaki operator, sposób korzystania i jaki smartfon byłby
w mojej sytuacji najlepszy?

Nie wykluczam korzystania na takim smartfonie z Internetu,
do powiadamiania, że przyszła poczta i ewentualnie wysłania
szybkiej odpowiedzi oraz do niezbędnego zajrzenia na jak±¶
stronę gdy akurat nie mam pod ręk± komputera/tabletu.

Będę bardzo wdzięczna za rady osób do¶wiadczonych. :-)

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-16 16:51:47
Autor: JS
Jaki operator i smartfon?

Użytkownik "Ewa"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54b92e25$0$21540$65785112@news.neostrada.pl...

Jednak chc±c nadal korzystać z poł±czeń na kartę nie mogę
liczyć na możliwo¶ć zakupu niedrogiej komórki.

Fabrycznie nowy telefon (w sklepie) można kupić od 50-60 zł.

JS

Data: 2015-01-16 16:55:38
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Jednak chc±c nadal korzystać z poł±czeń na kartę nie mogę
liczyć na możliwo¶ć zakupu niedrogiej komórki.

Fabrycznie nowy telefon (w sklepie) można kupić od 50-60 zł.

W jakim sklepie, jaki telefon?
Czy możesz podać przykład strony takiego sklepu, gdzie można by
zobaczyć takie telefony?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-16 10:15:10
Autor: h.sliwinski
Jaki operator i smartfon?

http://allegro.pl/telefony-komorkowe-165?ref=electronics-layer-popular&buyNew=1&offerTypeBuyNow=1&price_to=60&price_enabled=1

Data: 2015-01-16 13:57:10
Autor: krzysztofsf
Jaki operator i smartfon?

http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe,g2,d3.bhtml

Data: 2015-01-17 00:00:54
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"krzysztofsf" napisał:

Fabrycznie nowy telefon (w sklepie) można kupić od 50-60 zł.

Czy tylko ja widzę w tytule wistuj±cego posta słowo "smartfon"?
Czy to tylko tzw. apteczne złudzenie?

W jakim sklepie, jaki telefon?
Czy możesz podać przykład strony takiego sklepu, gdzie można by
zobaczyć takie telefony?

http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe,g2,d3.bhtml

No i gdzie tam s± smartfony po - cytuję: "50-60 zł."?
Przypominam, że koleżanka chciałaby owego aparatu używać m.in. do - znów cytuję: "niezbędnego zajrzenia na jak±¶
stronę gdy akurat nie mam pod ręk± komputera/tabletu".
Życzę powodzenia w surfowaniu po www za pomoc± aparacików z półtoracalowym ekranikiem. I to co najwyżej w EDGE, je¶li w ogóle.
Jakie¶ noworoczne zidiocenie ogarnęło nagle szacown± grupę?

JoteR

Data: 2015-01-16 23:49:40
Autor: krzysztofsf
Jaki operator i smartfon?
W dniu sobota, 17 stycznia 2015 00:02:20 UTC+1 użytkownik JoteR napisał:
"krzysztofsf" napisał:

Czy tylko ja widzę w tytule wistuj±cego posta słowo "smartfon"?

Z opisu potrzeb wynika co innego.

> [...]

Jakie¶ noworoczne zidiocenie ogarnęło nagle szacown± grupę?

Zapewniam, ze sie dawalo i sprawdzic poczte i newsy ze stron w wersji mobilnej.
Sporadycznie i niewygodnie naturalnie.

Data: 2015-01-17 00:14:48
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Jakie¶ noworoczne zidiocenie ogarnęło nagle szacown± grupę?

To raczej ja nie wyraziłam się wystarczaj±co precyzyjnie.
W pierwszym moim po¶cie chciałam zapytać jak najogólniej
jakie rozwi±zanie byłoby najkorzystniejsze.
Nie ¶ledzę rozwoju technologii w komórkach i tak naprawdę
nie wiem jaka cecha jednoznacznie odróżnia smartfona od
komórki.
Przyznam się, że podane ceny mnie zdziwiły, a nie wczytywałam
się jeszcze w parametry podawane na wskazywanych stronach.

Zatem ile musiałabym zapłacić za komórkę/smartfon spełniaj±cy
moje oczekiwania? Zwłaszcza komórki/smartfona wolałabym nie
kupować przez Allegro, co oczywi¶cie, zdaję sobie z tego sprawę,
wpłynie na cenę.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-17 00:02:45
Autor: krzysztofsf
Jaki operator i smartfon?
W dniu sobota, 17 stycznia 2015 00:14:45 UTC+1 użytkownik Ewa napisał:
> [...]

moje oczekiwania? Zwłaszcza komórki/smartfona wolałabym nie
kupować przez Allegro, co oczywi¶cie, zdaję sobie z tego sprawę,

Wszystko praktycznie sprowadza sie od Twoich potrzeb internetowych. jesli chcesz sprawdzac poczte okazyjnie, raz czy dwa w miesiacu zdazy sie ja skontrolowac,podobnie ze sprawdzeniem czegos na www,  to wtedy wystarczy prosty telefon z wbudowana przegladarka.

Jesli czesciej, to raczej jakis smartfon (lepiej sprawdzony model, typu Motorola E przynajmniej)

Naturalnie wplywa to na koszty korzystania - bez pakietu danych nie ma co myslec o aktywniejszym korzystaniu ze smartfona.

Data: 2015-01-17 11:09:03
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Panowie, bardzo dziękuję za pochylenie się nad moim
problemem i cenne rady.

Wieczorem zajmę się porównywaniem szczegółów,
bo jak wiadomo diabeł tkwi wła¶nie w szczegółach. :-)

W tej chwili widzę 2 skrajne opcje:
- kupić komórkę za owe 50-60 zł i zapomnieć o Internecie
- kupić smartfona za kilkaset zł z możliwo¶ci± korzystania
z Internetu - w jakim zakresie - to wła¶nie jeden ze szczegółów.

Z dotychczasowej lektury Waszych odpowiedzi zwróciły moj±
szczególn± uwagę 2 rzeczy:

1) Dual Sim. Czy w wariancie smartfona istniałaby możliwo¶ć
włożenia równocze¶nie dotychczasowej karty Orange do rozmów
i karty Play Online do Internetu? Mam tak± kartę do Internetu,
któr± czasami używam w modemie do poł±czenia tabletu
z Internetem. Mam jednak jeszcze inn± kartę z krótkim terminem,
bez możliwo¶ci przedłużenia (taki bonus) i na tablecie w pierwszej
kolejno¶ci muszę wykorzystać tamt± kartę.

2) możliwo¶ć przedłużenia karty w Play na rok. Czy dotyczy to tylko
kart do rozmów? Czy w/w karta Play do Internetu (była na pocz±tku
kupiona jako Play Online na kartę 500 MB/Internet - starter za 9 zł)
też mogłaby zostać w ten sposób przedłużona? Tylko po to żeby nie
stracić zgromadzonych MB muszę j± doładowywać, a jak wyżej
wspomniałam chwilowo używam innej.

Poza wszystkim interesowałaby mnie jeszcze możliwo¶ć ładowania
komórki/smartfona przez USB. Mojej obecnej komórki (stara Nokia)
nie mogę tak ładować. A kupiłam powerbank do ładowania tabletu
i byłoby wygodne móc tak również ładować komórkę lub smartfon.

Oczywi¶cie w dalszym ci±gu będę bardzo wdzięczna za sugestie
jak± komórkę lub smartfon warto kupić, a czego lepiej unikać.
To wynika tylko z do¶wiadczenia użytkowników.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-17 12:01:27
Autor: P.B.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sat, 17 Jan 2015 11:09:03 +0100, Ewa napisał(a):

[...]

Tak wła¶nie można zrobić, i dlatego DualSIM jest coraz bardziej popularny.
Z jedn± uwag±: telefon (moduł radiowy) jest jeden. Jeżeli przez jedn± kartę
używasz internetu, to w tym czasie druga jest odł±czona i nikt się nie
dodzwoni na ten numer. Jak nie gadasz dużo i internetu używasz
sporadycznie, to nie ma problemu.

[...]

Najlepiej zaloguj się do Play24 w komputerze używaj±c numeru tej karty, to
będzie widać jakie taryfy/usługi/bonusy s± dostępne.

[...]

Chyba wszytkie współczesne komórki s± ładowane przez microUSB - zdaje się,
że nawet jest unijna dyrektywa na to.
 --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-01-17 14:06:02
Autor: ToMasz
Jaki operator i smartfon?
[...]

ja to obchodziłem tak:
piewszy numer miał przekierowanie na drugi. jak kto¶ dzwonił na pierwsz± kartę sim, (wyjęt± z telefonu) to na mój koszt dodzwaniał się na drug± kartę sim, która była włożona do telefonu i "internetowała" Po pojawieniu się aero2, nie dało się tego zrobić, bo karta sim aero2 nie miała numeru na który można było zatelefonować. Więc za 1zł/rok kupiłem sobie numer stacjonarny, obsługiwany przez program uruchomiony w smartfonie. więc jak kto¶ dzwonił na pierwszy sim, to miał przekierowanie na stacjonarny, a stacjonarny obierałem na komórce.
Po co ta cała bajka? Skazuj±c się na dualsim, mocno ograniczasz ilo¶ć modeli do wyboru. moim zdaniem nie ma takiej konieczno¶ci.
WeĽ pod uwagę jeszcze jedno. Mocno zalecam aby telefon który kupisz, miał 1giga ramu i dwa rdzenie. napewno nie gorszy od sgs2. niestety, ludzie kupuj± tanie marne, ledwo żywe androidki, potem marudz± że wooooolny, albo wręcz nie działa.
ToMasz

Data: 2015-01-17 14:27:56
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Bardzo dziękuję.

[...]
Co będzie słyszał kto¶ dzwoni±cy na numer do poł±czeń?
- Sygnał zajęto¶ci, tak jakby nikt nie odbierał, czy jeszcze co¶ innego?
- Czy będzie mógł nagrać wiadomo¶ć?
- Czy po skończeniu poł±czenia z Internetem będę wiedziała, że kto¶
dzwonił i z jakiego numeru (je¶li numer jest prezentowany)?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-17 14:53:06
Autor: P.B.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sat, 17 Jan 2015 14:27:56 +0100, Ewa napisał(a):

[...]

Usłyszy to co ustawisz w telefonie dla tej karty dla przypadku braku
zasięgu: albo komunikat, że abonent jest poza zasięgiem, albo pocztę
głosow±.

- Czy po skończeniu poł±czenia z Internetem będę wiedziała, że kto¶
dzwonił i z jakiego numeru (je¶li numer jest prezentowany)?

Powinna¶ dostać SMS'a z wiadomo¶ci±, że kto¶ się nie dodzwonił gdy była¶
poza zasięgiem - zależy to od operatora i nie wiem, czy u wszystkich tak to
działa. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-01-17 15:18:57
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisał:

[...]

Najprawdopodobniej będziesz mogła normalnie odebrać rozmowę, transmisja danych ulegnie zawieszeniu. Sprawdzone na
2-simowym tablecie z Biedronki, w którym karta "do internetu" pracuje w trybie 3G, a karta "do rozmów" w trybie 2G. Tak samo normalnie się dodzwoni się na kartę "do internetu" (je¶li ta ma możliwo¶ć wykonywania poł±czeń głosowych), pracuj±c± w trybie 3G - tryb ten wszak umożliwia równoczesn± obsługę poł±czeń głosowych i transmisję danych.

JoteR

Data: 2015-01-17 19:40:12
Autor: Trybun
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-17 o 12:01, P.B. pisze:

[...]

No, niezupełnie, np. w moim Acerze to transfer netowy zostaje zawieszany w trakcie gdy przychodzi poł±czenie głosowe b±dĽ wiadomo¶ć SMS na drug± kartę.

Data: 2015-01-18 15:22:23
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Najlepiej zaloguj się do Play24 w komputerze używaj±c numeru tej karty, to
będzie widać jakie taryfy/usługi/bonusy s± dostępne.

Niestety, mojej karty nie da się przedłużyć na rok. W Play jest taka oferta,
ale trzeba od razu kupić odpowiedni starter i do tego trzeba go zamówić przez
Internet.
Może się na to zdecyduję, ale to zależy od tego co ostatecznie kupię w temacie
komórka-smartfon.

Mam natomiast pytanie czy istnieje jaki¶ sposób wykorzystania/zachowania
prawie 5 GB na posiadanej karcie PLAY Online na kartę (4G LTE)?
Ważno¶ć doładowania kończy się za tydzień.

Przez jaki¶ czas będę miała więcej zasobów niż będę w stanie wykorzystać.
W tej sytuacji wydawanie pieniędzy na doładowania, tylko po to żeby nie stracić
tego co już zainwestowałam, jest bez sensu.

Można co¶ zrobić?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-18 06:39:50
Autor: krzysztofsf
Jaki operator i smartfon?
W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 15:22:17 UTC+1 użytkownik Ewa napisał:

Mam natomiast pytanie czy istnieje jaki¶ sposób wykorzystania/zachowania
prawie 5 GB na posiadanej karcie PLAY Online na kartę (4G LTE)?
Ważno¶ć doładowania kończy się za tydzień.

Jesli posiadasz w domu wifi, to nic lepszego od spaceru do parku i obejrzenie ze 2-ch filmow online w plenerze nie przychodzi mi do glowy. 5 GB bez korzystania z multimediow to duzo do zuzycia.

Data: 2015-01-17 14:38:29
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisała:

W tej chwili widzę 2 skrajne opcje:
- kupić komórkę za owe 50-60 zł i zapomnieć o Internecie

Je¶li - jak pisała¶ - masz tablet i używasz go mobilnie, to tak, może i lepiej kupić mał±, wygodn± komórkę. Ale na lito¶ć Bosk±, nie plastikow± zabawkę za 50-60 zł.

- kupić smartfona za kilkaset zł z możliwo¶ci± korzystania
z Internetu - w jakim zakresie - to wła¶nie jeden ze szczegółów.

To musi być Twoja decyzja - to Ty wiesz najlepiej, w jakim zakresie będziesz go używać.

1) Dual Sim. Czy w wariancie smartfona istniałaby możliwo¶ć
włożenia równocze¶nie dotychczasowej karty Orange do rozmów
i karty Play Online do Internetu?

Należy wzi±ć pod uwagę, że w takich aparatach często tylko jedna karta może pracować w trybie 3G. Czyli wkładaj±c kartę "do internetu" w slot 3G (bo tylko to ma sens), pozbawiasz się np. możliwo¶ci  wykonywania wideorozmów z karty "do dzwonienia". Nie wiem, na ile jest to dla Ciebie istotne.

[...]

Chyba ciężko teraz kupić co¶, co nie miałoby wej¶cia microUSB, więc ten powerbank będzie można wykorzystać do praktycznie każdego aparatu, jaki kupisz.

Oczywi¶cie w dalszym ci±gu będę bardzo wdzięczna za sugestie
jak± komórkę lub smartfon warto kupić, a czego lepiej unikać.
To wynika tylko z do¶wiadczenia użytkowników.

Napiszę brutalnie - w przypadku telefonu kup co¶, co będzie Ci pasować do dłoni, torebki i szminki (i nie, to nie jest seksizm - ja np. wybieram aparat sprawdzaj±c przede wszystkim, czy nie uwiera mnie w to i owo spoczywaj±c w kieszeni spodni). W przypadku smartfona, czegokolwiek by¶ nie kupiła, za 2 lata będzie to tylko kup± przestarzałego złomu, nawet je¶li wzi±ć pod uwagę aktualne na dzisiaj zalecenia ToMasza.

JoteR

Data: 2015-01-17 15:04:59
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Bardzo dziękuję.

[...]

Kusi mnie smartfon, ale gdybym jednak zdecydowała się na komórkę,
to jak± komórkę i za ile by¶ kupił będ±c w mojej sytuacji, pomijaj±c
problem uwierania :-)
Możesz podać przykład/przykłady konkretnych modeli? Oczywi¶cie
cokolwiek kupię będzie to moja decyzja i do nikogo o to co mi radził
nie będę miała pretensji.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-17 12:23:17
Autor: krzysztofsf
Jaki operator i smartfon?
W dniu sobota, 17 stycznia 2015 15:04:55 UTC+1 użytkownik Ewa napisał:

Kusi mnie smartfon,

Kiepski smartfon ( a takie rozwazasz) albo udowodni ci, ze smartfon nie jest ci potrzebny, albo zmusi, jesli sprobujesz wykorzystywac go aktywnie, do zakupu lepszego (sensowne sa w przedziale 500-800 zl i to raczej w gornej granicy przedzialu), czyli zaplacisz podwojnie zmieniajac sprzet.

aktywne korzystanie ze smartfonu (czyli wykorzystywanie funkcji, za ktore w nim sie placi) wymaga sporo internetu. Warto wtedy przeniesc numer na karte do chyba najtanszej oferty nieabonamentowej rozmow z duzym pakietem danych.

https://virginmobile.pl/oferta

natralnie mysle o pakiecie pelen luz

Data: 2015-01-17 22:25:31
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sat, 17 Jan 2015 12:23:17 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):
aktywne korzystanie ze smartfonu (czyli wykorzystywanie funkcji,
za ktore w nim sie placi) wymaga sporo internetu. Warto wtedy

Roznie bywa. Yanosik np duzo nie bierze :-)

przeniesc numer na karte do chyba najtanszej oferty nieabonamentowej rozmow z duzym pakietem danych.

Chyba, ze masz czesto dostep do internetu przez wifi.

https://virginmobile.pl/oferta
natralnie mysle o pakiecie pelen luz

Bardzo dobra oferta. Czyli da sie troche taniej :-)

J.

Data: 2015-01-17 16:20:11
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisała:

jak± komórkę i za ile by¶ kupił będ±c w mojej sytuacji, pomijaj±c
problem uwierania :-)

Obawiam się, że nie za bardzo potrafię postawić się w Twoim położeniu
(nawet pomijaj±c problem uwierania), albowiem mam zakodowane, iż mój
telefon musi mieć:
a) Bluetooth
b) slot na kartę pamięci
c) radio FM
d) przedni± kamerkę do wideorozmów
e) tylny aparat 5 Mpx z diod± do¶wietlaj±c±, która może też robić za latarkę
f) możliwo¶ć współpracy z MyPhoneExplorer (czyli albo Sony Ericsson albo co¶
na Androidzie)

Zatem jak widzę telefon nie spełniaj±cy powyższych wymagań, pod¶wiadomie
go eliminuję. Tak na szybko, je¶li miałbym co¶ wybierać z tradycyjnych
telefonów przedstawionych przez kolegę Krzysztofa, to Samsunga GT-S5611.
Ale przejrzyj też ofertę "nie dla idiotów" a także swój lokalny Gumtree - często ludzie tam sprzedaj± nowe aparaty wzięte przy okazji przedłużenia cyrografu.

JoteR

Data: 2015-01-17 16:12:40
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
[...]

Niestety - te decyzje musisz podjac sama.
Podpowiem tylko, ze im drozszy telefon, tym lepiej sie korzysta :-(

Android sporo zalet ma, ale to sama musisz okreslic czego chcesz.
Szczegolnie ze masz tez tablet i mozesz wrzucic do torebki.

[...]

A duzo tego internetu potrzebujesz ?
Teraz wszyscy maja rozne oferty, zwykle cos sie daje dopasowac, a im
wiecej zaplacisz na jedna karte, tym wiecej dostaniesz, wiec
uzytecznosc dual sim mierna :-)

Kiedys mialo to sens do darmowego internetu Aero2, teraz ... w imie
zasad, dobrze by bylo wpisywac te kody dostepu i wykorzystywac na
maksa :-) Albo nawet zaplacic za wylaczenie kodow, ale wtedu to juz absolutnie
wykorzystywac na maksa :-) A on niestety dosc wolny :-)

W dodatku mozna probowac udostepniac ten internet miedzy urzadzeniami
- na tablecie korzystac z lacza telefonu, albo na telefonie z lacza
tabletu - o ile umozliwiaja (smartfony z Androidem maja to w
standardzie).

[...]

Teraz prawie wszystkie tak maja. A jakis kabelek mozna dokupic.

Choc jakos dziwnie starsza Nokia z ladowarki do nowego Samsunga nie
chce sie ladowac - musi byc cos dziwnego z napieciem.

Oczywi¶cie w dalszym ci±gu będę bardzo wdzięczna za sugestie
jak± komórkę lub smartfon warto kupić, a czego lepiej unikać.

W sumie to z Samsungow jestem dosc zadowolony. Tylko bierz taki co ma
co najmniej 8GB pamieci . Play widze wyprzedaje Core LTE, ale to chyba
nie sa dobre oferty, S4 tanieje, S4 mini, S3/mini ciagle dobre,
Ace 3 i 4 niedrogie ...

J.

Data: 2015-01-17 00:43:00
Autor: P.B.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sat, 17 Jan 2015 00:14:48 +0100, Ewa napisał(a):

[...]

Kup Lumię 530 - nowa, dual SIM kosztuje w sklepie z gwarancj± max. 400PLN:
http://www.euro.com.pl/search.bhtml?keyword=lumia+530#afterSearch-lumia+530|pralki||Pralki|products-all To jest smartfon, który z dużym zapasem spełni Twoje wymagania.

W życiu nie bierz żadnego abonamentu! Zostań przy tym co masz w Orange,
albo wypróbuj sobie Playa - maj± atrakcyjne taryfy prepaid. W żadnym wypadku nie bierz abonamentu i telefonu od operatora!!! Taka Lumia
to kosztuje 17 PLN miesięcznie przez 24 miesi±ce, więc płacenie za ni± w
abonamencie nie ma sensu. No chyba, że dla kogo¶ odłożenie/wydanie 400
złotych jednorazowo jest ponad siły, a płacenie kilkadziesi±t złotych
miesięcznie przez dwa lata za abonament i wliczony w niego koszt telefonu,
to drobny wydatek.  W Play na kartę jak dużo gadasz, to masz taryfy MiniMax na kartę - max 29
miesięcznie za wszytkie rozmowy na komórki i stacjonarne, 9 max za SMS'y, 5
za pierwsze chyba 100MB netu, kolejne 300MB za 5, 1GB za 9 PLN. Doładowanie
za 50 złotych przedłuża ważno¶ć karty o 3 miesi±ce, więc minimalnie trzeba
wydać 17 złotych miesięcznie na utrzymanie ważno¶ci karty.
Jak gadasz mało, to jest taryfa Play na Kartę Rok Ważno¶ci Konta -
doładujesz za 5 zł i rok karta jest ważna. W ramach jednej karty/numeru
można zmieniać taryfy! A jak Play stanie się niekonkurencyjny, to można
numer przenie¶ć do innej sieci, bo nie jest się zwi±zanym umow± ani żadnym
zobowi±zaniem z Play.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-01-17 08:05:50
Autor: z
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-17 o 00:43, P.B. pisze:
Doładowanie
za 50 złotych przedłuża ważno¶ć karty o 3 miesi±ce, więc minimalnie trzeba
wydać 17 złotych miesięcznie na utrzymanie ważno¶ci karty.

Nie wiem czy teraz jeszcze można. Ja się już od kilku okresów 6 mies. (umowa tylko sim) łapię na abo. za 19 zł i mam 200 minut do wszystkich, za darmo do play i 500 Mega netu. Polecenie zapłaty i nie martwię się doładowaniami ;-)
Fakt nie wysyłam smsów (+10 zł)
Wiem że jestem tym uwi±zanym cyrografem i daję się doić ;-) ale tak mi jest wygodniej. Telefon muszę mieć i musi działać zawsze. Nie posiadam stacjonarki
Ile za te 50 zł dostanę minut do wygadania na karcie? Te 200 jest dla mnie optymalne.

PS. Czasy gdy przychodziły straszne opłaty za internet już minęły.
Trzeba się raczej martwić wielko¶ci± baterii w takim smartfonie.
Żeby telefon nie wytrzymywał całego dnia bez ładowania to skandal. Wymówka że ¶rednio użytkownik korzysta mniej do mnie nie przemawia :-)

Data: 2015-01-17 08:58:31
Autor: P.B.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sat, 17 Jan 2015 08:05:50 +0100, z napisał(a):

Ile za te 50 zł dostanę minut do wygadania na karcie? Te 200 jest dla mnie optymalne.

W MiniMax na Kartę płacisz za rozmowy do momentu wygadania 29PLN - potem do
końca miesi±ca masz rozmowy bez limitu - gadasz aż Cię ucho zaboli. Z jedn±
uwag±: po 60 minutach Play zrywa poł±czenie i trzeba zadzwonić ponownie :)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-01-17 19:54:02
Autor: re
Jaki operator i smartfon?

Użytkownik "P.B."

Kup Lumię 530 - ...
-- -
A skoro już mowa o Nokiach to ... do których Nokii z WP jest dostępny aktywny uchwyt samochodowy oraz biurkowa stacja dokuj±ca ?

Data: 2015-01-17 00:54:52
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisała:

[...]

Słusznie, nie ma co kupować kota w worku na wirtualnym bazarze, lepiej handlować twarz± w twarz i z ręki do ręki za pomoc± gumtree czy innej tablicy. Do podanego przez Ciebie sposobu użytkowania wystarczy co¶ klasy Samsunga Galaxy Core Plus, na warszawskim gumtree za 250 zł. (roczny), ale tu musisz okre¶lić, jaki masz budżet i czy używany wchodzi w ogóle w grę. I nie czarujmy się - je¶li masz potrzebę czasem zajrzeć na strony www, to nie ma co się ogl±dać za zabawkami z 1,5-2 calowym ekranikiem. Co do abonamentu - przy Twoim profilu dzwonienia raczej się nie opłaca, tym bardziej, że w niskim abonamencie ciężko wyrwać sensowny aparat "za złotówkie". Lepiej zostać przy karcie prepaid (tak, ToMaszu, to napisałem ja, nikt się pode mnie nie podszył).

JoteR

Data: 2015-01-27 01:28:30
Autor: Smok Eustachy
Jaki operator i smartfon?
W dniu 17.01.2015 o 00:00, JoteR pisze:
"krzysztofsf" napisał:

Fabrycznie nowy telefon (w sklepie) można kupić od 50-60 zł.

Czy tylko ja widzę w tytule wistuj±cego posta słowo "smartfon"?
Czy to tylko tzw. apteczne złudzenie?
  Złudzenie

Data: 2015-01-16 19:38:08
Autor: Alf/red/
Jaki operator i smartfon?
On 16/01/15 16:55, Ewa wrote:
Czy możesz podać przykład strony takiego sklepu, gdzie można by
zobaczyć takie telefony?

miejska macalnia http://www.mediamarkt.pl/telefony-i-smartfony_telefony-komorkowe
49.90, 54.90, 59.90 trzy modele, itd.

--
Alf/red/

Data: 2015-01-16 20:27:11
Autor: Smok Eustachy
Jaki operator i smartfon?
W dniu 16.01.2015 o 16:55, Ewa pisze:
/.../
W jakim sklepie, jaki telefon?
Czy możesz podać przykład strony takiego sklepu, gdzie można by
zobaczyć takie telefony?

Potrzebujesz:
1. Radia
2. Odtwarzacza mp3
3. Ogl±dania filmów
4. GPS
5. Przegl±dania Internetu
6. Przegl±dania dokumentów
7. Wysyłania emaili?

Data: 2015-01-16 20:52:54
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
[...]

Potrzebuję komórki z możliwo¶ci± telefonowania, SMSów,
i MMSów, czyli to co robi każda komórka. Ponadto wygodny
organizer, z dĽwiękowym informowaniem o ważnych zadaniach,
jest konieczny.
Reszta to dodatki, tym bardziej, że wyczerpuj± baterię.
Dobrze by było, chociaż nie jest to sprawa absolutnie konieczna,
gdyby komórka informowała o poczcie pojawiaj±cej na kontach
e-mail, w tym możliwo¶ć jej przeczytania, ł±cznie z zał±cznikami.
Możliwo¶ć wysłania e-maila w pilnych sprawach byłaby wygodna,
jak również możliwo¶ć zajrzenia do jakich¶ stron informacyjnych.
To wszystko.

Może kiedy¶ będzie można w sposób wygodny używać co¶ co
będzie równocze¶nie komórk±, tabletem i nawigacj±. Przez wygodne
używanie rozumiem szybko¶ć, stabilno¶ć, gabaryty, wagę i wydajno¶ć
baterii. No i cena zarówno sprzętu jak i używania odpowiednio niska.
Ale to w przyszło¶ci.

Jeszcze odno¶nie DualSim. Pod podanymi adresami takie komórki się
pojawiaj±. Czy jakie¶ utrudnienia przy używaniu takiej komórki się
pojawiaj±? Warto w to i¶ć?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-17 19:41:46
Autor: Trybun
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-16 o 20:52, Ewa pisze:

[...]

Nie bardzo, no chyba że naprawdę Ci zależy na takim DualSimie. Jest sporo utrudnień. Np. sprawa wysyłania MMSów - gdy net ustawisz na któr±¶ z kart, to do wysłanie MMSa to pozostaje tylko z niej wysyłać takie wiadomo¶ci, b±dĽ przed wysłaniem odblokować ręcznie t± drug± kartę z której chcesz wysłać MMSa. Jak dla mnie jest to najbardziej irytuj±ca sprawa w działaniu telefonu z DualSimem. Dodam jeszcze że dla mnie głównym motywem zakupu DualSima był "darmowy" net Aero2..

Data: 2015-01-17 19:50:50
Autor: re
Jaki operator i smartfon?

Użytkownik "Ewa"

[...]
To już tak nie jest ?! Jaka ta cena, 0zł ? Czy może mniej ? :-)

Data: 2015-01-17 20:55:48
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
[...]

Możesz podać konkretny przykład - jaki model, operator, warunki
czy tylko tak sobie napisałe¶?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-18 19:25:52
Autor: re
Jaki operator i smartfon?

Użytkownik "Ewa"

[...]

Czego ? Ceny sprzętu s± adekwatne do tego, co się dostaje.

Data: 2015-01-16 22:56:43
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Fri, 16 Jan 2015 16:55:38 +0100, Ewa napisał(a):
Fabrycznie nowy telefon (w sklepie) można kupić od 50-60 zł.

W jakim sklepie,

Mediamark, Saturn, Euro RTV ....

jaki telefon?

Jakby to delikatnie powiedziec ... no taki za 60 zl :-)

Ale 10 lat temu pewnie bysmy o takim mowili "wypasiony" :-)

J.

Data: 2015-01-16 23:09:58
Autor: Przyjazny
Jaki operator i smartfon?
On 2015-01-16 21:56, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Oj nie, 9 lat temu miałem już K750, gdzie był w miarę sensony aparat,
bluetooth, USB, całkiem sprawn± obsługę e-maili, MIDP2 itp. Rok wcze¶niejszy K700 też większo¶ć tego miał.

Data: 2015-01-17 18:12:07
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Fri, 16 Jan 2015 23:09:58 +0000 (UTC), Przyjazny napisał(a):
On 2015-01-16 21:56, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
jaki telefon?
[...]

K550 tez milo wspominam ...

Moze nie koniecznie za 60 zl, ale:

alcatel 20.05  99zl http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/alcatel-ot-2005d-czarny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo_spo=true#opis
aparat 2Mpx, BT, USB  pewnie z funkjonalnoscia nie tylko ladowania,
karta pamieci, LG T580 - 99zl
http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/lg-t580-srebrny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo_spo=true#opis
wifi, dotykowy ekran ...

Nokia Asha 230 - 99zl
http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/nokia-asha-230-dual-czarny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo_spo=true#opis
 dual sim 65zl Maxcom MM133 http://www.zadowolenie.pl/telefony-komorkowe/maxcom-mm-133-dual-sim,id-174726?ceneo_spo=true

61zl MT845 http://www.redcoon.pl/B563453-Media-Tech-MT845_Telefony-GSM-i-smartfony?refId=ceneo

Mam nadzieje ze Jave maja, choc ta w SE byla dobra Java,
wielozadaniowa ...

J.

Data: 2015-01-17 18:53:22
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
[...]

Bardzo Ci dziękuję.
To będzie dla mnie punkt odniesienia je¶li chodzi o wariant komórki.

Byłabym szczę¶liwa gdybym podobny "zestaw" mogła otrzymać odno¶nie smartfona. :-)
Padła tu kwota 400 zł i my¶lę, że mniej więcej tyle byłabym gotowa zapłacić
za nowego smartfona.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-17 21:03:16
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sat, 17 Jan 2015 18:53:22 +0100, Ewa napisał(a):
[...]
[...]

Bardzo Ci dziękuję.
To będzie dla mnie punkt odniesienia je¶li chodzi o wariant komórki.

Uwaga - ja ich absolutnie nie polecam, to tylko taki przyklad dla
kolegi, ze dzis "wsrod najtanszych telefonow" daje sie znalezc cos
nominalnie porownywalne z SE-K550. Jak jest z jakoscia - nikt nie wie.

I jak widac sklepy pelne "zwyklych telefonow", w cenie do 200zl ... co
niestety wyboru nie ulatwia.

Nawiasem mowiac - K750 na allegro kilka, rzekomo nowych jest, ~200zl.
Ale czy to na dzis dobry wybor ? hm ...

Byłabym szczę¶liwa gdybym podobny "zestaw" mogła otrzymać odno¶nie smartfona. :-)
Padła tu kwota 400 zł i my¶lę, że mniej więcej tyle byłabym gotowa zapłacić
za nowego smartfona.

No, po ustawieniu na ceneo limitu min 8GB (z czego do dyspozycji
zostaje zazwyczaj polowa), to sie wybor bardzo zaweza

-goclever quantum 2 400 - ponizej 300zl. Cena podejrzanie niska jak na
podawane parametry - ale moze warto zaryzykowac

-lark cirrus 4.5 -

-MyPhone Q-Smart - od 379zl, -Overmax Vertis 4510 -Prestigio PSP 5435

-MyPhone Fun 3

-Alcatel Idol 6030D - 450zl

-Prestigio PSP 5504

-Samsung S3 mini - 478 zl,

No chyba ze Cie Pszemol przekona do iPhone - skoro one takie dobre, to
wersja 3GS pewnie tez dobra, a w podobnej cenie :-)

Albo kto inny do Nokii Lumii z Windows - ja z trojga zlego wole raczej
Androida. Ten S3 mini to moze byc dobry wybor, choc prawde mowiac zaryzykowalbym
tego golclevera. I sporo z nich dual sim, ciekawe skad ta nagla moda ...

J.

Data: 2015-01-18 00:07:18
Autor: Przyjazny
Jaki operator i smartfon?
On 2015-01-16 21:56, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
jaki telefon?
[...]

Nie ma Javy.

LG T580 - 99zl
http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/lg-t580-srebrny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo_spo=true#opis
wifi, dotykowy ekran ...

W tym nie umiem ustalić, czy ma Javę. Dotykowy ekran w _telefonie_ to
wada - w tym co mam umiem zrobić wszystko bez wyci±gania z kieszeni i
bez patrzenia. Oczywi¶cie do poważniejszego używania poczty czy
internetu lepiej mieć większy wy¶wietlacz który klawiatura zajmuje tylko
jak jest potrzebna, ale Co do porównywalno¶ci funkcji to w ogóle masz rację, tzn. s± w miarę
sensowne, ale ten kosztuje 180 na A., a w Euro w necie nie ma, w
Warszawie jest w jednym sklepie i pewnie tam kosztuje więcej niż niby na
stronie. Ja przejrzałem uczciwie ofertę MM do 100zł i nic nie znalazłem.

Nokia Asha 230 - 99zl
http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/nokia-asha-230-dual-czarny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo_spo=true#opis
dual sim

Miałem kontakt z tanimi Nokiami (tzn. bez Windowsa) i tam generalnie nic
nie działa dobrze :-(. Chociaż funkcje na papierze w stosunku do ceny
wygl±daj± często znakomicie.

Na niższe nie patrzę, bo producenci s± na tyle słabi, że raczej nie
warto się męczyć, przynajmniej bez jakich¶ rekomendacji że te modele
akurat się udały.

Mam nadzieje ze Jave maja, choc ta w SE byla dobra Java,
wielozadaniowa ...

Ale pewnie sporo nadrabiaj± aparatami, bo to w K750 to było bardziej
symboliczne.

Ja obecnie używam K550i i K800i i do nich to już na pewno trudno znaleĽć
odpowiedniki, bo one maj± BT zrobione wyj±tkowo porz±dnie - umiej±
udawać nawet myszkę do komputera, pomiajaj±c takie drobiazgi jak
sterowanie z komputera telefonem, udostępnianie Internetów, przesyłanie
plików itp. Wła¶ciwie jedybym przeszkadzaj±cym mi na codzień mankamentem
jest to, że w kalendarzu jest miejsce na urodziny, a nie ma na
imieniny. I to, że w żaden sposób nie jestem ich w stanie zmusić do
skutecznego doinstalowania dodatkowych CA SSLowych.

Data: 2015-01-18 08:57:01
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?

Użytkownik "Przyjazny" <przyjazny@nospam.tld.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:m9etfm$du1$1mx1.internetia.pl...
[...]

Bardzo Ci dziękuję za wnikliw± analizę. Tego mi najbardziej potrzeba.
Nie do końca bowiem zgadzam się z Kol. JoteRem, że najważniejsze
jest by komórka/smartfon pasowała do ręki. To jest ważne, ale sprzęt
różni się między sob± i jest bardziej albo mnie wygodny w użytkowaniu.
A to że za 2 lata będzie stary nie oznacza, że przez te 2 lata mam się
z nim męczyć. Ponadto, niekoniecznie muszę za 2 lata go zmieniać
je¶li będzie mi odpowiadał. Ja nie muszę szpanować nowo¶ci±. :-)
Od lat używam Nokię E51, kiedy¶ wybieran± bardzo uważnie i muszę
powiedzieć, że gdyby nie jej koniec fizyczny pewnie jeszcze długo
bym jej nie zmieniała, pomimo, że dla wielu to egzemplarz muzealny.

Mam jeszcze pytanie odno¶nie systemu operacyjnego. Przewija się ta
sprawa w niektórych newsach.
Na co wpływ ma zainstalowany w komórce/smartfonie system operacyjny?
Na pewno na wybór dodatkowych aplikacji, ale na co jeszcze?
Co ogranicza, a co ułatwia?
I który system Waszym zdaniem jest teraz najlepszy dla komórki, a który
dla smartfona, takiego mniej wypasionego, bo wypasionego nie kupię.

Obecnie w komórce mam Symbiana, w nawigacji Windows CE,
a na tablecie Androida 4. Tablet się często wiesza lub restartuje,
ale nie wiem czy jest to tylko wina Androida. pewnie nie.
Zreszt± to, że tablet się często wiesza i restartuje jest jednym
z argumentów dla których chciałabym mieć Internet w smartfonie
i przynajmniej w pilnych momentach nie być skazan± na cierpliwo¶ć.:-)

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-18 14:32:30
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisał:

Przepraszam, że się wcianam, ale skoro zostałem imiennie wywołany...

Nie do końca bowiem zgadzam się z Kol. JoteRem, że najważniejsze
jest by komórka/smartfon pasowała do ręki.

Owszem, przy podanej cenie 50-60 zł, to jest w zasadzie jedyne kryterium, jakie można przyj±ć przy wyborze aparatu (pomijaj±c kolor torebki i szminki). IMHO analizy na temat funkcjonalno¶ci jest sens przeprowadzać przy telefonach od 150-200 zł wzwyż. Ale z tego co piszesz nie wynika, że masz zamiar używać telefonu również jako podręcznego aparatu foto, walkmana czy latarki, więc ciężko tu cokolwiek analizować. Je¶li jednak masz zamiar używać telefonu - tak jak pierwotnie napisała¶ - do sporadycznego co prawda, ale jednak, przegl±dania internetu, to zapomnijmy o tych przedziałach cenowych i zacznijmy rozmowę od 500 zł wzwyż, czyli  o smartfonach. Tutaj jest o tyle lepiej, że większo¶ć funkcji zależy w zasadzie od oprogramowania, a to w przypadku Androida czy Windows jest do¶ć elastyczne. Tu powtórzę tylko zalecenia ToMasza - 2 rdzenie lub więcej i pamięć podstawowa powyżej 512 MB. Aha, i dobrze, żeby był "markowy" i to raczej z głównych linii, ułatwi to ewentualny zakup akcesoriów (akcesorii?) i - poprzez aktualizacje - łatanie dziur w systemie. Ale tu znów wracamy do kwestii: jaki budżet i czy w grę wchodzi również sprzęt używany.

JoteR

Data: 2015-01-18 15:55:12
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Przepraszam, że się wcianam, ale skoro zostałem imiennie wywołany...
Nie wcinasz się lecz mi pomagasz, za co dziękuję.

Ale z tego co piszesz nie wynika, że masz zamiar używać telefonu również jako podręcznego aparatu foto,
walkmana czy latarki, więc ciężko tu cokolwiek analizować.
Nie pisałam, bo to nie jest dla mnie decyduj±ce, ale z mojej
obecnej komórki zrobiłam sporo zdjęć, a nawet nagrywałam
filmy, oczywi¶cie do ogl±dania po przeniesieniu na komputer.
A latarka zawsze się przyda. Co do walkmana to jest jedno ale -
wytrzymało¶ć baterii. Ale gdy będę miała ładowanie przez USB,
to dzięki kupionemu powerbanbkowi ten problem też zniknie.

Je¶li jednak masz zamiar używać telefonu - tak jak pierwotnie napisała¶ -
do sporadycznego co prawda, ale jednak, przegl±dania internetu,
Wspomniałam już, że mój tablet niestety często się zawiesza lub sam
restartuje, co jest wkurzaj±ce, więc być może Internet w smartfonie
używałabym więcej niż teraz my¶lę. Wszystko zależy od wygody
i opłat za używanie.

to zapomnijmy o tych przedziałach cenowych i zacznijmy rozmowę
od 500 zł wzwyż, czyli  o smartfonach.
Moja filozofia jest następuj±ca: nie ma sensu nadmiernie szczędzać
na rzeczach, które kupuję raz na jaki¶ czas, być może raz na kilka lat.
To opłaty za użytkownie s± najważniejsze.
Z drugiej jednak strony nie chcę płacić za smartona wyposażonego
w funkcje, z których nigdy nie skorzystam. Na przykład, zupełnie nie
interesuj± mnie gry, chociaż nie wiem czy możliwo¶ć grania wpływa
jako¶ szczególnie na cenę smartfona. Nie interesowałam się tym.

Tutaj > jest o tyle lepiej, że większo¶ć funkcji zależy w zasadzie od oprogramowania, a to w przypadku Androida czy Windows jest do¶ć
elastyczne.
No wła¶nie, pytałam już o to. Tego do końca nie czuję. Mój tablet
jest oparty na Androidzie 4, ale na smartfonie nie musi być tak samo.

Ale tu znów wracamy do kwestii: jaki budżet i czy w grę wchodzi
również sprzęt używany.
Pisałam już o akceptacji około 400 zł. Cóż, 500 zł jest blisko. :-)
Natomiast będę miała opory przy kupowaniu używanego sprzętu.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-18 21:27:50
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisała:

być może Internet w smartfonie używałabym więcej niż teraz my¶lę.
Wszystko zależy od wygody i opłat za używanie.

Czyli zakładamy, że będziesz. Zatem smartfon. Pakiety internetowe s± stosunkowo tanie.

Z drugiej jednak strony nie chcę płacić za smartona wyposażonego
w funkcje, z których nigdy nie skorzystam.

Ale te funkcje dostajesz z tzw. dobrodziejstwem inwentarza. S± poniek±d wbudowane w system (obsługa gier czy router Wi-Fi) lub stanowi± standardowe wyposażenie sprzętowe w klasie smartfonów (aparat czy niektóre czujniki).

[...]

Raczej będzie. Windows Phone cały czas sprawia wrażenie systemu w fazie beta, a iOS odpada z przyczyn oczywistych dla grupowiczów, wyj±wszy Pszemola (a wła¶nie, że też jeszcze nie zabrał głosu, podsuwaj±c najlepsiejszy telefon w Ramieniu Oriona? Chory nieboraczek czy nurkuje?).

Pisałam już o akceptacji około 400 zł. Cóż, 500 zł jest blisko. :-)
Natomiast będę miała opory przy kupowaniu używanego sprzętu.

No to faktycznie podawany tu Samsung Galaxy SIII mini byłby niezłym wyborem z jednym ale. W tej cenie nie dostaniesz nowego SIII mini, tylko któr±¶ mutację typu Pebble-blue czy mini VE (Value Edition?). Który jest zreszt± (papierowo) całkiem sensownym aparatem, problemem może być potencjalny brak aktualizacji czy słaba dostępno¶ć akcesoriów (Akarm, jeste¶ tam?). Może też warto spojrzeć na Lumię 535, która na papierze wygl±da baaardzo okazale, ale tu przydałaby się opinia użytkownika tego aparatu lub systemu Windows Phone 8.1.

JoteR

Data: 2015-01-18 22:23:32
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
JoteR w dniu 18.01.2015 o 21:27 napisał:

Zatem smartfon.
Tak.

Pakiety internetowe s± stosunkowo tanie.
Gdy smartfon nie będzie DualSIM-owy, to zarówno tanie rozmowy,
jak i tani pakiet internetowy musiałyby być na wspólnej karcie :-)
Ponadto, w tej chwili jedynie w Orange można przedłużać
ważno¶ć doładowania na rok.
W Play s± pod tym względem ograniczenia (wg mojej obecnej
wiedzy na ten temat).

Windows Phone cały czas sprawia wrażenie systemu w fazie beta
Nie mam dobrych do¶wiadczeń z Androidem 4.0.4, którego mam
na tablecie. Natomiast mam bardzo dobre do¶wiadczenia z WinCE5,
których używam na nawigacji, ale to jest już system dopracowany,
żeby nie powiedzieć archiwalny.:-)

[...]

W tej chwili rozważam:
- Samsunga S III mini
- Samsunga Galaxy Core Plus
- Lumię 530, z tym, że wg informacji w Internecie Lumia 520
   była/jest lepsza
- Lumię 535
Listy jednak jeszcze nie zamykam.

Przy porównywaniu korzystam ze strony: http://www.gsmarena.com/,
z tym, że nie jestem w stanie ocenić/docenić wszystkich subtelnych
różnic (subtelnych dla mnie oczywi¶cie).
Na co na przykład zwrócić uwagę porównuj±c Lumię 535 z innymi?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-18 23:06:52
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisała:

Zatem smartfon.

Tak.

I słusznie.

Pakiety internetowe s± stosunkowo tanie.

Gdy smartfon nie będzie DualSIM-owy, to zarówno tanie rozmowy,
jak i tani pakiet internetowy musiałyby być na wspólnej karcie :-)

Nokia 535 jest w wersji Dual-SIM. Coraz bardziej mi się ten aparat podoba. Kupiłbym córce, ale młodej damie ciężko dogodzić - ona chciałaby Samsunga S4 i już, a wszystko inne to złom. No to sobie dłuuugo poczeka ;->

Ponadto, w tej chwili jedynie w Orange można przedłużać
ważno¶ć doładowania na rok.

Jest to tzw. trzeci rodzaj prawdy. Np. W Play również.

W Play s± pod tym względem ograniczenia (wg mojej obecnej
wiedzy na ten temat).

Owszem, s±. Pomimo tego ja używałem w tablecie darmowy starter (darmowego startera? Akarm, nie ¶pij! pomóż...) Play, którego "zmigrowałem" do RWK (Rok Ważno¶ci Konta), w razie potrzeby doładowywałem go za dychę i kupowałem pakiet, najczę¶ciej 1 GB za 9 PLN.

[...]

Ale Windows Phone to zupełnie inny system, niż WindowsCE czy Windows Mobile.

W tej chwili rozważam:
- Samsunga S III mini

Nie dostaniesz nowego za 500 PLN.

- Samsunga Galaxy Core Plus.

Może być, chociaż ta Bestcena.pl nie sprawia najlepszego wrażenia (a tylko tam chyba jest poniżej 500 PLN, wszędzie jest to ok. stówy drożej). Np. bazuj± na nieaktualnej ustawie konsumenckiej (10 dni na zwrot), bezczelnie robi±c wielk± łaskę przez "ł", że u nich niby aż 15 dni.

- Lumię 530, z tym, że wg informacji w Internecie Lumia 520

Trzymaj się od obu modeli z daleka. Zwłaszcza od tej 520..

- Lumię 535

"Na papierze" wygl±da ¶wietnie, a nawet jeszcze lepiej. Jak za tak± cenę...
Tylko ten Windows mnie niepokoi. Ale może 8.1 już nadaje się do użytku?

Na co na przykład zwrócić uwagę porównuj±c Lumię 535 z innymi?

Z niczym innym w tej cenie nie porównasz. Serio.

JoteR

Data: 2015-01-18 23:18:58
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Bardzo dziękuję.

Na co na przykład zwrócić uwagę porównuj±c Lumię 535 z innymi?

Z niczym innym w tej cenie nie porównasz. Serio.

No to już wybrałam. :-)
Jutro jeszcze obejrzę szczegółowo i wybiorę w którym sklepie
kupić.

Ponadto, nie przyznawałam się do tego, ale jako¶ bardziej
ci±gnie mnie do Nokii niż do Samsunga. Pewnie dlatego,
że z Nokii E51 byłam bardzo zadowolona.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-18 23:36:49
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisała:

Na co na przykład zwrócić uwagę porównuj±c Lumię 535 z innymi?

Z niczym innym w tej cenie nie porównasz. Serio.

No to już wybrałam. :-)

Rany boskie, co ja narobiłem...

Jutro jeszcze obejrzę szczegółowo i wybiorę w którym sklepie kupić.

Zajrzyj też tutaj, może jednak odezwie się jaki¶ użytkownik tej Lumii. Zawszeć to opinia użytkownika jest bardziej miarodajna niż porównywanie papierowe lub krótkotrwały kontakt z aparatem w miejskiej "macalni". Bo na tzw. forach to głównie gimnazjalny bełkot typu "moja Lumia jest najlepsiejsza a inni som gupi i jusz" lub "mnie siem zepsóła po dwuch dniach".

jako¶ bardziej ci±gnie mnie do Nokii

Ale to już nie jest Nokia Lumia, ino Microsoft Lumia.
Panta rhei, tempus fugit, sar­vam aniatyan i takie tam...

JoteR

Data: 2015-01-19 00:04:06
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Użytkownik "JoteR" napisał

Zajrzyj też tutaj, może jednak odezwie się jaki¶ użytkownik tej Lumii. Zawszeć to opinia użytkownika jest bardziej miarodajna niż porównywanie papierowe lub krótkotrwały kontakt z aparatem w miejskiej "macalni".
Opinia użytkownkia byłaby najważniejsza.

Ale to już nie jest Nokia Lumia, ino Microsoft Lumia.
Ja nie odczuwam paranoidalnej niechęci do nazwy Microsoft,
co nie znaczy, że wszystko mi się podoba. :-)

Zajrzałam jeszcze raz na gsmarena i czy dobrze mi się wydaje,
ze Lumia 535 nie ma Javy? Je¶li tak jest, to co z tego dla mnie
wynika?

I jeszcze jedno. Wiem, że starałe¶ się spełnić "warunek" limitu
500 zł. Załóżmy, że byłabym gotowa dołożyć jeszcze 100 zł,
to czy wtedy radziłby¶ mi co¶ innego i co bym na tym zyskała?
Czy wtedy lepszy byłby Samsung S III Mini?

Tylko wtedy gdybym miała możliwo¶ć dany smartfon używać
powiedzmy przez tydzień mogłabym powiedzieć czy mi odpowiada
czy nie. Bez takiej możliwo¶ci zawsze jest niepewno¶ć. Nie ma
na to rady.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-19 01:51:22
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Mon, 19 Jan 2015 00:04:06 +0100, Ewa napisał(a):
[...]

Ze programiki pisane na stare komorki w Javie tzw MIDP nie beda
dzialac. Ale to normalne u smartfonow - na Androidach tez nie dzialaja, mimo ze
Androidy cale w Javie, ale innej, na Symbianie z trudem dzialaly.
Na smartfony mamy lepsze programy.

J.

Data: 2015-01-19 02:03:52
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisała:

Zajrzałam jeszcze raz na gsmarena i czy dobrze mi się wydaje,
ze Lumia 535 nie ma Javy? Je¶li tak jest, to co z tego dla mnie
wynika?

Nic. W "bezsystemowych" telefonach Java była ¶rodowiskiem, w którym można było uruchomić aplikacje (głównie gry), które teoretycznie były przeno¶ne pomiędzy różnymi aparatami obsługuj±cymi to ¶rodowisko. Teoretycznie, bo wystarczyła inna rozdzielczo¶ć ekranu lub inny sposób obsługi klawiatury i cały interes się sypał. Teraz ¶rodowiskiem do uruchamiania aplikacji jest Android, Bada, Windows czy iOS, dla których aplikacje s± "natywne", więc kwestia Javy stała się poniek±d nieistotna.

[...]

Mówimy o "prawdziwym" S III mini, nie o mini VE?
Hmmm, porównajmy:
http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/9880/9881/6689/0/
Moim zdaniem lepiej wypada Lumia, tylko te gabaryty...
Ale za to ma Gorilla Glass i 5-megapikselowy przedni aparat do "selfie" ;->
Tak przy okazji, na pierwszy rzut oka papierowe porównanie tego S3 mini z mini VE wcale nie wypada na niekorzy¶ć tego ostatniego, choć z pewno¶ci± oznaczenie Value Edition nie wzięło się z powietrza. Dlatego tak ważne s± opinie użytkowników, którzy prędzej wychwyc± ukryte niuanse.
Co jeszcze? Podobaj± mi się Alcatele serii Idol - s± cienkie (w sensie gabarytów) i maj± przyzwoite parametry, choć tu, na grupie, nie ciesz± się duż± popularno¶ci±, pozostałe egzotyczne marki radzę omijać, LG L90 wygl±da całkiem przyzwoicie w odróżnieniu od LG L70 i Fino (chociaż ostrożnie z Androidem 4.4 - co¶ tam ponoć jest przyblokowane z obsług± kart pamięci), Sony Xperia M to sprawdzona konstrukcja, choć już do¶ć wiekowa, Samsung Galaxy Core Prime też jest wart uwagi, choć ma niski ppi, poznikały aparaty HTC - takiego Desire X (niegdy¶ za 599 w Euro AGD) z czystym sumieniem bym polecił, HTC Desire 610 ma wariack± cenę, choć powinien mie¶cić się w przedziale do 600-650 zł, hmm... może warto jednak rozważyć opcję z abonamentem?

JoteR

Data: 2015-01-19 04:12:19
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
"JoteR" napisał :

kwestia Javy stała się poniek±d nieistotna.
OK.

[...]
Dzięki za te podpowiedzi i stronę do porównania, chyba
lepsz± niż ta, któr± ja znalazłam.
Przyjrzę się tym wszystkim modelom, porównam, a gdy
pozostan± mi 2,3 lub najwyżej 4, z Lumi± 535 na czele,
wybiorę się do RTVEuroAGD, Saturna lub tp. żeby
zobaczyć jak pasuj± do ręki. Gabaryty rzeczywi

Data: 2015-01-19 04:26:35
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
"JoteR" napisał :

[...]

Dzięki za te podpowiedzi i stronę do porównywania,
chyba lepsz± niż ta, któr± ja znalazłam.
Przyjrzę się tym wszystkim modelom, porównam, a gdy
pozostan± mi 2,3 lub najwyżej 4, z Lumi± 535 na czele,
wybiorę się do RTVEuroAGD, Saturna lub tp. żeby
zobaczyć jak pasuj± do ręki. Gabaryty rzeczywi¶cie
mog± być istotne.
Czy w Warszawie jest jaka¶ "macalnia" gdzie można
wygodnie obejrzeć i porównać smartfony? A może
nawet popróbować?

może warto jednak rozważyć opcję z abonamentem?
W moim przypadku sprawdza się jedynie karta z możliwo¶ci±
przedłużenia na rok.
Niestety, mojej obecnej karty internetowej w Playu przedłużyć
się nie da. Wpalcowałam *163*2# i otrzymałam odpowiedĽ,
że "kod dla Ciebie niedostępny". Musiałabym kupić odpowiedni
starter.

Co do modeli, to J.F. wymienił jeszcze GoClever Quantum 2 400,
ale to jest chyba wg Ciebie wła¶nie taki przypadek egzotyczny.

Przepraszam za poprzednie wysłanie tego newsa z falstartem. :-(

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-21 15:48:49
Autor: ALEX Alpha MR
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-19 o 4:26, Ewa pisze:

Co do modeli, to J.F. wymienił jeszcze GoClever Quantum 2 400,
ale to jest chyba wg Ciebie właśnie taki przypadek egzotyczny.

Co do Quantum, to jednak lepiej polegać na jakiejś znanej marce. Drożej, ale czuje się różnice :-)

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2015-01-27 01:43:55
Autor: Smok Eustachy
Jaki operator i smartfon?
W dniu 19.01.2015 o 00:04, Ewa pisze:
Użytkownik "JoteR" napisał

[...]

  Smartfon nie nadaje się do dzwonienia. I odbierania rozmów

Data: 2015-01-27 01:02:43
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> wrote in message news:54c6df4b$0$701$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kiepski smartfon nie nadaje się do większo¶ci innych funkcji również.
Dobry smartfon nadaje się do dzwonienia i odbierania rozmów wy¶mienicie.
Nie powielach bezmy¶lnie mitów.

Data: 2015-01-27 11:47:04
Autor: Marek
Jaki operator i smartfon?
On Tue, 27 Jan 2015 01:02:43 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Dobry smartfon nadaje siÄ™ do dzwonienia i odbierania rozmĂłw
wyśmienicie.

Co ty o tym możesz wiedzieć używając (starego) iphona? Z Warszawy już dzwonili czy jeszcze nie?

--
Marek

Data: 2015-01-27 13:08:10
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.8751090895519026742news.neostrada.pl...
On Tue, 27 Jan 2015 01:02:43 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Dobry smartfon nadaje się do dzwonienia i odbierania rozmów wyśmienicie.

Co ty o tym możesz wiedzieć używając (starego) iphona?
Z Warszawy juĹĽ dzwonili czy jeszcze nie?

Piszesz na haju? Bo to co tu wypisujesz sensu nie ma ĹĽadnego.

Data: 2015-01-28 16:50:10
Autor: Smok Eustachy
Jaki operator i smartfon?
W dniu 27.01.2015 o 08:02, Pszemol pisze:
/.../
Kiepski smartfon nie nadaje się do większo¶ci innych funkcji również.
Dobry smartfon nadaje się do dzwonienia i odbierania rozmów wy¶mienicie.
Nie powielach bezmy¶lnie mitów.

Masz na ajfonie przycisk odbierz?
Masz dzwoń?

Data: 2015-01-28 18:43:19
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> wrote in message news:54c90533$0$2161$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No jasne. Oba s±. Dziwne pytanie.

Data: 2015-01-29 14:50:20
Autor: Smok Eustachy
Jaki operator i smartfon?
W dniu 29.01.2015 o 01:43, Pszemol pisze:
[...]

Ciekawe, że ajfon ma 1 przycisk tylko.

Data: 2015-01-30 00:59:06
Autor: slepcy, do jasnej cholery otworzcie wreszczie oczy!
Jaki operator i smartfon?
Smok wrote:
Ciekawe, ĹĽe (srajFun)* ma 1 przycisk tylko.

usraelis *niewiele* potrafia, w ich srakowozach
jest  *tylko* skrzynia automatyczna,   bo *60%*
ich oblesnych, smierdzacych, otylcow, tlustakow
sa analfabetami!

ich srajFuny *dokladnie* odzwierciedlaja *fakt*

--
wypasiona na mc-kaczka aka SZCZYkago usrael: https://tr.im/ilpQ3
besposrednio zza kulisow hodowli PARANOIDow: https://tr.im/yVToK

Data: 2015-01-29 15:23:50
Autor: marfi
Jaki operator i smartfon?
Użytkownik "slepcy, do jasnej cholery otworzcie wreszczie oczy!" <walcz.o.swoja.demokracje.i.wolnosc@plebsie.jeden.z.drugim.invalid> napisał w wiadomości news:madeaj$3bp$1faro.eternal-september.org...
Smok wrote:
[...]

http:\\wwzod\7493-45-=-0954- fj034059-==594059==4593=49i8677
Tylko powaĹĽne propozycje.

--
marfi

Data: 2015-01-30 18:50:49
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> wrote in message news:54ca3a9c$0$26176$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przyciski s± oczywi¶cie namalowane na ekranie dotykowym.
Widziałe¶ Ty kiedy¶ w życiu smartfona?
Bo pytania zadajesz jakby¶ nie wiedział co to w ogóle jest.

Data: 2015-01-31 08:53:20
Autor: P.B.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Fri, 30 Jan 2015 18:50:49 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

I potrafisz je nacisn±ć bez patrzenia na ekran? Bo wielu ludzi nie chce
telefonu, którego nie da się obsłużyć bezwzrokowo. Najlepszym dowodem na
to, jest wprowadzenie na rynek BB Classic, czyli powrót do naciskalnej
czerwonej i zielonej słuchawki w urz±dzeniach BB.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-02-04 00:36:11
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1h827gj25mjmm.nxijcdulgmb1$.dlg40tude.net...
[...]

Potrafię. Czemu miałbym nie potrafić?
S± duże i zawsze w tym samym miejscu.

Najlepszym dowodem na to, jest wprowadzenie
na rynek BB Classic, czyli powrót do naciskalnej
czerwonej i zielonej słuchawki w urz±dzeniach BB.

A na co dowodem jest Twoim zdaniem fakt, że Apple sprzedał ponad 74 milionów sztuk iPhone w ci±gu trzech ostatnich miesięcy 2014 roku?

Data: 2015-02-04 12:01:06
Autor: P.B.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Wed, 4 Feb 2015 00:36:11 -0600, Pszemol napisał(a):

A na co dowodem jest Twoim zdaniem fakt, że Apple sprzedał ponad 74 milionów sztuk iPhone w ci±gu trzech ostatnich miesięcy 2014 roku?

Dowodem na to, że żarcie w McDonaldzie i kawa ze Starbucksa Ľle wpływaj± na
poziom intelektualny amerykańskiego społeczeństwa :) --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-02-04 05:13:54
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1kogwxf2p3fov.1r5g1e76rbqj8.dlg40tude.net...
[...]

A ile sztuk sprzedano BB z fizycznymi guzikami?

Data: 2015-02-04 12:17:27
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Apple to Apple i ma swoich wyznawcow, BB ma swoich wyznawcow, ale na swiecie telefony ma pewnie ze 2 mld ludzi i co dwa lata wymieniaja ... 1936 mln wolalo sie trzymac od iphone z daleka :-)

Co prawda sporo z nich wybralo androidy bez przyciskow :-)

J.

Data: 2015-02-04 12:50:16
Autor: P.B.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Wed, 4 Feb 2015 05:13:54 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

Tyle ile potrzeba. Niepotrzebnie ł±czysz wielko¶ć sprzedaży z cechami
produktu. W produktach Apple 90% ceny to koszty marketingu, promocji i
wmawiania takim Przemolom, że wszytko iCo¶tam jest absolutnie amajzing. Blackberry zapewne w końcu zbankrutuje, bo zamiast zaj±ć się marketingiem,
wymy¶laj± coraz to lepsze telefony. A komu dzi¶ potrzebny ¶wietny telefon
bez amajzingu!?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-02-04 19:43:17
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1tlxtaxsjand5$.1aifs1eeygsqr.dlg40tude.net...
[...]

Powtarzaj to sobie często, może sam uwierzysz :-)

Data: 2015-01-31 11:25:27
Autor: RadoslawF
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-31 o 01:50, Pszemol pisze:

Kiepski smartfon nie nadaje się do większości innych funkcji również.
Dobry smartfon nadaje siÄ™ do dzwonienia i odbierania rozmĂłw
wyśmienicie.
Nie powielach bezmyślnie mitów.

Masz na ajfonie przycisk odbierz?
Masz dzwoń?

No jasne. Oba sÄ…. Dziwne pytanie.

Ciekawe, ĹĽe ajfon ma 1 przycisk tylko.

Przyciski są oczywiście namalowane na ekranie dotykowym.
Widziałeś Ty kiedyś w życiu smartfona?
Bo pytania zadajesz jakbyś nie wiedział co to w ogóle jest.

Co oznacza ze ajfon tych przyciskĂłw fizycznie NIE MA a tylko
je wyświetla. Nie widzisz różnicy ?

Pozdrawiam

Data: 2015-01-31 14:24:20
Autor: Smok Eustachy
Jaki operator i smartfon?
W dniu 31.01.2015 o 11:25, RadoslawF pisze:
/.../

ze ajfon tych przyciskĂłw fizycznie NIE MA a tylko
je wyświetla. Nie widzisz różnicy ?

Avila jeszcze miała.

Data: 2015-02-04 00:37:02
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:maiaik$bno$2node2.news.atman.pl...
[...]

Słówka "fizycznie/fizycznych" w pytaniu nie było... sam je dodałeś.

Data: 2015-01-31 14:23:07
Autor: Smok Eustachy
Jaki operator i smartfon?
W dniu 31.01.2015 o 01:50, Pszemol pisze:
/.../
Przyciski s± oczywi¶cie namalowane na ekranie dotykowym.

Czyli nie ma. Jak se namalujesz Britnej na wy¶wietlaczu to ona tam będzie?

Data: 2015-02-04 00:39:53
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> wrote in message news:54ccd73b$0$2185$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 31.01.2015 o 01:50, Pszemol pisze:
/.../
Przyciski s± oczywi¶cie namalowane na ekranie dotykowym.

Czyli nie ma.

Czyli s±, skoro ich używam.
A że Ty nie umiesz... Twój problem...
Nie zastanawia Cię fakt, że dziesi±tki milionów użytkowników
iPhone nie ma z tym problemu ? A iPhone to nie jest jedyny
smartfone z ekranem dotykowym - takich urz±dzeń od innych
producentów będzie setki milionów sztuk w obiegu...

Jak se namalujesz Britnej na wy¶wietlaczu to ona tam będzie?

Tak: jak sobie j± namaluję to ona tam będzie namalowana.

Data: 2015-02-04 15:57:47
Autor: Smok Eustachy
Jaki operator i smartfon?
W dniu 04.02.2015 o 07:39, Pszemol pisze:
[...]

Nie uzywasz ich, bo ajfon ma 1 (słownie jeden) przycisk.
Na Androidzie przynajmniej daje się rozł±cz podpi±ć pod wył±cznik

Data: 2015-02-04 19:44:06
Autor: Pszemol
Jaki operator i smartfon?
"Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> wrote in message news:54d2336b$0$2206$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wydaje Ci się, że ma 1.

Na Androidzie przynajmniej daje się rozł±cz podpi±ć pod wył±cznik

Ale po co?

Data: 2015-02-05 08:30:39
Autor: Marek
Jaki operator i smartfon?
On Wed, 4 Feb 2015 19:44:06 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Ale po co?

Bo tak wygodniej.

--
Marek

Data: 2015-02-06 16:57:51
Autor: Andrzej
Jaki operator i smartfon?
Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:

Nie uzywasz ich, bo ajfon ma 1 (słownie jeden) przycisk.
Na Androidzie przynajmniej daje się rozłącz podpiąć pod wyłącznik

A w lepszych androidowych telefonach da sie nawet odebrac sprzetowym
przyciskiem Home.

Data: 2015-01-27 02:05:25
Autor: re
Jaki operator i smartfon?

Użytkownik "Smok Eustachy"

[...]

Bo telefon powinien mieć korbkę albo chociaż tarczę

Data: 2015-01-18 23:37:54
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:18:58 +0100, Ewa napisał(a):
Bardzo dziękuję.
[...]

Ale to jest zupelnie cos innego. Radze sobie pomacac, podpytac
sprzedawczyka, zastanowic sie co by sie chcialo miec na telefonie,
zobaczyc jakie aplikacje sa w sklepie, pomacac jeszcze raz ... i chyba
jednak radze wybrac Androida.

Sentyentem do starej Nokii kompletnie sie nie kierowac.
To nie ma nic wspolnego.

J.

Data: 2015-01-19 13:09:17
Autor: daromar
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:06:52 +0100, JoteR napisał(a):

- LumiÄ™ 530, z tym, ĹĽe wg informacji w Internecie Lumia 520

Trzymaj się od obu modeli z daleka. Zwłaszcza od tej 520..

To jest najpopularniejszy telefon z WM http://antyweb.pl/telefony-z-windows-phone-ktore-sa-najpopularniejsze/#
w swoim czasie miał 33% w rynku.

Sam nie uzywam 520 ale mam kontakt z osobą która używa i miałem telefon w ręce. Więc działa całkiem żwawo, mam wrażenie że chodzi znacznie szybciej niż średniej klasy telefony czy tablety z androidem.

--
daromar

Data: 2015-01-19 16:48:09
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"daromar" napisał:

Trzymaj się od obu modeli z daleka. Zwłaszcza od tej 520..

To jest najpopularniejszy telefon z WM
http://antyweb.pl/telefony-z-windows-phone-ktore-sa-najpopularniejsze/#
w swoim czasie miał 33% w rynku.

Miliony much..? ;->
Ale faktycznie, mogło mi się pomylić z Lumią 510, która na tej grupie zebrała spore cięgi..

Sam nie uzywam 520 ale mam kontakt z osobÄ… ktĂłra uĹĽywa
i miałem telefon w ręce. Więc działa całkiem żwawo, mam
wrażenie że chodzi znacznie szybciej niż średniej klasy telefony
czy tablety z androidem.

Ponoć obowiązuje przelicznik: 0,5 GB na WP = 1 GB na Androidzie.
Ale nie zmienia to faktu, że ta 520 to w tej chwili najsłabszy model z całej rodziny, a skoro za kilkadziesiąt zł więcej można kupić znacznie lepszy aparat, to czemu się ograniczać? Poza tym zobacz: wystartowaliśmy od 50-60 zł, potem skokowo przeszliśmy na 400, następnie całkiem płynnie na 500 i 600... Jak tak dalej pójdzie, to wciśniemy koleżance ajfona ;->
Chyba zostanÄ™ domokrÄ…ĹĽcÄ…....

JoteR

Data: 2015-01-19 18:52:39
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Miliony much..? ;->
Ale faktycznie, mogło mi się pomylić z Lumią 510, która na tej grupie zebrała spore cięgi..
Bardzo śmieszne.

Poza tym zobacz: wystartowaliśmy od 50-60 zł, potem skokowo przeszliśmy na 400, następnie całkiem płynnie na 500 i 600... Jak tak dalej pójdzie, to wciśniemy koleżance ajfona ;->
Chyba zostanÄ™ domokrÄ…ĹĽcÄ…....
Jeszcze śmieszniejsze.

A ja traktowałam Twoje rady poważnie.
Teraz muszę wszystko zaczynać od początku.
No ale właściwie czego się spodziewałam - polska grupa.

Ewa

Data: 2015-01-19 18:21:55
Autor: daromar
Jaki operator i smartfon?
Dnia Mon, 19 Jan 2015 18:52:39 +0100, Ewa napisał(a):

Miliony much..? ;->
Ale faktycznie, mogło mi się pomylić z Lumią 510, która na tej grupie
zebrała spore cięgi..
Bardzo śmieszne.

Nie śmieszne, modeli telefonów jest dużo. Samsung chyba z tego zrobił
konkurencję ile podobnych do siebie modeli z niższej i średniej półki można wypuścić o nazwach przypominających flagowce.

[...]

Tutaj siÄ™ wtrÄ…cÄ™.
Ja siÄ™ z tymi poradami zgadzam i propozycja ĹĽeby
iść do jakiegoś sklepu i pomacać telefony nad którymi się zastanawiasz to jest bardzo dobra propozycja.
MoĹĽe siÄ™ okazać ĹĽe kolor nie pasuje,  brak lampy bĹ‚yskowej to jednak problem albo coĹ› zupeĹ‚nie innego na co nikt z tej grupy nie wpadnie. Pobaw siÄ™ jednym i drugim telefonem i zobacz czy sposĂłb dziaĹ‚ania Ci odpowiada. Windows Mobile jest bardziej spĂłjny i dziaĹ‚a z reguĹ‚y szybciej na takim samym sprzÄ™cie niĹĽ Android. Android jest znacznie popularniejszy. WiÄ™kszość telefonĂłw z WM wyglÄ…da i dziaĹ‚a dość podobnie ale telefony z androidem mogÄ… wyglÄ…dać i dziaĹ‚ać po prostu różnie. To moĹĽe być teĹĽ powĂłd dla ktĂłrego twĂłj tablet dziaĹ‚a tak sobie. Nie zauwaĹĽyĹ‚em ĹĽebyĹ› gdzieĹ› napisaĹ‚a jaki to model ale mi to pasuje do taĹ„szych modeli.

--
daromar

Data: 2015-01-19 20:10:41
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Ewa" napisała:

A ja traktowałam Twoje rady poważnie.

Pisałem poważnie, ale skoro Ci przeszkadzają żartobliwe wstawki...
Ta Lumia 520 jest w tej chwili najsłabszym modelem z rodziny i moja ewentualna pomyłka niczego w tej materii nie zmienia. Co innego, gdyby jej cena faktycznie spadła do zapowiadanych z wielkim zadęciem 300 zł. Ale jakoś nie chce spaść, nadal złośliwie kosztuje ponad 4 stówy, więc moim *subiektywnym* zdaniem warto dołożyć te kilka dych i kupić aparat półkę wyżej. O ile gabaryty i Windows nie przeszkadza, oczywiście.

Teraz muszę wszystko zaczynać od początku.

Wracamy do zabawki za 50-60 zł? ;->

No ale właściwie czego się spodziewałam - polska grupa.

Otrzymałaś, co chciałaś, a co z tym zrobisz - Twoja sprawa.
Jeśli w czymś Cię uraziłem - przepraszam.
Z mojej strony EOD.

JoteR

Data: 2015-01-19 21:27:31
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Jeśli w czymś Cię uraziłem - przepraszam.
OK, przeprosiny przyjęte.

Ewa

Data: 2015-01-20 22:25:00
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Kupiłam dzisiaj Lumię 535 Dual SIM.

Wszystkim, którzy mi doradzali bardzo dziękuję.

Będę musiała jutro pójść jeszcze raz do sklepu,
bo nie potrafię otworzyć smartfonu żeby włożyć
bateriÄ™, karty SIM i kartÄ™ microSD.
Pomysł otwierania przy pomocy paznokcia wydaje
mi siÄ™ wart Nobla, ale moĹĽe siÄ™ przyzwyczajÄ™.
ZarĂłwno karty SIM jak i karta microSD powinny
być łatwe do wymieniania.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-21 00:14:04
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
[...]

Na szczęście, wbrew załączonemu do smartfona
opisowi, paznokcie nie są niezbędne.:-)
Znalazłam w Internecie krótki film pokazujący jak
to trzeba zrobić w przypadku Lumii 635:
https://www.youtube.com/watch?v=wJ2ZOGFQRFw
Zrobiłam podobnie, tylko z dolną krawędzią.

Piszę o tym na wypadek gdyby ktoś miał z tym problem
podobnie jak ja. Pierwszy raz zetknęłam się z takim
sposobem otwierania komĂłrki i jeszcze do tego
załączony opis wprowadza w błąd.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-21 09:00:34
Autor: daromar
Jaki operator i smartfon?
Dnia Wed, 21 Jan 2015 00:14:04 +0100, Ewa napisał(a):

Będę musiała jutro pójść jeszcze raz do sklepu,
bo nie potrafię otworzyć smartfonu żeby włożyć baterię, karty SIM i
kartÄ™ microSD.
Pomysł otwierania przy pomocy paznokcia wydaje mi się wart Nobla, ale
[...]

Pierwszy raz zetknęłam się z takim sposobem otwierania komórki i jeszcze
do tego załączony opis wprowadza w błąd.

Pozdrawiam Ewa

Na stronie producenta czyli microsoftu mamy filmik
http://www.microsoft.com/pl-pl/mobile/pomoc/produkty/lumia535/smartguide/?
action=singleTopic&category=getstarted
zatytułowany: Lumia 535 i 535 Dual SIM - Jak włożyć kartę SIM i kartę pamięci
Tam jest więcej tutoriali jak co zrobić, jeżeli to twój pierwszy telefon z windows mobile to mogą się okazać przydatne.

--
daromar

Data: 2015-01-21 13:57:03
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
Użytkownik "daromar" napisał

[...]

Dziękuję i pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-21 17:00:45
Autor: ALEX Alpha MR
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-20 o 22:25, Ewa pisze:

[...]

A jak często planujesz je wymieniać?

Data: 2015-01-21 21:24:28
Autor: re
Jaki operator i smartfon?

UĹĽytkownik "ALEX Alpha MR"

[...]

Tak często jak żarówkę światła w samochodzie :-)

Data: 2015-01-22 15:28:51
Autor: ALEX Alpha MR
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-21 o 21:24, re pisze:

[...]

Więc IMAO nie ma to zbyt wielkiego znaczenia :-)

Data: 2015-01-25 10:45:51
Autor: re
Jaki operator i smartfon?

UĹĽytkownik "ALEX Alpha MR"

[...]

ZaleĹĽy czy ĹĽarĂłwka sprawna jest czy spalona

Data: 2015-01-19 06:33:16
Autor: usrael'skie wasale dupolizy szczopijcy gownozery spermolyki • • • •
Jaki operator i smartfon?
Ewa wrote:
Moja filozofia jest następująca:...

udawac ewe bedac adamem i ubijac tu duzo *PIANY* !

--
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/  http://pl.vc/49fw9  _/ _/ _/ _/ _/

                                        _gm__gz,
                                      ,Z\/`   'c\.
                                      /,!      '[W
                                     ]!] .      []
                                     ] ] .-==-  b]
                                     ]i ~ -==== !]-
                                     ]    ~~    -![
                                     W           d`
                                    'b           W
                                    i[          'M
                                    ].         ~ 4.
                                    ]           -'[
                                    d          -= b
                                    M!            @
                                    @           `-D
                                   ]@           -]A
                                   @P   , ,   .  '@
                                   M|   ~`  '`  /]@
                       _._.        Y            ciP
                    ,g/G/~Vi       ![          '-V[
                  ,Z~_/`- b@_      ,[          -` [
               _v4Tv/ .m/TGs,2V~-i ]           \/.[
            ,vf     ,(f       `'iY.A           / -[,z -- =-__
         ,gY`      v)`         \-.@!          ,-- ]Wf   =/`,~N
      ,gY`        id           / b@[          -/ ]M         (b.
    vf|         - t[          !,i@P!          '  ][.       /`YZ~V,c.
  if, '       , ,(]            ]'@`              ]b        `'/@. `'*W.
  K          ,)`-'Z   _     _ -/i@ i           ' @Y          |4t    /Vmv.
  b          gz/-Z`'` @   - ]  -P] `  ,     i   ,!W           ]@    ',/M.-
  [        gZ\  ]!    *  i[ !  Z!d,   ]-   [W     ~          \ ]       X8.\
 ,[       '7v`  A        'i `  - !'   ]    [@./   ,           ,]        4/c-
 ]        !i- `][           ,]        '    e!]    i    - . m   !        'W =
 W        s-=` ][           !A              /-          ]  W=            ][!
 A        -Z-  @-           -!              P             ,A,    ,    ]  ,@
 [        '- ,/4.                          !'             Z`      [ . W g`/[
 Y.-        '  /[             .                         ,/            !.'c/b-
  Vi'-        ' !             !                         /             ' `` @[
   'e.                        ]         ,     .                     v      @[
     Vs.                      '.                        .-           `   / @`
      '5c.                     \             !         ,                 -- @.
        \Zs  `-.               '-       \             -                   -A
          '\.   - .             '      '     -        `         .-, =    'i[
            'e.   -'         -           ,         -` ,/      !vi\ v     i*`
              Vs   -!                    -- '        v`     ,'.-'/     _/`\`
               'G.   '           !      '-          /      '.c\,`    vfm/ -
                 !i   `          -.    ,`    `  ,          `'c    ,z7!.` -
                  Yi  ' -         !  . ,``  -       -      !`   ,zL'`
                   b    i     , -  - '  -   ,        - -      ,Z|!`
                   Y    `      \-   ,  ,      '- `     ,  . ,Z7
                   8    --      .      `           -` .'.-  -P
                   ]     ]       -,      .           -  ,  ,[
                   ].    Y-    '                       /   8
                   i|               ,'   -       `  . - '  W
                           `     ,      -  -    ,   ,      K

Data: 2015-01-18 19:00:46
Autor: Akarm
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-18 o 14:32, JoteR pisze:
akcesoriów (akcesorii?)

Akcesoriów.
Akcesorium nie jest przecież rodzaju żeńskiego!

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2015-01-18 20:25:44
Autor: JoteR
Jaki operator i smartfon?
"Akarm" napisał:

akcesoriów (akcesorii?)

Akcesoriów.
Akcesorium nie jest przecież rodzaju żeńskiego!

Wszelki duch Pana Boga chwali! Ty żyjesz!
I nie masz mnie w KF-ie! Hosanna!

JoteR

Data: 2015-01-18 19:32:40
Autor: gawfron
Jaki operator i smartfon?
[...]

Wyżej jest wymieniony S3 mini w cenie poniżej 500zł - kupowałem ponad rok temu za ok. 600 i jestem bardzo zadowolony. Ma wszystko razem z SuperAmoled i jest na tyle mały, żeby dało się go nosić w kieszeni i obsługiwać jedn± ręk±. Wszystko poza ciężkimi grami chodzi płynnie.

Data: 2015-01-18 19:55:57
Autor: Ewa
Jaki operator i smartfon?
gawfron w dniu 18.01.2015 o 19:32 napisał:

[...]

Bardzo Ci dziękuję. To jest bardzo konkretna informacja od osoby,
która danego smartfona używa.
W Internecie występuje kilka nazw:
po pierwsze w nazwie pojawia się słowo Galaxy - rozumiem,
że o takim smartfonie mówimy;
po drugie występuj± nazwy: GT-i8190, GT-i8190N, Samsung
Galaxy S3 mini VE, być może jeszcze jakie¶.
Czy to wszystko jest to samo? Je¶li nie, to którego z nich Ty używasz
i ewentualnie czym się różni±.

Wygl±da na to, że nie ma tylko DualSim. Będę się musiała z tym
pogodzić. :-)

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2015-01-18 20:18:30
Autor: re
Jaki operator i smartfon?

Użytkownik "Ewa"

Wygl±da na to, że nie ma tylko DualSim. Będę się musiała z tym
pogodzić. :-)
-- -
Ja nie bardzo rozumiem twoje problemy z dostępem do internetu. Wystarczy 10zł/miesi±c w v...n.

Data: 2015-01-18 21:59:33
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sun, 18 Jan 2015 19:55:57 +0100, Ewa napisał(a):
[...]

ostroznie. Obsluga jedna reka jest problematyczna, a problematycznie
to mozna tez obslugiwac nieco wiekszy model.
Gdzie i ekran wiekszy, i rozdzielczosc, i klawiatura na ekranie
wygodniejsza.
A zalet amoled prawde mowiac nie widze.

[...]

Samsung wariuje z tymi nazwami. Galaxy jest w wielu produktach,
to jest akurat S III mini, numerki potrafia byc inne, GT-8190,
GT-i8190 itd.
I nie mozna sie dowiedziec czym sie roznia.
Chyba jeszcze w roznych krajach maja rozne parametry.

J.

Data: 2015-01-18 23:53:18
Autor: gawfron
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-18 o 21:59, J.F. pisze:
> [...]
> to mozna tez obslugiwac nieco wiekszy model.
> Gdzie i ekran wiekszy, i rozdzielczosc, i klawiatura na ekranie

Naprawdę masz problemy z obsługa 1 ręk± s3 mini? Bez problemu sięgam kciukiem ręki w której trzymam dobry centymetr poza telefon, a dużej ręki jak na faceta na pewno nie mam. Wręcz przeciwnie.
Z Amoleda da się już korzystać w słońcu IMHO.

Data: 2015-01-19 02:38:43
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:53:18 +0100, gawfron napisał(a):
> [...]
Naprawdę masz problemy z obsługa 1 ręk± s3 mini? Bez problemu sięgam kciukiem ręki w której trzymam dobry centymetr poza telefon, a dużej ręki jak na faceta na pewno nie mam. Wręcz przeciwnie.

Mam Ace3, to chyba ta sama wielkosc ... naprawde obejmujesz caly ekran
kciukiem, ze wszystkimi rogami ? IMO - gimnastyki wymaga.
Z Amoleda da się już korzystać w słońcu IMHO.

Nie zwrocilem uwagi ... raczej slabo, a na LCD ... tez slabo :-)

J.

Data: 2015-01-19 12:49:28
Autor: gawfron
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-19 o 02:38, J.F. pisze:

[...]

Pewnie zależy jak się trzyma fona, ja zazwyczaj do¶ć luĽno, jak teraz potestowałem to 'najdalszy' prawy górny róg w zależno¶ci jak złapałem telefon jest na styk. Ale tam w sumie nie mam po co sięgać.

Z Amoleda da się już korzystać w słońcu IMHO.

Nie zwrocilem uwagi ... raczej slabo, a na LCD ... tez slabo :-)

J.

W porównaniu do e-inku to bardzo słabo, ale jak porównam z poprzednim Ace 1, to różnica jest na korzy¶ć.

Data: 2015-01-19 16:44:06
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Użytkownik "gawfron"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Jak sie luzno trzyma, to fon wypada :-)

potestowałem to 'najdalszy' prawy górny róg w zależno¶ci jak złapałem telefon jest na styk. Ale tam w sumie nie mam po co sięgać.

zadzwon ... kontakty sa w prawym glownym rogu.

No ale wszyscy wiedza ze smartfon nie sluzy do dzwonienia, to moze nie przeszkadza :-P

Z Amoleda da się już korzystać w słońcu IMHO.
Nie zwrocilem uwagi ... raczej slabo, a na LCD ... tez slabo :-)

W porównaniu do e-inku to bardzo słabo, ale jak porównam z poprzednim Ace 1, to różnica jest na korzy¶ć.

Powiem tak - kiedys porownywalem z LG L9. Zwracalem uwage co prawda na kolory (porownywalne), ale ciemnosc nie rzucila mi sie w oczy.

J.

Data: 2015-01-18 23:57:43
Autor: gawfron
Jaki operator i smartfon?
W dniu 2015-01-18 o 19:55, Ewa pisze:
> [...]
> Galaxy S3 mini VE, być może jeszcze jakie¶.
> Czy to wszystko jest to samo? Je¶li nie, to którego z nich Ty używasz
Ja mam klasycznego GT-i8190, bez literki N, czyli bez NFC je¶li dobrze pamiętam.
Niższa cena wersji VE mnie dziwi, bo patrz±c na szybko, ma tylko trochę nowszy, szybszy procesor.

Data: 2015-01-19 00:06:55
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:57:43 +0100, gawfron napisał(a):
> [...]
Niższa cena wersji VE mnie dziwi, bo patrz±c na szybko, ma tylko trochę nowszy, szybszy procesor.

VE z zalozenia jest tansze (Value Edition). No chyba ze drozsze ale z dodatkami.

J.

Data: 2015-01-18 13:14:46
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
On 2015-01-17 17:12, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Moze nie koniecznie za 60 zl, ale:
alcatel 20.05  99zl http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/alcatel-ot-2005d-czarny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo_spo=true#opis

Nie ma Javy.

Mowisz ? Troche dziwne jak na uznana firme ...

LG T580 - 99zl
[...]

No coz, zaczalem od ceneo. Fakt ze najnizsze oferty to akurat z Euro i
byc moze wirtualne.

Mam nadzieje ze Jave maja, choc ta w SE byla dobra Java,
wielozadaniowa ...
Ale pewnie sporo nadrabiaj± aparatami, bo to w K750 to było bardziej
symboliczne.

A kiedys chwalono :-)

Ale w cenie do 100zl to bym sie nie spodziewal rewelacji, ale
odfiltrowalem te ponizej 1Mpx

[...]

To jest obustronne - po stronie peceta obsluge bt tez kastruja.

Wła¶ciwie jedybym przeszkadzaj±cym mi na codzień mankamentem
jest to, że w kalendarzu jest miejsce na urodziny, a nie ma na
imieniny.

Dalo sie polepszyc edytujac pliki *.vcf na komputerze i wysylajac to
telefonu. one potrafia wiecej obsluzyc niz edytowac.

I to, że w żaden sposób nie jestem ich w stanie zmusić do
skutecznego doinstalowania dodatkowych CA SSLowych.

Hm, przegladarka w tym, jak na obecne czasy, to bardziej z nazwy. J.

Data: 2015-01-21 20:02:41
Autor: Przyjazny
Jaki operator i smartfon?
On 2015-01-17 17:12, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Bo kiedy¶ to było rzeczywi¶cie zaskakuj±co dobre jak na telefon, ale od
tego czasu technologia produkcji badziewnych soczewek z plastiku się
sporo posunęła do przodu ;-).

[...]

Ja szczę¶liwie żyję z Linuxem i mam to, co sobie porobię, ale generalnie
wszystkie rzeczy których próbuję z BT zazwyczaj działaj±, modulo bardzo
dziwne konfiguracje sieci PAN.

Jak jeszcze miałem częstszy problem z WXP, to tam też się dało zmusić
wszystko do współpracy, chociaż wymagało to trochę machania driverami i
programami pomocniczymi. Słyszałem - ale to już z trzeciej ręki - że na
nowszych przynajmniej takie rzeczy jak przenoszenie dĽwięku miały
działać już standardowo.

[...]

O, dzięki, spróbuję...

I to, że w żaden sposób nie jestem ich w stanie zmusić do
skutecznego doinstalowania dodatkowych CA SSLowych.

Hm, przegladarka w tym, jak na obecne czasy, to bardziej z nazwy.

Tak, ale ta sama baza jest używana do sprawdzania certyfikatów serwerów
do maili :-(.

Data: 2015-01-17 16:30:26
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Fri, 16 Jan 2015 16:28:41 +0100, Ewa napisał(a):
Problem w tym, że moje korzystanie z komórki jest
bardzo nieregularne, czasem używam jej więcej i czę¶ciej,

Zobacz abonament nju. Nie wiem czy z Orange bedzies mogla przeniesc
(bo to tez Orange).
Zasady rozliczen wydaja sie skomplikowane, ale:
- gadasz malo - placisz malo, - gadasz duzo - placisz nieduzo,
- pakiety internetowe rozne sa,
- bezterminowe, wiec zawsze mozesz zrezygnowac.

Jednak chc±c nadal korzystać z poł±czeń na kartę nie mogę
liczyć na możliwo¶ć zakupu niedrogiej komórki.

Czasy takie ze:
-telefony w abonamentach drogie i raczej nieoplacalne,
-abonamenty bez telefonow obciete lub drogie Czyli - tak zle, i tak niedobrze. Ale nie odrzucaj karty, bo moze to
byc najlepsza oferta - czasy tanich telefonow w abo sie skonczyly. A co gorsza - wszyscy jakos poukrywali pelne oferty, trzeba szukac i
szukac.

Musisz zaczac od okreslenia ile tego internetu ci trzeba, to bedzie
rzutowalo na wybor taryfy.

J.

Data: 2015-01-18 13:02:32
Autor: J.F.
Jaki operator i smartfon?
Dnia Fri, 16 Jan 2015 16:28:41 +0100, Ewa napisał(a):

A propos - w t-mobile jakies promocje na smartfony i na pierwszy rzut
oka wydaja sie przyzwoite.

Ale to trzeba do konca regulamin przeczytac :-)

J.

Jaki operator i smartfon?