Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

Data: 2011-01-24 00:30:31
Autor: Jan Werbinski
Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości news:ihh54v$gjk$1news.onet.pl...
"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:
Jaki parametr fizyczny powietrza zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Co zyskam?

Obecnie powietrze u mnie ma taki skład: wilgotność względna 49-65%, zawartość tlenu 20,9%.

Wilgotność spadnie do ok. 15% (przy temp zewn. ok 0 stopni). Zawartość tlenu raczej się nie zmieni ;)

To weźcie mi wytłumaczcie po jaką cholerę mam obniżać wilgotność do 15%? Czyli po co mi rekuperator? Po co mi dodatkowa wentylacja?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2011-01-29 14:10:44
Autor: Kudlaty
On 23 Sty, 18:30, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
Użytkownik "Bartek" <b...@v.atonet.pl> napisał w wiadomościnews:ihh54v$gjk$1news.onet.pl...

> [...]

To weźcie mi wytłumaczcie po jaką cholerę mam obniżać wilgotność do 15%?
Czyli po co mi rekuperator? Po co mi dodatkowa wentylacja?

wilgotnosc bedzie stabilna (ja mam na poziomie 50% przy ilosci 80m3/h)

Data: 2011-01-30 11:28:55
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Kudlaty" <pawel.prusinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:7c9cf228-7455-42e5-ad7c-669e26b33e54m7g2000vbq.googlegroups.com...
[...]

U mnie jest stabilna. Prowadzę pomiary chyba już półtora roku. Co 5 lub 10 minut jest zapisywane ciśnienie oraz temperatura i wilgotność w kilku miejscach. Mogę sprawdzić dokładnie kiedy jaka wilgotność była. Wahania są niewielkie. Np 38-49% w najbardziej suchym pomieszczeniu przez okres paru tygodni. Wynikają one z różnicy temperatur pomiędzy nocą a dniem, a nie z powodu napływania lub tracenia wilgoci.