Jaki pierwszy "prawdziwy" rowerek

Data: 2011-04-01 14:41:50
Autor: Tomasz Tarchała
Jaki pierwszy "prawdziwy" rowerek
Dziecko ma 3,5 roku i od roku śmiga na rowerku biegowym - znakomicie utrzymuje równowagę, sprawdził się pod tym względem FirstBike. Teraz przyszedł czas na prawdziwy rowerek z pedałami.

Chciałbym, żeby to było coś sensownego, ale rowery, które oglądam w sklepach rowerowych, są beznadziejnie ciężkie. Przecież to bez sensu, żeby dziecko miało rower cięższy niż tata -- a moja szosówka waży aż 9 kg... Nawet modele z ramami alu mają stalowe widelce, stalowe koła, kierownice, korby, beznadziejnie ciężkie błotniki, opony z klocami jak w góralu na błoto. Mnie byłoby ciężko na tym jechać, a co dopiero dziecku, które waży 16 kilo!

Moim faworytem na razie (oglądałem na żywo) jest Merida Dakar. Widziałem też na żywo u innego dziecka jeszcze w zeszłym roku Specializeda, który był wyjątkowo lekki, na oko ok. 6 kg, ale nie mogę go nigdzie namierzyć online.

Może ktoś zna miejsca, online lub w realu (w Warszawie) gdzie mają _sensowne_ rowery dla najmniejszych dzieci?

Data: 2011-04-01 14:57:25
Autor: ...::QRT::...
Jaki pierwszy "prawdziwy" rowerek
Dnia Fri, 01 Apr 2011 14:41:50 +0200, Tomasz Tarcha³a napisa³(a):

Dziecko ma 3,5 roku i od roku ¶miga na rowerku biegowym - znakomicie utrzymuje równowagê, sprawdzi³ siê pod tym wzglêdem FirstBike. Teraz przyszed³ czas na prawdziwy rowerek z peda³ami.

Moim faworytem na razie (ogl±da³em na ¿ywo) jest Merida Dakar.

dla 3,5 letniego dziecka rower 20 cali? Z 16 najl¿ejsza jest merida rhino
Widzia³em te¿ na ¿ywo u innego dziecka jeszcze w zesz³ym roku Specializeda, który by³ wyj±tkowo lekki, na oko ok. 6 kg,

IMO niemo¿liwe - dzieciêce spece wcale jako¶ rewelacyjnie lekkie nie sa

Data: 2011-04-01 15:22:48
Autor: Tomasz Tarchała
On 2011‧04‧01 14:57, ...::QRT::... wrote:

Moim faworytem na razie (oglądałem na żywo) jest Merida Dakar.

dla 3,5 letniego dziecka rower 20 cali?
Z 16 najlżejsza jest merida rhino

Jak najbardziej są Meridy Dakar z kółkami 12 cali - dużo jest tego choćby na Allegro, a nie dalej jak wczoraj na żywo obejrzałem taki w jednym z Legionów. Rama Alu, ale wszystko inne już stalowe, więc jest tylko marginalnie lżejszy od innych, no ale zawsze.

Data: 2011-04-01 15:35:41
Autor: kml

Użytkownik "Tomasz Tarchała" <tomasz@tarchala.com> napisał w wiadomości news:in4h6f$l9r$1news.onet.pl...

Może ktoś zna miejsca, online lub w realu (w Warszawie) gdzie mają _sensowne_ rowery dla najmniejszych dzieci?

Rzuć okiem na oferte decathlona. Znajomi kupi tam rowerek z wolnobiegiem, jednobiegowy i było naprawdę ok.

http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk.

Data: 2011-04-01 16:33:48
Autor: kawoN
W dniu 11-04-01 15:35, kml pisze:

Rzuć okiem na oferte decathlona. Znajomi kupi tam rowerek z
wolnobiegiem, jednobiegowy i było naprawdę ok.

Potwierdzam. Rowerek bardzo dobry i wytrzymały.

Zadziwiające jak szybko dziecko uczy się że hamuje się
klamkami na kierownicy a nie pedałami do tyłu (większość
starszych wieszczyła, że dla dzieci system klamkowy się nie
nadaje). Moja córka umiała w wieku 3,5 efektownie hamować
z piskiem opony :)

--
kawoN
-

Data: 2011-04-01 16:37:19
Autor: kml

Użytkownik "kawoN" <bike4win@bike4win.pl> napisał w wiadomości news:4d95e24c$1news.home.net.pl...
W dniu 11-04-01 15:35, kml pisze:

[...]

Rodzice zroweryzowanego potwora mówią tak samo. Rowerek był naprawdę _sensownie_ zrobiony i relatywnie lekki. Jedyna wada to oczywiście cena, nie pamiętam ile ale tanio to na pewno nie było ;(

Data: 2011-04-01 21:05:39
Autor: kawoN
W dniu 11-04-01 16:37, kml pisze:

Rodzice zroweryzowanego potwora mówią tak samo. Rowerek był naprawdę
_sensownie_ zrobiony i relatywnie lekki. Jedyna wada to oczywiście cena,
nie pamiętam ile ale tanio to na pewno nie było ;(

Coś ponad 300 zł. Co w porównaniu z sensownym markowym rowerem
za 1000 zł faktycznie wydaje się dużym wydatkiem (jednak taki
rowerek dziecięcy jest bardzo prosty i części wyrafinowanych
w nim brak).
Na pocieszenie - ubrania dziecięce w zasadzie są w cenach ubrań
dla dorosłych :)

--
kawoN
-

Data: 2011-04-01 21:07:01
Autor: kml

Użytkownik "kawoN" <bike4win@bike4win.pl> napisał w wiadomości news:4d962203$1news.home.net.pl...

[...]

Hmmm, coś mi się kołacze cena rzędu 600 PLN, ale mam nadzieje że to tylko moja fantazja :)

Data: 2011-04-01 21:28:59
Autor: kawoN
W dniu 11-04-01 21:07, kml pisze:
Hmmm, coś mi się kołacze cena rzędu 600 PLN, ale mam nadzieje że to
tylko moja fantazja :)

Z tego co widzÄ™ na stronie decathlona to ta cena dotyczy 20 cali,
a ten rozmiar dla 3,5 latka nieco za duży :)

--
kawoN
-

Data: 2011-04-01 21:59:37
Autor: kml

Użytkownik "kawoN" <bike4win@bike4win.pl> napisał w wiadomości news:4d96277b$1news.home.net.pl...
W dniu 11-04-01 21:07, kml pisze:
Hmmm, coś mi się kołacze cena rzędu 600 PLN, ale mam nadzieje że to
tylko moja fantazja :)

Z tego co widzÄ™ na stronie decathlona to ta cena dotyczy 20 cali,
a ten rozmiar dla 3,5 latka nieco za duży :)

Całkiem możliwe bo przyznam szczerze, że on mógł być nieco starszy :)

Data: 2011-04-07 21:39:52
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-04-01 21:07, kml pisze:

[...]

Dobrze Ci się kołacze, Spec Hotrock 12 kosztuje 739, 16" - 799 a 20" ponad 1200... Ale potem można dobrze sprzedać :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-02 14:08:16
Autor: jacek duma
On 2011-04-01 21:05, kawoN wrote:
W dniu 11-04-01 16:37, kml pisze:

Rodzice zroweryzowanego potwora mówi� tak samo. Rowerek by� naprawd�
_sensownie_ zrobiony i relatywnie lekki. Jedyna wada to oczywi�cie cena,
nie pami�tam ile ale tanio to na pewno nie by�o ;(

Co� ponad 300 z�. Co w porównaniu z sensownym markowym rowerem
za 1000 z� faktycznie wydaje si� duşym wydatkiem (jednak taki
rowerek dzieci�cy jest bardzo prosty i cz��ci wyrafinowanych
w nim brak).
Na pocieszenie - ubrania dzieci�ce w zasadzie s� w cenach ubra�
dla doros�ych :)

Mocno bym polemizował. Ja sobie sweterka (nowego ze sklepu) za 15 zł nie kupię.
jd

Data: 2011-04-01 15:59:15
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-01 14:41, Tomasz Tarchała pisze:

[...]

Dla dziecka waga roweru nie ma wielkiego znaczenia, w tym wieku jeździ się dookoła bloku i niewiele dalej. Taki rower ma wyglądać a nie ważyć. Może i mógłby ważyć o połowę mniej, ale kosztowałby ze 3 razy tyle, a i tak dziecko z niego migiem wyrośnie. Stąd te rowery są zrobione byle jak i zatem ciężkie. Przyzwyczajaj się, za parę lat będzie gorzej :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-01 16:31:26
Autor: kawoN
W dniu 11-04-01 15:59, PeJot pisze:

[...]

Popieram.
Jak dziecko używa roweru? Tak jak zabawek. Rzucanie, dużo wypadków - na to często będzie narażony rower. Stal lepiej to zniesie od aluminium.

--
kawoN
-

Data: 2011-04-07 22:47:18
Autor: x
On 2011-04-01 15:59, PeJot wrote:
Dla dziecka waga roweru nie ma wielkiego znaczenia, w tym wieku je¼dzi
siê dooko³a bloku i niewiele dalej. Taki rower ma wygl±daæ a nie wa¿yæ.
Mo¿e i móg³by wa¿yæ o po³owê mniej, ale kosztowa³by ze 3 razy tyle, a i
tak dziecko z niego migiem wyro¶nie. St±d te rowery s± zrobione byle jak
i zatem ciê¿kie. Przyzwyczajaj siê, za parê lat bêdzie gorzej :)

Zgadza siê. Dziecku nie kupujesz roweru dla wyników, tylko ¿eby sobie poje¼dzi³o trochê po podwórku. A do tego ma po co przejmowaæ siê wag± - nNajwy¿ej dzieciak stanie siê silniejszy :)
Chyba ¿e chodzi o to, ¿e dla Ciebie jest ró¿nic± czy z 12go piêtra zniesiesz 8 czy 12 kilo - a to te¿ wa¿ne, zw³aszcza je¿eli mamusia bêdzie musia³a z dzieckiem wychodziæ na rower.

Data: 2011-04-02 15:35:40
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki pierwszy "prawdziwy" rowerek
Moim faworytem na razie (oglądałem na żywo) jest Merida Dakar.

;)

[...]

Sklep Airbike na KEN 49, online: http://www.tinyurl.pl?9ML7yI58
Moja rada: Specialized Hotrock, rozmiar trzeba wybrać na miejscu, ale IMO 16". Moje dzieciaki mają spece, w zeszłym roku sprzedałem nawet korzystnie ujeżdżanego przez syna hotrocka 12 :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-02 18:41:55
Autor: Tomasz Tarchała
Jaki pierwszy "prawdziwy" rowerek
Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

On 2011‧04‧02 15:35, Wojtek Sobociński wrote:
[...]

Dzięki za rekomendację. Też się zastanawiam czy 12 czy już 16 cali, na razie przymierzanie wychodzi lepiej do 12.

A propos lekkości roweru -- mam porównanie (niemiarodajne oczywiście), bo w zeszłym roku pożyczyłem już rowerek z pedałami 12", ważący 9 kg. W porównaniu z 3 kg First Bike, po prostu kawał żelastwa. Syn w ogóle nie był zainteresowany czymś, czego sam nie mógł nawet za bardzo podnieść, jak się przewróciło. Więc nawet biorąc pod uwagę fakt, że rowerek będzie używany przez sezon, góra 2 sezony, jestem skłonny do inwestowania w niższą wagę. Zresztą w kolejce czeka młodszy brat...

Data: 2011-04-02 18:48:01
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-02 18:41, Tomasz Tarchała pisze:
Więc nawet biorąc pod uwagę fakt, że rowerek będzie
używany przez sezon, góra 2 sezony, jestem skłonny do inwestowania w
niższą wagę.

Jeśli cokolwiek znajdziesz...

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-02 20:40:01
Autor: Wojtek Sobociński
[...]

Wagą się za bardzo nie przejmuj. W zeszłym roku przesadziłem syna (miał wtedy 3.5 roku) na hotrocka 16 po córce. Rower z bocznymi kółkami waży ok 8 kg ale mojemu chłopakowi to nie przeszkadza. Rower ma się dobrze toczyć, dzieciak nie będzie go nosił (tylko ty) a podnieść da radę. Sam go wyprowadza z garażu (jest próg) i ogólnie świetnie daje sobie radę. Z kolei moja córka ma 5.5 roku i jeździ już na 20". Jak masz mniejszego chłopaka w kolejce to kup 12", nie zmarnuje się. I da się potem sensownie sprzedać :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-04 15:11:25
Autor: drops
Jaki pierwszy "prawdziwy" rowerek
hej,

Moj starszy syn (6) zacz±³ jak mia³ 4 od 16" na 4 ko³ach i sz³o mu
jako¶ ciê¿ko (za du¿o si³y kosztowa³o go peda³owanie) ale jak mia³ 5
nauczy³ siê na 2 ko³ach i ¶miga³ ile wlezie. Poniewa¿ m³odszy (w
zesz³ym sezonie mia³ 3) te¿ zapragn±³ "wolno¶ci" jak starszy brat
musia³em kupiæ drugi. Ale na 16" by³ za ma³y wiêc wybór pad³ na
12" (upolowa³em na allegro za stówkê). Zapa³ du¿o wiêkszy (bo przecie¿
trzeba starszemu dorównaæ) wiêc krêci³ bez problemu - a¿ mi³o patrzeæ.
W tym roku ju¿ zaczêli sezon i 12" jest jak najbardziej ok. Co
wiêcej,  nie wygl±da aby na 16" dorós³ (a do 4 lat brakuje mu jaki¶ 4
miechów).

pozd
drops

Ps. Tego 12" to kupi³em jakiego¶ no-name, bo na nowego szkoda by³o
kasy a i wybór raczej ma³y. Lekki to on specjalnie nie jest ale jak
m³ody zrobi m³ynka to mi³o patrzeæ ..

Data: 2011-04-05 10:46:21
Autor: Tomasz Tarchała
Jaki pierwszy "prawdziwy" rowerek
On 2011‧04‧05 00:11, drops wrote:
hej,

Moj starszy syn (6) zaczął jak miał 4 od 16" na 4 kołach i szło mu
jakoś ciężko (za dużo siły kosztowało go pedałowanie) ale jak miał 5
nauczył się na 2 kołach i śmigał ile wlezie. Ponieważ młodszy (w
zeszłym sezonie miał 3) też zapragnął "wolności" jak starszy brat
musiałem kupić drugi. Ale na 16" był za mały więc wybór padł na
12" (upolowałem na allegro za stówkę). Zapał dużo większy (bo przecież
trzeba starszemu dorównać) więc kręcił bez problemu - aż miło patrzeć.
W tym roku już zaczęli sezon i 12" jest jak najbardziej ok. Co
wiÄ™cej,  nie wyglÄ…da aby na 16" dorósÅ‚ (a do 4 lat brakuje mu jakiÅ› 4
miechów).

pozd
drops

Ps. Tego 12" to kupiłem jakiegoś no-name, bo na nowego szkoda było
kasy a i wybór raczej mały. Lekki to on specjalnie nie jest ale jak
młody zrobi młynka to miło patrzeć ..

Dzięki za podzielenie się doświadczeniami. Po ponownej przymiarce też szukam jednak 12".

Data: 2011-04-05 12:06:43
Autor: Wojtek Sobociñski
W dniu 2011-04-05 00:11, drops pisze:
hej,

Moj starszy syn (6) zacz±³ jak mia³ 4 od 16" na 4 ko³ach i sz³o mu
jako¶ ciê¿ko (za du¿o si³y kosztowa³o go peda³owanie) ale jak mia³ 5
nauczy³ siê na 2 ko³ach i ¶miga³ ile wlezie.

Przy okazji dodam, ¿e inaczej jest u ch³opca a inaczej u dziewczynki. Ona ma 5.5 a nauczy³a siê na dwóch ko³ach ju¿ w zesz³ym sezonie, on ma 4 lata i 4 miesi±ce i od zesz³ego sezonu je¼dzi na jej starej 16tce z bocznymi kó³kami. Perspektyw na zdjêcie kó³ek na razie nie ma ale frajdy i tak jest co niemiara.

--
Wojtek Sobociñski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-05 12:25:20
Autor: kawoN
W dniu 11-04-05 12:06, Wojtek Sobociñski pisze:

[...]

Nie generalizowa³bym. Jest to zapewne zale¿ne od:

- predyspozycji dziecka niezale¿nie od p³ci
- metod nauczania
- determinacji nauczaj±cego

--
kawoN
-

Data: 2011-04-07 13:13:00
Autor: Wojtek Sobociñski
W dniu 2011-04-05 12:25, kawoN pisze:
[...]

Czy ja generalizujê? Piszê tylko o swoich dzieciakach ;) Wiesz, jak siê ma dwoje dzieci ró¿nej p³ci w zbli¿onym wieku to wnioski z obserwacji nasuwaj± siê same. W koñcu mam ju¿ piêæ lat praktyki :D

--
Wojtek Sobociñski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-07 12:50:35
Autor: Kamil
On 07/04/2011 12:13, Wojtek Sobociñski wrote:
[...]

W koncu od 5 lat jezdze samochodem, wiec moge spokojnie pisac o ewolucji motoryzacji na przestrzeni ostatnich 50 lat na podstawie moich doswiadczen po zmianie samochodu.

Kamil

Data: 2011-04-07 19:55:59
Autor: Wojtek Sobociñski
W dniu 2011-04-07 13:50, Kamil pisze:
[...]

A czy ja piszê o ewolucji dzieci w ci±gu ostatnich 50 lat?
O co Ci chodzi, przyczepiæ siê chcesz?
--
Wojtek Sobociñski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-07 20:41:38
Autor: kml
Jaki pierwszy "prawdziwy" rowerek
U¿ytkownik "Wojtek Sobociñski" <sobos6@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:inktr0$mbb$3inews.gazeta.pl...

A czy ja piszê o ewolucji dzieci w ci±gu ostatnich 50 lat?
O co Ci chodzi, przyczepiæ siê chcesz?

Dok³adnie tak. Ten osobnik siedzie na preclu i p.m.s rozpaczliwie szukaj±c kogo¶ kto zwróci na niego uwagê.

Proponujê klasyczne rozwi±zanie: http://tiny.pl/hdrkg

http://Endurorider.pl
06/04/2011 BB386EVO czyli od¶wie¿ony BB30

Data: 2011-04-07 21:36:06
Autor: Wojtek Sobociñski
W dniu 2011-04-07 20:41, kml pisze:
[...]

Spoko :)

--
Wojtek Sobociñski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-07 14:01:07
Autor: kawoN
W dniu 11-04-07 13:13, Wojtek Sobociñski pisze:
[...]

Nie napisa³e¶ "u moich dzieci" :)

Jako ojciec dwójki dzieci p³ci jednakiej (kobiety :) stanowczo
stwierdzam, ¿e p³eæ nie gwarantuje szybszego/wolniejszego rozwoju :)

--
kawoN
-

Data: 2011-04-07 19:54:18
Autor: Wojtek Sobociñski
W dniu 2011-04-07 14:01, kawoN pisze:
[...]

Racja, chocia¿ my¶la³em, ¿e to oczywiste.

Jako ojciec dwójki dzieci p³ci jednakiej (kobiety :) stanowczo
stwierdzam, ¿e p³eæ nie gwarantuje szybszego/wolniejszego rozwoju :)

Nie gwarantuje, oczywi¶cie. W ka¿dym razie ja u swoich dzieci obserwujê ró¿nice (znacznie bardziej subtelne ni¿ szybciej/wolniej).

--
Wojtek Sobociñski
Full szosa 2 sztywniaki

Jaki pierwszy "prawdziwy" rowerek