Jaki podatek od sprzedaży akcji pracownicej PGE

Data: 2012-03-17 14:29:38
Autor: j@nek
Jaki podatek od sprzedaży akcji pracownicej PGE
Akcje nabyłem nieodpłatnie jako uprawniony pracownik PGE. Następnie
zostały one zamienione z akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki
konsolidującej w związku z czym zostałem zobowiązany do opłacenia
podatku w 2009 r. od czynności cywilnoprawnych w wysokości 1%
(podstawa opodatkowania 61700 zł) Moje pytania są następujące:
1. Czy podatek od sprzedaży tych akcji w 2011 r powinien wynikać z
różnicy między ww podstawą opodatkowania a ceną sprzedaży czy też od
całej kwoty sprzedaży (ponieważ otrzymałem je nieodpłatnie) ?
2 Czy w koszty uzyskania przychodu w 2011 mogę wliczyć kwotę podatku
od ww czynności cywilnoprawnych zapłaconą w 2009 r. tj 617 zł ?

Byłbym bardzo zobowiązany za podpowiedź
Jan M

Data: 2012-03-19 00:20:53
Autor: piotr
W dniu 2012-03-17 22:29, j@nek pisze:
[...]

19% podatku płacisz od kwoty sprzedaży akcji (przerabiam to teraz z Tauronem).
Na drugie pytanie też chciałbym poznać opinie innych.

Data: 2012-03-19 10:20:20
Autor: j@nek
On 19 Mar, 00:20, piotr <a...@b.c> wrote:
> [...]

Tauronem).
Na drugie pytanie też chciałbym poznać opinie innych.

Drugie pytanie, na które chciałbyś poznać opinie innych, zadałem w
urzędzie skarbowym. Otrzymałem odpowiedź, że nie można odliczać
podatku od podatku! Jednak informator to blondynka i jej sposób
udzielania odpowiedzi nie zbudził we mnie zaufania :)

Data: 2012-03-19 19:18:10
Autor: spp
W dniu 2012-03-19 18:20, j@nek pisze:

[...]

WQygląda na to że blondynka ma rację:

http://www.infor.pl/dzienniki-urzedowe/ministra-finansow,rok,2004,nr,5/poz,34,interpretacja-nr-pb5-rd-033-2-106-04-ministra-finansow-w-sprawie-opodatkowania.html

--
spp

Data: 2012-03-19 22:42:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 19 Mar 2012, spp wrote:

[...]

  Już chciałem pisać że PCC jest oczywistym kosztem uzyskania, bo niby
dlaczego by nie.
  No i zaintrygowany czytam, czytam... i mam pytanie: z czego Ci wyszło,
że niby nie jest?

  Z tekstu wyżej:
+++
Przy czym zauważyć należy, iż art. 23 ust. 1 pkt 38 okreœla, iż za koszty
uzyskania przychodów nie uważa się wydatków na objęcie lub nabycie udziałów
albo [...] innych papierów wartoœciowych, [...]
  A teraz co istotne:
wydatki takie sš jednak kosztem uzyskania przychodu przy ustalaniu dochodu
z odpłatnego zbycia tych udziałów (akcji), wkładów oraz innych papierów
wartoœciowych[...]
-- -

  Mogę poprosić o oswiecenie co przeoczyłem?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-20 05:59:46
Autor: spp
[...]

Przeczytałem jeszcze raz uważnie całą interpretację i chyba jednak nic nie przeoczyłeś a ja zbyt pochopnie uwierzyłem blondynce :)
W zasadzie rzeczywiście brak jest uzasadnienia by o  koszty PCC poniesionych przy zakupie akcji nie obniżyć podstawy opodatkowania, w szczególności opierając się o ten akapit:

Jeżeli nabycie nastąpiło w inny sposób, np. na podstawie umów cywilnoprawnych, a biuro maklerskie nie dysponuje dokumentem świadczącym o cenie nabycia papieru wartościowego oraz z dokumentu świadczącego o prawie własności do papieru nie wynika cena zakupu tego papieru, biuro maklerskie - przyjmuje cenę nabycia zbywanego papieru w kwocie 0 zł. W takim przypadku wykazanie ewentualnych kosztów zakupu papierów wartościowych należy do podatnika, co znajdzie swoje odzwierciedlenie w składanym zeznaniu podatkowym.

Przepraszam za zamieszanie. :(

--
spp

Data: 2012-03-20 08:53:11
Autor: j@nek
On 20 Mar, 05:59, spp <spp-to...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

takim przypadku wykazanie ewentualnych kosztów zakupu papierów
wartościowych należy do podatnika, co znajdzie swoje odzwierciedlenie w

Serdecznie dziękuję wszystkim za zaangażowanie i wyjaśnienie tej
kwestii, jednak chciałbym się jeszcze upewnić co do tego, że podatek
od czynności cywilnoprawnych (PCC?) uiściłem w 2009 r a w koszt
uzyskania przychodu rozliczam w 2011 r - czy to ma  jakieś znaczenie ?
Pozdrawiam
JM

Data: 2012-03-21 00:15:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 20 Mar 2012, j@nek wrote:

jednak chciałbym się jeszcze upewnić co do tego, że podatek
od czynności cywilnoprawnych (PCC?) uiściłem w 2009 r a w koszt
uzyskania przychodu rozliczam w 2011 r - czy to ma  jakieś znaczenie ?

  Jesli jest "staje sie kosztem z momentem (kolejnej) sprzedaży", to nie
ma znaczenia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-11 09:53:24
Autor: j@nek
On 21 Mar, 01:15, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Tue, 20 Mar 2012, j@nek wrote:
> [...]
> uzyskania przychodu rozliczam w 2011 r - czy to ma  jakieś znaczenie ?

  Jesli jest "staje sie kosztem z momentem (kolejnej) sprzedaży", to nie

W moim Urzędzie Skarbowym Łódź-Bałuty urzędniczka udzieliła
informacji, że podatek PCC (od czynności cywilno prawnych) związany z
zamianą akcji jak najbardziej można doliczyć do kosztów uzyskania
przychodów, o czym donoszę. Tak wyliczone koszty uzysku przychodu
wstawiłem do PIT38 i wysłałem Internetem uzyskując tzw UPO.
Pozdrawiam
JM

Data: 2012-03-19 19:44:15
Autor: Przemek

Użytkownik "j@nek" <moch.jan@gmail.com> napisał w wiadomości news:f58d522f-6702-4ed9-9e72-a96a55fcdddck24g2000yqe.googlegroups.com...

[...]

Bo w tym kraju wolno ale tylko placic! podatek od podatku

Data: 2012-03-19 22:44:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 19 Mar 2012, j@nek wrote:

urzędzie skarbowym. Otrzymałem odpowiedź, że nie można odliczać
podatku od podatku!

  Od *podatku* czy od *podstawy opodatkowania*, bo to całkiem
spora różnica?
(co do kwestii zaliczania w koszty, czyli "od podstawy", już
pytałem w poscie obok do spp)

Jednak informator to blondynka i jej sposób
udzielania odpowiedzi nie zbudził we mnie zaufania :)

  Jak udzieliła odpowiedzi że "od podatku" to miała rację :D
  Koszt odlicza się od podstawy opodatkowania.

pzdr, Gotfryd

Jaki podatek od sprzedaży akcji pracownicej PGE