Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?

Data: 2020-02-29 03:07:51
Autor: Dawid Rutkowski
Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?
Z tego, co słyszałem, fizole nie płacą od takich dochodów/przychodów (bo weź tu koszty policz, inflacja?) podatku. Jedynie firmy.

Data: 2020-03-02 08:20:39
Autor: Pete
Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?
Z tego, co słyszałem, fizole nie płacą od takich dochodów/przychodów (bo weź tu koszty policz, inflacja?) podatku.

A Belka to się przejmował kosztami? A jednak podatek wprowadził.

--
Pete

Data: 2020-03-02 00:35:54
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 08:20:41 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> Z tego, co słyszałem, fizole nie płacą od takich dochodów/przychodów (bo weź tu koszty policz, inflacja?) podatku. A Belka to się przejmował kosztami? A jednak podatek wprowadził.

To prawda, ryczałt od przychodu.
Tyle że z lokatą koszty praktycznje nie istnieją - a z walutami sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana.
I dlatego podobno dla fizoli podatku od zysku z wymiany walut nie ma.
Ale oczywiście jak zaczniesz z tym na dużą skalę, to podpadnie w końcu pod DG, tak jak możesz wynajmować jedno mieszkanie jako fizol i mieć "księgowość" na kartce, ale jak będzie pięć (czy też odpowiednio wysoki przychód) to US każe założyć DG.

Data: 2020-03-02 10:14:40
Autor: Pete
[...]

Taki sam poziom skomplikowania jak dla rynku akcji. A tam podatek dla os.fiz jest.

--
Pete

Data: 2020-03-02 11:07:32
Autor: cef
[...]

To od jakiego przychodu albo od ilu mieszkań jest już działalność?

Data: 2020-03-02 11:10:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-03-02 o 11:07, cef pisze:

[...]

A to zależy od tego, jak bardzo na ciebie prokurator nastaje.

--
Liwiusz

Data: 2020-03-02 03:41:04
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 11:10:08 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

A to zależy od tego, jak bardzo na ciebie prokurator nastaje.

Najpierw to jednak urząd skarbowy, prokurator dopiero, jak nie zechcesz się podporządkować.

Zaś od ilu - to jest chyba całkowicie uznaniowe i zależne od US.
Z doświadczenia powiem, że jak nie podskakujesz - tzn. nie chcesz zwrotu podatku z innych powodów - to się nie przejmują - wiedzą, że mają 5 lat na ew. dobranie się do d4 (a teraz to nie wiem, czy nie 10 już).
Pisałem już, że jak złożyłem o zwrot VAT za materiały budowlane, to mi przetrzepali PITy min. na 3 lata wstecz i kazali tłumaczyć ze znalezionych anomalii.
Na szczęście podkładki miałem - oczywiście musiałem tam iść i dać zrobić kopie - i zwrócili ten VAT.

Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?