Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?

Data: 2020-02-29 12:18:29
Autor: Kamil Jońca
Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?
User <User@User.com> writes:

Załóżmy, że w jakim¶ banku mam konto w PLN oraz w jakiej¶ walucie obcej.
Pewn± ilo¶ć PLN przenoszę z konta PLN na konto walutowe (kupuje walutę).
Po jakim¶ czasie kurs waluty wzrasta i dokonuję zamiany "w druga stronę",
czyli przenoszę pieni±dze z konta walutowego na konto w PLN (sprzedaję
walutę). Mam z tego jaki¶ zysk.
Pytania:
1) jakiej wysoko¶ci podatek zapłacę?
2) kiedy?
3) czy bank sam ten podatek policzy i odliczy od zysku?
4) czy muszę wypełniać jaki¶ dodatkowy PIT?
5) czy taki zysk dodaje się do mojego zysku np. z zatrudnienia i
podatek się
     sumuje z możliwo¶ci± przekroczenia progów?
Jakie przepisy to reguluj±?

O ile robisz to "okazjonalnie" to pewnie nikt sie tym nie zainteresuje.
Jak zaczniesz robić regularnie/na większe kwoty, to pewnie uznaj± to za
DG, a tam już odpowiednie przepisy s±.
KJ

Data: 2020-03-01 08:40:48
Autor: User
W dniu 29.02.2020 o 12:18, Kamil Jońca pisze:
User <User@User.com> writes:

[...]

Chodziło mi o kupowanie okazjonalnie, głównie przy planach
wyjazdowych, a po powrocie o sprzedaż, je¶li się da, to z jakim¶
zyskiem.:-) W każdym razie nie zamierzam prowadzić DG.
Nie wiem jednak gdzie US stawia granicę między "okazjonalnie",
a "spekulacjami walutowymi". Tu może być problem.

Dziękuję i pozdrawiam

Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?