Jaki popularny pr臋dko艣ciomierz z hallotrone m

Data: 2010-10-30 19:03:53
Autor: Tomasz Pyra
Jaki popularny pr臋dko艣ciomierz z hallotrone m
Szukam jakiego艣 w miar臋 popularnego pr臋dko艣ciomierza rowerowego do kt贸rego b臋dzie dost臋pny sam czujnik jako cz臋艣膰 zamienna.

Wi臋kszo艣膰 pr臋dko艣ciomierzy ma kontaktrony, a ja szukam takiego z czujnikiem halla.

Data: 2010-10-30 19:57:58
Autor: Wojek
Tomasz Pyra pisze:
Szukam jakiego艣 w miar臋 popularnego pr臋dko艣ciomierza rowerowego do kt贸rego b臋dzie dost臋pny sam czujnik jako cz臋艣膰 zamienna.

Wi臋kszo艣膰 pr臋dko艣ciomierzy ma kontaktrony, a ja szukam takiego z czujnikiem halla.

Czujnik halla kupisz w sklepie elektronicznym, niestety w ma艂o rowerowej obudowie. Ale nie wiem czy hallotrony s膮 popularne w licznikach bo zu偶ywaj膮 wi臋cej pr膮du ni偶 rozwi膮zanie na kontraktonie.

pozdr.
w.

Data: 2010-10-30 21:23:00
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-30 19:57, Wojek pisze:
Tomasz Pyra pisze:
[...]

No to wiem, ale w艂a艣nie liczy艂em na jaki艣 hermetycznie obudowany.
A montowa膰 to b臋d臋 do samochodu.

S膮 r贸偶ne samochodowe ale zazwyczaj w wielkich, niepor臋cznych obudowach, albo z kolei bardzo drogie.

Ale nie wiem czy hallotrony s膮 popularne w licznikach bo
zu偶ywaj膮 wi臋cej pr膮du ni偶 rozwi膮zanie na kontraktonie.

Racja... Pewnie dlatego nie by艂o takiego w sklepie :)

Data: 2010-10-30 22:55:07
Autor: Wojek
Jaki popularny pr臋dko艣ciomierz z hallotr onem
No to wiem, ale w艂a艣nie liczy艂em na jaki艣 hermetycznie obudowany.
A montowa膰 to b臋d臋 do samochodu.

A co kombinujesz je艣li mo偶na wiedzie膰? Jak samoch贸d ma ABS to ma czujnik pr臋dko艣ci dla ka偶dego ko艂a i pewnie mo偶na si臋 w miar臋 nieinwazyjnie podpi膮膰 pod ten czujnik, albo za艂o偶y膰 drugi.

pozdr.
w.

Data: 2010-10-30 23:18:10
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-30 22:55, Wojek pisze:
No to wiem, ale w艂a艣nie liczy艂em na jaki艣 hermetycznie obudowany.
A montowa膰 to b臋d臋 do samochodu.

A co kombinujesz je艣li mo偶na wiedzie膰?

Czujnik pr臋dko艣ci do haldy (taki pr臋dko艣ciomierz z odlego艣ciomierzem dla pilota rajd贸wki).

Jak samoch贸d ma ABS to ma czujnik
pr臋dko艣ci dla ka偶dego ko艂a i pewnie mo偶na si臋 w miar臋 nieinwazyjnie
podpi膮膰 pod ten czujnik, albo za艂o偶y膰 drugi.

Niestety nie ma ABS.
Normalnie pr臋dko艣ciomierz nap臋dzany jest link膮, ale niestety po wymianie silnika ze skrzyni膮 seryjna linka mi si臋 nie mie艣ci przy skrzyni.

Wykombinowa艂em 偶e gdzie艣 przy tylnej pia艣cie wstawi臋 czujnik halla 偶eby generowa艂 te impulsy. I tu liczy艂em na jaki艣 rowerowy

Bo urz膮dzenie podobno nie radzi sobie z iskrzeniem kontaktronu, a jaki艣 uk艂ad贸w kt贸re temu b臋d膮 zapobiega膰 to mi si臋 nie chce budowa膰.

Mo偶e jeszcze jakie艣 inne urz膮dzenie z dobrze obudowanym hallotronem?

Bo samochodowe to niestety - najtaniej znalaz艂em czujnik po艂o偶enia wa艂u korbowego z Fiata i to kosztuje oko艂o 100z艂... A sam czujnik bez obudowy co艣 oko艂o 2z艂.

Data: 2010-10-31 17:44:25
Autor: Grzegorz
Jaki popularny pr臋dko艣ciomierz z hallotr onem
Hello Tomasz Pyra !:

[...]

W zasadzie no problem .....

Bo urz膮dzenie podobno nie radzi sobie z iskrzeniem kontaktronu, a jaki艣
uk艂ad贸w kt贸re temu b臋d膮 zapobiega膰 to mi si臋 nie chce budowa膰.

Jakie urz膮dzenie ? Kontaktron da si臋 艂atwo odk艂贸ci膰 .... bardzo 艂atwo :-D !!!

Mo偶e jeszcze jakie艣 inne urz膮dzenie z dobrze obudowanym hallotronem?

Wiele licznik贸w samochodowych ma wej艣cie impulsowe, ale najcz臋艣ciej sztywny przelicznik - moje stare Scorpio mia艂o 3000 imp/km.

Bo samochodowe to niestety - najtaniej znalaz艂em czujnik po艂o偶enia wa艂u
korbowego z Fiata i to kosztuje oko艂o 100z艂... A sam czujnik bez obudowy
co艣 oko艂o 2z艂.

Dok艂adnie. Ale najwa偶niejszy jest licznik. Jak zmierzysz, jakie jest napi臋cie na czujniku kontaktronowym, to 艂atwo to zasymulowa膰. A sam hallotron 艂atwo zalejesz 偶ywic膮. Tylko magnes da piast臋 ... tak, 偶eby nie spad艂 !!!!!

W sumie to proste - dla mnie jako elektronika.

Najpierw znajd藕 dobry licznik, potem podpowiem Ci wi臋cej. Najlepiej na prv.

Aha - rzadko ale jednak bywa艂y liczniki rowerowe na czujnik indukcyjny - jak typowy CPS czy czujnik ABSu.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-10-31 20:12:43
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-31 17:44, Grzegorz pisze:

[...]

Niby 艂atwo, ale to te偶 trzeba b臋dzie podobiera膰 i pewnie potestowa膰.
Chyba 偶e tak z g艂owy potrafi艂by艣 zgadn膮膰 jaki kondensator i opornik do g艂adzenia sygna艂u.

Bo po艂膮czy艂bym to tak:

Vcc -- +-- -+
       |   |
       K   =C1
       |   |
out -- +-- -+

       R1

GND -- +

K to kontaktron
Vcc jest 5V.

[...]

Tzn. jaki licznik?
Rowerowy kontaktron to ja mam.
A jak m贸wisz o tym moim docelowym to te偶 mam, tylko teraz musz臋 zmieni膰 spos贸b pozyskiwania sygna艂u.
Do tej pory sygna艂 pochodzi艂 z impulsatora z czujnikiem halla kt贸ry nap臋dzany by艂 link膮 pr臋dko艣ciomierza. Ale teraz z linki ju偶 nie mog臋 skorzysta膰.

> A sam
hallotron 艂atwo zalejesz 偶ywic膮. Tylko magnes da piast臋 ... tak, 偶eby
nie spad艂 !!!!!

Ale to ju偶 robota ca艂a ;)
Dlatego chcia艂em co艣 kupi膰 ju偶 ca艂e, gotowe, uszczelnione, w obudowie.

Data: 2010-10-31 20:47:15
Autor: Grzegorz
[...]

Zgadn膮膰 - nieeeee ... Ale wyliczy膰 - TAK :-D ! Ale - czytaj dalej.

Bo po艂膮czy艂bym to tak:

K to kontaktron
Vcc jest 5V.

No przecie widz臋 ...... ;-)

Tylko dla rowerowych nie 5V !!! Co ty tam tak naprawd臋 masz ????

[...]

Jaki jest ten docelowy ? Ile imp/km ???? To najwa偶niejsze ...

Do tej pory sygna艂 pochodzi艂 z impulsatora z czujnikiem halla kt贸ry
nap臋dzany by艂 link膮 pr臋dko艣ciomierza. Ale teraz z linki ju偶 nie mog臋
skorzysta膰.

No to trza si臋 gdzie艣 indziej wpi膮膰. Dlatego najpierw podaj ilo艣膰 imp/km. Jak nie znasz, zasymuluj, jakim艣 generatorem.

> [...]
nie spad艂 !!!!!

Ale to ju偶 robota ca艂a ;)
Dlatego chcia艂em co艣 kupi膰 ju偶 ca艂e, gotowe, uszczelnione, w obudowie.

Razem z uszczelnion膮 p贸艂o艣k膮 ? :-D !

Mo偶e najpierw dok艂adnie opisz, co masz. Bo ja nie widzia艂em jeszcze licznika na link臋 i hallotron, a potem licznik elektroniczny.

I opisz jak to wcze艣niej pod艂膮czone by艂o. I czy nie masz cho膰 2 cm miejsca tam, gdzie jest przy艂膮cze linki (czy teraz go nie ma po wymianie...).

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-10-31 21:41:41
Autor: Tomasz Pyra
Jaki popularny pr臋dko艣ciomierz z hallotr onem
W dniu 2010-10-31 20:47, Grzegorz pisze:
Hello Tomasz Pyra !:

[...]

To mog臋 sobie dowolnie ustawi膰 w haldzie.
Docelowo pewnie 2 magnesy na jeden obr贸t ko艂a, a wi臋c oko艂o 1000imp/km. Pr臋dko艣ci nie wy偶sze ni偶 200km/h.

A samo urz膮dzenie jest takie:
http://img14.allegroimg.pl/photos/400x300/12/93/50/40/1293504010_1

Do tej pory sygna艂 pochodzi艂 z impulsatora z czujnikiem halla kt贸ry
nap臋dzany by艂 link膮 pr臋dko艣ciomierza. Ale teraz z linki ju偶 nie mog臋
skorzysta膰.

No to trza si臋 gdzie艣 indziej wpi膮膰.

Najpro艣ciej przy pia艣cie tylnego ko艂a.
Znajdzie si臋 i miejsce na nieruchomy czujnik i kr臋c膮ce si臋 magnesy.

Mo偶e najpierw dok艂adnie opisz, co masz. Bo ja nie widzia艂em jeszcze
licznika na link臋 i hallotron, a potem licznik elektroniczny.

I opisz jak to wcze艣niej pod艂膮czone by艂o.

Wcze艣niej by艂a seryjna linka i pod desk膮 rozdzielcz膮, mi臋dzy ko艅cem linki a mechanicznym pr臋dko艣ciomierzem zamontowany by艂 taki przetwornik:
http://img14.allegroimg.pl/photos/400x300/12/93/50/40/1293504010_2

Tam w 艣rodku jest hallotron kt贸ry zamienia obroty na impulsy.

Data: 2010-11-01 17:31:03
Autor: Grzegorz
Jaki popularny pr臋dko艣ciomierz z hallotr onem
Hello Tomasz Pyra !:

Jaki jest ten docelowy ? Ile imp/km ???? To najwa偶niejsze ...

To mog臋 sobie dowolnie ustawi膰 w haldzie.

Na pewno ? Bo samochodowe liczniki maj膮 zazwyczaj bardzo okr膮g艂e imp/km ...

Docelowo pewnie 2 magnesy na jeden obr贸t ko艂a, a wi臋c oko艂o 1000imp/km.
Pr臋dko艣ci nie wy偶sze ni偶 200km/h.

Jak masz przeguby przy piastach (to 4x4 ??) to nie ma problemu.

A samo urz膮dzenie jest takie:
http://img14.allegroimg.pl/photos/400x300/12/93/50/40/1293504010_1

Samor贸bka ????

Najpro艣ciej przy pia艣cie tylnego ko艂a.
Znajdzie si臋 i miejsce na nieruchomy czujnik i kr臋c膮ce si臋 magnesy.

Hallotrony mam na p贸艂ce, ale pami臋taj - typowo max 1-1,5 mm odst臋pu przy zwyk艂ych magnesach !!! I pytanie, czy ten "metromierz" da sobie rad臋 przy niesymetrycznych impulsach ... Ale najwy偶ej dasz czujnik bipolarny i 4 magnesy, co drugo odwr贸cony.

[...]

Raczej pole magnetyczne na sygna艂 ;-) !

W sumie to 偶aden problem, w TME masz czujnik贸w od c.... magnesy sam znajdziesz, kabel ekranowany o dobrej elastyczno艣ci po wahaczu i jest. Poszukaj TLE4935 (unipolarny z histerez膮).

Wi臋kszo艣膰 czujnik贸w chodzi te偶 na 12V, a wyj艣cie to OC. Do tego dobry wspornik i troch臋 Poxiliny. No i ew. stabilizator albo zenerka na 5 V, je艣li trzeba prostok膮t wygenerowa膰. I rezystor 1 kOm albo co艣 ko艂o tego, i ok. 22-33 Omy w szereg. I warto przetestowa膰 na sucho, np. z wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 magnes贸w, czy 艂apie impulsy.

Pytanie, czy wej艣cie tego metromierze ma rezystor pullup czy pulldown itd. Da si臋 zmierzy膰 ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Jaki popularny pr臋dko艣ciomierz z hallotrone m